Ex 'minnaar' overleden

23-02-2018 02:34 54 berichten
Weet niet wat ik met dit topic wil...van me afschrijven en voel me ergens schuldig.

Heb vandaag gelezen dat een toen nog getrouwde 'ex' van mij is overleden.

Ben nogal geschrokken...


Wij hadden jaren geleden iets samen, het was een mooie relatie totdat bleek dat hij getrouwd was.

Kwam er per toeval achter.
Het duurde iets van een jaar wat we hadden.

Contact was gelijk verbroken, wilde niks meer met hem in ieder geval.

Jaren later heb ik zo stom als ik was eens een app gestuurd hoe het met hem ging.

Was nieuwsgierig , ja ik weet het echt dom maar we hadden elkaar nooit meer gesproken echter had hij mij ooit geholpen waardoor ik een andere weg in kon slaan.

We hebben toen een paar keer wat gedronken en gegeten.
Had een relatie toen...

Het cliché verhaal waar menig mens van gruwelt daar was sprake van.
Hij zou scheiden en ik zou ook weg gaan bij mijn man.

We zijn niet met elkaar in bed beland ook geen andere sexueel lijfelijke taferelen zoals vroeger wel het geval was voor ik wist dat hij was getrouwd was.
Zoenen was het, daar bleef deze keer het bij

Ik wilde wel, hij nog niet...tot het puntje bij paaltje was op een dag, toen weigerde ik.

Aldus was het meer appen en bellen dagelijks anderhalf jaar lang ongeveer.
We hebben elkaar destijds misschien 10 keer gezien.

De smoezenlijst kennen jullie wel van getrouwde mensen.
Heb ze allemaal gehoord en hij ook.
Veel leugens ook van mijn kant..

Uiteindelijk ben ik echt een k
trut geweest in de zin dat ik helemaal geen contact moest zoeken vanwege zijn gezin...

Was zwaar verliefd maar dat is geenszins een excuus.


Uiteindelijk is hij wel gescheiden en hadden af en toe contact via de app zo' n 3 keer nog, wilde hem wel terug maar kon het niet.

Heb hem ook wel eens beledigd zoals zwakke zak of iets dergelijks.
Hij mij ook echter wat 'netter'.

Hij had een zaak en was in nood vanwege een bepaald probleem
welke was ontstaan waardoor zijn leven op zijn kop stond, wist hier niet veel vanaf verder.

Voor zover ik weet was hij hier uitgeklommen.

Wel heeft hij er enorm veel leed aan ondervonden.

Dit speelde niet erg lang geleden.
Hem heb ik een jaar of 5 niet meer gesproken.

Voor de mensen die mijn topics wel eens hebben gelezen, ja ik heb dit nooit verteld hier en ben erg stom bezig geweest...

Nu voel ik mij zwaar klote en ook verdrietig...

Het was een lieve man met een jongensdroom.
Avontuurlijk als de pest en een keihard werker.
Zijn kinderen waren zijn trots.

Ik voel mij schuldig vanwege zijn scheiding, naar alles wat ik heb meegemaakt met hem..

Laatste contact was niet onaardig.
Waarschijnlijk een gesprek van tegenover gestelde emoties in haat en liefde.

Dat ik na zijn scheiding niks meer wilde dat begreep hij wel, hij begreep alles eigenlijk.

Vind het heel erg het idee, kan het bijna niet geloven dat hij er niet meer is.

Hij was ouder, 18 jaar ouder.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 14:54
12.35% gewijzigd
Gecondoleerd.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
23-02-2018 02:40
Gecondoleerd.
Dat.

En verder misschien iets minder theater over hoe fout het is dat je je gewoon menselijk hebt gedragen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Heftig. Mijn ex en grote liefde is ook overleden. En ook ik moest het (bij toeval) ergens lezen. Het vervelende is dat je heel veel gevoelens had en hebt en net zo goed rouwt als ieder ander maar het geen naam kan geven en geen erkenning ervoor is. Je bent niet officieel zijn weduwe of ex vrouw o.i.d. Dat maakt het extra vreemd en moeilijk. Je kan je gemis en de band nergens officieel uiten. Maar het verdriet is er niet minder om.

Ik kan alleen niet helemaal plaatsen dat je juist toen hij gescheiden is afstand hebt genomen, of je hem dat meer kwalijk nam dan 't "vreemdgaan". Aan de ene kant begrijp ik dat, en siert het je, maak ik eruit op dat het niet je bedoeling was daadwerkelijk zijn huwelijk op te breken. Aan de andere kant is hij zo dapper en netjes daadwerkelijk te scheiden (maar dat was misschien niet of niet hoofdzakelijk om jou) zie jij hem niet meer zitten...

Hoe dan ook, ondertussen zit jij nu met het verdriet en gemis. En dat is hoe dan ook vreselijk.
Heel veel sterkte. :hug:
Gecondoleerd.

Begrijp ik het goed dat jij je nu, na zijn dood, (extra) schuldig voelt over zijn scheiding, omdat jij contact hebt opgenomen met zijn gezin en daarmee veel pijn en leed hebt veroorzaakt?
Alle reacties Link kopieren
De dood maakt aan alles definitief een einde. Zal jou ook overkomen. Ga dus van ganser harte voor je eigen leven en voor dat van je geliefden en verspil het niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat naar sterkte. :hug:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat doe je overdreven dramatisch TO.
Je voelt je schuldig? Welnee, daar geloof ik niets van. Dan had je je wel anders gedragen in de afgelopen jaren.

Volgens mij wil je nu extreem dramatisch doen over zijn dood, zodat je er aandacht mee hoopt te krijgen. Aandacht van de buitenwereld die dan zegt hoe zielig je bent.
Sneu dat hij is overleden, maar maak het niet groter dan het is TO. Even nuchter blijven joh, je hebt de man jaren niet meer gesproken en gezien, geen reden om nu zo labiel te gaan doen.

Even diep inademen en verder leven. Zoals je deed zonder hem. Je leven verandert dus niet door zijn dood.
unuance schreef:
23-02-2018 05:07
Heftig. Mijn ex en grote liefde is ook overleden. En ook ik moest het (bij toeval) ergens lezen. Het vervelende is dat je heel veel gevoelens had en hebt en net zo goed rouwt als ieder ander maar het geen naam kan geven en geen erkenning ervoor is. Je bent niet officieel zijn weduwe of ex vrouw o.i.d. Dat maakt het extra vreemd en moeilijk. Je kan je gemis en de band nergens officieel uiten. Maar het verdriet is er niet minder om.

Ik kan alleen niet helemaal plaatsen dat je juist toen hij gescheiden is afstand hebt genomen, of je hem dat meer kwalijk nam dan 't "vreemdgaan". Aan de ene kant begrijp ik dat, en siert het je, maak ik eruit op dat het niet je bedoeling was daadwerkelijk zijn huwelijk op te breken. Aan de andere kant is hij zo dapper en netjes daadwerkelijk te scheiden (maar dat was misschien niet of niet hoofdzakelijk om jou) zie jij hem niet meer zitten...

Hoe dan ook, ondertussen zit jij nu met het verdriet en gemis. En dat is hoe dan ook vreselijk.
Heel veel sterkte. :hug:
Wat een lief bericht.
Heb geen recht zo voelt hierop.

Had afstand genomen al een tijd voor zijn scheiding.
Dit was meerdere malen gebeurt dus het afstand nemen.

Zijn scheiding duurde en duurde en geloofde er niet meer in, was destijds ook heel erg onzeker en twijfelde aan alles.
Wilde geen relatie meer met hem maar kon hem ook moeilijk loslaten.
Hij zou, zo zei hij, evengoed scheiden, met of zonder mij.

Toen hij gescheiden was hadden we een tijd geen contact gehad en was er niet meer besproken dat hij en ik verder zouden gaan.

Voelde en voel mij schuldig om een heleboel dingen, de leugens, bedrog, wilde dat hij nooit gescheiden was, het aantrekken en afstoten waar ik goed in was, het drama.

Wist op een gegeven moment dat het klaar was en toch liet ik hem niet los zeg maar.

Hij verzekerde mij dat het niet door mij kwam, hij vond dat hij zelf fout was geweest.

Dat is niet zo, heb het allemaal zelf gedaan.

Ben verder gegaan.

Hij ook echter wel met een scheiding en een bedrijf wat naar de klote was.
En ik zat lekker met mijn gat in de zon...
sinnombre schreef:
23-02-2018 08:34
Wat doe je overdreven dramatisch TO.
Je voelt je schuldig? Welnee, daar geloof ik niets van. Dan had je je wel anders gedragen in de afgelopen jaren.

Volgens mij wil je nu extreem dramatisch doen over zijn dood, zodat je er aandacht mee hoopt te krijgen. Aandacht van de buitenwereld die dan zegt hoe zielig je bent.
Sneu dat hij is overleden, maar maak het niet groter dan het is TO. Even nuchter blijven joh, je hebt de man jaren niet meer gesproken en gezien, geen reden om nu zo labiel te gaan doen.

Even diep inademen en verder leven. Zoals je deed zonder hem. Je leven verandert dus niet door zijn dood.
Ben ook een dramatische idioot.

En nee ik wil geen zwelgende aandacht.

Jaren niet gezien...dat vind jij lang geleden, circa 5 jaar valt wel mee.

Heb hem nog wel gesproken wat later.
sinnombre schreef:
23-02-2018 08:34
Wat doe je overdreven dramatisch TO.
Je voelt je schuldig? Welnee, daar geloof ik niets van. Dan had je je wel anders gedragen in de afgelopen jaren.

Volgens mij wil je nu extreem dramatisch doen over zijn dood, zodat je er aandacht mee hoopt te krijgen. Aandacht van de buitenwereld die dan zegt hoe zielig je bent.
Sneu dat hij is overleden, maar maak het niet groter dan het is TO. Even nuchter blijven joh, je hebt de man jaren niet meer gesproken en gezien, geen reden om nu zo labiel te gaan doen.

Even diep inademen en verder leven. Zoals je deed zonder hem. Je leven verandert dus niet door zijn dood.
En of ik mij wel schuldig voelde.

Jouw aanname is van jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor zijn kinderen vooral.
Ja en?
Spijt is een nutteloze emotie. Datgene waar je berouw over hebt, is namelijk al gebeurd, je verandert er toch niks meer aan. Dus wat heeft het dan voor zin om je er vervelend over te voelen?

Het maximale wat je kunt doen is werken aan de overvloed aan drama die je zegt mee te brengen. Opdat je niet over een tijdje weer dezelfde soort fouten maakt.
Dat je verdriet hebt dat kan, maar dat van je spijt vind ik ongeloofwaardig.
Volgens mij heb je geen spijt, maar baal je dat je een potje maakt van je leven. En dat showtje van je van spijt dat gebruik je vast als smoes. Om mensen aan je te binden die jou eigenlijk uitkotsen vanwege je verhaal.
Schaamte, die emotie bedoel je denk ik.
Daarbij maak je het verhaal groter dan het was. Je hebt deze vent toch maar een paar keer gezien in je leven?
Je wilde je man verlaten voor iemand waarmee je überhaupt nooit seks hebt gehad? Ik zou maar zorgen dat je nooit meer zo de weg kwijtraakt vanwege iets dat niets voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
23-02-2018 04:25
Dat.

En verder misschien iets minder theater over hoe fout het is dat je je gewoon menselijk hebt gedragen?
Inderdaad. Ik zie echt geen enkele reden om je schuldig te voelen. Nul.
A snap ik je emotie en gevoeligheid wel.

Als de begravenis nog niet is geweest kun je een bos bloemen daar naartoe sturen.

Weet je de reden van zijn overlijden?
sinnombre schreef:
23-02-2018 10:58
Dat je verdriet hebt dat kan, maar dat van je spijt vind ik ongeloofwaardig.
Volgens mij heb je geen spijt, maar baal je dat je een potje maakt van je leven. En dat showtje van je van spijt dat gebruik je vast als smoes. Om mensen aan je te binden die jou eigenlijk uitkotsen vanwege je verhaal.
Schaamte, die emotie bedoel je denk ik.
Daarbij maak je het verhaal groter dan het was. Je hebt deze vent toch maar een paar keer gezien in je leven?
Je wilde je man verlaten voor iemand waarmee je überhaupt nooit seks hebt gehad? Ik zou maar zorgen dat je nooit meer zo de weg kwijtraakt vanwege iets dat niets voorstelt.
Heb vroeger wel een 'relatie' met hem gehad, zie topic, wat een jaar duurde voor ik erachter kwam dat hij getrouwd was...
Dit was iets van 20 jaar geleden.
Toen zagen we elkaar vaak en was er wel sprake van sex.

Later toen wij weer contact hadden was er geen sprake van sex en heb ik hem inderdaad maar een x of 10 gezien en appte we vooral.
Dit duurde zo'n anderhalf jaar.
Hij is erna /tijdens ook gescheiden.

Schaamte, spijt, potje van mijn leven zoals jij zegt, noem het gerust zoals je wil.

Als ik spijt heb in schaamte en daar een potje van maak dan ben ik de eerste die dat zegt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 13:15
3.52% gewijzigd
sinnombre schreef:
23-02-2018 10:58
Dat je verdriet hebt dat kan, maar dat van je spijt vind ik ongeloofwaardig.
Volgens mij heb je geen spijt, maar baal je dat je een potje maakt van je leven. En dat showtje van je van spijt dat gebruik je vast als smoes. Om mensen aan je te binden die jou eigenlijk uitkotsen vanwege je verhaal.
Schaamte, die emotie bedoel je denk ik.
Daarbij maak je het verhaal groter dan het was. Je hebt deze vent toch maar een paar keer gezien in je leven?
Je wilde je man verlaten voor iemand waarmee je überhaupt nooit seks hebt gehad? Ik zou maar zorgen dat je nooit meer zo de weg kwijtraakt vanwege iets dat niets voorstelt.
Wat een aannames allemaal, en ook onnodig bot. Wat ik lees is een vrouw die jaren geleden een relatie met een man heeft gehad die erg veel voor haar betekende, of die relatie nou fout was of niet. Door zijn dood komt er vanalles naar boven en denk je er automatisch weer veel aan terug, en is het fijn om hier je hart te luchten.
Ik lees nergens dat ze een potje van haar leven maakt en dat mensen haar uitkotsen.
anoniem_361607 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 13:01
3.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij mag gewoon rouwen om zijn dood. Het is allemaal wat ingewikkeld geweest en er zijn veel verschillende emoties geweest. Maar jij mag ook gewoon rouwen. Laat gewoon toe en ga daarna verder.
Ksenija schreef:
23-02-2018 11:30
Inderdaad. Ik zie echt geen enkele reden om je schuldig te voelen. Nul.
A snap ik je emotie en gevoeligheid wel.

Als de begravenis nog niet is geweest kun je een bos bloemen daar naartoe sturen.

Weet je de reden van zijn overlijden?
Nee ik weet de de
reden niet.

De begravenis is heeft reeds plaatsgevonden.

Zou het kunnen vragen aan een goede vriend van hem die ik ken en van ons afwist maar dat weet ik nog niet.
Sluit het hoofdstuk in je hart en in je hoofd af Donna.
Het wàs niets, het ís niets en het zal nooit iets zijn.
Dit klinkt misschien cru, maar het is wat jullie destijds beslist hebben.
Ga verder met je leven en rouw in stilte zo lang je dat nodig vindt
De enige 'genezing' komt als je je op toekomst richt in plaats van onnodig in het verleden te blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
23-02-2018 13:25
Nee ik weet de de
reden niet.

De begravenis is heeft reeds plaatsgevonden.

Zou het kunnen vragen aan een goede vriend van hem die ik ken en van ons afwist maar dat weet ik nog niet.
Kwam je een rouwadvertentie tegen?
Ik zou het wel aan die vriend vragen, waarom niet?
Komen jullie uit dezelfde plaats? Je kan zijn graf dan eens bezoeken. Misschien dat het je verlichting geeft.
Helemaal afsluiten gaat het niet als je van iemand hebt gehouden. Ook niet na de dood. Probeer er naar te kijken met het idee dat het ergens ook wel mooi is dat jullie mekaar hebben leren kennen.
Fizzyhideous schreef:
23-02-2018 12:46
Wat een aannames allemaal, en ook onnodig bot. Wat ik lees is een vrouw die jaren geleden een relatie met een man heeft gehad die erg veel voor haar betekende, of die relatie nou fout was of niet. Door zijn dood komt er vanalles naar boven en denk je er automatisch weer veel aan terug, en is het fijn om hier je hart te luchten.
Ik lees nergens dat ze een potje van haar leven maakt en dat mensen haar uitkotsen.
Jij leest nergens dat ze een potje maakt van haar leven? Ehm, dan heb je dus nog nooit iets van haar gelezen.
Drama na drama. Alsof ze het opzoekt.
Een tijd geleden had ze echt helemaal niets meer met deze man. En nu ineens is ze weer erg zielig. Ze zou eens moeten ophouden met het zoeken naar problemen. Aan de lopende band heeft ze problemen of maakt ze problemen. Met haar meejanken heeft geen zin. Deze TO heeft hulp nodig. Van een professional, niet van dit forum.
sinnombre schreef:
23-02-2018 14:27
Jij leest nergens dat ze een potje maakt van haar leven? Ehm, dan heb je dus nog nooit iets van haar gelezen.
Drama na drama. Alsof ze het opzoekt.
Een tijd geleden had ze echt helemaal niets meer met deze man. En nu ineens is ze weer erg zielig. Ze zou eens moeten ophouden met het zoeken naar problemen. Aan de lopende band heeft ze problemen of maakt ze problemen. Met haar meejanken heeft geen zin. Deze TO heeft hulp nodig. Van een professional, niet van dit forum.
Wat een fantastisch mens zal jij zijn in je perfecte leven.
Waarschijnlijk ben je nooit op je bek gegaan.

Mijn leven is veranderd na mijn scheiding onlangs, weet niet precies waar je op doelt

Andere topics?

Ben een gevoelig mens ja, heb op relationeel gebied foute keuzes gemaakt waarin ik ook volledig de verantwoording op me neem.

De mannen in mijn leven, daarmee heb ik ook geweldig mooie tijden mee beleefd.

Drama tja ben vrij gevoelig in de liefde en hulp bij een psycholoog is er geweest, niet specifiek hierom maar het kwam ook ter sprake.

Heb het goed en doe waar ik blij van word.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg Sinombre wat een afgrijselijke reactie ! o_o O_o :$

Ga je niet verdedigen of verantwoorden naar zo'n azijnoholica hoor...

En laat je vooral je gevoelens, verdriet en recht op rouw niet ontzeggen.
Deze man betekende duidelijk heel veel voor je. En jij voor hem.

En als het echte liefde was dan zeggen jaren en afstand en dood vrij weinig, behalve extra confronterend pijnlijk sterk gemis.

:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven