Achterdocht

13-02-2018 23:03 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben constant achterdochtig richting mijn vriendin en ik word er gek van. Mijn ex is vreemdgegaan, waardoor ik nu moeite heb met vertrouwen en dingen loslaten. Mijn vriendin is erg steunend en lief hierin en ze probeert me te helpen waar kan. Ze heeft al het contact verbroken met twee vrienden van haar omdat ik hun niet vertrouwde. Ik merk dat ik, zodra zij haar telefoon opent, mee zit te kijken en meteen haar bestook met vragen zodra ik de naam van een andere man voorbij zie komen. Ze legt dan rustig uit wie het is en laat me ook vaak het gesprek lezen, maar ik kan zo’n gesprek dan niet loslaten. Het blijft in m’n hoofd zitten samen met angst dat ik haar kwijt raak, dat ze iemand vindt die beter voor haar is of vreemd zal gaan. Meestal geef ik op zo’n moment dan een opmerking die zij als erg vervelend ervaart of waar ze zelfs boos om wordt. Ik voel me geïntimideerd door een goede vriend van haar omdat hij altijd lijkt te weten wat het juiste is om te zeggen of doen, en ik weet dit vaak niet. Als we ruzie hebben maak ik vaak de opmerking dat ze dan maar naar hem toe moet gaan, of dat hij haar wel op zal vangen of dat ze meer van hem houdt dan van mij. Normaliter wordt ze dan boos en probeert ze me duidelijk te maken dat dat helemaal niet het geval is, maar ik blijf in een depressieve bui hangen en kom hier moeilijk uit. Mijn vriendin begint mijn achterdocht en opmerkingen zat te raken en ik weet niet wat ik hiermee moet doen.
Wat een zieke relatie.
Alle reacties Link kopieren
Eng. Ga in therapie met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Zij ziet twee vrienden van haar niet meer omdat jij het niet meer wilde? Wie ben jij dan? God? Jij kan en mag bepalen wat zij moet doen? Ik hoop dat ze heel snel wakker wordt, want dit gedrag is geen liefde of vriendschap. Maar beperken en afknijpen omdat jij gevoeletjes hebt.

Ik had je bij het eerste jaloerse gedram al verzocht om weg te gaan en de deur voor altijd achter je dicht te trekken. Triest gedrag.
enn wijzigde dit bericht op 13-02-2018 23:10
6.14% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Houd zij jou ook verantwoordelijk voor de rotstreken die haar ex bij haar heeft uitgehaald?

Ik vind jouw reden (mijn ex heeft me bedrogen en nou vertrouw ik alle vrouwen niet meer) zo’n ongelofelijke trieste redeb. Echt man, leer loslaten dan wordt je leven een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kappen daarmee. Ben je gek of zo? Als ik haar was ging ik op zoek naar een leuke vriend.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En dan ook nog blijven hangen in depressieve gevoelens.... man wat een egotripper ben jij zeg. Succes en ja, je gaat er binnenkort uit. Gewoon zo doorgaan en dan komt het voor haar goed.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
13-02-2018 23:12
En dan ook nog blijven hangen in depressieve gevoelens.... man wat een egotripper ben jij zeg. Succes en ja, je gaat er binnenkort uit.
Heeft-ie nog meer reden om te janken.

Wat een onaantrekkelijk gedrag. En egoïstisch. En ziek.
Alle reacties Link kopieren
Of zocht je naar: ach wat naar nu, hoe komt het dat jij je zo voelt?

Nee, sorry daar is jouw gedrag te kinderachtig en egoïstisch voor. Als je geen 'grote jongen relatie' kunt hebben dan kun je echt beter geen relatie hebben. Jij verstikt een partner met jouw kinderlijke gevoelens en gedragingen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp. Professionele hulp.
Jij kunt iets doen aan jouw achterdocht. Zij niet.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ellius schreef:
13-02-2018 23:28
Zoek hulp. Professionele hulp.
Jij kunt iets doen aan jouw achterdocht. Zij niet.
Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wow hij zegt toch duidelijk dat ie het er moeilijk mee heeft door een nare ervaring? Het is helemaal niet eng of raar dat hij hier problemen mee heeft. Natuurlijk is het super oneerlijk en naar voor hem en zeker voor zijn vriendin. Maar doe even rustig met dit meteen eng of insane raar te noemen..
gpgp schreef:
13-02-2018 23:44
Wow hij zegt toch duidelijk dat ie het er moeilijk mee heeft door een nare ervaring? Het is helemaal niet eng of raar dat hij hier problemen mee heeft. Natuurlijk is het super oneerlijk en naar voor hem en zeker voor zijn vriendin. Maar doe even rustig met dit meteen eng of insane raar te noemen..
Als je een nare ervaring hebt gehad hoef je je niet als een enge k te gaan gedragen.
Zou wat zijn, kan ik zonder excuses de hele wereld op zijn en haar bek timmeren.

Zijn gedrag is meer dan ziek.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-02-2018 23:52
Als je een nare ervaring hebt gehad hoef je je niet als een enge k te gaan gedragen.
Zou wat zijn, kan ik zonder excuses de hele wereld op zijn en haar bek timmeren.

Zijn gedrag is meer dan ziek.
Denk dat als hij zou denken van - hey mijn gedrag is heel normaal - dat hij niet hier een post zou posten?

Hij probeert duidelijk adviezen te krijgen over hoe hij zijn gedrag en denkpatroon kan verbeteren. Iemand ziek of eng noemen stamp je alleen maar meer iemand de grond in. Ja het is super vervelend en naar als iemand zo achterdochtig is in een relatie, maar duidelijk heeft hij hier zelf amper tot geen invloed op.
Alle reacties Link kopieren
gpgp schreef:
13-02-2018 23:44
Wow hij zegt toch duidelijk dat ie het er moeilijk mee heeft door een nare ervaring? Het is helemaal niet eng of raar dat hij hier problemen mee heeft. Natuurlijk is het super oneerlijk en naar voor hem en zeker voor zijn vriendin. Maar doe even rustig met dit meteen eng of insane raar te noemen..
Dat kan en mag, maar dan moet TO eerst van alles met zichzelf bespreken en afsluiten, niet meteen in een nieuwe relatie duiken en van zijn probleem haar probleem maken. Nu gebeurt dat overduidelijk wel en denk dat de dames dat eerder als eng bestempelen dan dat ze zijn verleden niet respecteren.

TO ik vind dat je vriendin al heel ver is gegaan met je, aan mij had je een verkeerde gehad. Contact met 2 mensen moeten verbreken en over iedere scheet verantwoording af moeten leggen zodat jij je even beter voelt, is niet zoals het bedoeld is in het leven. Tenzij ik even heb gemist dat het leven blijkbaar alleen maar draait om jou en dat jij je goed voelt. Wat is de volgende stap? Contactverbod met de hele wereld en niet zonder jouw toestemming/aanwezigheid naar buiten? Arme meid zeg! Mag hopen dat de snel een exemplaar tegenkomt waar ze niet door geleefd wordt, want het leven is veel te kort voor dit soort flauwekul. Andere optie: zoek professionele hulp als je niet binnenkort verlaten wil worden.
gpgp schreef:
13-02-2018 23:56
Denk dat als hij zou denken van - hey mijn gedrag is heel normaal - dat hij niet hier een post zou posten?

Hij probeert duidelijk adviezen te krijgen over hoe hij zijn gedrag en denkpatroon kan verbeteren. Iemand ziek of eng noemen stamp je alleen maar meer iemand de grond in. Ja het is super vervelend en naar als iemand zo achterdochtig is in een relatie, maar duidelijk heeft hij hier zelf amper tot geen invloed op.
Supervervelend?
Hij verbiedt zijn vriendin om meer haar vrienden om te gaan. Sterker nog, ze moet al het contact verbreken.

Dat is ziek gedrag.
Alle reacties Link kopieren
gpgp schreef:
13-02-2018 23:56
Denk dat als hij zou denken van - hey mijn gedrag is heel normaal - dat hij niet hier een post zou posten?

Hij probeert duidelijk adviezen te krijgen over hoe hij zijn gedrag en denkpatroon kan verbeteren. Iemand ziek of eng noemen stamp je alleen maar meer iemand de grond in. Ja het is super vervelend en naar als iemand zo achterdochtig is in een relatie, maar duidelijk heeft hij hier zelf amper tot geen invloed op.
Hij heeft hier dus wel als enige invloed op. Hij weet alleen nog niet hoe, maar dat kan hij van een hulpverlener leren. Het is niet eerlijk als zijn nieuwe vriendin de shit van zijn oude relatie moet opruimen. Dat moet hij zelf doen. Heeft hij zijn leven lang plezier van ook, trouwens.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Verbieden staat nergens in zijn post.. Misschien heeft zijn vriendin daar zelf voor gekozen. Ik zelf heb ook geen advies voor hem of hij hier aan moet werken. Ik zou denken werk eerst aan je zelfverzekerdheid en ga dan verder. Maar iemand ziek of eng noemen vind ik echt insane onaardig, zeker als iemand hier duidelijk een poging doet tot verbetering.

Zoals ik al eerder zei dit is geen manier om in een relatie te zitten voor hem niet en wederom zeker niet voor zijn vriendin. Maar het iemand meer in de grondwerken terwijl die duidelijk zegt dat zn vriendin lief voor hem is is echt waanzin. Probeer hem te helpen of laat het lekker. Hij weet overduidelijk zelf ook donders goed dat wat die doet niet normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Het gedrag wat jij vertoont, vanuit angst dat je haar kwijtraakt, zal juist de reden zijn DAT je haar kwijtraakt.
Alle reacties Link kopieren
gpgp schreef:
14-02-2018 00:06
Verbieden staat nergens in zijn post.. Misschien heeft zijn vriendin daar zelf voor gekozen. Ik zelf heb ook geen advies voor hem of hij hier aan moet werken. Ik zou denken werk eerst aan je zelfverzekerdheid en ga dan verder. Maar iemand ziek of eng noemen vind ik echt insane onaardig, zeker als iemand hier duidelijk een poging doet tot verbetering.

Zoals ik al eerder zei dit is geen manier om in een relatie te zitten voor hem niet en wederom zeker niet voor zijn vriendin. Maar het iemand meer in de grondwerken terwijl die duidelijk zegt dat zn vriendin lief voor hem is is echt waanzin. Probeer hem te helpen of laat het lekker. Hij weet overduidelijk zelf ook donders goed dat wat die doet niet normaal is.
Dit. 🙂
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft al het contact verbroken met twee vrienden van haar omdat ik hun niet vertrouwde. Ik merk dat ik, zodra zij haar telefoon opent, mee zit te kijken en meteen haar bestook met vragen zodra ik de naam van een andere man voorbij zie komen.
Nou je hebt een vreemde manier van iemand belonen voor haar onverplichte vriendelijke gedrag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als we ruzie hebben maak ik vaak de opmerking dat ze dan maar naar hem toe moet gaan, of dat hij haar wel op zal vangen of dat ze meer van hem houdt dan van mij.
Als je zo doorgaat zal ze inderdaad iedereen leuker vinden dan jou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Alleen dat ruzie maken al, hoezo en waarom maken jullie ruzie?

Sorry TO, jaloezie is mij vreemd.
die ik wilde bestaat al...
Dus jouw ex heeft jou een trauma aangedaan? Hoe voelt dat? Vervelend hè?
Dit doe jij nu je vriendin aan.
Dit gaan leven en broeden en hierdoor kan ze straks niet meer spontaan in het leven staan.
Wil jij degene zijn die haar dit aan doet?
Nee, ga dan in therapie en deal met je verleden.
Je vriendin is niet je ex.. nog niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hulp zoeken als ik jou was. Met dit gedrag leg je enorme druk op je vriendin. Zelf heb ik geen ervaring in een relatie hiermee. Maar wel in een vriendschap die hierop stukgelopen is. Een collega waarmee ik bevriend was. Toevallig kreeg ik chatcontact met iemand die haar pester is geweest. Dat laatste wist ik niet tot ik collega erover vertelde. Ze waarschuwde meerdere keren dat ik dat contact moest verbreken. Want het zou onze vriendschap schaden. Ik meerdere keren uitleggen dat het contact niks met haar te maken heeft. Ze bleef achterdochtig en stelde me voor de keus. Contact doorzetten of einde vriendschap. Ik koos niks en collega bestookte met steeds bozere mails. Dat ze zo gekwetst was omdat ik het contact niet stopte. Voor haar gevoel verkoos ik die pester boven haar. Ze betrok de ruzie ook in haar werk. Collega's aan haar kant proberen te krijgen, zeggen dat ik niet goed functioneer op het werk. Dat laatste heb ik nagevraagd en was niet waar. Ze had het verzonnen. Ik vind het ziekelijk om zover te gaan voor een privéruzie. Ook kinderachtig om er zo over door te zeuren. Dit alles heeft mij doen besluiten er geen vriendin meer mee te willen zijn. Ik mag toch zeker omgaan met wie ik wil. Na een half jaar amper contact met collega gaan we nu weer normaal met elkaar om. Gewoon als collega's en meer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven