Ruzie....met rust laten?
woensdag 6 juni 2018 om 07:54
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
donderdag 7 juni 2018 om 13:18
nessemeisje schreef: ↑07-06-2018 11:10Sterke karakters...
omdat je van muggen olifanten kan maken? Elkaar negeert, zeer kwetsende dingen zegt en je huwelijksreis afbreekt?
Niks sterke karakters. Gewoon stronteigenwijs, egocentrisch en kinderachtig. Maar dat bekt niet zo lekker.
donderdag 7 juni 2018 om 13:39
donderdag 7 juni 2018 om 13:49
Dat dus.viva-amber schreef: ↑07-06-2018 10:02Dat is geen kracht hoor...wanneer je niet kunt omgaan met dit soort onbenulligheden. Dat heeft niets met sterk zijn te maken...het is kinderachtig en onuitstaanbaar.
donderdag 7 juni 2018 om 14:11
De angel is eruit schrijf je. Als je vanavond de vlucht van 20:20 vanuit Mauritius hebt, heeft dit je minimaal €1100 per ticket + week vakantie gekost + huwelijksreis, er van uitgaande dat je niet kon omboeken. Ik geloof dat ik meer dan woedend zou zijn en dit aanleiding zou zijn voor een nieuwe ruzie
!!
En even over jouw man: dat hij zich zo afsluit en jullie het zo ver laten komen dat jullie terug vliegen, vind ik wel erg zorgelijk met het oog op de toekomst van een huwelijk...
En even over jouw man: dat hij zich zo afsluit en jullie het zo ver laten komen dat jullie terug vliegen, vind ik wel erg zorgelijk met het oog op de toekomst van een huwelijk...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 7 juni 2018 om 14:20
Dus jullie huwelijk bestaat eruit dat er twee loopgraven tegenover elkaar liggen. Jullie lopen hand in hand te genieten van jullie huwelijk, tot iemand uit de pas loopt. prompt springen jullie allebei in jullie eigen loopgraaf en beginnen op elkaar te schieten alsof jullie leven ervan af hangt.
tot jullie moe worden, waarna jullie uit de loopgraven stappen en weer verder gaan. Maar elkaar ondertussen wel wantrouwend aan blijven kijken en met een voet richting loopgraaf staan.
Gezellig! Slik de pil graag heel erg zorgvuldig.
Anders hebben jullie straks nog meer munitie om mee te schieten.
tot jullie moe worden, waarna jullie uit de loopgraven stappen en weer verder gaan. Maar elkaar ondertussen wel wantrouwend aan blijven kijken en met een voet richting loopgraaf staan.
donderdag 7 juni 2018 om 14:21
Met 46 to is 43 jaar nog aan de pil?Doreia schreef: ↑07-06-2018 14:20Dus jullie huwelijk bestaat eruit dat er twee loopgraven tegenover elkaar liggen. Jullie lopen hand in hand te genieten van jullie huwelijk, tot iemand uit de pas loopt. prompt springen jullie allebei in jullie eigen loopgraaf en beginnen op elkaar te schieten alsof jullie leven ervan af hangt.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 07-06-2018 15:46
Reden: Een fout herstellen
Reden: Een fout herstellen
1.27% gewijzigd
donderdag 7 juni 2018 om 14:26
Wat een drama. Een huwelijk + vakantie erachteraan zou toch een enorme boost moeten zijn voor je relatie ?! Jullie zijn niet eens lang samen... zonde van al die centen zeg, en wat is het nu van alsnog vroegtijdig je vakantie beëindigen.
En de manier waarop jullie ruziemaken past niet bij jullie leeftijden... tis maar waar je zin in hebt.
En de manier waarop jullie ruziemaken past niet bij jullie leeftijden... tis maar waar je zin in hebt.
♡
donderdag 7 juni 2018 om 14:40
.
Daar moet je echt wel heel erg sterk voor zijn, geloof mij maar.
Niet geschoten is altijd mis
donderdag 7 juni 2018 om 14:46
Dat hij zich zo rigoureus en langdurig afsluit vind ik ook zorgelijk. Hij gaat wel erg ver om jou te straffen TO. Ik ken je niet maar ik vind hoe dan ook dat je beter verdient dan dit.
donderdag 7 juni 2018 om 14:54
Wat ik niet begrijp is: waarom laat je het zover komen om een volledige vakantie letterlijk in het water te laten vallen je spullen te pakken en naar huis te gaan? Daarnaast: of je het gesprek nu thuis of op vakantie hebt maakt toch geen donder uit? Of zelfs: lijkt mij zelfs de uitgesproken plek om jullie relatie/huwelijk eens goed onder de loep te nemen. Thuis heb je alleen maar afleidingen/vluchtroutes.
Wat ik ook niet begrijp is dat een man van 54 dergelijk gedrag vertoont en een vrouw van 46 moeder huilend belt en vraagt of manlief nog wel van haar houd. Maargoed dat terzijde.
Ik hoop van harte dat dit jullie beiden wakker geschud heeft en er nu wat van leren.
Wat ik ook niet begrijp is dat een man van 54 dergelijk gedrag vertoont en een vrouw van 46 moeder huilend belt en vraagt of manlief nog wel van haar houd. Maargoed dat terzijde.
Ik hoop van harte dat dit jullie beiden wakker geschud heeft en er nu wat van leren.
donderdag 7 juni 2018 om 15:05
Dit dus.sugarmiss schreef: ↑06-06-2018 08:48Hoe kom je er bij dat de ruzie om iets onbenullig gaat? Dit gaat juist over hele belangrijke dingen.
Als hij thee maakt zonder jou te vragen of jij ook wil en vervolgens weigert om thee voor je te zetten als jij aangeeft ook graag te willen dan laat hij zien dat hij een egoïstische man is die alleen maar aan zich zelf denkt en die niets voor je over heeft.
Het soort man met wie je niet eens zou moeten willen trouwen.
Als jij vervolgens reageert met dat je spijt hebt van je huwelijk dan voelt dat heel onveilig voor hem.
In een relatie wil je je geliefd en geborgen voelen. Dat gaat niet met een vriendin die het moment zegt dat ze van je houdt en met je wil trouwen en het andere moment roept dat ze spijt heeft dat ze met je getrouwd is. Want hoe zit het nu echt? Houdt ze nu wel of niet van je.
Ik zou er als ik jou was serieus rekening mee houden dat je huwelijk over is. Dat hij gelijk Tui mailt zegt veel.
Mochten jullie het bijleggen ga dan bij terugkomst in relatie therapie. Jullie kunnen totaal niet met elkaar communiceren en hebben totaal niet door wat jullie gedrag met de ander doet.
Ik zou dat dus ook heel erg raar vinden, geen zin hebben om een kopje thee voor je te zetten. Wat een sneuneus. Lekker zorgzaam ook naar je kersverse vrouw.
Zij excuses maken, dan hij ook!
donderdag 7 juni 2018 om 15:12
Serieus, zij is toch niet gehandicapt? Hij moet maar iedere keer als zij in iets vraagt meteen doen wat zij wil omdat hij anders egoïst is? Te lam zijn om zelf een kopje te maken en daarna boos worden omdat een ander er geen zin in heeft, dat is pas egoïstisch. Lekker zorgzaam naar je kersverse man ook.
Dit zijn onbenullige dingen. Als je wil drinken pak je drinken.
donderdag 7 juni 2018 om 15:15
Daar is wel het e.e.a. vooraf gegaan he, waar TO zelf debet aan was.
donderdag 7 juni 2018 om 15:15
Het was nog veel erger. Hij werd boos omdat zij onderweg naar de botanische tuinen haar flesje water uit de auto wilde halen. Reageerde lullig. Vervolgens gingen ze terug en weigerde hij thee voor haar te zetten omdat hij nog boos was. Toen zei to dat ze dacht getrouwd te zijn met een volwassen man, etc etc etc.
Nare opmerking van to, maar die man spoort echt niet.