Vriend en geld

21-06-2018 15:38 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een moeilijke periode en nog steeds heb ik een soort van lat relatie die een tijd op een pauze stond.
We zien elkaar nu weer geregeld en het gaat best goed.

Meestal ben ik bij hem als we samen zijn.

Nou wil hij best dat ik vaker kom en vroeg of ik bij hem wil komen wonen.

Ben zelf erg op mijn privacy gesteld maar dat is hij ook en we laten elkaar ook gewoon ieder zijn ding doen.

Nou heb ik wat twijfels mbt financiën.

Hij heeft een eengezinswoning en ik een klein appartement.
Wil mijn appartement niet opzeggen meteen.

Ik betaal inclusief alles aan mijn appartement zo'n 600 euro dus inclusief elektra/water/gas.

Hij zit op 1000 inclusief.

Qua salaris zit hij iets hoger op 2000 euro per maand en ik verdien 1750.


Beide houden niet veel over ivm ander lasten zoals auto, verzekeringen, boodschappen en ik heb nog een aflossing van 150p/mnd.
Daarnaast roken we beide:-( en heb ik huisdieren en houd van uit eten gaan met vriendinnen of dagjes uit waar hij niet zo van is.

Hij heeft nog een inwonend kind in huis.

Nou ben ik een beetje afgeknapt op hoe het afgelopen 2 weken samen in zijn huis ging na volledig samen te zijn geweest.

Hij vindt dat ik samen alle lasten mbt boodschappen bv ook hoor mee te betalen voor zijn kind.
Dit houdt in een puber die nogal veel wensen heeft en was verrast aan de kosten die hier uit kwamen.
Hij vindt daarentegen dat het hondenvoer op mijn rekening komt.
Ben helemaal niet moeilijk en betaal gewoon voor zijn kind echter werd mijn hondenvoer en een huidcrème van 5 euro achter een scheidingslatje op de band in de supermarkt gedaan.

Oké dat kan.
Vorige week gingen we met zijn moeder ergens eten, wij betalen.
Paar dagen later met mijn ouders gaan eten, hij kreeg het etentje van mijn ouders maar vroeg mij benzine geld omdat we met zijn auto waren gegaan ( 35 km heen en hetzelfde terug).
Vond dit heel erg vreemd.

Had voor zijn dochter nog een leuk shirt en schoenen gekocht omdat ze zo leuk vond en hij vond het onnodig maar kijkende in haar kledingkast vond ik het erg leuk te geven gezien haar karige kledingstukken.

Maar goed ben ook gezellig met zijn dochter gaan zwemmen wat hij voorbij liet gaan vanwege de kosten..

O ja, laatst waren we boodschappen gaan doen, ook wat meegenomen voor zijn moeder wat ik voorschoot totaal 125 euro en de helft was voor zijn moeder.
Een paar dagen later gaf hij me tellend precies de helft van 125 terug dus ook betaald voor zijn moeder.

Hij vind dat zij dat toch niet hoeft terug te geven, arm mensje zegt hij dan.

Het begin me allemaal te irriteren en het viel ook nogal op maar dacht van ben ik nou zo moeilijk?

Ben juist gul maar houd zo niks over en dat is ook niet de bedoeling toch.
Het gaat dus om allerlei dingetjes mbt geld.

Zijn zus kreeg van ons een cadeau, mijn broers cadeau mocht ik zelf betalen tijdens hun verjaardagen.

Hij eet graag biefstuk en mag meedokken wat ik niet eens zo lekker vind en koop ik vis dan vindt hij dat moeilijk.

Had het in de eerste week nog over een leuk lampje om te lezen wat hij ook erg mooi vond, heb het gewoon gekocht en tja hij vindt het best.

Maakt niet uit hoor nogmaals normaal gesproken maar krijg hier toch wel een afknapper van.

Hij klust al jaren wat bij af en toe en heeft eea gespaard wat heel goed is, heeft iets van net geen ton op de bank staan.
Ik heb nooit echt gespaard maar goed, nou heeft hij met nadruk laten weten dat dit geld van hem blijft en het niet gaat delen en ik ook niet hoef te verwachten dat ik iets kon lenen mocht dat zover komen of dat hij het aan iets voor mij zou besteden, hij bracht het wel anders.
Prima is van hem alleen de wijze waarin dit gesprek naar voren kwam vond ik zo raar.

In de hele periode van ons samenzijn nam ik regegeld wat leuks mee zoals wat leuke shirts een heren armband, lekkers, geurtje voor dochter, attentie voor zijn moeder en zo nog wat dingen.

Hij eigenlijk nauwelijks tot niet maar koopt wel aan 300 euro aan kleding voor zichzelf bv.

Wel een etentje en een ijsje of zo van hem maar dan zegt hij ook nadrukkelijk dat hij dat voorlopig niet meer doet.

Morgen zien we elkaar weer en weet niet goed hoe ik een gesprek hierover moet beginnen.

Het is verder een hele aardige man maar weet niet of ik hier mee om kan gaan.

Wat vinden jullie?
anoniem_367802 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 22:36
1.61% gewijzigd
Zo te lezen ben je een pleaser, iedereen te vrede houden. je trekt de portemonnee wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geloof ik geen leuke man maar wat belangrijker is, wat vind jij!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk. Ik haakte al af toen je begon over meebetalen aan zijn kind. En daarna werd het nog erger. Niet gaan samenwonen in elk geval.
.
Dit klinkt niet goed, en ik zou zeker niet samen gaan wonen. Dit gezeik gaat alleen maar erger worden. Echt, doe het niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt niet echt heel leuk en dan heb ik de hele OP nog niet eens uit..
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt als een inhalige, opportunistische gier.

Daar komt nog bij dat jij gesteld bent op je privacy en je eigen plek en dat je het helemaal niet eens bent met zijn uitgavenpatroon én eigenlijk ook niet met de manier waarop hij met zijn kind omgaat. Alles bij elkaar lijkt samenwonen mij een recept voor ellende. Ik zou ook niet meer voor langere tijd bij hem logeren en ik zou de financiën heel strikt gescheiden houden. Dus niet meer meebetalen aan spullen van zijn kind, zijn zus, zijn huis, et cetera.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hij klinkt als een knieperd. Ik zou mijn eigen huis aanhouden. Als hij al op zijn dochter bezuinigt en ook op jullie etentjes ijsjes, voorspel ik weinig goeds. Ik zou daar niet tegen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
O_O als mijn vent mij op een ijsje zou trakteren en er nadrukkelijk bij zou zeggen dat hij dat voorlopig niet meer zou dan, zou ik denk ik niet meer bijkomen van het lachen.

Mijn type zou het niet zijn, ik houd er niet van als iemand gierig is, en in zijn eigen voordeel rekent.
Alle reacties Link kopieren
Zo onaantrekkelijk, zo'n gierigaard...
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Ok ik heb de OP uitgelezen en blijf bij mijn mening dat hij helemaal niet leuk klinkt en eens met de rest dat je vooral niet met hem moet gaan samen wonen.
Blijf maar lekker in je eigen huis wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker in mijn eigen appartement blijven! Vreselijk die gierigheid.
Je schrijft het eigenlijk zelf al:

krijg hier toch wel wat afknapper gevoel van..

Ik zou niet gaan samenwonen en sowieso nog een keer goed nadenken over jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vreselijk. TO Echt nooit gaan samenwonen met deze man. Dit gaat van kwaad tot erger.

En stop aub met dingen voor hem of zijn familie te betalen.
Probeer je eens een paar weken net zo te gedragen als hij. Ben wel benieuwd naar hoe hij reageert.
Alle reacties Link kopieren
ga om de tafel zitten, en zeg hem wat je hier hebt geschreven.

Jullie ideeen over de financiën verschillen heel erg. Kijk of dat jullie een gulden middenweg kunnen vinden. Kom je er samen niet uit, dan zeker niet gaan samen wonen. Maar dit gedrag zou voor mij een reden zijn om de relatie te beëindigen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zo komt hij dus aan zijn spaargeld
Alle reacties Link kopieren
Gatverdarrie wat een vervelende man.

Ik zou hier niet mee kunnen leven, maar het gaat natuurlijk om wat jij vindt. Als je besluit met hem door te gaan (zou beslist niet gaan samenwonen), zou ik zelf ook zo'n uitgavenlijstje bij gaan houden, ziet hij eens hoe onzettend vervelend dat is.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Een lul van een vent, maar ik vind jou ook apart. Een enorme waslijst aan irritatiepunten en dit geef je dan niet aan? Hij kon van mij de spreekwoordelijke boom in.
Wat een afknapper zeg. Ik zou daar niet mee kunnen leven.
Doet me denken aan een stel dat ik ken waarvan hij het een goed idee vond, dat hij de vaste lasten betaalde en zij "alles daarbuiten". Vaste lasten zijn redelijk vast (met hier en daar een verhoging of wat dan ook) maar "alles daarbuiten" is redelijk "grenzeloos". Dat werd dus al snel een hangijzer in de relatie (die het niet heeft overleefd - ook om andere redenen). Anyway, ik krijg hartkloppingen van dit verhaal. Hij klinkt als een leuke vent, met een leuke dochter en idem dito moeder, maar blijf alsjeblieft op jezelf in je leuke huisje met je eigen inkomsten en uitgaven. En houd je hand op de knip en laat je niet in de luren leggen.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij heeft bijna een ton op de bank maar jij moet betalen voor zijn moeder want dat is maar een arm mensje.

En jij doet dat dan nog ook. :-?

Ik zou lekker blijven latten en er rekening mee houden dat het een gierige krent is. (Of ik zou kappen met deze zuinige relatie.)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je over je heen laat lopen...
Halverwege het lezen al genoeg gelezen om een oordeel te geven: vooral NIET gaan samenwonen. Zoals je hem beschrijft is dit een man die wil gaan samenwonen om wijzer te worden van jou. Het zal hem geld besparen maar jij komt nog veel duurder te zitten.

Kijk eens goed naar zijn gedrag, je mag hem, zijn kinderen én moeder gaan onderhouden. En als er een crème van €5 en een zak hondenvoer van pak hem beet €5 afgerekend moet worden mag je dat even zelf betalen. Waarom? De hond is toch onderdeel van het gezin, net zoals zijn kinderen.

Blijven latten en hier nog maar eens goed over nadenken, dat zou ik doen. Veel wijsheid gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zak hooi zeg! Klinkt erg gezellig allemaal, dat gezeik over elk dingetje dat je van m krijgt en jouw gulheid wordt wel gewoon van je verwacht en moet je niet zeuren.

Ja je krijgt niet zomaar een ton op de bank natuurlijk... maar dat moet niet uit jouw zak komen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende zeg! Ga alsjeblieft niet samenwonen TO, dit went nooit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven