zelf wasmiddel maken

06-08-2012 20:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dat wel eens gedaan? Vond een recept op internet. Maar vroeg me af of iemand dit wel eens gedaan heeft en wat de resultaten waren?

Maak zelf je wasmiddel. Rasp 400gr sunlight zeep. Los dat op in 2.1/2 liter heet water. Doe er een halfkopje soda bij. Goed doorroeren, nachtje laten staan en je hebt ruim 2 liter vloeibare wasmiddel. Bijna een bolletje vol in de wasmachine doen
Heb sunlightzeep geraspt en maakt goed schoon.

Ruikt ook lekker en klein beetje azijn in gedaan als wasverzachter.

Nou kijken of mijn vriend geen allergische reactie krijgt.

Was binnen 5 minuten klaar

Was nieuwsgierigheid maar ook mijn vriend heeft last van allergische/intolerante reacties. Kan aan wasmiddel liggen hebben diverse uitgeprobeerd of aan wasverzachter hebben ook daar diverse geprobeerd. Neutral is ok maar best wel duur.
quote:Dana schreef op 07 augustus 2012 @ 01:19:

Ik vind het wel interessant. Maar Sunlight zeep? Dat is toch iets van voor de oorlog? Waar kopen jullie dat nu nog?gewoon bij albert heijn voor een euro
Vind 't wel vreemd overigens dat 't recept gewoon water gebruikt ipv gedestilleerd water. Water is namelijk zo bederflijk als de pest en als je 2 liter wasmiddel maakt is dat echt wel bedorven tegen de tijd dat je halverwege bent.. brr..
Vivaster,.je lost het toch op in kokend water? Als het gekookt is = dan toch gedestilleerd? of ben ik hier te blond voor?

Ik ga het ook eens proberen. Word namelijk misselijk van mn eigen wasmiddel nu ik zwanger ben, dus ik vind het een poging waard...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven