Zachtere poep Kitten (3mnd)

01-07-2010 18:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Onze kitten van 3 maanden heeft zachtere poep dan normaal.

Aangezien haar gezondheid ok is is het daar niet lastig voor. Wel voor mijn vloer/bank etc waar ze haar kont aan afveegt.

Verder eet ze goed, drinkt ze goed, speelt enorm veel en heeft ze geen wormen, oormijt etc meer (2 weken geleden stronghold gehad).

Voordat ze bij mij kwam woonde ze voornamelijk in het bos dus (??) ze zat echt onder het ongedierte.

Ze eet overigens ook alles wat ze tegenkomt. (Slikt niet alles door ). Stof, draadjes, veters, mijn ontbijt terwijl ik ook eet, avondeten, papier, theezakjes.

Heeft iemand tips om haar ontlasting weer hard te krijgen?

Bedankt!

Em.
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
Geef haar goed voer, bijv de brokjes van Royal Canin. Dat is wat duurder, maar doordat je er ook minder van nodig hebt valt het uiteindelijk wel mee.

Verder is het met dit weer heel belangrijk om in de gaten te houden dat ze niet uitdroogt, dat kan bij jonge katten al binnen een dag gevaarlijk worden. En door diarree droog je sneller uit.

Je kunt checken of alles nog goed is door haar nekvel op te tillen en weer los te laten. Als het gelijk terug schiet is het goed, als het heel langzaam terug zakt niet, In dat laatste geval moet je zsm naar de dokter.
Ben geen kattendeskundige, heb sinds kort ook een kitten.

Bij de dierenwinkel vertelden ze me een verhaal over A- en B- merken kattenvoer. Die mevrouw raadde me af om B-merken te kopen. Ze vertelde waarom en daarbij werd het probleem wat je nu hebt met jouw kitten ook zo ongeveer verteld. (Ook zouden ze meer haaruitval hebben, meer uit hun bek stinken en dat soort dingen..)

Of het verhaal van verschillende merken waar is weet ik niet, want de dierenwinkel verkocht natuurlijk de duurdere A-merken en wilde me uiteraard graag als klant.

Overigens koop ik nu wel bij AH en ik merk geen verschil.

Maar misschien dat 't voor sommige katten wél verschil uitmaakt, ik heb geen idee eigenlijk.
Aanvullende vraag:

Ze wisselt ook van tanden. Kan dat van invloed zijn?
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
(Ja, Royal Canin, daar had die mevrouw het ook over!)
Bij kinderen wel, daar heb ik meer verstand van eigenlijk.
Misschien heeft je kat last van de warmte en is daarom de ontlasting wat dunner? Zou het zeker even in de gaten houden.

Poept je kat nog niet op de bak? En wast hij/zij zichzelf niet? Zie me al de kat zij kont schoonmaken
Ze poept wel in de bak, al vanaf het begin.

Ook wast ze zich wel. Alleen niet als ze net op de bak is geweest.

Ze springt eerst op de bank of ergens anders op of loopt rond voordat ze gaat wassen. En ze wast, als er echt poep zit niet goed. Dus ik was haar als ik thuis ben meteen met wc papier en water.

Ik zal zo eens naar de winkel, kijken of ik ander voer kan vinden (dat zal wel) en of het helpt. Want dit is echt super vies!
Oh en nummerzoveel: dank je voor je waarschuwing. Ze drinkt veel en heb net getest en dat is allemaal nog ok. (nekvel).
Wat geven/gaven (zouden geven) jullie je kitten van 3 maanden?

Geven jullie snoep enzo? Ik geef eigenlijk alleen brokjes, doe ik dat wel goed?
Ik zou je poes trouwens snel afleren dat ze van jouw ontbijt eet. Naast dat ze daar waarschijnlijk heel irritant van gaat schooien later, lijkt me dat ook geen goed voer voor de poes
Over A en B merken; AH merk vind ik qua kattenvoer ook wel een B merk (mijn katten zijn verwend). Maar je moet het natuurlijk wel allemaal kunnen betalen natuurlijk, want Royal Canin is wel erg duur.
Ze adviseerde alleen Royal Canin brokjes te geven en af en toe iets van Royal Canin kattenvoer uit een blikje. Dat kattenvoer vond ie niet lekker. En de Royal Canin brokjes raakten op. Toen kwam mijn zoontje thuis met "Junior. Fijne brokjes in saus" van AH. En een zak whiskas Junior droge brokjes.

Hij vond die brokjes in saus zó lekker, dat ik 't haast zielig vond om 't 'm nooit meer te geven. Dus geef dat nu zo'n 3 tot 4x per dag. Daarnaast zorg ik dat het bakje met droge brokjes altijd gevuld is.

Voor de rest geef ik 'm niets. Hij bedelt wel als we zelf eten, maar ik denk als we dat gaan belonen, we straks dan nooit meer rustig kunnen eten.

Verder dus geen snoepjes, geen melk, alleen water.

.
quote:Poeszie schreef op 01 juli 2010 @ 19:22:

AH merk vind ik qua kattenvoer ook wel een B merkJa, zo is me dat ook uitgelegd. Royal Canin is inderdaad best wel duur.
quote:Poeszie schreef op 01 juli 2010 @ 19:20:

Ik zou je poes trouwens snel afleren dat ze van jouw ontbijt eet. Naast dat ze daar waarschijnlijk heel irritant van gaat schooien later, lijkt me dat ook geen goed voer voor de poesLaat ik het zo zeggen: Ze wil graag bij ontbijt etc eten. Ze is hartstikke nieuwsgierig. Soms is ze zo snel dat je haar niet eens voor bent. Maar meestal (98%) hebben we haar eerder te pakken dan zij ons eten hoor!
Hier ook een kitten met darmproblemen, gelukkig zijn die nu voorbij!

Bij hem was het in het begin waterdunne diarree, maar we zijn nu nog voorzichtig..

Dierenarts heeft pasta gegeven om de diarree te stoppen, verder blikvoer van Hills en dan speciaal lichtverteerbaar voer voor darmproblemen, en alleen dat, plus water, dus geen droge brokken...

Toen het wat beter ging kreeg hij nog steeds dat blikvoer en een paar droge brokjes (ook Hills kittenbrokjes van de dierenarts)

Toen gestopt met pasta en langzaam overgegaan op Hills blikjes voor kittens plus die droge brokjes.

Dat gaat nu prima dus we laten het eventjes zo, het is dus wel belangrijk om het hierbij te houden, en tot hij een tijdje normale ontlasting heeft geen extra dingen te geven.

Het klinkt misschien wat rigoureus, maar zo'n kleintje wat een foute start gehad heeft (net als de mijne "ze krijgen alles want daar krijgen ze weerstand van") kan dus wel chronisch zulke ontlasting krijgen en gevoelige darmen houden.

Ik zou dus 1 soort lichtverteerbaar kittenblik plus droge kittenbrokjes kiezen en het daar voorlopig bij houden!

Extratjes zijn niet nodig en komen later wel..

Mijn vorige kat at voornamelijk droge brokken, maar voor kittens met darmproblemen is het belangrijk dat ze goed, lichtverteerbaar voedsel krijgen en steeds kleine beetjes!

Hier liggen trouwens ook standaard babybillendoekjes op de kattenbak voor ongelukjes met vieze pootjes enzo Gelukkig gaat dat tot nu toe prima!
Onze katten krijgen nu gewoon brokjes van ongeveer 1 euro per kilo. Als ik zie wat er allemaal aan prijzen zijn..

Ik denk dat ik het wat vaker aan ga vullen met natvoer want wellicht zijn alleen droge brokjes wat te weinig voor de kleine. De grote redt zich overigens wel.

Water hebben ze natuurlijk ook onbeperkt.
quote:borrie2 schreef op 01 juli 2010 @ 19:59:

Hier ook een kitten met darmproblemen, gelukkig zijn die nu voorbij!

Bij hem was het in het begin waterdunne diarree, maar we zijn nu nog voorzichtig..

Dierenarts heeft pasta gegeven om de diarree te stoppen, verder blikvoer van Hills en dan speciaal lichtverteerbaar voer voor darmproblemen, en alleen dat, plus water, dus geen droge brokken...

Toen het wat beter ging kreeg hij nog steeds dat blikvoer en een paar droge brokjes (ook Hills kittenbrokjes van de dierenarts)

Toen gestopt met pasta en langzaam overgegaan op Hills blikjes voor kittens plus die droge brokjes.

Dat gaat nu prima dus we laten het eventjes zo, het is dus wel belangrijk om het hierbij te houden, en tot hij een tijdje normale ontlasting heeft geen extra dingen te geven.

Het klinkt misschien wat rigoureus, maar zo'n kleintje wat een foute start gehad heeft (net als de mijne "ze krijgen alles want daar krijgen ze weerstand van") kan dus wel chronisch zulke ontlasting krijgen en gevoelige darmen houden.

Ik zou dus 1 soort lichtverteerbaar kittenblik plus droge kittenbrokjes kiezen en het daar voorlopig bij houden!

Extratjes zijn niet nodig en komen later wel..

Mijn vorige kat at voornamelijk droge brokken, maar voor kittens met darmproblemen is het belangrijk dat ze goed, lichtverteerbaar voedsel krijgen en steeds kleine beetjes!

Hier liggen trouwens ook standaard babybillendoekjes op de kattenbak voor ongelukjes met vieze pootjes enzo Gelukkig gaat dat tot nu toe prima!

Ah! Bedankt voor je tip! Licht verteerbaar dus.

Dat is dus geen rauwe kip zoals ik eerst van plan was.. ;)
Uhm dat denk ik niet (al is het spijsverteringsstelsel van een kat natuurlijk heel anders dan dat van mensen)

Ooit had ik een kat die regelmatig maagdarmontstekingen had, daar moest ik inderdaad kip voor koken met rijst (naast medicijnen natuurlijk)

Lichtverteerbaar blikvoer schijnt dus beter te zijn, deze had ik van de dierenarts;

En dat hoeft natuurlijk echt niet voor eeuwig ofzo, maar als ze straks hun leven lang last houden van diarree is dat niet echt leuk!

(geweldig nummer trouwens je nick! )
quote:seeemilyplay schreef op 01 juli 2010 @ 20:01:

Onze katten krijgen nu gewoon brokjes van ongeveer 1 euro per kilo. Als ik zie wat er allemaal aan prijzen zijn..

Ik denk dat ik het wat vaker aan ga vullen met natvoer want wellicht zijn alleen droge brokjes wat te weinig voor de kleine.Gebruik je wel voer voor kittens eigenlijk?
Ik hoop dat je met de smiley bedoelt dat je weet dat rauwe kip echt niet mag!?!

(Voor de zekerheid, een kat kan heel erg ziek worden van rauwe kip, net als mensen).
1 euro per kilo.... Dat wel heel erg goedkoop.

Als je eens begint met de dierenarts te bellen en langs te gaan. Dan valt de diarree vast snel op te lossen. En dan goede (dus dure) voeding gaan geven. Als je kitten een jaar geweest is en ze doet het goed op goedkopere voeding, prima, maar nu heeft ze het allerbeste nodig.

LIchtverteerbaar staat vaak overal op, terwijl het echt niet licht verteerbaar is. Daarom is mijn advies naar de dierenarts.

Als je eens gaat rekenen: 10 kilo supermerk kattenvoer kost ong 70 euro. Van deze goede voeding heeft de gemiddelde kat van 50 gram per dag genoeg. Dat betekend dat je er 200 dagen mee kan doen en dat kost dus 35 cent per dag. Als je dat te duur vindt, sorry, maar dan weet ik het ook niet meer. Per keer is het een dure uitgave, maar als je het per dag gaat berekenen valt het erg mee. Koop nou niet direct een zak van 10 kg, maar eerst een kleine en als het goed bevalt, dan koop je een grote.

Reken eens uit hoeveel je per dag aan blikvoeding kwijt bent. Iemand zei net 3a4 x daags blikvoer te geven en ik dacht een zakje per keer.. Dan mag het wel heel erg goedkoop zijnwil het duurder zijn van 35 cent per dag. (ja, je betaalt heel veel voor het water wat er in zit)

Succes met het fanatieke beestje! (en laat haar ajb niet van jouw eten eten, brokjes zijn perfect afgestemd voor haar, jouw eten absoluut niet, hoe lekker het ook is)
Wij hebben ook een kitten van 3 maanden. Gelukkig hier geen darmproblemen. Tenminste ik heb mijn vriend er niet over gehoord. (ik ben zwanger, dus mag de kattenbak niet verschonen... ) Die van ons krijgt alleen droge brokjes (Wiskas junior) en elke dag wat melk (speciale kattenmelk). De melk vind hij echt heerlijk, maar hij mag daar niet zoveel van per dag. Dus verder gewoon water. Bij de dierenarts zeiden ze dat 1 soort eten meer dan voldoende is voor een kat. Je hoeft echt niet af te wisselen. Wij geven helemaal geen nat voer. (ook omdat ze daarvan meer schijnen te stinken, uit bekje enzo)

Alles was op de grond ligt is inderdaad onveilig. Lijkt wel een klein kind, stopt echt alles in zn bek. En ons eten is ook heel spannend.... maar hij mag niet op tafel als wij eten. (dat begint hij nu wel door te krijgen) Laat hem soms wel het laatste beetje uit een bakje of van een bord likken. Maar dan echt een klein beetje. (2 likjes en dan bord naar de keuken)

Misschien kun je de dierenarts vragen wat je het beste kunt doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven