zilvervisjes ik wordt gek van ze!

19-06-2010 14:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet meer tegen, door het hele huis kom ik ze regelmatig tegen. In de badkamer, in de slaapkamer, op de gang, in het toilet, in de keuken(kastjes en lades). NIet veel te gelijk, maar steeds 1 of 2.

Wat doe ik eraan en waar komen ze vandaan? Heb het idee dat ze in mn hele huis verstopt zitten, maar waar begin ik nu met de bestrijding van deze beestjes??
http://huis-en-tuin.kwero ... rijding-zilvervisjes.html
Peas on earth!
Leer er mee leven, die krijg je nooit helemaal uitgeroeid, tenzij je alleenstaand woont, dan kan je ze (chemisch laten) bestrijden.
ze kunnen 8 jaar worden, mn zus heeft ze in haar toilet....ze vind ze schattig
quote:lil_star schreef op 19 juni 2010 @ 16:14:

ze kunnen 8 jaar worden, mn zus heeft ze in haar toilet....ze vind ze schattig
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wij hebben ze ook. Wil je ze bestrijden moet je een bedrijf laten komen. Alles wat je tegenkomt dood maken, en hopen dat ze niet in je boeken komen, die vreten ze nl op.
...
quote:Sarah Scott schreef op 19 juni 2010 @ 15:26:

Leer er mee leven, die krijg je nooit helemaal uitgeroeid, tenzij je alleenstaand woont, dan kan je ze (chemisch laten) bestrijden.Alleen- of vrijstaand.?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:queenie1 schreef op 19 juni 2010 @ 16:20:

Wij hebben ze ook. Wil je ze bestrijden moet je een bedrijf laten komen. Alles wat je tegenkomt dood maken, en hopen dat ze niet in je boeken komen, die vreten ze nl op.Dat is wel een extreme maatregel vind ik, voor de zekerheid maar alles doodmaken.
HA , wij hebben die k*tbeestejs ook!

Bijna elke dag vind ik er een in bad.

Die maak ik dan dood en dan zit er de volgende dag weer eentje.

Ook zitten ze hier in de kast met glazen.

Echt vies ,als ze in de glazen vallen (klimmen?) komen ze er niet meer uit, dus als ik een glas pak moeten we altijd eerst goed kijken of er niet een dooie(dat dan weer wel) inzit.

Bedankt Prinsesopdeerwt voor die link.

Ik ga de tips eens proberen.

Maar ik weet dat meer mensen , oa de buren, in de straat ze hebben dus ik ben bang dat het niets uithaalt als de andere ook niets doen.

Ik heb trouwens begrepen dat het een typisch nieuwbouwhuis probleem is, al had ik er in vorige huizen nooit last van.

Dit huis is wat moeilijker te ventileren , misschien dat het daar aan ligt....
TIP snij een aardappel in stukken, doe een flink stuk die in een open plastic zakje (meerdere zakjes maken dus) houd het zakje open, beetje omkrullen. Ze de zakjes s'nachts op plekken waar je ze wel eens ziet. S'morgens zitten ze in het zakje en dan gooi je ze weg.

Ze houden van zetmeel.... Ik heb ze allemaal weg gekregen door dit een paar keer achter elkaar te doen.
Neem een kat! mijn kat vindt ze heerlijk en echt ik ben er inmiddels vanaf!!
Pyrethrum, of de chemische variant daarvan, doodt ze ogenblikkelijk. Pyrethrum is extract van een soort chrysant. Is onschadelijk voor de mens.

Je kan dat kopen in een tuincentrum of in de supermarkt. Twintig druppeltjes in een liter water, sproeien of soppen en klaar is kees.
Zilvervisjes zijn, net als bijen overigens, heel tere beestjes die onmiddellijk het loodje leggen.
sinds de kat er is geen last meer van:) heel raar:P
Het gras aan de overkant is niet groen.
Bedankt voor de tips, PODE er staan echt heel veel adviezen op die site ik ga ze denk ik allemaal proberen want ik wordt er echt gek van.

Een kat is aan mij niet besteed en alles wat ik tegenkom dood maken, dat lijkt me ook wat rigoreus.. ;)

Ik ga eens beginnen met de aardappel.
Mijn kat eet ze ook, gelukkig. Maar ik schrik me elke keer een hoed als er opeens een over het aanrecht holt. Ieuw.

@EefjeWentelteefje: je kunt ook je glazen ondersteboven in de kast zetten, dan vallen ze er niet meer in
Groll: kan dat spul kwaad voor katten? Die hoeven nog niet het loodje te leggen:-)

Ik heb ze vooral bij de kapstok achter de jassen en achter de bank.

En in bad..blegh!

Ps: mijn kat lust ze niet.Helaas
Ik heb er ook last van achter mijn bed :( En ze eten soms gaatjes in mijn kleding..Ook fijn :( Ga ook maar eens van die middeltjes proberen
Overigens bestaan er zilvervisjes en papiervisjes. De zilvervisjes leven in vochtige ruimtes zoals de badkamer. Terwijl de papiervisjes leven in droge ruimtes en ook je boeken op kunnen vreten.
Oeps, sorry. Nou ja, je snapt wel wat ik bedoelde toch?
...
quote:binkie14 schreef op 19 juni 2010 @ 16:27:

[...]

Alleen- of vrijstaand.? LOL! Was met mijn hoofd elders, zo blijkt wel Vrijstaand idd
quote:Sarah Scott schreef op 19 juni 2010 @ 17:43:

[...]

LOL! Was met mijn hoofd elders, zo blijkt wel Vrijstaand idd moet kunnen, meid
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Sarah Scott schreef op 19 juni 2010 @ 17:43:

LOL! Was met mijn hoofd elders, zo blijkt wel Vrijstaand idd Zat jij aan andere beestjes te denken?..
Ik heb ze hier ook in huis.

Je komt er niet vanaf (hoewel de aardappel tip ik toch ga proberen.

Ik heb het maar geaccepteerd, hoewel.... niet helemaal want als ik er een zie gaat hij er aan .
Vochtig huis kan ontstaan door goede isolatie (dubbel glas, kunststof kozijnen) in een ouder huis. Nieuwe huizen hebben ook goede isolatie, maar hebben ook mechanische ventilatie en dat ontbreekt vaak in een ouder geisoleerd huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven