Aantrekkingskracht?

23-09-2017 17:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
lievekleine wijzigde dit bericht op 02-12-2017 16:41
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was totaal niet mijn type. Niet dat ik echt een type had. Maar hij was vooral ouderwets gekleed, zag er wat ouwelijk uit. Ik zou mijn hoofd er niet voor omdraaien op straat, bij wijze van spreken. Daarnaast dacht ik dat hij homo was.

En toen... raakten we via de mail aan de praat. En bleven we aan de praat. Toen was ik overstag!
Alle reacties Link kopieren
Mens, je hebt de jackpot. Hou es op met denken!
Ja hoor ik herken het wel, ik vind dat aantrekkingskracht.
Bij mij komt de aantrekking juist vaak doordat ik aangenaam verrast ben, en dan juist, omdat hij of zij bijv. m'n type dan helemaal niet is, en dat ik dat verbaasd ben dat het toch zo leuk is, of dat het te lang geleden is dat ik iemand heb ontmoet waarmee ik meteen een hele leuke klik heb, en dat alles wel perfect lijkt...
en dat maakt het denk ik nog net even meer dat ik er heel enthousiast van kan zijn.
Aantrekking voel ik trouwens niet alleen op een romantische manier, kan wel natuurlijk, maar meestal is het niet eens romantisch, maar dat kan bijv ook vriendschappelijk zijn, of zakelijk, noem maar op,
Wat ik er soms wel jammer aan vind, is dat het een volgende keer dan ook compleet weg kan zijn, dat hoeft niet altijd hoor, maar soms valt de volgende keer dan ineens tegen, daarom kijk ik vaak wat meer de kat uit de boom, voor ik te enthousiast word over een nieuw contact.
Maar als de keer daarop ook zo leuk is, en het blijft leuk, geniet er van, ik heb dat met een handjevol mensen, en ik blijf het bijzonder vinden dat het nog steeds zo leuk en fijn is om ze dan weer eens te zien en te spreken, en als je dat met je partner kunt hebben is dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Je type is je droomman.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Maar zeg je nu dat je hem niet aantrekkelijk vindt, maar wel voor hem valt? Snap dat niet.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
23-09-2017 17:35
Maar zeg je nu dat je hem niet aantrekkelijk vindt, maar wel voor hem valt? Snap dat niet.
Nee ik zeg niet dat ik hem niet aantrekkelijk vind; ik zeg alleen dat het qua uiterlijk totaal niet het type is waar ik normaal gesproken op zou vallen. Dus als ik hem op tinder o.i.d. zou zien had ik hem niet geliket. Maar omdat hij zo leuk is, verandert dit dus alles.
Ik herken het niet dat je iemand dus leuk kan vinden die je type niet is en vraag me af of anderen dit weleens hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
lievekleine schreef:
23-09-2017 17:40
Nee ik zeg niet dat ik hem niet aantrekkelijk vind; ik zeg alleen dat het qua uiterlijk totaal niet het type is waar ik normaal gesproken op zou vallen. Dus als ik hem op tinder o.i.d. zou zien had ik hem niet geliket. Maar omdat hij zo leuk is, verandert dit dus alles.
Ik herken het niet dat je iemand dus leuk kan vinden die je type niet is en vraag me af of anderen dit weleens hebben meegemaakt.
Dus met alle leuke mensen wil jij wel plat?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
En, er is toch wel iets aan zijn uiterlijk dat jou charmeert? Leuke lach of ogen? Postuur, handen of houding? Stem?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Aantrekkingskracht heeft niet altijd iets met uiterlijk te maken.

Het heeft te maken met hoe iemand overkomt, wat iemand uitstraalt. Karakter, houding, dat.
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
23-09-2017 17:43
En, er is toch wel iets aan zijn uiterlijk dat jou charmeert? Leuke lach of ogen? Postuur, handen of houding?
Jazeker, zijn lach viel me als eerste op. Hij heeft een hele leuke lach. En hij is gewoon heel spontaan en grappig en slim en alles. Hij is niet lelijk ofzo, maar dus niet mijn "type". Ik vind hem niet knap bv, maar weet niet of dat noodzakelijk is voor als je met iemand gaat daten enz.
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
23-09-2017 17:42
Dus met alle leuke mensen wil jij wel plat?
Haha nee zeker niet, hij valt me op en ik zoek hem als we dus in 1 ruimte zijn. Als we praten is het wel specialer dan met iemand anders. Die klik heb ik niet vaak.
Alle reacties Link kopieren
lievekleine schreef:
23-09-2017 17:45
Jazeker, zijn lach viel me als eerste op. Hij heeft een hele leuke lach. En hij is gewoon heel spontaan en grappig en slim en alles. Hij is niet lelijk ofzo, maar dus niet mijn "type". Ik vind hem niet knap bv, maar weet niet of dat noodzakelijk is voor als je met iemand gaat daten enz.
Niet lelijk, niet knap, maar wel een heel leuke lach, humor, is intelligent én spontaan. Volgens mij wil je hem wel daten.

Hij heeft ook nog eens een leuke vriendenclub.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 17:49
5.00% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
23-09-2017 17:25
Mens, je hebt de jackpot. Hou es op met denken!

Ik denk idd dat ik hier wel last van heb, ik analyseer veel te veel. Dank voor je post, zet me weer ff met beide benen op de grond!
Alle reacties Link kopieren
Aparte vorm van liefdesblindheid.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
23-09-2017 17:53
Aparte vorm van liefdesblindheid.

Ja maar je kunt toch ook gewoon vriendschappelijk met iemand zo'n klik hebben en alles? Sorry ben nogal een groentje op dit gebied en sowieso slecht met mannen en in de liefde. En ik denk teveel na.
Zoals jij het beschrijft zou het voor mij een mooie vriendschap kunnen zijn. Voor een relatie zou ik iemands uiterlijk ook heel aantrekkelijk moeten vinden. Bij zowel als het karakter als uiterlijk moet je aantrekkingskracht voelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat allemaal uit?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
lievekleine schreef:
23-09-2017 17:56
Ja maar je kunt toch ook gewoon vriendschappelijk met iemand zo'n klik hebben en alles? Sorry ben nogal een groentje op dit gebied en sowieso slecht met mannen en in de liefde. En ik denk teveel na.
Er zijn verschillende vormen van aantrekkingskracht en van liefde, klopt helemaal. ;-D
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan!
Mijn exen :biggrin: lijken totaal niet op elkaar.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
23-09-2017 17:58
Zoals jij het beschrijft zou het voor mij een mooie vriendschap kunnen zijn. Voor een relatie zou ik iemands uiterlijk ook heel aantrekkelijk moeten vinden. Bij zowel als het karakter als uiterlijk moet je aantrekkingskracht voelen.
Als ik echt voor iemand val is dat volledig. Misschien dat ik er tijdelijk voor val of na een tijdje op iets afknap, maar hoteldebotel is op dat moment hoteldebotel.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Misschien lag het niet aan hem dat hij zo aardig leek.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Siofra schreef:
23-09-2017 18:01
Als ik echt voor iemand val is dat volledig. Misschien dat ik er tijdelijk voor val of na een tijdje op iets afknap, maar hoteldebotel is op dat moment hoteldebotel.
Dat is precies wat ik bedoel. Als ik hoteldebotel ben dan is dat zowel innerlijk als uiterlijk. Dat TO een topic hierover opent zegt mij genoeg dat ze niet gelijk hoteldebotel is. Ze twijfelt door zijn uiterlijk en dan zit het al niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
23-09-2017 18:06
Dat is precies wat ik bedoel. Als ik hoteldebotel ben dan is dat zowel innerlijk als uiterlijk. Dat TO een topic hierover opent zegt mij genoeg dat ze niet gelijk hoteldebotel is. Ze twijfelt door zijn uiterlijk en dan zit het al niet goed.
Eens!

Maar toch mysterieus wel dat ze zo twijfelt.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
23-09-2017 18:01
Als ik echt voor iemand val is dat volledig. Misschien dat ik er tijdelijk voor val of na een tijdje op iets afknap, maar hoteldebotel is op dat moment hoteldebotel.

Ja dat heb ik normaal dus ook, daarom vind ik dit lastig in te schatten. Maar ik val eigenlijk altijd op de wat foutere gladde mannen voor wie het uiterlijk heel belangrijk is. Ik voelde me dan ook vaak onzeker bij hen. En nu is dat dus allemaal anders; ik herken dit gevoel niet. Het was altijd 1 en al heftigheid en nu is t gewoon rustiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven