Te druk

19-02-2018 11:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is altijd druk bezig, stilzitten kent ze niet. Ze studeert verpleegkunde aan de hoge school, werkt minimaal 16 uur per week als verzorgende, doet elke week vrijwilligerswerk voor gehandicapten, helpt mee met de zorg voor mijn moeder die chronisch ziek is, staat altijd voor alles en iedereen klaar en zet zichzelf meestal op de laatste plek. De laatste tijd merk ik dat het haar soms een beetje veel wordt maar dat geeft ze niet toe. Ze vind het moeilijk om de controle los te laten en hulp te accepteren maar ik wil toch graag helpen. Heeft iemand tips hoe ik dit op kan brengen in een gesprek zonder dat ze meteen hulp weigert of uberhaupt het gesprek stopzet?
Dingen uit handen nemen die je kan nemen -> huishouden bijvoorbeeld. Neem dr eens een weekendje mee weg om te ontspannen etc.
Alle reacties Link kopieren
Bedank je haar wel eens voor de hulp aan je moeder ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Elke keer bedank ik haar. Maar het is een koppige tante. Ze duwt me bij wijze van de keuken uit als ik wil koken omdat ze niet wilt dat IK teveel doe, maakt niet uit hoe vaak ik aangeef dat het geen moeite is
Alle reacties Link kopieren
laat haar dan eens thuis
(misschien ook handig als je zorgt dat er dan niks thuis te doen is voor haar zodat ze daar niet alsnog aan de gang gaat met de afwas)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ze het waarschijnlijk zelf niet te veel moeite vinden.

Wel lief dat je haar wilt helpen, maar als ze niet wil dan wil ze niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Blijkbaar zorgt ze graag en wat je graag doet, geeft energie.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van vragen of je iets kan doen, doe het gewoon!
Zorg dat jij gekookt hebt als ze thuis komt, of als jullie klaar zijn, ruim de tafel af en doe de afwas. Vragen of zeggen om iets te doen is anders dan het daadwerkelijk doen.

Ik vind het wel vreemd dat zij voor jouw moeder zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Regel de zorg voor je moeder via iemand anders, de huisarts, thuiszorg, een pgb.

Je kunt wel klagen maar ook jij maakt gebruik van haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Regel de zorg voor je moeder via iemand anders, de huisarts, thuiszorg, een pgb.

Je kunt wel klagen maar ook jij maakt gebruik van haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven