Wat nu?? Kerst

16-12-2017 10:14 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben nu ongeveer 3 jaar een relatie. Ik ben gescheiden en heb 3 kinderen. Hij heeft een zoontje uit een vorige relatie. We wonen allebei op ons zelf. Sinds ik gescheiden ben zie ik ernorm op tegen de kerst. Oktober dit jaar heb ik dit met mijn vriend besproken en aangegeven dat ik optijd duidelijke afspraken wilde weten waar ik aan toe was.
Ook aangegeven dat ik het heel graag samen wilde vieren als samengesteld gezin. (Ik moet ook rekening houden met mijn kinderen en mijn ex) vorig jaar was zijn kind en mijn kinderen kerstavond en 1e kerstdag bij expartner en dit jaar zou andersom zijn. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt dat hij en zijn zoontje 1e kerstdag hier zou zijn met mij en mijn kinderen en we er een leuke dag van gingen maken hij stelde zelf nog voor om uiteten te gaan met de kinderen om het onszelf niet te moeilijk te maken ook ivm drukke banen. Mijn vriend vertelde mij dat zijn moeder ons 2e kerstdag heeft uitgenodigd maar mijn moeder had ons dus ook uitgenodigd. Dus besloten we het bij mijn familie te vieren. Kerstavond viert hij altijd met zijn hele familie en ben ik niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk omdat ik dan ook mijn 3 kinderen meeneem. Maar ik was tevreden met wat er voor 1e en 2e kerstdag was afgesproken. Eindelijk duidelijkheid en iets om naar uit te kijken. Nu vroeg ik mijn vriend donderdag of hij ook in de groepsapp wilde ivm de planning en overleg wbt 2e kerstdag met mijn familie. Toen appte mijn vriend dat hij gister (woensdag) andere afspraken met zijn ex heeft gemaakt en dat onze afspraken dus niet doorgaan. Ik voelde meteen een klap in mijn gezicht. Vol ongeloof. Hoe kan hij dit doen?
De ex van mijn vriend moet ineens (zegt mijn vriend) werken 2e kerstdag dus is zonder overleg met mij is de planning omgegooid. Naar mijn weten worden kerstroosters weken van te voren gemaakt....
Mijn vriend past zich continue aan aan zijn ex tbv zijn kind omdat hij ruzie en moeilijk gedoe van haar kant uit de weg wil gaan. Ook met mijn vriend zijn vrije weekend, 1 in de maand vertikt zijn ex met haar zoon naar de voetbal te gaan en dus gaat mijn vriend alsnog en gaat dat ten koste van ons enige vrije weekend in de maand.
Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben helemaal dicht geklapt. Hij had toch op zijn minst eerst met mij moeten overleggen en samen een oplossing zoeken. Dan had hij mij ook het gevoel gegeven dat ik er toe doe.
noomie82 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 10:18
3.77% gewijzigd
Waarom zijn de plannen voor kerstavond en eerste kerstdag ook gewijzigd? Kun je hem niet voorstellen om dan alleen tweede kerstdag anders in te vullen, en de andere plannen gewoon door te laten gaan?
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk dit, jullie eerste kerstdag gaat dus niet door? Of komt hij wel, maar zijn zoon alleen niet? Want dan kan alles toch doorgaan zoals gepland, alleen is het jammer dat zijn zoon er niet bij is.
Je vriend had wel even kunnen overleggen met jou, dat zou wel normaal zijn.
Verder zijn het maar gewoon vrije dagen. Met zoveel partijen die moeten afstemmen lukt het nooit helemaal perfect.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend. Kan zijn zoontje niet mee naar jouw familie?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Het is zijn kind samen met zijn ex, dus ik vind dat ze het onderling moeten regelen. Ik vind wel dat hij jou meteen in had moeten lichten, in plaats van er pas iets over zeggen als je er over begint.
Je moet niet vergeten dat hij door zijn kind ook gebonden is aan zijn ex, en door zijn kind ook eigen verantwoordelijkheden heeft. Dan kun jij je ondergeschikt voelen, maar dit is een man die voor zijn kind zorgt en die op de eerste plaats zet, dat zou jij toch ook doen met jouw kinderen?

Plus, ik vind persoonlijk dat je het veel te veel aantrekt. Eerste kerstdag vieren jullie het echt samen, tweede kerstdag ga jij naar je familie, hij heeft verantwoordelijkheden bij zijn eigen familie/gezin. Het is niet zo dat hij je alleen laat zitten.

Ik krijg het gevoel dat jij voornamelijk een probleem hebt mijn zijn ex, dat je een probleem hebt met 'alleen' zijn met de kerst (ben je niet, hij is er eerste kerstdag en tweede kerstdag ben je ook met familie), en dat je dit volledig uit zijn verband trekt door je eigen gekwetste gevoelens. 'Hoe kan hij dit nou doen'? Nou gewoon, zijn kind moet verzorgd worden. Dus doet hij dat, lijkt me simpel. Ik denk niet dat hij het probleem is hier.

Natuurlijk moet je er met hem over praten aangezien jij je rot voelt, maar ga eens bij jezelf na of het nu fout gaat doordat hij daadwerkelijk iets fout doet, of dat jij misschien gekwetst bent terwijl dat niet nodig is
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn alle plannen nu van de baan ? Het uit eten gaan kan niet als zijn zoon er niet is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
16-12-2017 10:18
Waarom zijn de plannen voor kerstavond en eerste kerstdag ook gewijzigd? Kun je hem niet voorstellen om dan alleen tweede kerstdag anders in te vullen, en de andere plannen gewoon door te laten gaan?
Als zijn ex tweede kerstdag moet werken, zal ze haar zoon dan wel op eerste kerstdag willen zien, waardoor de plannen van TO op eerste kerstdag niet doorgaan. Maar misschien zit ik er naast.
Alle reacties Link kopieren
Kerstroosters worden best vroeg gemaakt. Maar als er iemand ziek wordt weet je nu al dat je met kerst een probleem hebt. Er zal geruild of geschoven zijn om de bezetting rond te krijgen. Iemand moet het doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kerstavond ben ik/wij niet uitgenodigd bij zijn familie....
1e kerstdag zou hij dan gewoon hier kunnen zijn met mijn kinderen maar heb ik mijn kinderen moeten teleurstellen dat zijn zoontje niet mee komt, iets waar ze zich ook op verheugd hadden. Tweede kerstdag komt hij dus niet en heb ik mijn familie moeten vertellen dat mijn vriend er toch niet is. Het feit is dat hij constant zijn ex tevreden wil houden maar geen rekening houd dat dit soort acties bij mij en mijn kinderen onrust en onduidelijkheid teweeg brengt.
Waarom vind je dit zo'n leuke relatie?
Alle reacties Link kopieren
Dan vraag je zijn moeder en jouw familie bij jou met kerst. Is toch iedereen bij elkaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De enige verandering is toch dat zoontje er zal zijn? Kan hij niet mee?

Wat betreft overleg. Dat heb ik zelf nooit gedaan, met nieuwe partner overlegd wanneer ex vroeg om kind op te vangen als hij normaal bij zijn vader zou zijn. Want daar is geen overleg over nodig, moet je aan je nieuwe partner vragen of je er mag zijn voor je kind?

Het was misschien je partner zijn beslissing om kind te laten voetballen, vind het niet raar dat dit een vader/zoon moment is. Een gescheiden ouder is niet plots maar een part-time ouder.

3 jaar samen zijn en dan de feestdagen niet samen vieren kan er bij mij niet echt in, dan moet er iets grondig mis zijn in jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier kun je je zelf afvragen of je zo wil doorgaan in deze relatie.
Ik snap dat je verplichtingen hebt en ook naar de ex maar een rooster wordt inderdaad niet een week voor kerst gepland.
Zou ik ook niks van geloven.

Ik zou een duidelijk gesprek met hem aangaan dat het zo niet langer kan doorgaan.
Je hebt het gevoel dat je niet van hem op aan kan.
Het is aan jou om een beslissing te nemen of je hier mee wil doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
ik snap het niet zo goed, zoontje kan dan toch ook 2e kerstdag mee naar jouw familie? Ik snap wel dat hij zijn zoontje op moet vangen, die kun je moeilijk alleen laten als zijn moeder moet werken. Ze had eventueel een andere oplossing kunnen bedenken, maar zeker met kerst zou ik ook het liefste willen dat kind dan bij mij is.

En wat betreft je opmerking over kerstrooster dat al ruim van te voren is bepaald: misschien is er iemand langdurig ziek geworden of zo? Heb het idee dat jij denkt dat ex dit expres doet om jou dwars te zitten....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je veel te druk maakt om de kerst. Bovrndien had je al 2 kerstdagen.

Daarnaast zit het echt probleem in dat je je vent voor jezelf wil. Hij is 24/7 vader, dat houdt niet op na een scheiding. Dus zeer prijzenswaardig dat hij ook in zijn 'vrije' weekend met zijn zoon op stap gaat.

Wat is dat samengesteld gezin ineens hip. En ook om het zo te noemen terwijl er geen sprake van is.
Alle reacties Link kopieren
Je zeikt. Hoe zou je het vinden als jouw kinderen de hele kerst bij hun vader en stiefmoeder zouden zijn en dat jij ze niet kon zien omdat je een dag moet werken en de andere dag al ingevuld was?

Eigen ouders komen eerst. Dan de stiefmoeders. Maak er iets van met je eigen gezin.
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
16-12-2017 10:27
Kerstavond ben ik/wij niet uitgenodigd bij zijn familie....
1e kerstdag zou hij dan gewoon hier kunnen zijn met mijn kinderen maar heb ik mijn kinderen moeten teleurstellen dat zijn zoontje niet mee komt, iets waar ze zich ook op verheugd hadden. Tweede kerstdag komt hij dus niet en heb ik mijn familie moeten vertellen dat mijn vriend er toch niet is. Het feit is dat hij constant zijn ex tevreden wil houden maar geen rekening houd dat dit soort acties bij mij en mijn kinderen onrust en onduidelijkheid teweeg brengt.
Maar het is toch niet zo raar dat ex haar kind ook wil zien tijdens de kerst en haar rooster wordt niet op haar verzoek omgegooid. Ik vind je vriend een goede vader die aan het belang van zijn kind denkt.
En je zit niet bepaald alleen met de kerst, alleen zal zoon er eerste kerstdag niet zijn en vriend tweede. Jammer, maar alles kan verder gewoon doorgaan. Dus ik vind dat je een beetje zeurt, zoveel partijen waar rekening mee gehouden moeten worden, dat gaat nou eenmaal niet altijd. Dit valt onder onvoorziene omstandigheden. Wel had je vriend het eerder kunnen zeggen, niet pas als jij er over begint.
Ik mis echt het "ons" in dit verhaal. Apart wonen, apart kerst vieren, met kerstavond zelfs niet met hem samen kunnen zijn omdat zijn familie jou niet heeft uitgenodigd heeft. Ja, begrijpelijk dat jij tegen deze dagen opkijkt. Je wordt er gewoon met je neus ingedrukt.
En dit terwijl je 3 jaar "samen" bent. Hoe "samen" is dit dan vraag ik me af. Je wil vieren als samengesteld gezin, maar je bent helemaal geen gezin samen. Je bent gewoon 2 gezinnen. Jullie relatie moet maar wijken, tov de familie, tov afspraken met zijn ex.

Voor mij zou dit soort relatie niet echt en compleet genoeg voelen.
Alle reacties Link kopieren
En wel bijzonder dat jij niet welkom bent bij zijn familie en hij niet voor je opkomt. Dit gaat niet over kerst. Dit gaat over een vent die geen oog heeft voor jou en slechte communicatie en teveel verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is ook niet dat hij voor zijn zoon kiest want als hij niet had geruild met zijn ex qua dagen dan had dat ventje ergens gedropt geworden 2e kerstdag omdat zijn moeder moet werken en dat wil geen enkele ouder. Ik zou bovenalles ook voor mijn kinderen kiezen. Maar het wringt wel dat dit anderhalve week van te voren omgegooid word en er niet overlegd wordt met mij. Wij hebben een toekomst toch? Dan is praten juist zo belangrijk. Het is mij medegedeeld via de app en op het moment dat ik hem wilde betrekken bij de planning van onze 2e kerstdag. Mijn vriend is ook niet met een alternatief gekomen...
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik dit goed?
Jouw vriend heeft één vrij weekend in de maand, en jij vindt dat hij dat met jou moet doorbrengen in plaats van dat hij met zijn zoon naar de voetbal gaat?
Je schrijft het heel terloops, maar als je het bedoelt zoals ik het begrijp, zegt dit veel over hoe jij in de relatie staat.

My two cents:
Wat vervelend voor zijn ex dat haar rooster zo laat is omgegooid. Wat fijn dat ze desondanks op de vader van hun kind kan rekenen, zonder dat hij zich laat leiden door zijn nieuwe vlam.

Wat is nou het probleem?
Dat zijn zoon erbij is op tweede kerstdag? Komen jullie nu gourmetpannetjes tekort ofzo?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
In gescheiden en opnieuw samengestelde gezinnen is het vaak moeilijk om met dit soort dagen een balans te vinden . Allebei de ouders, vaak ook nog grootouders, en als de kinderen dan op een gegeven moment ook nog verkering krijgen, moeten ze ook nog rekening houden met hun schoonouders.
Mijn oudste woont samen, is kerstavond bij mij en mijn vriend en mijn andere 2 kinderen. Op 1e kerstdag is ze bij haar schoonouders, en 2e kerstdag bij haar vader. Op 1 e kerstdag ben ik thuis samen met mijn andere 2 kinderen en mijn vriend en 2 e kerstdag zijn we bij de familie van mijn vriend. (daar zijn mijn kinderen ook van harte welkom , maar die zijn dan dus bij hun vader.)

Er zijn bij ons geen opa's en oma's meer (bij alle 3 niet) en mijn vriend heeft geen kinderen.

Ik vind wel dat hij het in ieder geval even met je had kunnen bespreken, al had hij misschien geen keus, want zijn kind moet toch verzorgd worden. Maar hij had het niet pas ter sprake moeten brengen , toen jij over 2e kerstdag begon.
Maar het is nu eenmaal zo als je met kinderen weer een relatie begint, je toch flexibel moet zijn. Mijn vriend heeft geen kinderen, maar moet zich regelmatig aanpassen aan mijn situatie. Maar we doen dat wel in overleg.
Dus als jouw vriend 1e kerstdag bij jou komt (wellicht zonder zijn zoon?) , en hij 2e kerstdag met zijn zoon is, en jij bij je ouders, dan is er toch niet veel aan de hand. Ja het loopt anders dan je gepland had, maar hee met kinderen is flexibiliteit nou eenmaal een vereiste, en het is geen werelddrama.
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
16-12-2017 10:35
En wel bijzonder dat jij niet welkom bent bij zijn familie en hij niet voor je opkomt. Dit gaat niet over kerst. Dit gaat over een vent die geen oog heeft voor jou en slechte communicatie en teveel verwachtingen.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Jouw kinderen vinden het vast niet erg dat zijn zoontje er eerste kerstdag niet bij is. Kijk d er documentaire over stiefkinderen maar eens.

En jij moet ook niet miepen want je hebt 3 kinderen en een vriend waarmee je kerst kan vieren dus het is niet zo dat je de eerste kerstdag alkeen zit.

2e kerstdag neem je zijn kind gewoon mee naar je familie. Als je het de eerste kerstdag zo erg vindt dat hij er niet bij is dan is het vast geen bezwaar dat hij d eer tweede kerstdag er wel bij is.

Wil het kind niet mee naar voor hem wildvreemde mensen. Wat natuurlijk te begrijpen is dan ga je zonder je vriend naar je familie. Heb je nog steeds je kinderen en familie om je heen.

Wil je liever he vriend prioriteit geven dan ga je daar naar toe e zeg je je moeder af.
Alle reacties Link kopieren
ik snap wel dat je er van baalt dat hij niet communiceert. Het was netter geweest als hij je gelijk op de hoogte had gebracht en daar mag je ook zeker een stevig gesprek over hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven