zilvervisjes ik wordt gek van ze!
zaterdag 19 juni 2010 om 14:24
Ik kan er niet meer tegen, door het hele huis kom ik ze regelmatig tegen. In de badkamer, in de slaapkamer, op de gang, in het toilet, in de keuken(kastjes en lades). NIet veel te gelijk, maar steeds 1 of 2.
Wat doe ik eraan en waar komen ze vandaan? Heb het idee dat ze in mn hele huis verstopt zitten, maar waar begin ik nu met de bestrijding van deze beestjes??
Wat doe ik eraan en waar komen ze vandaan? Heb het idee dat ze in mn hele huis verstopt zitten, maar waar begin ik nu met de bestrijding van deze beestjes??
zaterdag 19 juni 2010 om 14:36

zaterdag 19 juni 2010 om 16:27
zaterdag 19 juni 2010 om 16:30
zaterdag 19 juni 2010 om 16:37
HA , wij hebben die k*tbeestejs ook!
Bijna elke dag vind ik er een in bad.
Die maak ik dan dood en dan zit er de volgende dag weer eentje.
Ook zitten ze hier in de kast met glazen.
Echt vies ,als ze in de glazen vallen (klimmen?) komen ze er niet meer uit, dus als ik een glas pak moeten we altijd eerst goed kijken of er niet een dooie(dat dan weer wel) inzit.
Bedankt Prinsesopdeerwt voor die link.
Ik ga de tips eens proberen.
Maar ik weet dat meer mensen , oa de buren, in de straat ze hebben dus ik ben bang dat het niets uithaalt als de andere ook niets doen.
Ik heb trouwens begrepen dat het een typisch nieuwbouwhuis probleem is, al had ik er in vorige huizen nooit last van.
Dit huis is wat moeilijker te ventileren , misschien dat het daar aan ligt....
Bijna elke dag vind ik er een in bad.
Die maak ik dan dood en dan zit er de volgende dag weer eentje.
Ook zitten ze hier in de kast met glazen.
Echt vies ,als ze in de glazen vallen (klimmen?) komen ze er niet meer uit, dus als ik een glas pak moeten we altijd eerst goed kijken of er niet een dooie(dat dan weer wel) inzit.
Bedankt Prinsesopdeerwt voor die link.
Ik ga de tips eens proberen.
Maar ik weet dat meer mensen , oa de buren, in de straat ze hebben dus ik ben bang dat het niets uithaalt als de andere ook niets doen.
Ik heb trouwens begrepen dat het een typisch nieuwbouwhuis probleem is, al had ik er in vorige huizen nooit last van.
Dit huis is wat moeilijker te ventileren , misschien dat het daar aan ligt....
zaterdag 19 juni 2010 om 16:43
TIP snij een aardappel in stukken, doe een flink stuk die in een open plastic zakje (meerdere zakjes maken dus) houd het zakje open, beetje omkrullen. Ze de zakjes s'nachts op plekken waar je ze wel eens ziet. S'morgens zitten ze in het zakje en dan gooi je ze weg.
Ze houden van zetmeel.... Ik heb ze allemaal weg gekregen door dit een paar keer achter elkaar te doen.
Ze houden van zetmeel.... Ik heb ze allemaal weg gekregen door dit een paar keer achter elkaar te doen.
zaterdag 19 juni 2010 om 16:57
zaterdag 19 juni 2010 om 17:16