Achterdocht
dinsdag 13 februari 2018 om 23:03
Ik ben constant achterdochtig richting mijn vriendin en ik word er gek van. Mijn ex is vreemdgegaan, waardoor ik nu moeite heb met vertrouwen en dingen loslaten. Mijn vriendin is erg steunend en lief hierin en ze probeert me te helpen waar kan. Ze heeft al het contact verbroken met twee vrienden van haar omdat ik hun niet vertrouwde. Ik merk dat ik, zodra zij haar telefoon opent, mee zit te kijken en meteen haar bestook met vragen zodra ik de naam van een andere man voorbij zie komen. Ze legt dan rustig uit wie het is en laat me ook vaak het gesprek lezen, maar ik kan zo’n gesprek dan niet loslaten. Het blijft in m’n hoofd zitten samen met angst dat ik haar kwijt raak, dat ze iemand vindt die beter voor haar is of vreemd zal gaan. Meestal geef ik op zo’n moment dan een opmerking die zij als erg vervelend ervaart of waar ze zelfs boos om wordt. Ik voel me geïntimideerd door een goede vriend van haar omdat hij altijd lijkt te weten wat het juiste is om te zeggen of doen, en ik weet dit vaak niet. Als we ruzie hebben maak ik vaak de opmerking dat ze dan maar naar hem toe moet gaan, of dat hij haar wel op zal vangen of dat ze meer van hem houdt dan van mij. Normaliter wordt ze dan boos en probeert ze me duidelijk te maken dat dat helemaal niet het geval is, maar ik blijf in een depressieve bui hangen en kom hier moeilijk uit. Mijn vriendin begint mijn achterdocht en opmerkingen zat te raken en ik weet niet wat ik hiermee moet doen.
zaterdag 17 februari 2018 om 20:30
Ga aan jezelf vertrouwen/zelfbeeld werken, dat is het belangrijkste.
Alles wat je doet en denkt komt uit je eigen onzekerheid en je maakt je vriendin er erg ongelukkig mee.
Hoe moeilijk het ook is, maak het uit.
Als ze jou niet wou of een ander was ze wel met diegene en niet met jou.
Werk aan jezelf. Heb doelen. Vraag jezelf hoe je jezelf weer zeker kan voelen en ga daar aan werken!!!
En als je niet weet hoe, ga dan naar je huisarts die je kan doorverwijzen naar een psygoloog.
Groet!
Alles wat je doet en denkt komt uit je eigen onzekerheid en je maakt je vriendin er erg ongelukkig mee.
Hoe moeilijk het ook is, maak het uit.
Als ze jou niet wou of een ander was ze wel met diegene en niet met jou.
Werk aan jezelf. Heb doelen. Vraag jezelf hoe je jezelf weer zeker kan voelen en ga daar aan werken!!!
En als je niet weet hoe, ga dan naar je huisarts die je kan doorverwijzen naar een psygoloog.
Groet!