Is dit te snel?

17-04-2018 15:16 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
anoniem_368052 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 20:58
Reden: Update
0.00% gewijzigd
Tja,
Je kan het hem uiteindelijk niet verbieden.

Zelf zou ik langer wachten.
Maar mensen genoeg die na 2 of 3 maanden al gaan samenwonen.
Of elk weekend samen doorbrengen.
Dan kan je maar beter kind al ingelicht hebben.

Je kan dus proberen of ie wil wachten tot ze bijvoorbeeld 3 maanden samen zijn.
Maar aan 't eind ... doet ie toch zijn zin.
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou ik het nog niet vertellen.

Maar in dit geval zou ik het fijn vinden als vader het wel aan kind zou vertellen.
(Persoonlijk vind ik dat kind het niet van een ander moet horen).
Dat hoeft niet heel groots of heel zwaar. Benoemen dat vader verliefd is op moeder van kind uit de klas en ze soms leuke dingen/uitjes samen doen.
Een terugkoppeling van vader over hoe kind reageerde zou wel fijn zijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat kind nog met vragen zit en bij jou komt.
Alle reacties Link kopieren
Je mag hem daar zeker je mening over geven. Het is echter aan hem wat hij daarmee doet..

Hoe oud is jullie kind?

Ik vind 8 maanden niet super snel, maar voor het kind is het nog vers en moeilijk.. Het verschilt wel per kind hoe ze er op reageren en mee om gaan.
Een paar weken is kort, maar kan zijn dat zij er een heel goed gevoel bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
17-04-2018 15:23
Hij kon niet verder zoeken dan een moeder met kind wat bij je/zijn kind in de klas zit?
Lastig , mocht blijken dat die relatie geen stand houdt.

Jullie kind en het kind van die nieuwe vriendin blijven hoe dan ook klasgenootjes , ook als ze niet meer elkaars stiefbroer/zus zijn.
Als vader en die vriendin (met ruzie ) uit elkaar gaan , hebben die kinderen ook dat probleem in de klas . Lijkt me niet fijn voor ze .

Zijn de kinderen op school vrienden van elkaar? Of worden ze dadelijk "gedwongen" elkaar aardig te vinden omdat die ouders dat zo nodig willen ?

Ouders ... O_o O_o

Terzake : vader doet er goed aan om met die moeder het heel heel heel heel rustig aan te doen ! Eerst kijken of die relatie bestendig is (dat kan jaren duren) voor de kinderen er vol in meegenomen worden.
Laat vader en die moeder eerst (minimaal een jaar) daten zonder kinderen erbij .

Samengestelde gezinnen redden het vaak niet . Hou daar rekening mee en belast de kinderen niet met nog meer relatie sores. Een scheiding kan al traumatisch zijn, een tweede of volgende is daar een schep bovenop . :'(
Que Sera Sera
Alle reacties Link kopieren
Ja het is snel,
En ja dat mag jij vinden
Maar de kans is heel groot dat hij doet wat hij wil
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Chippiegek schreef:
17-04-2018 15:49
Dat ik er niks over te zeggen heb ben ik niet helemaal mee eens. Het gaat over het belang voor ons kind, lijkt mij dat we daar beide een stem in hebben. Ik denk niet dat er zoiets bestaat als te laat vertellen, wel te vroeg.
Je mag alleen hopen dat hij naar je luistert, verder heb je inderdaad gren stem en niks te zeggen over hoe hij zijn leven leeft.
Tenzij je iets hierover op papier hebt staan is het alleen maar hopen dat hij jullie kinds belang voorop zet.
Alle reacties Link kopieren
faline schreef:
17-04-2018 23:50
Je mag hem daar zeker je mening over geven. Het is echter aan hem wat hij daarmee doet..

Hoe oud is jullie kind?

Ik vind 8 maanden niet super snel, maar voor het kind is het nog vers en moeilijk.. Het verschilt wel per kind hoe ze er op reageren en mee om gaan.
Een paar weken is kort, maar kan zijn dat zij er een heel goed gevoel bij hebben.
Kind is 6 jaar
Alle reacties Link kopieren
Leonietmachine schreef:
18-04-2018 09:18
Lastig , mocht blijken dat die relatie geen stand houdt.

Jullie kind en het kind van die nieuwe vriendin blijven hoe dan ook klasgenootjes , ook als ze niet meer elkaars stiefbroer/zus zijn.
Als vader en die vriendin (met ruzie ) uit elkaar gaan , hebben die kinderen ook dat probleem in de klas . Lijkt me niet fijn voor ze .

Zijn de kinderen op school vrienden van elkaar? Of worden ze dadelijk "gedwongen" elkaar aardig te vinden omdat die ouders dat zo nodig willen ?

Ouders ... O_o O_o

Terzake : vader doet er goed aan om met die moeder het heel heel heel heel rustig aan te doen ! Eerst kijken of die relatie bestendig is (dat kan jaren duren) voor de kinderen er vol in meegenomen worden.
Laat vader en die moeder eerst (minimaal een jaar) daten zonder kinderen erbij .

Samengestelde gezinnen redden het vaak niet . Hou daar rekening mee en belast de kinderen niet met nog meer relatie sores. Een scheiding kan al traumatisch zijn, een tweede of volgende is daar een schep bovenop . :'(
Ons Kind is wel vriendinnetjes met kind van vriendin maar dat is wel ff wat anders als "zusjes" worden. Ik snap de haast ook niet, als je paar weken relatie heb zit je nog helemaal op een roze wolk,voor ex en vriendin leuk maar hoeft voor kind niet zo te zijn. Zorg eerst maar is voor stabiele relatie denk ik dan. Zij heeft ook 2 kinderen dus het gaat om 3 kinderen, rustig aan dan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
In alle eerlijkheid: als je je zo druk maakt om de gevoelens van je kind, hadden jullie maar een weg moeten vinden om op een prettige manier samen te blijven de komende 12 jaar. Nu zijn jullie uit elkaar, en is het aan ieder van jullie zelf om keuzes te maken hoe je opvoedt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-04-2018 11:16
In alle eerlijkheid: als je je zo druk maakt om de gevoelens van je kind, hadden jullie maar een weg moeten vinden om op een prettige manier samen te blijven de komende 12 jaar. Nu zijn jullie uit elkaar, en is het aan ieder van jullie zelf om keuzes te maken hoe je opvoedt.
Dit vind ik een beetje een flauwe opmerking, we hebben alles geprobeerd maar wat niet meer gaat gaat niet. Wil niet zeggen dat ik dan niet het beste met ons kind voor heb.
Opvoeden doe je nog steeds samen ook al ben je gescheiden.
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
18-04-2018 12:51
Dit vind ik een beetje een flauwe opmerking, we hebben alles geprobeerd maar wat niet meer gaat gaat niet. Wil niet zeggen dat ik dan niet het beste met ons kind voor heb.
Opvoeden doe je nog steeds samen ook al ben je gescheiden.
Mag je flauw vinden, is wel de realiteit. Jullie hebben, om ongetwijfeld goede redenen, gekozen voor een route die niet de best denkbare is voor je kind. En nee, opvoeden doe je dus niet samen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
17-04-2018 15:23
Hij kon niet verder zoeken dan een moeder met kind wat bij je/zijn kind in de klas zit?

Wat is dit nou voor non-vraag?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-04-2018 18:16
Hij bepaalt hoe het bij hem thuis gaat.

Oh ja? dacht het toch niet. Moeder heeft toch zeker wel verantwoordelijkheid over welzijn kind óók als deze bij vader is.

Vind die co-ouderschap constructies waarbij dit soort zaken zo strikt gescheiden worden uiterst schadelijk voor kind.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
17-04-2018 16:56
Waarom zou het uitmaken of jij erin mee gaat? Jij bent geen partij.

Uhm, geen partij?? Ze is zijn moeder!
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
17-04-2018 15:43
Hierover hebben we afgesproken om het eerste jaar na de scheiding niet kind al mee te confronteren. Is nu 8 maanden maar vind het ook kinderachtig om het ouderschapsplan erbij te halen, verwacht eigelijk een beetje "gezond verstand" van hem hierin.

Hij is verliefd, dus dat gezonde verstand is even niet beschikbaar
Aan jou de taak om hem te herinneren dus.
Voor jullie kind.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
18-04-2018 09:31
Ja het is snel,
En ja dat mag jij vinden
Maar de kans is heel groot dat hij doet wat hij wil

Ja maar hoezo?? Als je gescheiden bent ben je nog wel SAMEN ouders!
Godallemachtig wat doe je een kind aan?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-04-2018 09:36
Je mag alleen hopen dat hij naar je luistert, verder heb je inderdaad gren stem en niks te zeggen over hoe hij zijn leven leeft.
Tenzij je iets hierover op papier hebt staan is het alleen maar hopen dat hij jullie kinds belang voorop zet.

Wél als het het kind aangaat! en dat is hier toch zeer zeker wel het geval!

Als papa besluit een gorilla in huis te nemen moet moeder dat ook maar goed vinden en heeft ze er niets over te zeggen?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
18-04-2018 12:51
Dit vind ik een beetje een flauwe opmerking, we hebben alles geprobeerd maar wat niet meer gaat gaat niet. Wil niet zeggen dat ik dan niet het beste met ons kind voor heb.
Opvoeden doe je nog steeds samen ook al ben je gescheiden.

Juist TO, gelukkig heb jij wel het goede voor ogen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-04-2018 13:04
Mag je flauw vinden, is wel de realiteit. Jullie hebben, om ongetwijfeld goede redenen, gekozen voor een route die niet de best denkbare is voor je kind. En nee, opvoeden doe je dus niet samen.

Dat is bullshit en dat weet je.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-04-2018 11:16
In alle eerlijkheid: als je je zo druk maakt om de gevoelens van je kind, hadden jullie maar een weg moeten vinden om op een prettige manier samen te blijven de komende 12 jaar. Nu zijn jullie uit elkaar, en is het aan ieder van jullie zelf om keuzes te maken hoe je opvoedt.
hear hear !
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
18-04-2018 13:16
Ja maar hoezo?? Als je gescheiden bent ben je nog wel SAMEN ouders!
Godallemachtig wat doe je een kind aan?
een scheiding
met alles wat daarbij hoort
lullig he? van ouders
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-04-2018 13:22
een scheiding
met alles wat daarbij hoort
lullig he? van ouders

Dat is al erg genoeg. Waarom het erger maken en zeggen dat moeder zich niet meer met vader mag bemoeien als het om welzijn kind gaat? Dat is toch van de zotte?
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
18-04-2018 13:18
Wél als het het kind aangaat! en dat is hier toch zeer zeker wel het geval!

Als papa besluit een gorilla in huis te nemen moet moeder dat ook maar goed vinden en heeft ze er niets over te zeggen?
Nee, helaas.
Ze kan een klacht indienen/ aangifte doen/ de voogdij proberen af te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
18-04-2018 13:33
Dat is al erg genoeg. Waarom het erger maken en zeggen dat moeder zich niet meer met vader mag bemoeien als het om welzijn kind gaat? Dat is toch van de zotte?
je hebt het hier over twee ouders, die in hun huwelijk, elkaar al niet begrepen. En niet konden communiceren. Die het welzijn van kind minder belangrijk vonden, dan hun eigen geluk
Waarom verwacht je na de scheiding dan, dat ze zich ineens in elkaar inleven? En ineens welzijn van kind op nr 1 hebben?

Ik zou zelf (ben niet van plan te scheiden) geen stiefgezin aandoen. Niet na een jaar, niet na 5 jaar. Maar tja, als de man van TO, dat wel wil.
Uit elkaar gaan omdat je niet meer onder één dak wil leven vind ik wat anders dan je kind opzadelen met een nieuw gezin. Dat ie die vrouw neukt is prima, maar dan wel in de week dat TO het co-ouderschap heeft. Andersom idem als TO een nieuw lief wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven