Is dit te snel?

17-04-2018 15:16 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
anoniem_368052 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 20:58
Reden: Update
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
18-04-2018 17:04
Ik denk niet dat je kunt regisseren hoe hij zijn nieuwe liefde introduceert bij jullie kind en op welke manier zij de omgang met haar kinderen gaan regelen. Ik kan me voorstellen dat je het graag wilt, maar helaas, jullie zijn uit elkaar.

Ik vind dat dit soort zaken vastgelegd dienen te worden in het belang van het kind/de kinderen. Ten minste daar heldere afspraken over maken en elkaar daar aan houden. Dat heeft niets met elkaars leven regiseren te maken maar alles met het juiste doen in belang van je kind(eren). Hoe dan ook ben je als ouders altijd samen verantwoordelijk voor je kind en zullen je altijd rekening moeten blijven houden met de andere ouder zolang die leeft en een actieve rol in kinds leven speelt. Die verbintenis daar kun je niet van scheiden.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
18-04-2018 19:58
Ik vind dat dit soort zaken vastgelegd dienen te worden in het belang van het kind/de kinderen. Ten minste daar heldere afspraken over maken en elkaar daar aan houden. Dat heeft niets met elkaars leven regiseren te maken maar alles met het juiste doen in belang van je kind(eren). Hoe dan ook ben je als ouders altijd samen verantwoordelijk voor je kind en zullen je altijd rekening moeten blijven houden met de andere ouder zolang die leeft en een actieve rol in kinds leven speelt. Die verbintenis daar kun je niet van scheiden.
Ik begrijp dat jij deskundig bent aangaande wanneer en onder welke omstandigheden een nieuwe partner geïntroduceerd mag worden?

Nee dat ben je niet.
Hoe meer afspraken je als aanstaande gescheiden ouders maakt hoe langer je de scheiding rekt.
Eidde schreef:
18-04-2018 19:58
Ik vind dat dit soort zaken vastgelegd dienen te worden in het belang van het kind/de kinderen. Ten minste daar heldere afspraken over maken en elkaar daar aan houden. Dat heeft niets met elkaars leven regiseren te maken maar alles met het juiste doen in belang van je kind(eren). Hoe dan ook ben je als ouders altijd samen verantwoordelijk voor je kind en zullen je altijd rekening moeten blijven houden met de andere ouder zolang die leeft en een actieve rol in kinds leven speelt. Die verbintenis daar kun je niet van scheiden.
Al die regels op papier zorgen alleen maar voor extra gedoe. Ik vind dat je er vanuit kan en moet gaan dat de andere ouder ook het beste met de kinderen voor heeft.
Je kunt veel vastleggen maar soms heb je op bepaalde dingen een invloed. Mijn ex wilde dat ik 6 maanden geen nieuwe relatie zou aangaan. Ik wilde daar niet voor tekenen. Ik was niet opzoek en als ik wel iemand zou tegenkomen dan zou ik daar sowieso zorgvuldig mee omgaan. Hij was na de scheiding direct aan het daten.

Rekening met de andere ouder houden? We hebben samen kinderen en ieder doet het op zijn/haar eigen manier en met de intentie het goed te doen. Maar rekening houden met mijn ex? We hebben nu ieder ins eigen leven. Hij maakt zijn beslissingen en ik de mijne.

Je kunt niet van de verbintenis (de kinderen) scheiden. Maar wel scheiden van elkaar.
Tess1981 schreef:
18-04-2018 21:22
Al die regels op papier zorgen alleen maar voor extra gedoe. Ik vind dat je er vanuit kan en moet gaan dat de andere ouder ook het beste met de kinderen voor heeft.
Je kunt veel vastleggen maar soms heb je op bepaalde dingen een invloed. Mijn ex wilde dat ik 6 maanden geen nieuwe relatie zou aangaan. Ik wilde daar niet voor tekenen. Ik was niet opzoek en als ik wel iemand zou tegenkomen dan zou ik daar sowieso zorgvuldig mee omgaan. Hij was na de scheiding direct aan het daten.

Rekening met de andere ouder houden? We hebben samen kinderen en ieder doet het op zijn/haar eigen manier en met de intentie het goed te doen. Maar rekening houden met mijn ex? We hebben nu ieder ins eigen leven. Hij maakt zijn beslissingen en ik de mijne.

Je kunt niet van de verbintenis (de kinderen) scheiden. Maar wel scheiden van elkaar.
Daar heb je gelijk in. Je doet wat jou het beste lijkt voor de kinderen. En je ex zal dat ook doen. Belangrijk hier in is dat je er voor zorgt dat je kinderen zich gelukkig voelen. Niet veel bezig houden wat je ex doet. Ook niet meteen aan de bel trekken bij elk ding wat je niet bevalt. Je weet echt wel als er echt iets mis is met je kind. Dat voel je.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
18-04-2018 20:46
Ik begrijp dat jij deskundig bent aangaande wanneer en onder welke omstandigheden een nieuwe partner geïntroduceerd mag worden?

Nee dat ben je niet.

Moet ik deskundig zijn om iets te vinden? Nee. Jij ook niet.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
18-04-2018 22:24
Moet ik deskundig zijn om iets te vinden? Nee. Jij ook niet.
Je roept maar wat dus. In plaats van het te onderbouwen, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
18-04-2018 21:22
Al die regels op papier zorgen alleen maar voor extra gedoe. Ik vind dat je er vanuit kan en moet gaan dat de andere ouder ook het beste met de kinderen voor heeft.
Je kunt veel vastleggen maar soms heb je op bepaalde dingen een invloed. Mijn ex wilde dat ik 6 maanden geen nieuwe relatie zou aangaan. Ik wilde daar niet voor tekenen. Ik was niet opzoek en als ik wel iemand zou tegenkomen dan zou ik daar sowieso zorgvuldig mee omgaan. Hij was na de scheiding direct aan het daten.

Rekening met de andere ouder houden? We hebben samen kinderen en ieder doet het op zijn/haar eigen manier en met de intentie het goed te doen. Maar rekening houden met mijn ex? We hebben nu ieder ins eigen leven. Hij maakt zijn beslissingen en ik de mijne.

Je kunt niet van de verbintenis (de kinderen) scheiden. Maar wel scheiden van elkaar.
Hij hoeft ook geen rekening met mij te houden, wel met kind. We hebben in het ouderschapsplan staan dat ingrijpende veranderingen( verhuizen, verlies baan, nieuwe partner enz) voor kind eerst met de andere ouder worden besproken om zo af te stemmen wat de beste manier is en om elkaar te helpen daarin als ouders.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
18-04-2018 20:47
Hoe meer afspraken je als aanstaande gescheiden ouders maakt hoe langer je de scheiding rekt.
Mee eens maar bepaalde afspraken zal je toch moeten maken.
Het klinkt echt heel lief, TO. En goedbedoeld. Maar je was gescheiden, weet je nog wel? Al die goede bedoelingen van bij de scheiding kunnen heel snel omslaan in bemoeizucht en haat en nijd. Heel specifiek bij het kopje ‘nieuwe partner’.

Je zou vanuit gezond verstand je mening over de situatie kunnen laten blijken, maar daarmee houdt het zo ongeveer wel op.
Chippiegek schreef:
18-04-2018 23:19
Hij hoeft ook geen rekening met mij te houden, wel met kind. We hebben in het ouderschapsplan staan dat ingrijpende veranderingen( verhuizen, verlies baan, nieuwe partner enz) voor kind eerst met de andere ouder worden besproken om zo af te stemmen wat de beste manier is en om elkaar te helpen daarin als ouders.
Mijn reactie was op iemand anders die schreef dat als je kinderen hebt je altijd aan elkaar verbonden blijft en dus ook rekening met elkaar moet houden en daar ben ik het niet mee eens.

Hier stellen we elkaar ook op de hoogte maar als mededeling. Ik ga me niet bemoeien met zijn leven, mijn ex heeft dat wel wat meer en dat zorgt soms wel voor wat gedoe.

Hij heeft je op de hoogte gebracht, jij hebt je menig gegeven en dan moet je het nu loslaten. Jullie meningen liggen uit elkaar en het is aan hem te kijken wat het beste is.
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
18-04-2018 23:19
Hij hoeft ook geen rekening met mij te houden, wel met kind. We hebben in het ouderschapsplan staan dat ingrijpende veranderingen( verhuizen, verlies baan, nieuwe partner enz) voor kind eerst met de andere ouder worden besproken om zo af te stemmen wat de beste manier is en om elkaar te helpen daarin als ouders.
hij heeft het met je besproken, hij hoeft niet te wachten op jouw goedkeuring
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
18-04-2018 23:10
Je roept maar wat dus. In plaats van het te onderbouwen, bijvoorbeeld.

.
eidde wijzigde dit bericht op 19-04-2018 08:05
Reden: Geen zin in
8.81% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de eerlijke meningen en tips. Ik blijf het een lastig iets vinden maar heb nu wel besloten het los te laten en erop te vertrouwen dat ex doet wat het beste is voor kind, ook al kijk ik er iets anders tegen aan. Ik heb mijn mening gegeven en meer kan ik niet doen, het is zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
19-04-2018 08:10
Bedankt allemaal voor de eerlijke meningen en tips. Ik blijf het een lastig iets vinden maar heb nu wel besloten het los te laten en erop te vertrouwen dat ex doet wat het beste is voor kind, ook al kijk ik er iets anders tegen aan. Ik heb mijn mening gegeven en meer kan ik niet doen, het is zijn leven.
knap hoe je er mee om gaat (vaak gaat een TO stampvoetend haar gelijk halen :) )
en, ik kan er van een afstandje zakelijk tegenaan kijken, maar ik zou ook balen in jouw situatie. Zowel voor mijn kind, alsook van dat hij me zo snel ingewisseld heeft
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-04-2018 08:13
knap hoe je er mee om gaat (vaak gaat een TO stampvoetend haar gelijk halen :) )
en, ik kan er van een afstandje zakelijk tegenaan kijken, maar ik zou ook balen in jouw situatie. Zowel voor mijn kind, alsook van dat hij me zo snel ingewisseld heeft
Sterkte!
Thanks. Ik lees ook vaak dat To niks doet met de reacties die ze krijgt, soms terecht maar ook vaker niet. Het feit dat zoveel mensen zeggen" je hebt het gezegd, meer kan je niet doen" heeft mij wel de ogen geopend.
Alle reacties Link kopieren
Chippiegek schreef:
18-04-2018 16:22
Kind kent de vriendin van ex al omdat het ook een moeder is van klasgenootje van haar, voorstellen is dus niet echt van toepassing, wel op welke manier je er een labetje aan hangt. Zeggen dat papa goed met vriendin kan opschieten en leuk vind om dingen samen te doen snap ik maar om te zeggen tegen kind dat ze er 2 zusjes bij gaat krijgen vind ik iets heel anders. En mischien dat hij het niet zo wil gaan brengen en toch zijn woorden anders formuleert maar dat is wel een beetje de reden dat ik er moeite mee heb zeg maar.
.
Hoe staat die vriendin hierin. Ken je haar?

Want grote kans dat zij praten over een 'nieuw zusje' ook wat snel vindt gaan. Dat eigenlijk alleen je man op deze roze wolk zit en alweer een nieuw gezin aan het formuleren is, terwijl de nieuwe vriendin het wel leuk zou vinden om wat meer contact te hebben, eventueel dingen samen te doen, maar dat ook wel genoeg vindt. Ze wonen nog niet samen, toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
18-04-2018 13:19
Dat is bullshit en dat weet je.
Sterk argument
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je er teveel gedoe van maakt.
Als hij op laagdrempelige manier tegen de kinderen zegt dat hij met die mevrouw omgaat en haar leuk vindt, dan is dat gewoon een prima boodschap. Dat hoort bij het leven en dat moeten ze ook leren.
Natuurlijk moet die mevrouw niet gelijk bij hen intrekken, maar als de kinderen haar af en toe op de koffie zien, daar is niets mis mee. Het probleem zit in jouw hoofd, niet bij de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
schaapwolf schreef:
19-04-2018 09:40
Ik vind dat je er teveel gedoe van maakt.
Als hij op laagdrempelige manier tegen de kinderen zegt dat hij met die mevrouw omgaat en haar leuk vindt, dan is dat gewoon een prima boodschap. Dat hoort bij het leven en dat moeten ze ook leren.
Natuurlijk moet die mevrouw niet gelijk bij hen intrekken, maar als de kinderen haar af en toe op de koffie zien, daar is niets mis mee. Het probleem zit in jouw hoofd, niet bij de kinderen.
Lees even alles. Zoals ik al eerder heb geschreven is koffie, uitjes enz geen issue, gelijk als nieuwe zusjes bestempelen wel. Maar zoals net al gezegd door mij, ik laat het los,heb mening gegeven, meer kan ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-04-2018 08:51
.
Hoe staat die vriendin hierin. Ken je haar?

Want grote kans dat zij praten over een 'nieuw zusje' ook wat snel vindt gaan. Dat eigenlijk alleen je man op deze roze wolk zit en alweer een nieuw gezin aan het formuleren is, terwijl de nieuwe vriendin het wel leuk zou vinden om wat meer contact te hebben, eventueel dingen samen te doen, maar dat ook wel genoeg vindt. Ze wonen nog niet samen, toch?
Ik ken haar wel, hoe zij erin staat weet ik niet, is ook niet aan mij om dat met haar te bespreken nu, dat is aan ex en nieuwe partner om daarin op 1 lijn te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was als kind ernstig gekwetst als mijn ouders niet eerlijk tegen me waren. En echt wel dat ik doorhad wat er in huis gebeurde en wie er regelmatig over de vloer kwamen. Ook al op jonge leeftijd.

Als jij niet eerlijk bent over je relaties en met wie je omgaat als ouder zal je kind dat als voorbeeld zien en jou later ook niks vertellen over zijn (prille) schreden op het liefdespad. Wil je een open relatie met je kind? Geef dan zelf het goede voorbeeld en praat eerlijk over je keuzes, afwegingen/onzekerheden.

Niet pas iets vertellen als het al een half jaar gaande is.

Het speelt zich tenslotte niet alleen af in het leven van de ouder van het kind, zoals werk ed., maar ook deels in het huis van het kind en op de school van het kind.

Dus het raakt zijn leven nu al op verschillende vlakken. Dan mag hij op zijn minst weten wat er speelt.

Ook voor pa relevant om te horen wat de mening van zijn zoon is over zijn nieuwe vriendin/scharrel/liefde. En voor kind een teken dat hij en zijn mening/gevoel er echt toe doen, als hij niet pas op de hoogte wordt gesteld als alles al lang beklonken is.
merano wijzigde dit bericht op 19-04-2018 11:26
0.50% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
19-04-2018 09:54
Ik was als kind ernstig gekwetst als mijn ouders niet eerlijk tegen me waren. En echt wel dat ik doorhad wat er in huis gebeurde en wie er regelmatig over de vloer kwamen. Ook al op jonge leeftijd.

Als jij niet eerlijk bent over je relaties en met wie je omgaat als ouder zal je kind dat als voorbeeld zien en jou later ook niks vertellen over zijn (prille) schreden op het liefdespad. Wil je een open relatie met je kind? Geef dan zelf het goede voorbeeld en praat eerlijk over je keuzes, afwegingen/onzekerheden.

Niet pas iets vertellen als het al een half jaar gaande is.

Het speelt zich tenslotte niet alleen af in het leven van de ouder van het kind,zoals werk ed., maar ook deels in het huis van het kind en op de school van het kind.

Dus het raakt zijn leven nu al op verschillende vlakken. Dan mag hij op zijn minst weten wat er speelt.

Ook voor pa relevant om te horen wat de mening van zijn zoon is over zijn nieuwe vriendin/scharrel/liefde. En voor kind een teken dat hij en zijn mening/gevoel er echt toe doen, als hij niet pas op de hoogte wordt gesteld als al lang beklonken zijn.
Dit vind ik een waardevolle toevoeging, thanks.
Chippiegek schreef:
19-04-2018 10:34
Dit vind ik een waardevolle toevoeging, thanks.

100% mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven