Catfish of toch echt?

05-08-2017 17:40 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.
Jullie kennen allemaal wel Badoo. Deze site ga ik wel eens op om wat onserieuze fun te zoeken. Want ik ben me heel goed bewust dat ik hier niet moet zijn om mijn lover te vinden.
Zo kreeg ik kontakt met een leuke man. Eerst wat chatten via Badoo en daarna via Whatsapp. Hij vertelde me dat hij nu nog niet in de stad woonde waar ik woon, maar voor zijn werk binnen enkele weken zou gaan verhuizen. Had al een woning gekocht en vertelde mij ook bij welk bedrijf hij werkt.
De gesprekken kwamen zeer normaal op gang. Eerst over koetjes en kalfjes, geen opdringerige vragen ed. Al vrij snel wilde hij met mij bellen en van toen af bellen we zeer regelmatig en schrijven dagelijks. Hij vraagt nooit om naaktfoto`s, maar we hebben nu wel telefoonsex.
Hij zou dus eind juli gaan verhuizen, had zijn afscheidsfeest gegeven en zijn vrienden zouden hem helpen te verhuizen.
En toen schreef hij me dat zijn tante (die als een moeder voor hem is geweest, bij haar is hij opgegroeid) nieruitval heeft gekregen omdat ze haar medicijnen niet meer had ingenomen. Ze heeft suiker en is toen bewusteloos geraakt. Hij heeft toen besloten om een nier aan haar te doneren. De operaties zijn 3 weken geleden uitgevoerd. Hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en verblijft nu in het huis van zijn tante omdat hij inmiddels zijn eigen woning verhuurd heeft. Maar met zijn tante gaat het niet goed. En gisteren belde hij me dat de nier afgstoten wordt en dat de artsen haar nog 1 of 2 weken geven. Ze kan niet gedialyseerd worden om lichamelijke redenen, ze zou te zwak zijn, is me niet helemaal duidelijk.
Dus nu blijft hij daar nog om de laatste week/weken bij haar te kunnen zijn.

Denken jullie dat dit waar zou kunnen zijn? Of dat ik op een "catfish" zit te wachten?

Natuurlijk ben ik nog wat andere dingen nagegaan:
* hij kan bijna wel iedere avond bellen, dit zou volgens mij niet kunnen als hij een vriendin/vrouw heeft.
* via google image search kan ik nergens fotos van hem op internet vinden.
* toen ik hem om zijn achternaam vroeg, kon hij die zo opnoemen (3 spaanse namen, dus geen simple achternaam dat je er zo uitflapt)
* via zijn namen is niets te vinden. Hij zit volgens mij niet op facebook. Niets op internet.
* kort nadat we elkaar gevonden hadden op Badoo heeft hij zijn profiel er uit gegooid. Ook als ik op de stad zoek waar hij nu nog woont of op andere grote steden vind ik hem niet terug.
* hij heeft ook een paar foto´s gestuurd van hem die niet bepaald foto model achtig zijn. Heel normaal, in de auto gemaakt.
* toen hij geopereerd werd heeft zijn broer met zijn handy een berichtje naar mij gestuurd. Hij melde zich als Daniel. We hadden dat zo afgesproken.

Maar er zijn ook een paar dingen waar ik bedenkingen bij heb:
* natuurlijk die uitstel van verhuizen
* als ik hem op om een selfie vraag stuurt hij me vaak een foto waarop ik kan zien dat die niet van heden is. Hij is niet happig om foto´s van hemzelf te sturen.
* hij heeft geen profil beeld op whatsapp, maar een spreuk.

Wat denken jullie?? Real of fake?
Hij heeft wel het eea over zich verteld, wat voor werk, wat voor auto, sport, wat over zijn jeugd. En ik hem hem nog nooit betrapt op het feit dat hij tegenstrijdige dingen vertelde.

Zal ik het nog even afwachten en kijken of hij deze maand gaat verhuizen?
Hij moet in principe 1 september met zijn nieuwe job beginnen.
anoniem_273977 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 17:44
0.51% gewijzigd
Fake.
fake.
ik geloofde het tot de tante
Alle reacties Link kopieren
Fake.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
waarom denk je dat?
Fake. Hoe kan iemand verhuizen, z'n nier doneren en een tijdelijke huurder vinden voor z'n nieuwe huis.
Alle reacties Link kopieren
Hij had voordat zijn tante ziek werd, alles al geregeld voor de verhuizing. Zijn woning had hij per 1 aug verhuurd. Nieuwe woning had hij al gekocht. Zijn broer en vrienden hebben al zijn spullen al verhuisd voor hem.
En een paar dagen voordat hij dus zou gaan gebeurde dat met zijn tante.
Alle reacties Link kopieren
Het bedrijf al gebeld en gevraagd naar (meneer met 3 spaanse achternamen) ?
you go girl
fake.

Hij heeft besloten om een nier te doneren? Dat gaat niet zo maar, moet het al treffen dat het een goeie match is. En dan is die operatie er ook niet in een week
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
05-08-2017 17:46
Fake. Hoe kan iemand verhuizen, z'n nier doneren en een tijdelijke huurder vinden voor z'n nieuwe huis.
Dit, in combinatie met het niet hebben van een profielfoto maar een tekst, het niet happig zijn op het sturen van foto's of beeldbellen, en het beeldmateriaal wat je hebt is oud.

Het ziekenhuis/tante verhaal vind ik ook niet kloppen. Het strookt niet.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Dat durf ik eigenlijk niet. Want stel dat het wel waar is, dan hoort hij dat natuurlijk later op zijn werk dat ik hem heb zitten controleren.
Alle reacties Link kopieren
Bij Catfish ( de t.v. serie ;-) ) - is het altijd zo'n patroon. Liefst in combinatie met ziekte/overlijdens/geldgebrek etc.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Nadine40 schreef:
05-08-2017 17:49
Dat durf ik eigenlijk niet. Want stel dat het wel waar is, dan hoort hij dat natuurlijk later op zijn werk dat ik hem heb zitten controleren.
hoe zou hij dat moeten horen? Jij kunt ook onder een andere naam bellen toch?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet iets van de een op de ander dag dat hij zijn niet doneert. Ze heeft een tijd geleden deze nierziekte gekregen en toen heeft hij al laten controleren of er een match was. Toen hebben ze met medicijnen het kunnen redden waardoor geen donotie hoefde te gebeuren. Maar het was toen al duidelijk dat het kon.
Nu was de controle vrij snel, hij is prive patient. En de operatie moest ook snel gebeuren om haar te redden
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
05-08-2017 17:50
hoe zou hij dat moeten horen? Jij kunt ook onder een andere naam bellen toch?
Dat is een goed idee!
Zo fout als ik weet niet wat dit.
gewoon de receptie bellen en dans "hai met hangtiet, kunt u mij doorverbinden met de heer drie spaanse achternamen?'
Zo fake als wat. Met die nier is echt niet 1,2,3 geregeld. Op zo'n korte tijdspanne dit allemaal meemaken is onmogelijk.

Bovendien, had hij zelf complicaties? 14 dagen ziekenhuis bij het geven van een nier is bizar lang als alles gewoon volgens plan verloopt.
Nadine40 schreef:
05-08-2017 17:45
waarom denk je dat?
Waarschijnlijk om dezelfde redenen dat jij het ook denkt... Vertrouw op je gevoel!

Ik zou het hem voorleggen, een normaal persoon zou snappen dat het fake over zou kunnen komen en zou het dan toch vrij simpel kunnen bewijzen door middel van een selfie met iets waar jij om vraagt? Doet hij moeilijk dan weet je toch genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Optie 3? Pathologische leugenaar.
Weer een nieuwe neukerd op het oog trouwens?
Over een paar dagen vraagt hij om geld ergens voor let maar op.
Met elkaar gaan skypen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even afwachten.
En verder me niet zo druk maken.Heb je geen eigen leven?
Nadine40 schreef:
05-08-2017 17:52
Het is ook niet iets van de een op de ander dag dat hij zijn niet doneert. Ze heeft een tijd geleden deze nierziekte gekregen en toen heeft hij al laten controleren of er een match was. Toen hebben ze met medicijnen het kunnen redden waardoor geen donotie hoefde te gebeuren. Maar het was toen al duidelijk dat het kon.
Nu was de controle vrij snel, hij is prive patient. En de operatie moest ook snel gebeuren om haar te redden
Privé patiënt? Wat bedoel je daarmee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven