Zelf keep calm poster maken

09-03-2020 08:34 15 berichten
Vraag voor de creatievelingen
Voor jongste zijn verjaardag wil ik een keep calm and game on poster maken. Dus een doek met een zwarte achtergrond en daarin deze tekst met witte letters.
Nu heb ik een groot schildersdoek, zwarte verf. Maar ik weet nog niet goed hoe ik de letters erop krijg. Andere kleur voor de letters is ook een optie.
Ik had al zitten denken aan plakletters maar dan moeten het vrij grote zijn.
Wie weet raad?
Ik heb jaren geleden iets met Keep Calm voor iets op werk gemaakt. Ik heb toen geloof ik het Keep calm lettertype gegoogled en aan mijn Word toegevoegd. En een vectorlogo gedownload.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is je schildersdoek? Je kan, net als rumforviva, het lettertype downloaden, je tekst typen en deze printen op papier dat net zo groot is als je schildersdoek. Letters uitsnijden, papier bevestigen aan schildersdoek, en dan proberen de letters te verven? Al zou ik dat zelf met spuitverf doen. :)

Anders even op Google zoeken naar spray paint stencils. Zoiets?
¡Apagando las luces!
De letters op het witte doek plakken en dan de zwarte verf er overheen. En dan de letters er weer afhalen.
Het doek is vrij groot maar het was er eentje die ik toevallig nog had. Ik denk echter dat ik zo een kleinere ga halen. Deze is erg groot.
Ik was zelf al aan het denken de achtergrond misschien toch een lichtere kleur te doen en dan de letters zwart. Letters uitprinten, uitknippen, plakken en dan met verf inkleuren
Hecamel schreef:
09-03-2020 09:04
De letters op het witte doek plakken en dan de zwarte verf er overheen. En dan de letters er weer afhalen.
Dit, alleen zou ik het met een spuitbus doen ipv verven.
Gewoon een online bestellen is te simpel gedacht zeker ;)?
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 09:54
1.72% gewijzigd
Of eentje maken, uitprinten bij de copyshop/variant.
Tja vond het juist een leuk idee om hem zelf te maken.
Wel witte letters dan dat hoort echt bij die Carry on spreuken
Ik dacht even dat het bedoeld was als activiteit voor het feestje, dus ik verbaasde me al welke kinderen dit leuk zouden vinden om te maken 😊.

Ik zou het gewoon mooi op de computer maken (dan kan je als achtergrond ook een kleur, patroon of foto gebruiken) en dan op canvas laten printen bij de HEMA ofzo. Met de achtergrondkoor kan je het wat persoonlijker maken met een foto van je eigen kind voor de spelcomputer of met afbeeldingen uit een favoriete game ofzo.

En niet te groot; het idee is leuk, maar een relatief klein bordje op de deur heeft evenveel zeggingskracht als een poster op A2 formaat. En er blijft minder ruimte over voor een eigen poster of foto met zo ‘n groot ding aan de muur.
Als je het niet persoonlijk vind om hem op de PC te maken en te laten printen (hoewel dat juist heel persoonlijk kan zijn als je eigen afbeeldingen gebruikt), dan kan je het ook gewoon op een kussen borduren...

(Want hoe persoonlijk zijn zwarte letters op een wit doek nu helemaal, ook al heb je ze zelf met een spuitbus gespoten door een stencil ofzo).
Misschien niet helemaal duidelijk maar we hebben het over een puber. Dus een kussen wordt het niet.
Maar misschien is een poster ook kinderachtig
lisbeth schreef:
09-03-2020 10:10
Misschien niet helemaal duidelijk maar we hebben het over een puber. Dus een kussen wordt het niet.
Maar misschien is een poster ook kinderachtig
Een kussen voor een puber kan best: kan je lekker tegenaan hangen (de natuurlijke houding van een puber) en naar iemands hoofd gooien. Heb je dus meer aan dan iets dat je aan de muur hangt. En mocht je het borduren, en je hebt een goede band met je kind, dan zou dat best een dierbaar kussen kunnen worden dat meegaat op kamers, juist als het er uitzien als moederhandwerk en niet iets van de Xenos... ;-)
blijmetmij schreef:
09-03-2020 10:19
Een kussen voor een puber kan best: kan je lekker tegenaan hangen (de natuurlijke houding van een puber) en naar iemands hoofd gooien. Heb je dus meer aan dan iets dat je aan de muur hangt. En mocht je het borduren, en je hebt een goede band met je kind, dan zou dat best een dierbaar kussen kunnen worden dat meegaat op kamers, juist als het er uitzien als moederhandwerk en niet iets van de Xenos... ;-)
Aha; terwijl ik dit typ, snap ik ook wat ik bedoelde met dat het op de computer persoonlijker is. Je kan daar makkelijk beeld toevoegen dat je zelf niet kan schilderen.

Dus als je het zelf schildert/plakt/sprayt, dan wordt het beste resultaat iets heel neutraals (letters op een egaal vlak) dat ook van de Action zou kunnen komen. Of als je beroerd knutselt nog niet eens dat... Dat vind ik zo zonde van je inspanning; dat je geen verschil ziet met massaproductie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven