Yaris versus Aygo

24-06-2013 07:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren rijd ik een Yaris. Ik ben nu financieel in de mogelijkheid hem in te ruilen en denk aan overstappen op een Aygo. Denk dat laatste in ( maandelijkse) kosten wat lager is...

Wie is ervaringsdeskundig, haha? Een Aygo is kleiner, maar lever je veel in op comfort? Wie heeft een Aygo en hoeveel verbruikt hij, ben je er tevreden mee, enzenz...?
Al over een Hyundai I10 nagedacht? Ik ben er heeeeeel tevreden over.
Ik ben van yaris naar hyundai i10 gegaan. Leuke auto die i10 en ook goedkoper, maar qua comfort ook veel ingeleverd!
verdwaald op het nieuwe forum
Aygo weet ik niet, maar de overburen zijn er heel tevreden over!
verdwaald op het nieuwe forum
Mijn man heeft hem een paar jaar gehad, beviel prima. Niet super chic oid maar de stoelen zaten lekker en man kon hem óveral parkeren omdat ie zo klein is .
Van Toyota naar Hyundai vind ik een grote stap in vooral veiligheid inleveren.

Maar dat is misschien vooral mijn gevoel.

(Grote Toyota fan)

Heb je al een proefrit gemaakt TO?

Denk dat er dan veel vragen beantwoordt worden voor je.

Mijn moeder rijdt een yaris en ik een corolla verso. Ik vind dat een enorm verschil in comfort, maar wellicht is dit bij een aygo niet zo.
Ik rijd Yaris en mijn moeder rijdt Aygo. Qua verbruik maakt het niet veel uit. Wij lenen haar Aygo wel eens. Ik kan als ik zuinig rijd 1:19 rijden (ik rij altijd veel stad). Laatst heb ik een berekening gemaakt met de Aygo na veel snelweggebruik met een normale rijstijl en ik kwam uit op 1:17.8. Omdat ik veel rij voor mijn werk bereken ik na iedere tankbeurt de zuinigheid.
Oh en trouwens, mijn Yaris is 13 jaar oud, mijn moeders Aygo 2 jaar. Ik merk serieus weinig verschil, en eigenlijk vind ik mijn Yarisje iets lekkerder rijden
Ik ben van Yaris naar Aygo gegaan en weer terug naar een Yaris.

Ik vind het comfort inderdaad beter, qua verbruik merk ik weinig verschil.
Heb zelf de c1, dus op wat cosmetische verschillen na identiek aan de aygo (had ik opnieuw moeten kopen, dan zou het de Aygo zijn, Toyota heeft een wat ruimere garantieperiode)

Verbruik: 1 op 19 (voornamelijk snelweg en kleine beetjes stadsverkeer)

Tevreden over: vier deurs, airco, snel qua optrekken. Het is net een go-kart. Ik vind de wegligging heel fijn (itt andere kleine auto's die ik heb gereden). Kosten (onderhoud, verzekering, geen wegenbelasting) zijn laag, en er mankeert bijna nooit iets aan op gewoon onderhoud na (heb 'm nu al zes jaar).

Voor mij de ideale auto: goedkoop, krijg er met gemak kind, buggy en boodschappen in, ik betaal niet voor loze ruimte die ik toch niet gebruik en toch alle gemakken die ik nodig heb (airco, stereo, airbags). Dat het er wat 'goedkoop' uitziet qua dashboard: kan daar niet mee zitten. Ik zie het ook niet echt, die kwaliteitsverschillen tussen mijn c1 en de A3 van man.
Ik heb zelf ook een Aygo, vorig jaar nieuw gekocht en ik vind hem erg zuinig. Zoiezo betaal je geen wegenbelasting en vind ik de auto ideaal om te kunnen parkeren. Ik vind dit trouwens niet zo'n typische vrouwen-boodschappending, hij ligt goed op de weg en je kunt er ook goed mee op de snelweg i.p.v. dat je daar als een slak rijdt.
Over de wegenbelasting, volgens mij gaan die regels volgend jaar veranderen. Kijk daarvoor even op de site van de Anwb.

Vorige week was daarover iets in het nieuws.
Het is al zeer lang bekend dat er vanaf 1 januari a.s. wel wegenbelasting dient te worden betaald over deze auto's. Houdt daar rekening mee. Slechts een beperkt aantal auto's zijn nog uitgesloten. Maar voor een Aygo en ook Yaris denk is, is de wegenbelasting laag.
quote:floflo schreef op 24 juni 2013 @ 07:52:

Ik ben van yaris naar hyundai i10 gegaan. Leuke auto die i10 en ook goedkoper, maar qua comfort ook veel ingeleverd!Mijn Hyundai I 10 heeft standaard toch echt veel meer comfort dan de Aygo (wat dus echt een prutauto is). Ik vraag mij dus af waar jij je Aygo haalt?
quote:Naara schreef op 24 juni 2013 @ 10:34:

[...]

Mijn Hyundai I 10 heeft standaard toch echt veel meer comfort dan de Aygo (wat dus echt een prutauto is). Ik vraag mij dus af waar jij je Aygo haalt?Ze heeft het toch over een Yaris, niet over een Aygo!
Your luck's about to change, cher.
Zou gaan voor het zusje C1 betrouwbaarder en goedkoper
Ik blijf sowieso Toyota rijden, nooit onkosten mee.

Klinkt op zich positief, ervaringen met de Aygo. Mijn Yaris rijdt overigens toch wel 1:15. Is ook al wel een oudje...
Heb ook een C1 (Slobberbone: het is een broertje, mijn autootje is mannelijk ) en vind hem juist niet snel optrekken. En ik heb voorheen ook geen hele snelle auto's gereden en heb deze zelf ingereden. Ben verder wel heel blij met mn c1tje. Hij rijdt bij mij ook 1:19 bij woon werk. Nu ik zonder werk zit en dus meer stadritjes maak, merk ik dat wel 1:17! Maar goed heb hem destijds (7jr terug) gekocht vanwege zn uiterlijk en niet vanwege de zuinigheid en het belastingvoordeel (want dat was er toen nog niet).

Verder weinig kosten gehad maar wel een lekkage (achterklep). Vrij veel voorkomend maar simpel op te lossen.

Persoonlijk denk ik wel dat ik een yaris niet zo snel zou inleveren voor een aygo (of c1) want ik denk dat het comfort wel minder zal zijn dan gewend.
quote:intheheart schreef op 24 juni 2013 @ 11:04:

Klinkt op zich positief, ervaringen met de Aygo. Mijn Yaris rijdt overigens toch wel 1:15. Is ook al wel een oudje...Kan maar de C1 is wel betrouwbaarder dan de Aygo en ze zijn identiek en gezamenlijk Toyota/PSA ontwikkeld.
quote:Wapiti schreef op 24 juni 2013 @ 12:29:

Heb ook een C1 (Slobberbone: het is een broertje, mijn autootje is mannelijk ) en vind hem juist niet snel optrekken. En ik heb voorheen ook geen hele snelle auto's gereden en heb deze zelf ingereden. Ben verder wel heel blij met mn c1tje. Hij rijdt bij mij ook 1:19 bij woon werk. Nu ik zonder werk zit en dus meer stadritjes maak, merk ik dat wel 1:17! Maar goed heb hem destijds (7jr terug) gekocht vanwege zn uiterlijk en niet vanwege de zuinigheid en het belastingvoordeel (want dat was er toen nog niet).

Verder weinig kosten gehad maar wel een lekkage (achterklep). Vrij veel voorkomend maar simpel op te lossen.

Persoonlijk denk ik wel dat ik een yaris niet zo snel zou inleveren voor een aygo (of c1) want ik denk dat het comfort wel minder zal zijn dan gewend.Comfort inleveren tegenover een eerste generatie Yaris
ik rij 3.5 jaar Aygo en ben super tevreden.

Comfort is voor mij prima, en heb niet meer nodig.

Overigens rijd ik doorgaans 1:21/22 :):):)
Een Yaris kan je nog de snelweg mee op, een Aygo maakt dan een pokkeherrie en klappert aan alle kanten. Ik vond het niks iig.
quote:intheheart schreef op 24 juni 2013 @ 11:04:

Klinkt op zich positief, ervaringen met de Aygo. Mijn Yaris rijdt overigens toch wel 1:15. Is ook al wel een oudje...

Waarom zou je een nieuwe Aygo overwegen? Dat model is al heel lang op de markt en wordt binnen afzienbare tijd vervangen.

Bij sommige merken is het lonend om pas een nieuwe auto te kopen als die echt is uitontwikkeld, dus al een paar jaar op de markt is en de eerste facelift heeft gehad (Dan halen ze vaak ook flink wat problemen er uit), maar bij Toyota kun je gerust direct na de introductie een nieuw model aanschaffen.
quote:quattro35 schreef op 25 juni 2013 @ 01:07:

[...]

Waarom zou je een nieuwe Aygo overwegen? Dat model is al heel lang op de markt en wordt binnen afzienbare tijd vervangen.

Bij sommige merken is het lonend om pas een nieuwe auto te kopen als die echt is uitontwikkeld, dus al een paar jaar op de markt is en de eerste facelift heeft gehad (Dan halen ze vaak ook flink wat problemen er uit), maar bij Toyota kun je gerust direct na de introductie een nieuw model aanschaffen.Nou Toyota heeft laatste jaren ook behoorlijk wat steken laten vallen ook met de Aygo.
quote:mars.74 schreef op 24 juni 2013 @ 22:25:

Een Yaris kan je nog de snelweg mee op, een Aygo maakt dan een pokkeherrie en klappert aan alle kanten. Ik vond het niks iig.

Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord! Zelf rijd ik heel veel snelweg en kom ook genoeg aygos op de snelweg tegen. Heb nergens last van (behalve als het heel hard waait en ik over de moerdijk moet).

Misschien was er wat mis met jouw aygo???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven