zilvervisjes ik wordt gek van ze!

19-06-2010 14:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet meer tegen, door het hele huis kom ik ze regelmatig tegen. In de badkamer, in de slaapkamer, op de gang, in het toilet, in de keuken(kastjes en lades). NIet veel te gelijk, maar steeds 1 of 2.

Wat doe ik eraan en waar komen ze vandaan? Heb het idee dat ze in mn hele huis verstopt zitten, maar waar begin ik nu met de bestrijding van deze beestjes??
Vochtig huis kan ontstaan door goede isolatie (dubbel glas, kunststof kozijnen) in een ouder huis. Nieuwe huizen hebben ook goede isolatie, maar hebben ook mechanische ventilatie en dat ontbreekt vaak in een ouder geisoleerd huis!
Hier(nieuwbouw appartement) de eerste jaren ook veel last van gehad,heb bij drogist een of andere spray en poeder* gekocht tegen kruipend ongedierte en dat spul tussen en achter plinten etc gespoten en sindsdien bijna geen last.

* heb geen huisdieren of kinderen dus geen idee of dat anders aan te bevelen is
quote:delphicat schreef op 19 juni 2010 @ 17:19:

@EefjeWentelteefje: je kunt ook je glazen ondersteboven in de kast zetten, dan vallen ze er niet meer in

Ja idd , dat is simpel en slim!

Het voordeel is wel weer dat ik ze vermoord zonder er enig moeite voor te doen...
Wij hebben ze ook gehad, en flink...bah.

Nu hebben wij niet 1 vissie meer doordat wij de volgende acties hebben ondernomen:

- alle boeken (op zolder), papierwerk in afsluitbare plasticbakken (Ikea). Alles super opruimen.

- grote naden dichtkitten

- voordat wij op vakantie gingen in het hele huis alle plinten, naatjes, kiertjes volspuiten met Bayer "mieren en kruipend ongedierte". Ik geloof dat we wel 3 bussen hebben leeggespoten.

- daarna nog af en toe 's avonds controleren en spuiten waar nodig.

Nu, een jaar later zijn we vissie vrij! Heerlijk.
...wij hadden overigens papiervisjes.
Hier staan ook goede tips. Vooral m.b.t. het doodmeppen van visjes. Goed schoonmaken na het pletten, eitjes blijven anders achter.

http://dier-en-natuur.inf ... rvisjes-het-probleem.html
bij nieuwbouw zijn de muren ook nog vochtig evenals de vloeren, voordat jij bent verhuist wonen zij er al

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven