Ruzie....met rust laten?
woensdag 6 juni 2018 om 07:54
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
woensdag 6 juni 2018 om 21:09
Niemand betwist dat to een kwetsende opmerking heeft gemaakt. Niemand betwist dat wat de echtgenoot deed ook niet bepaald fatsoenlijk was.
Alsnog heb je dan twee keuzes. Of je blijft lekker het slachtoffer uithangen, aanvaardt geen excuses en slaat alle pogingen van de ander om te praten dood. Of je praat het wel uit. In het eerste geval is je huwelijk voorbij. Wat je wilt.
woensdag 6 juni 2018 om 21:11
Hoe sneu dit ook is. Ik begrijp best dat hij enorm geschrokken is van jouw uitspraak. Jouw uitspraak is namelijk wat ik zo kinderachtig vind in dit verhaal.
In combinatie met de wetenschap dat hij niet tegen ruzies kan had je die uitspraak echt voor je moeten houden.
Beetje mosterd, maar ik begrijp überhaupt niet waarom jullie zijn gaan samenwonen met al deze issues.
En tot slot denk ik dat je slecht naar je eigen aandeel in dit verhaal kunt kijken. Je bent vooral beschuldigend naar hem toe en praat over je eigen aandeel heen hier.
Sterkte, ik hoop dat jullie eruit komen.
In combinatie met de wetenschap dat hij niet tegen ruzies kan had je die uitspraak echt voor je moeten houden.
Beetje mosterd, maar ik begrijp überhaupt niet waarom jullie zijn gaan samenwonen met al deze issues.
En tot slot denk ik dat je slecht naar je eigen aandeel in dit verhaal kunt kijken. Je bent vooral beschuldigend naar hem toe en praat over je eigen aandeel heen hier.
Sterkte, ik hoop dat jullie eruit komen.
woensdag 6 juni 2018 om 21:12
Nou to ik geloof er nog steeds niets van. Hoe langer je blijft reageren hoe minder ik het geloof.Curlpower schreef: ↑06-06-2018 19:55Ik zou hem nu wel eens een weekje tussen jullie allemaal willen droppen
Ik lijk monter maar voel me echt beetgenomen. Neem mezelf ook veel kwalijk (waarom niet naar mijn onderbuikgevoel luisteren?) Maar ik ben echt geen zeur (dus ook niet voorafgaand aan dat flesje water!) En het was juist heel romantisch tot dan. Ik begrijp er echt niks van. We hebben natuurlijk wel eerder een keer een ruzietje gehad maar dat was vrij snel weer beklonken. Dit slaat nergens op. Maar ik kan geen moeite doen voor iemand die niet wil. Morgen vertrekken we naar huis. Overigens: ik ben 43, hij 54, we zijn 2 jaar samen en waren al samenwonend. We konden altijd alles goed bespreken en uitpraten maar dat is er nu dus niet meer. Uitgeteld, verdrietig en in de war......
Maar misschien helpt een borrel nemen vanavond.
woensdag 6 juni 2018 om 21:13
Free choice is a bitch.made@kate schreef: ↑06-06-2018 21:09Niemand betwist dat to een kwetsende opmerking heeft gemaakt. Niemand betwist dat wat de echtgenoot deed ook niet bepaald fatsoenlijk was.
Alsnog heb je dan twee keuzes. Of je blijft lekker het slachtoffer uithangen, aanvaardt geen excuses en slaat alle pogingen van de ander om te praten dood. Of je praat het wel uit. In het eerste geval is je huwelijk voorbij. Wat je wilt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
woensdag 6 juni 2018 om 21:23
woensdag 6 juni 2018 om 21:28
Je hebt het over TO, neem ik voor het gemak even aan?
woensdag 6 juni 2018 om 21:52
Nee. Aangezien to degene is die excuses aangeboden heeft en meermaals heeft uitgenodigd tot uitpraten en de echtgenoot degene is die de excuses niet aanvaardt, zelf ook excuses had kunnen aanbieden voor onbeschoft gedrag en sowieso niet wil praten heb ik het over de echtgenoot van to.
woensdag 6 juni 2018 om 21:53
Er is veel meer aan de hand dan TO hier aan informatie geeft en dat snap je zelf ook.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 21:53
0.18% gewijzigd
woensdag 6 juni 2018 om 21:55
Neemt de ambtenaar van de burgerlijke stand het speculum ter hand?Gatekeeper* schreef: ↑06-06-2018 21:53Ach wat een verdrietige situatie. Zit je dan met je goede gedrag op een prachtig eiland. Overigens binnen 14 dagen kan je het huwelijk nietig laten verklaren of als het huwelijk niet geconsumeerd is kan je er nog kostenloos vanaf.
woensdag 6 juni 2018 om 22:03
Eén woord: masturbatie. Al of niet met audiovisuele stimulatie (alhoewel ik vermoed dat de man in kwestie het geluid uit zet).
woensdag 6 juni 2018 om 22:05
woensdag 6 juni 2018 om 22:19
Het begint erop te lijken dat het hek weer open stond, maar stel dat het hek dicht was.
Niemand hier maakt van to een slachtoffer. Sterker nog, er wordt haar geadviseerd vooral de regie te nemen. Vanzai maakt een slachtoffer van de echtgenoot.
woensdag 6 juni 2018 om 22:20
Jij wel dan? Laat ons dan mee delen in jouw kennis.sanjunipero schreef: ↑06-06-2018 22:05En natuurlijk was jij erbij en weet jij wel wat er allemaal is voorgevallen. Klinkt logisch.