Andere vrienden

23-02-2018 13:56 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee jaar heb ik een relatie met een fantastische man. We hebben het heel gezellig samen en kunnen lekker kletsen. Ik ben zelf een harde werker en kan soms vergeten om eens rust te nemen en iets leuks te doen. Mijn vriend is een echte bourgondiër en helpt me daarin wat meer balans te krijgen. Hij is lief en inspirerend. Ik vind het zo leuk dat hij niet alles zo bloedserieus neemt en gewoon lekker met de flow meegaat in alles.

Zijn vrienden zijn voor hem erg belangrijk, het zijn heel vriendelijke mensen maar ze zitten op een andere golflengte dan ik. Dat vindt vriend erg jammer, die hoopt dat ik integreer in de vriendengroep (het zijn allemaal stelletjes, dus ik kan dat snappen). Ik ga zo nu en dan mee, maar als het niet hoeft, steek ik mijn tijd liever in mijn eigen vrienden of een goed boek. Zijn vrienden zijn echte yuppen, mijn vrienden zijn wat meer artistiek en/of alternatief. Ik ben ook niet zo'n persoon voor grote groepen.

Ik ben erg blij met hem en kan ik me niet voorstellen dat ik met iemand anders of alleen zou zijn nu. Ik vraag me alleen soms af of we niet te verschillend zijn. Als ik op een doordeweekse avond met hem een filmpje kijk of een spelletje speel voelt het gewoon fijn en goed, als 'thuis'. Als we naar de verjaardag van een van zijn vrienden gaan, vraag ik me af 'hoor ik hier wel'?

Hoe is jullie relatie met de vrienden van je partner? Zijn jullie allemaal dik bevriend en gaan jullie altijd met elkaar overal naartoe, of zijn jullie daar juist erg verschillend in?
anoniem_301619 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 14:04
15.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe is hij in jouw vriendengroep?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
23-02-2018 13:58
Hoe is hij in jouw vriendengroep?
Ik heb zelf niet echt een vriendengroep, het is meer versplinterd bij mij. Hij gaat ook zo nu en dan mee, maar vaak spreek ik zelf 1 op 1 af met iemand. Hij is zelf meer iemand die van grote groepen houdt en zich daar juist meer op zijn plek voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel geprobeerd, en ga ook heus wel mee naar bruiloften & begrafenissen maar mijn vrienden zullen het niet worden.

Mijn man vind dit jammer, veel strijd over gehad maar hij heeft het inmiddels geaccepteerd.

Jij hoeft je niet aan hem aan te passen, als hij dit niet kan accepteren zoekt hij maar een ander.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
20 jaar samen, hebben een ander stel als 'gemeenschappelijke' vrienden, en voor de rest toch eigenlijk onze 'eigen' vrienden, waar het meer mee klikt en we andere dingen mee doen. Zo gaat hij geregeld poolen met zijn vrienden, en ik borrelen met de mijne. Over en weer is het best wel gezellig als we elkaar zien en na 20 jaar ken je elkaar heus wel, maar zo is het prima en iedereen happy.
anoniem_260079 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 14:13
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja jammer maar is niet anders. De vrienden van mijn vriend zijn ook niet mijn vrienden. En zelf spreek ik ook los af met mijn vriendinnen.
We doen weleens samen een spelletje met de buren.
Alle reacties Link kopieren
Hm... om eerlijk te zijn, kan ik het best vinden met de vrienden van mijn vriend. Maar dat is ook omdat de dingen die mijn vriend met zijn vrienden bind óók dingen zijn die ik erg leuk vind (fietsen/hardlopen, reizen, it ed). Maar linksom of rechtsom, het zijn primair zijn vrienden.

Andersom gaat hij eigenlijk nooit mee als ik afspreek met mijn vrienden. Dat zijn meestal 1-op-1 afspraken en wij hebben het toch meestal over dingen waar hij niet bij was/geen interesse in heeft. En ik vind het wel prima zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mogelijk investeren in het vinden van gemeenschapelijke nieuwe contacten d.m.v. een gemeenschappelijke hobby of interesse.

Dit niet i.p.v. de vrienden die jullie afzonderlijk hebben maar juist erbij zodat jullie ook hierin iets gezamelijks opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe meegaan en verder je eigen plan trekken is toch prima?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik wil eigenlijk geen hokjesdenker zijn, maar als ik lees dat je vriend niet alles bloedserieus neemt en met de flow meegaat dan vind ik hem helemaal niet tussen yuppen passen. Juist het opgaan in werk en zichzelf bloedserieus vinden vind ik bij een yup passen (zoals ik ze ken uit mijn amsterdam tijdperk :-D ) En het artistieke juist weer bij het andere.. nou ja anyway, het klikt niet en dat kan en daar is niks mis mee. Met een aantal vrienden van mijn vriend kan ik ontzettend goed en behoren nu ook tot mijn beste vrienden. Met 1 van de vriendinnen van een vriend van hem kan ik weer absoluut niet. Met een andere vriendengroep van hem heb ik helemaal niks. Ik ga dus ook niet (meer) mee naar verjaardagen etc. Ik ga geen energie steken in dingen die me toch niets opleveren en iedereen is daar blij mee want niemand hoeft geforceerd aardig te doen.

Ik heb vooral losse vriendinnen waar ik meestal 1 op 1 mee afspreek. Soms etentjes met een ander stel, maar we hebben wel voornamelijk onze eigen vrienden. Bevalt prima zo.
theatime schreef:
23-02-2018 14:26
Mogelijk investeren in het vinden van gemeenschapelijke nieuwe contacten d.m.v. een gemeenschappelijke hobby of interesse.

Dit niet i.p.v. de vrienden die jullie afzonderlijk hebben maar juist erbij zodat jullie ook hierin iets gezamelijks opbouwen.
Maar dan ga je er aan voorbij dat hij houdt van drukte/ grote groepen om zich heen, en dat dat van haar niet hoeft.

TO, het zou geen problemen hoeven zijn als jullie allebei een beetje geven en nemen, en alkaars wensen respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kan goed met mijn vrienden onderweg en andersom ook,
we doen ook gezamenlijk dingen zoals borrelen, festivals etc met een gecombineerde groep (zijn vrienden en mijn vrienden). De eerste keer dat ik hem meenam naar een borrel met mijn vrienden was ik hem eigenlijk de halve avond kwijt omdat hij het zo naar z'n zin had met mijn vrienden :hyper: en andersom geldt het zelfde.

Ikzelf vind het wel een toevoeging geven aan onze relatie, maar had het ook niet erg gevonden als het wat meer gescheiden was.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben allebei onze eigen vrienden.
We hebben wel wat gezamenlijke kennissen van dezelfde plek als waar we elkaar hebben ontmoet.

Ik heb meer vriendengroepen maar mijn vriend gaat zelden mee. Als ze bij ons zijn is hij er natuurlijk wel bij. Hij heeft eigenlijk alleen losse vrienden dus daar ga ik ook nooit mee. Soms komt een vriend met aanhang eten of gaan wij samen naar hun toe maar ook dan zijn het de mannen die bevriend zijn en wij vrouwen die het gewoon leuk met elkaar kunnen vinden.

Gezamenlijke vrienden zijn leuk maar niet noodzakelijk voor mij.
Alle reacties Link kopieren
@coco87, ik snap dat dat heel tegenstrijdig klinkt! Bedacht het me ook toen ik het opschreef. Het is meer zo dat vriend wat makkelijker zijn werk kan loslaten 's avonds of in het weekend, terwijl ik juist in alles erg streberig kan zijn (ben ook nogal burnout gevoelig). Mijn vriend is juist zo van 'ach, laat dat. je hoeft niet overal de beste in te zijn, als je het maar leuk vindt.' Hij is wel succesvol op het werk en doet zijn best, maar kan de werkdruk makkelijk relativeren door op vrijdag effe lekker te gaan borrelen of zo. Ik kon gemakkelijk extreem opgaan in mijn dansen en tekenen, om zo goed mogelijk te worden en dan het hele weekend door werken. Met creatieve dingen, dat wel, maar toch geforceerd. Als je begrijpt wat ik bedoel :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de andere reacties ook trouwens! Ik zie verder in mijn omgeving dat de partners helemaal elkaars leven overnemen, maar ik ben blij om te lezen dat het geen probleem hoeft te zijn als je dat niet doet. Het hele idee dat je gelijk elkaars vrienden erbij krijgt en altijd mee zou 'moeten' vond ik altijd ook wel een beetje benauwend. Dit is trouwens mijn eerste serieuze relatie (ik ben 27)
Horizon81 schreef:
23-02-2018 14:37
Maar dan ga je er aan voorbij dat hij houdt van drukte/ grote groepen om zich heen, en dat dat van haar niet hoeft.

Daarom ook gemeenschappelijke contacten voor erbij. Niet in plaats van de vriendengroep die hij nu al heeft.
Alle reacties Link kopieren
konijntje123 schreef:
23-02-2018 14:41
Bedankt voor de andere reacties ook trouwens! Ik zie verder in mijn omgeving dat de partners helemaal elkaars leven overnemen, maar ik ben blij om te lezen dat het geen probleem hoeft te zijn als je dat niet doet. Het hele idee dat je gelijk elkaars vrienden erbij krijgt en altijd mee zou 'moeten' vond ik altijd ook wel een beetje benauwend. Dit is trouwens mijn eerste serieuze relatie (ik ben 27)
Ik vind het soms ook wel een beetje moeilijk dat ik bijvoorbeeld één vriendengroep heb waarbij wel veel mannen meekomen maar ik dus altijd alleen ben (omdat vriend niet mee wilt). Aan de andere kant bedenk ik me dan: ik wil helemaal niet zo'n relatie waarin je alles maar samen moet doen. Dat past niet bij ons.
konijntje123 schreef:
23-02-2018 14:41
@coco87, ik snap dat dat heel tegenstrijdig klinkt! Bedacht het me ook toen ik het opschreef. Het is meer zo dat vriend wat makkelijker zijn werk kan loslaten 's avonds of in het weekend, terwijl ik juist in alles erg streberig kan zijn (ben ook nogal burnout gevoelig). Mijn vriend is juist zo van 'ach, laat dat. je hoeft niet overal de beste in te zijn, als je het maar leuk vindt.' Hij is wel succesvol op het werk en doet zijn best, maar kan de werkdruk makkelijk relativeren door op vrijdag effe lekker te gaan borrelen of zo. Ik kon gemakkelijk extreem opgaan in mijn dansen en tekenen, om zo goed mogelijk te worden en dan het hele weekend door werken. Met creatieve dingen, dat wel, maar toch geforceerd. Als je begrijpt wat ik bedoel :)
Ik snap het hoor. maakt verder ook niet uit maar het viel me op :P

Ik zou voor jezelf de vraag stellen wat bij jullie past en waar je je goed bij voelt in (gemeenschappelijke) vriendschappen. Iedereen doet het anders, maar iedere vergelijking gaat mank. Dus sowieso niet vergelijken (makkelijker gezegd dan gedaan, I know). Ik ken stellen wiens sociale leven enorm verschilt en die uberhaupt echt bijna gescheiden prive levens leiden (buiten de verplichte verjaardagen, vriendenweekendjes om). Werkt prima. Ik ken stellen die alles samen doen, werkt ook nog prima. Ik heb geen idee waar wij in de schaal zitten (begin ik ook nu pas over na te denken), maar het werkt :-D

Bedenk je iig: het is zonde om je energie te steken in vergelijken, zonde om contacten te forceren, zonde om je leven te vullen met dingen die je helemaal niet leuk vindt. Steek energie in je afvragen (samen met je vriend) waar jullie je beiden prettig bij voelen. Van dingen doen "omdat het heurt" is nog nooit iemand gelukkig geworden.
Ik denk ook dat wanneer je gewoon accepteert dat jij anders bent, en dus liever een avond een boek leest terwijl hij naar zijn vrienden gaat, dat dat ook al een stuk prettiger voelt. Laat het gevoel los van "dit hoort niet zo" of "klopt dit wel?". Zal je zien dat twijfels sowieso afnemen. Tenzij het echt een probleem gaat worden natuurlijk, maar daar ben je zelf bij.
Alle reacties Link kopieren
konijntje123 schreef:
23-02-2018 14:41
Bedankt voor de andere reacties ook trouwens! Ik zie verder in mijn omgeving dat de partners helemaal elkaars leven overnemen, maar ik ben blij om te lezen dat het geen probleem hoeft te zijn als je dat niet doet. Het hele idee dat je gelijk elkaars vrienden erbij krijgt en altijd mee zou 'moeten' vond ik altijd ook wel een beetje benauwend. Dit is trouwens mijn eerste serieuze relatie (ik ben 27)

Ik zag het in mijn omgeving ook wel. Kreeg een vriendin een vriend, dan zat die vriend ineens ook overal bij. Of als het tussen vriend en de oude vrienden niet klikte, dat ze dan beiden niet kwamen, want hij vond het niet leuk. Aan de andere kant ken ik genoeg stelletjes die al dezelfde vrienden hadden voor ze relatie kregen (krijg je in een dorp), dus dan was het toch al vaak zijn vrienden zijn haar vrienden.
Ik ben heel erg blij dat vriend en ik elkaar daarin vrij laten. Ook mbt familiebezoek ed. Leuk als je meewilt, maar geen verplichting.
Ik moet er eigenlijk ook niet aan denken dat ik iemand was tegengekomen, die verwachtte dat ik altijd mee zou gaan als hij op familie/vriendenbezoek gaat. Maar ja, dat is denk ik gewoon niet mijn type, dus ik acht de kans klein.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
23-02-2018 15:22
Ik zag het in mijn omgeving ook wel. Kreeg een vriendin een vriend, dan zat die vriend ineens ook overal bij. Of als het tussen vriend en de oude vrienden niet klikte, dat ze dan beiden niet kwamen, want hij vond het niet leuk. Aan de andere kant ken ik genoeg stelletjes die al dezelfde vrienden hadden voor ze relatie kregen (krijg je in een dorp), dus dan was het toch al vaak zijn vrienden zijn haar vrienden.
Ik ben heel erg blij dat vriend en ik elkaar daarin vrij laten. Ook mbt familiebezoek ed. Leuk als je meewilt, maar geen verplichting.
Ik moet er eigenlijk ook niet aan denken dat ik iemand was tegengekomen, die verwachtte dat ik altijd mee zou gaan als hij op familie/vriendenbezoek gaat. Maar ja, dat is denk ik gewoon niet mijn type, dus ik acht de kans klein.
Ja eens.. als ik naar elke verjaardag mee moet van de familie van mijn vriend dan ben ik de helft van mn weekenden al kwijt. Elke verjaardag zijn er dezelfde mensen, zelfde gesprekken en zelfde riedeltje. Daar heb ik dus gewoon geen zin in meerdere keren per jaar. Soms gaat hij alleen of soms gaan we samen niet. Ik ben daar verder ook open over dus het is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
23-02-2018 15:25
Ja eens.. als ik naar elke verjaardag mee moet van de familie van mijn vriend dan ben ik de helft van mn weekenden al kwijt. Elke verjaardag zijn er dezelfde mensen, zelfde gesprekken en zelfde riedeltje. Daar heb ik dus gewoon geen zin in meerdere keren per jaar. Soms gaat hij alleen of soms gaan we samen niet. Ik ben daar verder ook open over dus het is geen probleem.
Eens, ik ga ook liever niet naar de verjaardagen van schoonfamilie. Saaie bedoening doordat mensen in een hele andere levensfase zitten (kinderen) en hele andere interessses hebben. Dus meestal niets leuks om over te praten.
Bij eigen familie komen er ook vaak mensen die ik al jaren ken van school/buren/enz. Dus dat is gezelliger want daar weet je meer van en je kunt ook veel gerichter kletsen.
De meeste verjaardagen vallen in de periode maart-juni en dan is het ook altijd retedruk op mijn werk. Dus dan wil in het weekend alleen maar dingen doen die ik leuk vind...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft niks met mijn vrienden. Een paar losse vindt hij leuk en daar gaan we soms samen naar toe, ook niet altijd, maar naar groepsdingen gaat hij niet mee.

Vind ik niet erg. Kan ik lekker mijn ding doen, hoef ik niet op te letten of hij het naar zijn zin heeft. En erg handig sinds we een kind hebben: geen oppas hoeven zoeken.

Ik vind veel van zijn vrienden wel leuk en ik ga dus vaker met hem mee, maar het is net hoe het uitkomt.

Wij hebben dus geen 'dubbele agenda' waarin altijd alles samen moet gebeuren. Doodvermoeiend lijkt me dat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eigenlijk ieder onze eigen vrienden en vriendinnen. We kunnen heus wel eens een gezellige avond hebben met elkaars vrienden, maar spreken vooral los van elkaar af. Uitzondering zijn 2 vriendinnen van hem en 1 van mij, oorspronkelijk dan, daar is dan wel echt een gezamenlijke vriendschap mee ontstaan. Al zien we die dan beiden ook wel eens los van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Zo doen wij het ook. Incidenteel weleens een dubbel date met zijn vriend en zijn vriendin maar dat is sporadisch. Beide onze eigen vrienden die ook niet matchen. Inmiddels na zes jaar en door de kinderen ook wel wat gezamelijke vrienden/kennissen/buren en dat vind ik heel gezellig, maar dat is niet te forceren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven