Is dit te snel?

17-04-2018 15:16 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
anoniem_368052 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 20:58
Reden: Update
0.00% gewijzigd
Dit zijn nou bij uitstek zaken die je in een ouderschapsplan opstelt. Hebben jullie hierover geen afspraken gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent niet onredelijk.
Ik vind je niet onredelijk. Wat hij met jouw advies doet is aan hem, maar ik ben t met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn reactie zou hetzelfde zijn. Eerst maar de relatie en en elkaar 'ontdekken' voordat je een kind er mee confronteert. Maar aan de andere kant.. Een relatie kan ook na 3 jaar over gaan en dan hebben kinderen zich ook aan de nieuwe vriendin gehecht. En de kinderen zitten bij elkaar in de klas? Dan misschien wel beter om het te zeggen, anders horen ze het misschien via via... ?
Alle reacties Link kopieren
Dat is veeeeel te snel, sla een opvoedboek open en hij zal het lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
eens, jammer dat hij dat zelf niet kan bedenken
Lorem Ipsum
Is ze toevallig een luizenmoeder?
Hij kon niet verder zoeken dan een moeder met kind wat bij je/zijn kind in de klas zit?
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 15:26
3.53% gewijzigd
Is wel heel snel vind ik zelf als gescheiden vader. Maar het is toch aan hem, jij hebt hier verder niks over te zeggen. Tenzijn je denkt dat hij naar je luistert natuurlijk.

En wie weet heeft zijn vriendin geen oppas dus willen ze gewoon lekker in huis sexen als de kinderen slapen. Dan kun je het moeilijk geheim houden 's ochtends bij het ontbijt.
VelvetVolvo schreef:
17-04-2018 15:23
Is wel heel snel vind ik zelf als gescheiden vader. Maar het is toch aan hem, jij hebt hier verder niks over te zeggen.
Natuurlijk wel, het is toch hun kind waar hij het tegen zegt?
Die zal er issues mee krijgen als vader al gelijk gezinnetje gaat spelen en het gaat opeens weer uit of talloze dingen die kunnen gebeuren als hij dit te snel verteld.

Dan zit de moeder er ook mee, want moet kind opvangen.
Dus tja, het is niet alleen aan vader hoor.
'Te snel' , daar heeft iedereen een eigen beeld bij. Wat voor de een snel is, is dat voor een ander niet....
En wat iemand ook al zei, het kan ook na een paar jaar weer over zijn, dan is het kind ook al gehecht.
Jij kunt jouw mening geven, maar je ex en zijn vriendin moeten daarin hun eigen weg kiezen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
17-04-2018 15:17
Dit zijn nou bij uitstek zaken die je in een ouderschapsplan opstelt. Hebben jullie hierover geen afspraken gemaakt?
Hierover hebben we afgesproken om het eerste jaar na de scheiding niet kind al mee te confronteren. Is nu 8 maanden maar vind het ook kinderachtig om het ouderschapsplan erbij te halen, verwacht eigelijk een beetje "gezond verstand" van hem hierin.
Alle reacties Link kopieren
BrendaW1971 schreef:
17-04-2018 15:20
Mijn reactie zou hetzelfde zijn. Eerst maar de relatie en en elkaar 'ontdekken' voordat je een kind er mee confronteert. Maar aan de andere kant.. Een relatie kan ook na 3 jaar over gaan en dan hebben kinderen zich ook aan de nieuwe vriendin gehecht. En de kinderen zitten bij elkaar in de klas? Dan misschien wel beter om het te zeggen, anders horen ze het misschien via via... ?
Kind van de vriendin gaat binnenkort naar een andere school dus die kans is klein. Ben het wel met je eens dat een relatie na 3 jaar ook weer over kan gaan maar vind paar weken relatie en dan al zo een mededeling gewoon zo snel, is mischien ook gewoon mijn gevoel erbij. Vind het zo een heftige mededeling voor iets wat pas paar weken is, kan voor mijn gevoel nog alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
17-04-2018 15:23
Is wel heel snel vind ik zelf als gescheiden vader. Maar het is toch aan hem, jij hebt hier verder niks over te zeggen. Tenzijn je denkt dat hij naar je luistert natuurlijk.

En wie weet heeft zijn vriendin geen oppas dus willen ze gewoon lekker in huis sexen als de kinderen slapen. Dan kun je het moeilijk geheim houden 's ochtends bij het ontbijt.
Dat ik er niks over te zeggen heb ben ik niet helemaal mee eens. Het gaat over het belang voor ons kind, lijkt mij dat we daar beide een stem in hebben. Ik denk niet dat er zoiets bestaat als te laat vertellen, wel te vroeg.
Ja, dit is veel te snel. Eerst maar eens kijken of het echt iets is. Daar wil je je kind toch niet gelijk mee belasten.

Zou zelf denken dat je daar minimaal een half jaar tot een jaar voor nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
17-04-2018 15:29
Natuurlijk wel, het is toch hun kind waar hij het tegen zegt?
Die zal er issues mee krijgen als vader al gelijk gezinnetje gaat spelen en het gaat opeens weer uit of talloze dingen die kunnen gebeuren als hij dit te snel verteld.

Dan zit de moeder er ook mee, want moet kind opvangen.
Dus tja, het is niet alleen aan vader hoor.
Je verwoord precies waar ik mee zit!!
Alle reacties Link kopieren
Hangt er denk ik ook van af hoe zij een rol gaat spelen in het leven van jullie kind. Ik denk dat als hij gelukkig is zo, jou kind dit best mag weten toch? Dat is beter dan stiekem gedoe.
En zij hoeft niet meteen de rol op te nemen als stiefmoeder, toch?
Onze tijd is nu.
Chippiegek schreef:
17-04-2018 15:49
Dat ik er niks over te zeggen heb ben ik niet helemaal mee eens. Het gaat over het belang voor ons kind, lijkt mij dat we daar beide een stem in hebben. Ik denk niet dat er zoiets bestaat als te laat vertellen, wel te vroeg.

Natuurlijk mag je er wat over zeggen maar uiteindelijk is de beslissing aan hem. Je kunt hem niks verbieden.
Alle reacties Link kopieren
dus jullie hebben er een afspraak over, wat was zijn reden voor het verbreken van de afspraak?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
17-04-2018 16:42
dus jullie hebben er een afspraak over, wat was zijn reden voor het verbreken van de afspraak?
Daar heb ik niet echt naar gevraagd, denk dat hij zich er niet eens meer bewust van is dat we die afspraak hebben gemaakt. Kan het zeker wel zo bij hem aangeven maar zou het gewoon prettig vinden als hij hier zelf wat beter over nadenkt.
Waarom zou het uitmaken of jij erin mee gaat? Jij bent geen partij.
Alle reacties Link kopieren
Wat boeit het nou of hij het nog weet of niet

Ik zou antwoorden, hier hebben we een afspraak over, is er nog een reden dat je het eerder wil vertellen want mij lijkt dit geen goed idee.
Lorem Ipsum
Ik vind het dubbel. Eigenlijk te snel maar aangezien de kinderen elkaar kennen kan het zomaar zo zijn dat dit via een andere weg bij jullie kindje komt en dat lijkt me niet wenselijk. Er hoeft ook niet meteen samengewoond of afgesproken te worden als jullie kind bij hem is toch?
Alle reacties Link kopieren
Hij bepaalt hoe het bij hem thuis gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven