Is hij van plan mijn kind te ontvoeren ? (geen OP)
dinsdag 24 september 2019 om 19:54
Heb je onderzocht of je nog een rechtsbijstandverzekering kunt krijgen die dit geschil wil dekken? Uitsluitingen familierecht is vaak alleen echtscheidingen en alimentatie. Geschillen mbt gezag kun je vaak gewoon verzekeren. Kan echter zijn dat je nu te laat bent omdat het geschil voorzienbaar lijkt maar dit zou je nog kunnen onderzoeken.
dinsdag 24 september 2019 om 19:54
Hij wil de alimentatie alleen afkopen als ik akkoord ga met het paspoort en als ik teken. Dat is dus geen optieabracadabra schreef: ↑24-09-2019 19:44Als je ex tijd wil kopen is het de mogelijkheid dat hij een extra weekend "koopt" en dat je daarvan de advocaat betaalt?
Als je ex zo welgesteld is betaalt ie ook veel alimentatie of niet? Hij wilde de alimentatie toch afkopen? Waarom doe je dat niet? Dan hè je in ieder geval geld voor een advocaat...
Dat extra weekend zou ik inderdaad kunnen proberen, niet leuk om mijn kind extra weekend weg te geven maar dit helpt ons wel op de langere termijn natuurlijk. Ik ga eens goed nadenken en bedenken hoe ik aan geld kan komen.

dinsdag 24 september 2019 om 19:55
Weg te geven? Te verkopen. Ik zou nog liever mijn geld op mijn rug verdienen dan over de rug van mijn kind.hiske2020 schreef: ↑24-09-2019 19:54Hij wil de alimentatie alleen afkopen als ik akkoord ga met het paspoort en als ik teken. Dat is dus geen optie
Dat extra weekend zou ik inderdaad kunnen proberen, niet leuk om mijn kind extra weekend weg te geven maar dit helpt ons wel op de langere termijn natuurlijk. Ik ga eens goed nadenken en bedenken hoe ik aan geld kan komen.
dinsdag 24 september 2019 om 20:27
Niet doen, daar sta je op de lange termijn niet sterker mee.hiske2020 schreef: ↑24-09-2019 19:54Hij wil de alimentatie alleen afkopen als ik akkoord ga met het paspoort en als ik teken. Dat is dus geen optie
Kinderalimentatie kan trouwens helemaal niet afgekocht worden. Of gaat dat afkopen over partneralimentatie?
dinsdag 24 september 2019 om 20:41
-47084 schreef: ↑24-09-2019 18:13Als ze 12 is, mag ze zelf kiezen, en als ze 18 is, mag ze ook weer terug. Ik zou in ieder geval je dochter duidelijk inlichten wat haar rechten en mogelijkheden zijn, voor het geval ze terug zou willen als ze dáár zit.
Verder beide ambassades inlichten over de huidige stand van zaken. Wanneer vervalt haar paspoort?
toostosti wijzigde dit bericht op 24-09-2019 20:45
Reden: Al meerdere reacties met uitleg over dit onderwerp zag ik
Reden: Al meerdere reacties met uitleg over dit onderwerp zag ik
32.82% gewijzigd

dinsdag 24 september 2019 om 20:48
dinsdag 24 september 2019 om 20:53
Makkelijk praten aan de zijlijn, alles opgeven om dit te voorkomen. Je kunt helemaal niks voorkomen. En als ik dit alles lees denk ik dat hij allang zijn voorbereidingen heeft gedaan en dat je die wel heel serieus kunt nemen. Weet je adressen etc. daar, van zijn woning(en)? Contacten, telefoonnummers? Is hij eerder met jullie dochter naar zijn land gegaan? Of alleen in NL op vakantie?
Trouwens ook zonder dat jij toestemming geeft zou hij wel een weg kunnen vinden, zonder dat paspoort, om toch zijn zin te kunnen krijgen. Het argument 'als hij haar had willen ontvoeren, had hij dat allang gedaan' is ook onzin. Het gebeurt vaak dat ze wachten totdat de kinderen wat groter zijn, zodat ze er minder werk aan hebben. Een baby of klein kind heeft natuurlijk veel meer verzorging nodig dan een ouder kind.
Hoe is je dochter er eigenlijk onder? Is ze erg beïnvloedbaar door haar vader, is ze gevoelig voor praatjes als 'je moeder is slecht'? Gelukkig hebben jullie beiden evenveel tijd met haar, jij bent nu nog volop in beeld en leeft jouw leven met haar.
Helaas geen advies hier, alleen wil ik je wel veel sterkte en wijsheid wensen. Ik begrijp heel goed hoe machteloos en ongerust je je voelt!
Trouwens ook zonder dat jij toestemming geeft zou hij wel een weg kunnen vinden, zonder dat paspoort, om toch zijn zin te kunnen krijgen. Het argument 'als hij haar had willen ontvoeren, had hij dat allang gedaan' is ook onzin. Het gebeurt vaak dat ze wachten totdat de kinderen wat groter zijn, zodat ze er minder werk aan hebben. Een baby of klein kind heeft natuurlijk veel meer verzorging nodig dan een ouder kind.
Hoe is je dochter er eigenlijk onder? Is ze erg beïnvloedbaar door haar vader, is ze gevoelig voor praatjes als 'je moeder is slecht'? Gelukkig hebben jullie beiden evenveel tijd met haar, jij bent nu nog volop in beeld en leeft jouw leven met haar.
Helaas geen advies hier, alleen wil ik je wel veel sterkte en wijsheid wensen. Ik begrijp heel goed hoe machteloos en ongerust je je voelt!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 24 september 2019 om 21:04
Geen advies? Ik meende te herinneren dat jij hier ervaring mee had of ben ik in de war?Elmervrouw schreef: ↑24-09-2019 20:53Makkelijk praten aan de zijlijn, alles opgeven om dit te voorkomen. Je kunt helemaal niks voorkomen. En als ik dit alles lees denk ik dat hij allang zijn voorbereidingen heeft gedaan en dat je die wel heel serieus kunt nemen. Weet je adressen etc. daar, van zijn woning(en)? Contacten, telefoonnummers? Is hij eerder met jullie dochter naar zijn land gegaan? Of alleen in NL op vakantie?
dinsdag 24 september 2019 om 21:10
dinsdag 24 september 2019 om 21:10
Zijn er nog zaken die je kunt verkopen om snel aan geld te komen?
Sieraden? Auto inruilen voor een goedkoper model? Extra hypotheek op je woning? Mobiel verkopen/speakers?
Ik zou er alles aan doen om wel juridische bijstand van een advocaat te hebben bij het kort geding.
Sieraden? Auto inruilen voor een goedkoper model? Extra hypotheek op je woning? Mobiel verkopen/speakers?
Ik zou er alles aan doen om wel juridische bijstand van een advocaat te hebben bij het kort geding.
De toekomst is niet meer wat het was
dinsdag 24 september 2019 om 21:13

dinsdag 24 september 2019 om 21:15
Als ze 12 is, mag ze daar zelf nog helemaal niet over beslissen. Vreemd dat ex met zijn legertje advocaten dat niet weet.
dinsdag 24 september 2019 om 21:17
Nogmaals : hij weigert het paspoort terug te geven. Hoe zou ik dit terug moeten halen? Er is al een rechterlijke uitspraak dat het bij mij hoort.
Er staat helemaal nergens dat ik wacht tot ze 12 is, en dat ze liever bij hem is.
dinsdag 24 september 2019 om 21:19
Ze zullen hem dat vast kenbaar hebben gemaakt. Maar hij denkt dat als ze iets mag zeggen, dat het gelijk garantie is dat ze daar komt wonen.vivautrecht85 schreef: ↑24-09-2019 21:15Als ze 12 is, mag ze daar zelf nog helemaal niet over beslissen. Vreemd dat ex met zijn legertje advocaten dat niet weet.
dinsdag 24 september 2019 om 21:21
daar ben ik mee bezig. Hoop ook dat ik een advocaat vind die ik eventueel achteraf kan betalen.mdh schreef: ↑24-09-2019 21:10Zijn er nog zaken die je kunt verkopen om snel aan geld te komen?
dinsdag 24 september 2019 om 21:22
Hij kan wel invloed op haar uitoefenen en haar 'vrijwillig' meenemen en zo te lezen doet hij dat volop.vivautrecht85 schreef: ↑24-09-2019 21:15Als ze 12 is, mag ze daar zelf nog helemaal niet over beslissen. Vreemd dat ex met zijn legertje advocaten dat niet weet.
Heb je hierin weleens advies gevraagd aan veilig thuis?
En wat zegt dochter exact als ze praat over verhuizen naar het buitenland?
Wat moet dit moeilijk voor je zijn.
dinsdag 24 september 2019 om 21:23
Dit is wel een belangrijk lijstje.2019 schreef: ↑24-09-2019 17:18https://www.kinderontvoering.org/upload ... index.html
Neem contact hier mee op.
https://www.kinderontvoering.org/landen.html
Staat zijn land in dit rijtje?
dinsdag 24 september 2019 om 21:25
Ik zou hiervoor dus naar de politie stappen. Dat zal even lekker worden zeg!
dinsdag 24 september 2019 om 21:30
Ik heb jeugdzorg ingeschakeld._Monti_ schreef: ↑24-09-2019 21:22Hij kan wel invloed op haar uitoefenen en haar 'vrijwillig' meenemen en zo te lezen doet hij dat volop.
Heb je hierin weleens advies gevraagd aan veilig thuis?
En wat zegt dochter exact als ze praat over verhuizen naar het buitenland?
Wat moet dit moeilijk voor je zijn.
Een gesprek gaat b.v zo
Een vriendin van haar gaat volgend jaar of jaar erop verhuizen. Toen zei ik “ dan ga je haar zeker wel missen”? Dan zegt ze ja maar ik ga ook volgend jaar wss verhuizen naar ( land van vader dus). Als ik verbaasd reageer en vraag of ze mij dan niet gaat missen, antwoord ze met “ jij gaat ook mee”. Als ik daarop zeg dat ik absoluut niet wil/ ga verhuizen en dat zij gewoon hier blijft omdat ik haar anders heel erg ga missen en omdat ze haar vriendjes en school gaat missen en dat ik geen toestemming geef zegt ze “ dat zegt papa” of komt ze met een vaag antwoord.
Ze geeft geen informatie wat hij gezegd heeft en hoe/ wat en wil haar ook niet blijven ondervragen. De vader legt genoeg druk op haar
Hij weigert ook mijn zorgen weg te nemen, dat is het rare van dit alles. Als je niks van plan bent waarom dan weigeren in gesprek te gaan en niet gewoon lachen om de beschuldigingen.
dinsdag 24 september 2019 om 21:31

dinsdag 24 september 2019 om 21:32
Waarom zeg je dit allemaal tegen haar? Daar kan dat kind toch werkelijk helemaal niets mee?hiske2020 schreef: ↑24-09-2019 21:30Ik heb jeugdzorg ingeschakeld.
Een gesprek gaat b.v zo
Een vriendin van haar gaat volgend jaar of jaar erop verhuizen. Toen zei ik “ dan ga je haar zeker wel missen”? Dan zegt ze ja maar ik ga ook volgend jaar wss verhuizen naar ( land van vader dus). Als ik verbaasd reageer en vraag of ze mij dan niet gaat missen, antwoord ze met “ jij gaat ook mee”. Als ik daarop zeg dat ik absoluut niet wil/ ga verhuizen en dat zij gewoon hier blijft omdat ik haar anders heel erg ga missen en omdat ze haar vriendjes en school gaat missen en dat ik geen toestemming geef zegt ze “ dat zegt papa” of komt ze met een vaag antwoord.
Ze geeft geen informatie wat hij gezegd heeft en hoe/ wat en wil haar ook niet blijven ondervragen. De vader legt genoeg druk op haar
Hij weigert ook mijn zorgen weg te nemen, dat is het rare van dit alles. Als je niks van plan bent waarom dan weigeren in gesprek te gaan en niet gewoon lachen om de beschuldigingen.