zilvervisjes ik wordt gek van ze!
zaterdag 19 juni 2010 om 14:24
Ik kan er niet meer tegen, door het hele huis kom ik ze regelmatig tegen. In de badkamer, in de slaapkamer, op de gang, in het toilet, in de keuken(kastjes en lades). NIet veel te gelijk, maar steeds 1 of 2.
Wat doe ik eraan en waar komen ze vandaan? Heb het idee dat ze in mn hele huis verstopt zitten, maar waar begin ik nu met de bestrijding van deze beestjes??
Wat doe ik eraan en waar komen ze vandaan? Heb het idee dat ze in mn hele huis verstopt zitten, maar waar begin ik nu met de bestrijding van deze beestjes??
zaterdag 19 juni 2010 om 18:23
Hier(nieuwbouw appartement) de eerste jaren ook veel last van gehad,heb bij drogist een of andere spray en poeder* gekocht tegen kruipend ongedierte en dat spul tussen en achter plinten etc gespoten en sindsdien bijna geen last.
* heb geen huisdieren of kinderen dus geen idee of dat anders aan te bevelen is
* heb geen huisdieren of kinderen dus geen idee of dat anders aan te bevelen is
zaterdag 19 juni 2010 om 18:40

zaterdag 19 juni 2010 om 18:52
Wij hebben ze ook gehad, en flink...bah.
Nu hebben wij niet 1 vissie meer doordat wij de volgende acties hebben ondernomen:
- alle boeken (op zolder), papierwerk in afsluitbare plasticbakken (Ikea). Alles super opruimen.
- grote naden dichtkitten
- voordat wij op vakantie gingen in het hele huis alle plinten, naatjes, kiertjes volspuiten met Bayer "mieren en kruipend ongedierte". Ik geloof dat we wel 3 bussen hebben leeggespoten.
- daarna nog af en toe 's avonds controleren en spuiten waar nodig.
Nu, een jaar later zijn we vissie vrij! Heerlijk.
Nu hebben wij niet 1 vissie meer doordat wij de volgende acties hebben ondernomen:
- alle boeken (op zolder), papierwerk in afsluitbare plasticbakken (Ikea). Alles super opruimen.
- grote naden dichtkitten
- voordat wij op vakantie gingen in het hele huis alle plinten, naatjes, kiertjes volspuiten met Bayer "mieren en kruipend ongedierte". Ik geloof dat we wel 3 bussen hebben leeggespoten.
- daarna nog af en toe 's avonds controleren en spuiten waar nodig.
Nu, een jaar later zijn we vissie vrij! Heerlijk.

zaterdag 19 juni 2010 om 18:58
Hier staan ook goede tips. Vooral m.b.t. het doodmeppen van visjes. Goed schoonmaken na het pletten, eitjes blijven anders achter.
http://dier-en-natuur.inf ... rvisjes-het-probleem.html
http://dier-en-natuur.inf ... rvisjes-het-probleem.html