Zwarte slakken

27-01-2020 21:16 28 berichten
De titel zegt het al. We hebben echt een deel zwarte slakken onder onze overkapping en op deuren zitten. Krijg er de kriebels van😫

Weet iemand hier een oorzaak van?!
Alle reacties Link kopieren
Naaktslakken?

Bekertjes bier ingraven, dat sterven ze een vrolijke dood.

Zout erop strooien vind ik zielig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zitten ze er al lang of sinds kort? Slakken houden een winterslaap dus als ze er sinds kort zitten vermoed ik dat ze wakker geworden zijn door het zachtere weer en nu een warm plekje zoeken. Ze graven zichzelf in voor hun winterslaap. Grond is nu vrij hard.

Hier laatst ook een naaktslak gevonden in de gang. Wss ook opzoek naar warmte.
De oorzaak: naaktslakken houden van een vochtige omgeving.
Ze houden niet van droogte en ook niet van warmte.

Leesvoer:
https://www.duurzaamthuis.nl/slakken-in ... bestrijden
Snoesje666 schreef:
27-01-2020 21:19
Naaktslakken?

Bekertjes bier ingraven, dat sterven ze een vrolijke dood.

Zout erop strooien vind ik zielig.
Yes het zijn naaktslakken..
noctua schreef:
27-01-2020 21:22
Zitten ze er al lang of sinds kort? Slakken houden een winterslaap dus als ze er sinds kort zitten vermoed ik dat ze wakker geworden zijn door het zachtere weer en nu een warm plekje zoeken. Ze graven zichzelf in voor hun winterslaap. Grond is nu vrij hard.

Hier laatst ook een naaktslak gevonden in de gang. Wss ook opzoek naar warmte.
Sinds vandaag haha...
Laat ze even hun plekje zoeken, misschien gaan ze vanzelf wel weg... geen zout doen hoor, echt zielig.
Een deel? :huh:
Saivash schreef:
27-01-2020 22:05
Een deel? :huh:
Vervelende opmerkingen plaats je altijd.
Carpe-diem93 schreef:
27-01-2020 21:30
Sinds vandaag haha...
Zou dan even wachten of ze een ander plekje gaan zoeken.
Carpe-diem93 schreef:
27-01-2020 22:17
Vervelende opmerkingen plaats je altijd.
Wat is er vervelend aan die opmerking? Ik snap de zin ook niet helemaal. Zal een typo zijn, maar ik zie niet wat er wel moet staan.

Maar goed, ik zou even afwachten of ze vanzelf weg gaan.
Dat is een beetje het risico bij een nieuw huis. Er zullen vast nog wel wat andere addertjes onder het gras zitten.
Accepteren lijkt mij het beste.
Whomi schreef:
27-01-2020 22:21
Wat is er vervelend aan die opmerking? Ik snap de zin ook niet helemaal. Zal een typo zijn, maar ik zie niet wat er wel moet staan.

Maar goed, ik zou even afwachten of ze vanzelf weg gaan.
Onder meerdere topics.

Anyway. Een deel.. Gewoon veel. Ga ze niet tellen.
Saivash schreef:
27-01-2020 22:23
Dat is een beetje het risico bij een nieuw huis. Er zullen vast nog wel wat andere addertjes onder het gras zitten.
Geen nieuw huis hoor :huh: wonen er al een aantal jaren. Nooit zulke slakken er gehad.
Verkopen ze geen Escar-go meer dan? Die strooi je rond planten en dan gaan ze milieuvriendelijk dood. Of ze verdwijnen tenminste.
Heb ik persoonlijk uitgetest en het werkte toen goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
https://www.ecostyle.nl/tuin/producten/escar-go

Ik heb het maar een keer toegepast en sindsdien zijn ze niet meer langsgeweest.
Saivash schreef:
27-01-2020 22:23
Jakkes! Addertjes! Dat ook nog! ;-)
Carpe-diem93 schreef:
27-01-2020 22:24
Onder meerdere topics.

Anyway. Een deel.. Gewoon veel. Ga ze niet tellen.

Misschien moet je gewoon even Nederlands leren dan.
Oorzaak? Van het feit dat ze daar zitten? Geen idee, wij hebben ze ook, maar blijven meestal buiten. Heel soms kruipt er één door de serre, want dan zie ik een spoor. Ik doe er niks aan, maar je kunt bier neerzetten. :cheers:
retrostar schreef:
27-01-2020 22:57
Verkopen ze geen Escar-go meer dan? Die strooi je rond planten en dan gaan ze milieuvriendelijk dood. Of ze verdwijnen tenminste.
Heb ik persoonlijk uitgetest en het werkte toen goed.
Lijkt me zo'n geruststellende gedachte voor zo'n slak....Milieuvriendelijk sterven.
What have we done....
Wat zielig, waarom moet meteen alles dood omdat ze er misschien niet appetijtelijk uitzien ofzo. Ze kruipen vanzelf weer weg en anders emmertje pakken, plastic handschoenen aan en ergens bij bosjes of bij flink wat groen er uit zetten. Ook deze beesten hebben weer nut in het groter geheel.
Wij hebben 5 jaar lang naaktslakken in huis gehad. Altijd hebben we ze opgepakt en buiten gezet, maar iedere avond zagen we weer meerdere slakken door de keuken kruipen.

Uiteindelijk toch korrels gestrooid, en sinds die dag is het probleem opgelost (no pun intended)... nooit meer slakken gezien in huis.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ze zitten daar omdat het BUITEN is, daar wonen ze. Kan me hier altijd zo aan ergeren. Als je er niet tegen kan dat er insecten en ander leven is buiten dan moet je daar niet gaan zitten. Stel je niet aan en ga lekker binnen op de bank zitten!
Wij hebben teleporteer slakken in huis....'s nachts verschijnen er midden op de voordeurmat slakkensporen die beginnen en eindigen midden op de mat. Hoe de slakken daar zijn gekomen en hoe ze weer weg gaan is me na 10 jaar nog steeds een raadsel :confused:
flipje2 schreef:
28-01-2020 07:44
Wij hebben 5 jaar lang naaktslakken in huis gehad. Altijd hebben we ze opgepakt en buiten gezet, maar iedere avond zagen we weer meerdere slakken door de keuken kruipen.

Uiteindelijk toch korrels gestrooid, en sinds die dag is het probleem opgelost (no pun intended)... nooit meer slakken gezien in huis.
Ja maar dan niet direct in de tuin weer terugzetten. Gewoon wat verder weg. Overal is wel een park of een stukje groen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven