Gevoel van falen

24-04-2018 07:04 29 berichten
Twijfel of dit hier moet of bij psyche maar goed.
Heb lang getwijfeld om hier over te schrijven, maar in het kader van van me afschrijven doe ik het toch.

Ik ben inmiddels zo'n 3,5 jaar single, niet helemaal, ik heb een aantal pogingen gedaan een relatie op te bouwen met een vrij ingewikkelde, niet Nederlandse man.
Dit weekend heb ik na een fikse ruzie, waarin ik schandalig behandeld ben ingezien dat deze man niet goed voor mij is en dat ik hem echt los moet laten. (Lijkt makkelijk maar ik was de laatste maanden echt verliefd geworden. Die verliefdheid is helaas niet 123 weg en ik voel me zwaar *****.

Ik baal momentaal stevig dat het weer, 2e of 3e x dat ik hem voordeel vd twijfel gaf, niet gelukt is.
Nee deze man is niet goed voor mij, maar ik heb gewoon een zwak voor deze man en dat zet ik niet zomaar uit. (Echt afkicken dus, voelt momenteel als een onmogelijke opgave)
Afstand nemen dus en geen contact, dan ebt hoop ik mn gevoel eindelijk weg hoop ik. (En dat wordt hoog tijd)

Ik weet dat het niet nodig is om zo negatief te denken, en ik weet dat ik me niks aan moet trekken van meningen van anderen, maar ik heb een diep gewortelde angst dat mensen vinden dat ik faal dat ik al een lange tijd single ben en dat het bij mannen die ik tegenkom het mij niet lukt om een relatie op te bouwen.
Ik weet dat het stom en nutteloos is, maar deze angst zit vrij diep. (En heeft denk ik ook maken met dat ik mezelf misschien een loser vind. Ook niet nodig, ik weet het)

Complex verhaal misschien, maar ik wil hier zo graag vanaf en gewoon genieten van het leven... (ja ik kan mezelf uitstekend vermaken, al kan dat ook nog wel wat beter, wordt aan gewerkt ;-) )

Herkent iemand dit? Tips?
Ik begin overigens mijn geloof dat er ook niet complexe en leuke relaties bestaan een beetje te verliezen..
Ik ben er in ieder geval voorlopig wel weer even klaar mee....
Nee; ik herken het niet. Ben single en heb dat werkelijk nog nooit als falen gezien. Mijn omgeving ook niet trouwens. Dus denk inderdaad dat dit vooral in jezelf zit. Als jij jezelf een loser vindt, zal je alles ook negatief uitleggen en denken dat je omgeving dat ook doet. Proberen wat meer zelfvertrouwen op te bouwen en dus positiever naar jezelf te kijken, lijkt me zinvol.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het verbreken van een relatie ook wel eens het gevoel van falen gehad. In meerdere eigenlijk nu ik er langer over na denk. Dat gevoel hielp mij niet! (En was ook niet nodig!)

Wat mij hielp is kijken naar de feiten. De feiten die niet veranderen. (Bepaald gedrag van zijn kant, vervelende karaktertrekken, incidenten die zijn voorgevallen, Etc.) Dat hielp mij, omdat een feit is wat het is, en mijn gevoel vnl door mijzelf werd aangepraat. Qua verstand wist ik het nl allemaal wel.

Ik hoop dat je hier misschien iets mee kunt.
Ja zeker, het is herkenbaar wat je schrijft Laloba.

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat mijn omgeving dit niet zal vinden...
Ja misschien snappen ze niet dat ik hem benefit of the doubt gegeven heb, maar goed het is mijn leven.
En ik heb een zwak voor die man, dat begin ik wel door te krijgen. Ik snap overigens ineens dat ik dat enkel met niet-feitelijke gedachten in stand houd ;-) .
(Dit weekend ben ik zo schandalig door hem behandeld, dus idd naar de feiten kijken helpt zeker. Hij vindt het vermoed ik overigens zelf doodnormaal hoe hij deed... genoeg alarmbellen dus)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 08:03
83.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als een vrouw single is vind ik niet persé dat ze faalt. Ze kan ook zelf erg kieskeurig zijn. Ik denk dat je overgrootoma wel zou kunnen denken dat je dan overblijft.

Iedereen moet zijn leven maar inrichten zoals hij wil. Een kind kan je ook alleen nemen, of samen met iemand waar je geen klassieke partnerrelatie hebt.

Dus nee, ik denk niet zo erg na over jouw al-of-niet falen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als een man je zwak maakt maar je tegelijkertijd toch niet veel biedt dan doe je dat jezelf aan natuurlijk. Je moet je dan afvragen waarom je je zo wentelt in die zwakte. Je schijnt het een fijn gevoel te vinden, anders had je er allang korte metten mee gemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij een aardige man moet je je veilig zwak kunnen voelen; bij een rotvent dient dat geen enkel doel. Je laat je niet de poten onder je stoel vandaan zagen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft helemaal geen relatie te hebben om succesvol te zijn in het leven. Ik ken heel veel mensen die al lange tijd single zijn en happy daarmee zijn. Bij de meeste is het gewoon omdat ze de juiste persoon nog niet tegen zijn gekomen, en omdat ze ook niet hard opzoek zijn. Ik ken ook mensen die juist bewust er voor kiezen om single door het leven te gaan.
Je hebt deze man al genoeg kansen gegeven maar hij verprutst het steeds. Waarom zou jíj dan falen? En geen relatie op kunnen bouwen?
Je klinkt juist als een leuk en normaal mens met normale behoeftes. Je bent alleen de juiste nog niet tegen gekomen.
Contact verbreken dus en gun jezelf de tijd om deze relatie te verwerken. Pas dan sta je weer open voor andere, leukere mannen. Het slijt echt
retrostar schreef:
24-04-2018 08:10
Bij een aardige man moet je je veilig zwak kunnen voelen; bij een rotvent dient dat geen enkel doel. Je laat je niet de poten onder je stoel vandaan zagen.
Nou ja hij kan ook erg lief zijn hoor maar dat is geen excuus.
Hij is gewoon te ver gegaan.

Ik ga verder onderzoeken wat er achter zit, goed idee. (Al vermoed ik dat ik dat al wel weet. Kijk ik wil gelukkig zijn in mn eentje maar heb echt wel een verlangen naar een fijne relatie. Hij prikkelt dat wanneer hij lief is)
Onbevangen schreef:
24-04-2018 08:11
Je hoeft helemaal geen relatie te hebben om succesvol te zijn in het leven. Ik ken heel veel mensen die al lange tijd single zijn en happy daarmee zijn. Bij de meeste is het gewoon omdat ze de juiste persoon nog niet tegen zijn gekomen, en omdat ze ook niet hard opzoek zijn. Ik ken ook mensen die juist bewust er voor kiezen om single door het leven te gaan.
Je hebt deze man al genoeg kansen gegeven maar hij verprutst het steeds. Waarom zou jíj dan falen? En geen relatie op kunnen bouwen?
Je klinkt juist als een leuk en normaal mens met normale behoeftes. Je bent alleen de juiste nog niet tegen gekomen.
Contact verbreken dus en gun jezelf de tijd om deze relatie te verwerken. Pas dan sta je weer open voor andere, leukere mannen. Het slijt echt
:$ Wat een lieve reactie, dank je wel!
Ga ik zeker doen, contact verbreken. Hopelijk werkt hij daaraan mee :proud:
Zo ziet hij het niet hoor, dat hij het verprutst. Het ligt altijd aan mij volgens hem.
Praten heeft dus totaal geen zin want het komt blijkbaar niet aan wat ik zeg realiseer ik mij...
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
24-04-2018 08:18
:$ Wat een lieve reactie, dank je wel!
Ga ik zeker doen, contact verbreken. Hopelijk werkt hij daaraan mee :proud:
Zo ziet hij het niet hoor, dat hij het verprutst. Het ligt altijd aan mij volgens hem.
Praten heeft dus totaal geen zin want het komt blijkbaar niet aan wat ik zeg realiseer ik mij...
Hij zal wel moeten toch. En lekker makkelijk, altijd maar zeggen dat het aan jou ligt. In een relatie ben je met zijn 2. goede communicatie is heel belangrijk. Zie het maar zo, als dit nu al niet werkt dan komt het nooit goed. Hij is een manipulatief mannetje. Er is gewoon geen sprake van een basis voor een relatie. Hij bekijkt het maar met zijn zooitje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie single zijn niet als falen, wel snap ik dat je een zwak voor iemand hebt/verliefd bent terwijl hij niet goed voor je is..
Dat het niet lukt met anderen is, omdat je nog met hem verbonden blijft..
Afstand nemen en houden en dan over een tijdje weer verder kijken.. succes!
Alle reacties Link kopieren
Die buitenlandse mannen, met name de noordafrikanen, kunnen ontzettend charmant zijn. Die charme is heel natuurlijk en ongekunsteld en hun glimlach komt van binnenuit. Maar je moet dan niet denken dat hij dan van jou houdt zoals een partner zoals in Nederland gebruikelijk. Die zijn misschien wat stugger, maar denken veel meer over jou na en willen dat jij gelukkig bent.

Die charme overigens, kan alleen maar bestaan bij een man die ontspannen en vrij onverschillig over jou is en zich geen zorgen maakt over jou en wat jij van hem vindt (en jouw hele bestaan). Hij is een vlinder. Als hij veel om je gegeven had dan was hij meer gespannen en attent op jou geweest.

Succes en sterkte. Er komt wel weer iemand. Je hebt nog minstens vijftig jaar om mensen te ontmoeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je ziet dat vaak dat vrouwen een bepaald type leuk vinden (een macho- dwingend of bazig type, een zweverige romanticus, een charmeur, een avontuurlijk laat-maar-waaientype) en dan gaan verwachten dat dit ook een leuke partner voor later gaat worden als zij hun best maar doen om hem te veranderen. Dat gaat niet lukken omdat dit niet in hun karakter en/of cultuur zit.

Zelfs als hij echt zelf wil veranderen (omdat hij zijn moment van waarheid soms krijgt) dan kan dit maar heel beperkt en op het laatst vraag je je af of je niet meteen beter de juiste partner had kunnen nemen in plaats van zo'n lange ongewisse omweg te bewandelen met zoveel teleurstelling en verdriet. Het maakt je toch een cynicus zo intiem om te gaan met iemand die vooral van zichzelf houdt en dat verpest een deel van je leven. Vaak volgt op het laatst als zij hem goed doorgrondt, alsnog de scheiding.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-04-2018 09:34
Je ziet dat vaak dat vrouwen een bepaald type leuk vinden (een macho- dwingend of bazig type, een zweverige romanticus, een charmeur, een avontuurlijk laat-maar-waaientype) en dan gaan verwachten dat dit ook een leuke partner voor later gaat worden als zij hun best maar doen om hem te veranderen. Dat gaat niet lukken omdat dit niet in hun karakter en/of cultuur zit.

Zelfs als hij echt zelf wil veranderen (omdat hij zijn moment van waarheid soms krijgt) dan kan dit maar heel beperkt en op het laatst vraag je je af of je niet meteen beter de juiste partner had kunnen nemen in plaats van zo'n lange ongewisse omweg te bewandelen met zoveel teleurstelling en verdriet. Het maakt je toch een cynicus zo intiem om te gaan met iemand die vooral van zichzelf houdt en dat verpest een deel van je leven. Vaak volgt op het laatst als zij hem goed doorgrondt, alsnog de scheiding.
Wat jij schrijft dat realiseerde ik me dit weekend ook.
Ik kan hem niet veranderen, niet dat ik dit dacht, maar ik gaf hem het voordeel vd twijfel met in mn
achterhoofd dat ik een risico liep, maar ik hoopte ook wel dat hij bepaalde dingen in was gaan zien.
Niet dus, hij snapt niet eens (bewust of niet, dat laat ik in het midden) wat ik vervelend vind en wat mij gekwetst heeft.
Ik kan dus niet anders dan afstand nemen en afkicken.
Het is niet anders... (mn gevoel zegt nog wat anders maar dat slijt wel, hoop ik)

Inderdaad, het maakt me wel een beetje een cynicus... maar ik ben wel trots dat ik het door heb...
(handiger dan wanneer we getrouwd etc. zouden zijn...)

Trouwens, in het begin (van deze 2e poging/kans) kwam hij ook gespannen en nerveus over.
Net als de vorige keren, dan gebeurt er iets, i.m.o onbenulligs wat hij erg opblaast en dan verandert hij
van een lieve zachte begripvolle man in een monster.
Hij is overigens niet Afrikaans hoor (doet er verder niet toe waar hij wel vandaan komt), maar wel
uit een hele andere cultuur.
Daar heb ik me wel op verkeken, hoe lastig dat kan zijn. (Ik werk met allochtonen)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 13:49
12.70% gewijzigd
Onbevangen schreef:
24-04-2018 08:33
Hij zal wel moeten toch. En lekker makkelijk, altijd maar zeggen dat het aan jou ligt. In een relatie ben je met zijn 2. goede communicatie is heel belangrijk. Zie het maar zo, als dit nu al niet werkt dan komt het nooit goed. Hij is een manipulatief mannetje. Er is gewoon geen sprake van een basis voor een relatie. Hij bekijkt het maar met zijn zooitje.
Inderdaad...
Ik heb door bovenstaande nu wel het gevoel dat ik aan een dood paard trek.
En met dat hij meewerkt bedoel ik dat hij hopelijk nu zo beledigd is :proud: (Niet erg volwassen maar ik ben erg tekeer tegen hem gegaan en heb grove dingen gezegd) dat hij me over een tijdje niet gaat bellen of langs komt, want nogmaals ik heb een zwak voor hem... (grrrrr)

Faline: dit zie ik nu ook in dat dit het beste is.
Dank je wel

Thnx mensen.
Ik had weinig zin om dit topic te openen maar het is goed voor me merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zoal van jou gelezen heb is dat je vooral mannen uitzoekt die bij voorbaat al 'ingewikkeld' zijn vanwege hun achtergrond en/of afkomst.
Je daagt jezelf nogal uit op het gebied van 'falen' zeg maar.
Misschien moet je er eens een eerlijk zelfonderzoekje tegenaan gooien om te kijken of je steeds dit soort mannen uitzoekt zodat je nooit ècht hoeft te verbinden maar uiteindelijk steeds weer op een punt van 'falen' uitkomt.
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Remember?

Doe es gek en leg het eens aan met een 'Piet van om de hoek', die misschien op het eerste gezicht saai en niet spannend lijkt, maar waar je verrassend genoeg wellicht een keer wèl krijgt wat je nodig hebt. Hoe opwindend is dat?
Alle reacties Link kopieren
O en trouwens, verleg je aandacht van hem naar jezelf.
Je hebt het alsmaar over hem maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.
Succes zit hem nooit in het hebben van een relatie maar in het jezelf kunnen redden als individu. Vind mensen die niet zonder relatie kunnen eerder falen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk faal je niet als single. En de standaardadviezen als "Je moet eerst van jezelf houden voordat...." moet je soms gewoon naast je neerleggen. Niet dat er geen kern van waarheid inzit, maar het lijkt bijna te suggereren dat iedereen in een relatie verder ontwikkeld is op sociaal-emotioneel gebied dan singles, en dat gaat natuurlijk nergens over. Je bent vooral een mens, een individu.

Los daarvan lijkt het me wel goed om je eigen grenzen in de gaten te houden met daten. En volgens mij ben je nu gewoon heel goed bezig met afkicken. Hou vol!

Ik heb overigens helaas wel gebroken met een paar vriendinnen, die mij wel duidelijk het gevoel gaven dat ik niet meer bij de club hoorde toen zij gesetteld waren en ik niet. Toen ik uiteindelijk toch niet meer welkom was als daggast op een bruiloft ("want dat staat niet zo leuk op de foto naast de andere stelletjes"), was ik er klaar mee. Maar ook dat zijn keuzes die je zelf moet maken. Ik vind mijzelf niet minder leuk of minder 'ontwikkeld' dan mijn (leuke! lieve!) gesettelde vriendinnen en dus laat ik me dat ook door niemand meer aanpraten. Daar is het leven ook gewoon te kort voor. Plus; weten dat je het zelf ook redt kan je juist ook een groot gevoel van vrijheid geven. Iets om altijd op terug te kunnen vallen.
Timetraveler schreef:
24-04-2018 11:48
Natuurlijk faal je niet als single. En de standaardadviezen als "Je moet eerst van jezelf houden voordat...." moet je soms gewoon naast je neerleggen. Niet dat er geen kern van waarheid inzit, maar het lijkt bijna te suggereren dat iedereen in een relatie verder ontwikkeld is op sociaal-emotioneel gebied dan singles, en dat gaat natuurlijk nergens over. Je bent vooral een mens, een individu.

Los daarvan lijkt het me wel goed om je eigen grenzen in de gaten te houden met daten. En volgens mij ben je nu gewoon heel goed bezig met afkicken. Hou vol!

Ik heb overigens helaas wel gebroken met een paar vriendinnen, die mij wel duidelijk het gevoel gaven dat ik niet meer bij de club hoorde toen zij gesetteld waren en ik niet. Toen ik uiteindelijk toch niet meer welkom was als daggast op een bruiloft ("want dat staat niet zo leuk op de foto naast de andere stelletjes"), was ik er klaar mee. Maar ook dat zijn keuzes die je zelf moet maken. Ik vind mijzelf niet minder leuk of minder 'ontwikkeld' dan mijn (leuke! lieve!) gesettelde vriendinnen en dus laat ik me dat ook door niemand meer aanpraten. Daar is het leven ook gewoon te kort voor. Plus; weten dat je het zelf ook redt kan je juist ook een groot gevoel van vrijheid geven. Iets om altijd op terug te kunnen vallen.
Mooi wat je zegt, en bedankt voor het compliment.
Ik ben eigenlijk nooit voor mezelf opgekomen, ook en zeker niet bij hem. Echter heb ik inmiddels geleerd om dat welvte doen.
Er gaat serieus een wereld voor me open. (Echter vond ik dat bij hem erg lastig, gevoelens zet je niet zomaar uit helaas)

Herkenbaar ook wat je schrijft over vriendinnen/vrienden, dat heb ik ook wel, dat prikkelt ook echt wel het een en ander.
En idd bij feesten waar je de enige single bent is het nog lastiger.

Anyway, hoe lastig ook, nu eerst afkicken en me op mezelf focussen :cheer2:
(En daar heb ik eigenlijk wel zin in, gedoe levert een hoop gestress op helaas)
Alle reacties Link kopieren
Mattheüs 7, vers 1

Hoe denk jij zelf over mannen die al langere tijd single zijn? Zijn dat ook gefaalde types in jouw ogen?

Dat het na meerdere pogingen niet lukt met deze man, dan zou het toch duidelijk moeten zijn dat jij het meerdere kansen hebt gegeven en je geeft zelf al aan dat het herhalend gedrag van hem is waarop het misloopt, terwijl hij dat dus totaal niet wil erkennen. Dan is het toch duidelijk dat het falen niet bij jou ligt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
24-04-2018 14:18
Mattheüs 7, vers 1

Hoe denk jij zelf over mannen die al langere tijd single zijn? Zijn dat ook gefaalde types in jouw ogen?

Dat het na meerdere pogingen niet lukt met deze man, dan zou het toch duidelijk moeten zijn dat jij het meerdere kansen hebt gegeven en je geeft zelf al aan dat het herhalend gedrag van hem is waarop het misloopt, terwijl hij dat dus totaal niet wil erkennen. Dan is het toch duidelijk dat het falen niet bij jou ligt.
Nee dat vind ik absoluut niet, dat iedereen die lang alleen is faalt. (Alleen wel van mezelf, hoe krom ook) Ik snap geloof ik zelf niet meer waarom ik het woord falen überhaupt gebruikte.
Ik ben gewoon bang voor meningen van anderen, hoe onnodig ook. (Al ebt dat nu wel weg nu ik mede door dit topic zie hoe onnodig dat is)
Ik vind zelf eigenlijk diep van binnen niet eens dat ik faal. (Hij is echter verbaal erg sterk en hij is slim en ik voelde me afgelopen zondag erg klein bij hem waardoor ik bijna aan mezelf ging twijfelen)

Klopt wat je zegt, ik kan niet anders zeggen.
Het raakt me behoorlijk.
Ik pb je binnenkort ff ;-)
(Zielig eigenlijk, dat hij dat maar niet wil zien. Ik ben niet de eerste vrouw die de relatie verbreekt. Notabene ook in zn land van afkomst, dus ik begin me af te vragen of het wel aan de cultuur ligt of dat hij niet helemaal spoort.
Maar goed dat is zijn probleem)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 16:20
12.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks op cultuur steken. Fatsoenlijk, discreet en liefdevol met de ander omgaan is wat mij betreft universeel.
Ik vind niet dat jij faalt. Want ik vind het heel goed dat jij gevoel en verstand weet te scheiden. En ernaar luistert. Nu nog het handelen daarop aanpassen.
Dat is een punt waar ik het zelf ook altijd lastig mee heb!
Chrystal schreef:
24-04-2018 14:58
Ik zou niks op cultuur steken. Fatsoenlijk, discreet en liefdevol met de ander omgaan is wat mij betreft universeel.
Ik vind niet dat jij faalt. Want ik vind het heel goed dat jij gevoel en verstand weet te scheiden. En ernaar luistert. Nu nog het handelen daarop aanpassen.
Dat is een punt waar ik het zelf ook altijd lastig mee heb!
Thnx :$
Ja dat is ook ontzettend lastig...
Normaal luister ik overigens liever naar mijn gevoel die het vaak juist heeft, maar goed als je verliefd bent ben je ontoerekeningsvatbaar, dus nu luister ik naar mijn verstand.

Bedankt voor jullie reacties mensen!
Heb ik erg veel aan!
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 19:31
0.73% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven