Zachte, warme handdoeken

11-01-2026 15:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Iemand die een goede winkel kan tippen voor zachte, warme handdoeken die ook na wassen warm en zacht blijven, maar wel enigszins betaalbaar zijn?

Het internet staat vol met winkels en producten, in zo'n beetje alle prijscategorieën, met de meest prachtige reviews. Iets met bomen en bos :)

Bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik heb handdoeken van de action, al jaren. Blijven echt heel mooi en zijn lekker zacht en dik. Hotel Royal, 70 x 140 dus niet de kleinste doeken. Ik heb ze in antraciet maar er zijn genoeg andere kleuren beschikbaar. En prima betaalbaar uiteraard.
Die van Walra. Soft cotton.

Ik heb ze destijds gespaard bij een AH actie. Maar ze staan ook gewoon op hun website.

https://www.walra.nl/products/handdoek- ... gIw7_D_BwE
Hema. Maar wel altijd in de droger laten drogen.
missfitz schreef:
11-01-2026 15:06
Ik heb handdoeken van de action, al jaren. Blijven echt heel mooi en zijn lekker zacht en dik. Hotel Royal, 70 x 140 dus niet de kleinste doeken. Ik heb ze in antraciet maar er zijn genoeg andere kleuren beschikbaar. En prima betaalbaar uiteraard.

Oh ja, die heeft een bekende van mij ook.
Blijven ook mooi en zacht.
En ook in verschillende formaten.
Ik heb deze: https://www.hema.nl/wonen-slapen/badkam ... lsrc=aw.ds

Die zijn heerlijk dik en zacht en blijven mooi. Ik droog ze wel in de droger.
Ja dat wil ik ook maar ik wil geen wasverzachter gebruiken en ook de droger zo min mogelijk gebruiken, dan is het denk ik niet mogelijk?
Ik gebruik nooit wasverzachter. Wel de droger.
Waarom zou je die niet willen gebruiken?
Trekpleister. Via de spaaractie of gewoon te koop.
Ik ben juist weer niet tevreden over de hotelkwaliteit handdoeken van de Hema. Vind ze te snel dunner worden. Die van Trekpleister blijven mooi.
There is always something happening, and it's usually right now
Ikea is prima!

Droger maakt wel heel veel verschil in zachtheid trouwens
Bontebok schreef:
11-01-2026 16:22
Ja dat wil ik ook maar ik wil geen wasverzachter gebruiken en ook de droger zo min mogelijk gebruiken, dan is het denk ik niet mogelijk?

Goede scheut azijn in het wasverzachter-vakje gieten. Het wordt niet zo zacht als met de droger, maar helpt wel ipv wasverzachter. Na het drogen ook geen azijngeur.
Ik gebruik ook meestal liever geen wasverzachter pf droger, maar, wat ook kan:
Als de handdoeken bíjna droog zijn, ze nog een half uurtje in de droger doen. Dan zijn ze beduidend zachter en het is maar een heel korte tijd! Soms gooi ik er ook nog een keiharde spijkerbroek ofzo bij, die draait dan ook een half uurtje mee.
Maakt echt verschil, en je hebt dat ding niet zo lang aan!
De warmte van de handdoeken hangt toch af van de omgeving waar ze liggen/hangen?

Ik heb geen verwarming bij mijn douche, dus de handdoeken zijn ook kouder dan wanneer ze in de kast boven de verwarming liggen in partners huis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De hotellijn van de Hema.
missfitz schreef:
11-01-2026 15:06
Deze heb ik vorige week gekocht. Idd de hotel royal in 70x140.
Leken me idd mooi dik en zacht.
Ben benieuwd hoe dat blijft na een paar keer wassen
gonniegijsje schreef:
11-01-2026 16:35
Ikea is prima!

Droger maakt wel heel veel verschil in zachtheid trouwens

Maar welke dan? Ze hebben meerdere soorten.

Ik heb een stapeltje Ikea voor vakantie enzo maar die zijn dun en niet lekker zacht. Ook niet in de droger.
Frost schreef:
11-01-2026 15:09
Hema. Maar wel altijd in de droger laten drogen.
Die vind ik wel snel slecht worden. Trek je ook kapot na een tijd. Ik heb ooit, zo’n 20 jaar geleden, handdoeken bij V&D gekocht en daarna ben ik handdoeken bij de HEMA gaan kopen. Die van V&D zijn na 20 jaar intensief gebruik nog steeds goed, die van de hema heb ik al tig keer moeten vervangen.
Ik heb er ook nog van van Walra via AH, die lijken wel beter te zijn. Maar ik lees ook even mee, want ik ben naar precies hetzelfde op zoek als TO.
Bijenkorf eigen merk.
madamecannibale schreef:
11-01-2026 15:11
Ik heb deze: https://www.hema.nl/wonen-slapen/badkam ... lsrc=aw.ds

Die zijn heerlijk dik en zacht en blijven mooi. Ik droog ze wel in de droger.
Deze heb ik ook, nu ca half jaar, en ze blijven vooralsnog mooi en zacht! Lekker dik ook.
Ik vind de Walra van de AH niet echt mooi blijven, gekocht bij de laatste spaaractie en ik kan er al bijna doorheen kijken. Gaan wel altijd in de droger, daarvan slijten ze natuurlijk wel.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Warm of koud is natuurlijk afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
Zoals al eerder gezegd: Ga naar de Hema.
Yumeko, heel dik en zacht en ze blijven véél langer nou dan die oude die ik van de HEMA had. Wel wat duurder, maar ik heb bonnen voor mijn verjaardag gevraagd en toen kon ik een set kopen.
Hier Hema en Walra (van de AH) en altijd in de droger. Blijven heerlijk zacht hoor. Op een gegeven moment gaan de zijkanten wel een beetje doorslijten, ik denk door de droger, echt jaaaren mee gaan ze dan ook niet bij ons. Ik denk een jaar of 3 (?).
Nieuwe handdoeken vind ik trouwens wel altijd heerlijk luxe voelen. 🥰 Ergens droom ik altijd van een keurige kast met allemaal nieuwe witte zachte handdoeken ofzo, maar in de praktijk hebben we allemaal verschillende kleurtjes.
Zanne schreef:
11-01-2026 20:06
Nieuwe handdoeken vind ik trouwens wel altijd heerlijk luxe voelen. 🥰 Ergens droom ik altijd van een keurige kast met allemaal nieuwe witte zachte handdoeken ofzo, maar in de praktijk hebben we allemaal verschillende kleurtjes.
O ja...
Helemaal met je eens!
Voor mijn gevoel is de kwaliteit van handdoeken enorm achteruit gegaan.
Mijn 20 jarige ikea en hema worden echt oud en versleten, maar hun vervangers zijn zo bagger dat ik deze toch uiteindelijk weer gebruik...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven