Vriend en geld

21-06-2018 15:38 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een moeilijke periode en nog steeds heb ik een soort van lat relatie die een tijd op een pauze stond.
We zien elkaar nu weer geregeld en het gaat best goed.

Meestal ben ik bij hem als we samen zijn.

Nou wil hij best dat ik vaker kom en vroeg of ik bij hem wil komen wonen.

Ben zelf erg op mijn privacy gesteld maar dat is hij ook en we laten elkaar ook gewoon ieder zijn ding doen.

Nou heb ik wat twijfels mbt financiën.

Hij heeft een eengezinswoning en ik een klein appartement.
Wil mijn appartement niet opzeggen meteen.

Ik betaal inclusief alles aan mijn appartement zo'n 600 euro dus inclusief elektra/water/gas.

Hij zit op 1000 inclusief.

Qua salaris zit hij iets hoger op 2000 euro per maand en ik verdien 1750.

Beide houden niet veel over ivm ander lasten zoals auto, verzekeringen, boodschappen en ik heb nog een aflossing van 150p/mnd.
Daarnaast roken we beide:-( en heb ik huisdieren en houd van uit eten gaan met vriendinnen of dagjes uit waar hij niet zo van is.

Hij heeft nog een inwonend kind in huis.

Nou ben ik een beetje afgeknapt op hoe het afgelopen 2 weken samen in zijn huis ging na volledig samen te zijn geweest.

Hij vindt dat ik samen alle lasten mbt boodschappen bv ook hoor mee te betalen voor zijn kind.
Dit houdt in een puber die nogal veel wensen heeft en was verrast aan de kosten die hier uit kwamen.
Hij vindt daarentegen dat het hondenvoer op mijn rekening komt.
Ben helemaal niet moeilijk en betaal gewoon voor zijn kind echter werd mijn hondenvoer en een huidcrème van 5 euro achter een scheidingslatje op de band in de supermarkt gedaan.

Oké dat kan.
Vorige week gingen we met zijn moeder ergens eten, wij betalen.
Paar dagen later met mijn ouders gaan eten, hij kreeg het etentje van mijn ouders maar vroeg mij benzine geld omdat we met zijn auto waren gegaan ( 35 km heen en hetzelfde terug).
Vond dit heel erg vreemd.

Had voor zijn dochter nog een leuk shirt en schoenen gekocht omdat ze zo leuk vond en hij vond het onnodig maar kijkende in haar kledingkast vond ik het erg leuk te geven gezien haar karige kledingstukken.

Maar goed ben ook gezellig met zijn dochter gaan zwemmen wat hij voorbij liet gaan vanwege de kosten..

O ja, laatst waren we boodschappen gaan doen, ook wat meegenomen voor zijn moeder wat ik voorschoot totaal 125 euro en de helft was voor zijn moeder.
Een paar dagen later gaf hij me tellend precies de helft van 125 terug dus ook betaald voor zijn moeder.

Hij vind dat zij dat toch niet hoeft terug te geven, arm mensje zegt hij dan.

Het begin me allemaal te irriteren en het viel ook nogal op maar dacht van ben ik nou zo moeilijk?

Ben juist gul maar houd zo niks over en dat is ook niet de bedoeling toch.
Het gaat dus om allerlei dingetjes mbt geld.

Zijn zus kreeg van ons een cadeau, mijn broers cadeau mocht ik zelf betalen tijdens hun verjaardagen.

Hij eet graag biefstuk en mag meedokken wat ik niet eens zo lekker vind en koop ik vis dan vindt hij dat moeilijk.

Had het in de eerste week nog over een leuk lampje om te lezen wat hij ook erg mooi vond, heb het gewoon gekocht en tja hij vindt het best.

Maakt niet uit hoor nogmaals normaal gesproken maar krijg hier toch wel een afknapper van.

Hij klust al jaren wat bij af en toe en heeft eea gespaard wat heel goed is, heeft iets van net geen ton op de bank staan.
Ik heb nooit echt gespaard maar goed, nou heeft hij met nadruk laten weten dat dit geld van hem blijft en het niet gaat delen en ik ook niet hoef te verwachten dat ik iets kon lenen mocht dat zover komen of dat hij het aan iets voor mij zou besteden, hij bracht het wel anders.
Prima is van hem alleen de wijze waarin dit gesprek naar voren kwam vond ik zo raar.

In de hele periode van ons samenzijn nam ik regegeld wat leuks mee zoals wat leuke shirts een heren armband, lekkers, geurtje voor dochter, attentie voor zijn moeder en zo nog wat dingen.

Hij eigenlijk nauwelijks tot niet maar koopt wel aan 300 euro aan kleding voor zichzelf bv.

Wel een etentje en een ijsje of zo van hem maar dan zegt hij ook nadrukkelijk dat hij dat voorlopig niet meer doet.

Morgen zien we elkaar weer en weet niet goed hoe ik een gesprek hierover moet beginnen.

Het is verder een hele aardige man maar weet niet of ik hier mee om kan gaan.

Wat vinden jullie?
anoniem_367802 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 22:36
1.61% gewijzigd
Als het al zo begint voor dat jullie gaan samen wonen zal het alleen nog erger worden.
Zo kan ik ook 1 ton sparen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik zou mijn ogen openhouden voor een ander exemplaar.
Ik snap dit soort Topics nooit zo. Als je je eigen verhaal leest hoef je toch geen advies meer?
yourlocalhero schreef:
21-06-2018 16:30
Wegwezen...
Idd
Wat ik vooral niet begrijp is dat jullie dit nog niet besproken hebben. Hier word je toch boos/verdrietig/teleurgesteld/verbaasd/verward door? En dat bespreek je toch?

Vader wil niet mee gaan zwemmen vanwege de kosten, terwijl hij het geld wel heeft? Dat is toch te gek voor woorden en dat uit je toch? Om maar iets te noemen uit de waslijst.

Grootste probleem lijkt me hier dat er geen communicatie is over iets dat je bezighoudt. Of is er wel over gesproken? En ja, hij is enorm gierig, dat ook!
.
koko67 schreef:
21-06-2018 16:52
Ik snap dit soort Topics nooit zo. Als je je eigen verhaal leest hoef je toch geen advies meer?
Ja zo bizar.

Meestal komt de TO daarna met een hele hoop vergoeilijkingen (want hij is blijkbaar ook eens per 3 jaar lief).

Gelukkig doet deze TO dat niet.
Lekker latten en geen gedoe over die kosten. Betaald de moeder van zijn kind niet óók voor zijn kind?

Nee, dit klinkt absoluut niet goed en vooral erg onsympathiek. Bah.
Jeetje wat een enge vriend!!!
hij zou van mij het geld mogen steken waar de zon niet schijnt, ik ging snel op zoek naar een leukere man!!
Lekker veel spaties
Jouw appartement absoluut NIET opgeven.
Verder lekker gaan latten met deze gier, als je er nog zin in hebt natuurlijk..

Hij gebruikt je om zijn spaarrekening te spekken.
Er werd gevraagd hoe ik het dan het liefst zou zien.

Liefst gewoon zonder geknibbel en zeker geen gierige akties ook niet naar familieleden kind, huisdieren of zijn familie wel en de mijne niet.
Eigenlijk.zou ik alles anders doen als het aan mij ligt.

Bij samenwonen al dan wel of niet met het houden van mijn appartement dan fifty/fifty of naar draagkracht.

Grote aankopen of iets voor mezelf zou ik zelf betalen zoals bv een nieuwe fiets ofzo.
Althans in deze relatie zoals het er nu uitziet.
Zou het niet erg vinden om een fiets te krijgen of te geven maar bij hem zitten dit soort dingen er niet in.

Meestal houdt hij eind van de maand meer over dan wat ik doe en doe het dan ook wat rustiger aan, hij zegt dan zoiets als dat ik dat van te voren had moeten inplannen, wat natuurlijk ook zo is maar een halve week voor mijn salaris weer wordt gestort ga ik ook rustig 2 dagen spaghetti en 2 dagen shag roken, noem maar wat.
Hij vindt dit niet oke en in zo'n periode zijn we eerder wel eens uit eten gegaan op zijn verzoek waarop ik zei dat ik me dat niet kon veroorloven en op het moment dat de rekening kwam vroeg hij om wat geld zodat hij niet alleen hoefte af te rekenen.
Hij liet het ervoor overkomen dat hij gezellig zou trakteren.

Ben er klaar mee nu ik dit allemaal zo opschrijf.

Weet heus dat ik best zou kunnen sparen al is het niet veel maar een bedrag kan er wel vanaf als ik gewoon wat zuiniger doe maar goed ben verder tevreden met wat ik uitgeef en kan doen.

Reden van pauze was dat ik niet open stond voor een relatie en alleen wilde blijven.
Had nog een en ander te verwerken van een andere relatie voor hem, zeker toen mijn ex overleed afgelopen jaar.
Die klap en had ik maar dit of dat gedaan is nog vers ook.
anoniem_367802 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 17:47
0.35% gewijzigd
Ik zou lekker in je eigen huissie blijven wonen en hem als scharrel aanhouden, zolang je nog niemand anders hebt om kerst e.d. mee te vieren. En alleen je eigen vertering betalen; niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik dit soort dingen allemaal lees denk ik altijd, het is maar een relatie hoor. Als het zo moet, zou het voor mij niet meer hoeven. Alleen kun je je ook prima vermaken.
En als hij je voor een weekend uitnodigt, dan is dat natuurlijk helemaal op zijn kosten en dan krijgt hij gratis jouw fantastische gezelschap. Dat is op zich al een hoofdprijs die niet iedereen krijgt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nachtzuster2 schreef:
21-06-2018 16:27
Bedankt voor de vele reacties al!

Had in mijn topic naast wat schrijffouten nog even erbij vermeld dat hij het wat anders bracht dus hoe hij over zijn spaargeld denkt, wat subtieler als hoe ik het schrijf.

Maar goed dat is alleen even ter info wat ook was dat hij voor iets van 300 euro uitgaf aan kleding voor zichzelf wat op zich moeiteloos ging.

Mijn appartement ga ik ook zeer zeker niet opzeggen.

Denk inderdaad dat dit het niet gaat worden.
Dat zou een goed besluit zijn!

Hij kan niet met zijn eigen kind en vriendin gaan zwemmen maar wel voor €300 kleding voor zichzelf kopen? En ook nog terwijl de kinderen zo weinig kleding in hun kast hebben hangen dat jij soms wat voor ze meeneemt..

Het enige dat deze man wil bereiken door samen te gaan wonen is dat iemand anders het meerendeel van de rekeningen betaald, zijn kinderen in de tijd dat ze bij hem zijn gratis verzorgd en onderhoud, en het huishouden kosteloos doet.

Dat geld van die boodschappen voor zijn moeder zou ik trouwens ook terug eisen. Een ton op de bank hebben staan en dan goede naam maken door jouw geld uit te geven, koekoek :nut:
Nachtzuster2 schreef:
21-06-2018 16:32
Slaapt hier soms maar ben vaker bij hem.
En dat kost jou dus handenvol geld. Als jij bij hem bent moet je dus meebetalen voor zijn kind, zijn moeder, voor cadeaus voor zijn familie, voor zijn biefstuk, en hij laat zich feteren door jouw ouders. Wat een klaploper.
Je hebt zo te lezen al de nodige ellende meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je dus helemaal geen trek hebt in gezeur over zoiets onbelangrijks als geld.

Sterkte, Nachtzuster.
Nachtzuster2 schreef:
21-06-2018 17:42
Er werd gevraagd hoe ik het dan het liefst zou zien.

Liefst gewoon zonder geknibbel en zeker geen gierige akties ook niet naar familieleden kind, huisdieren of zijn familie wel en de mijne niet.
Eigenlijk.zou ik alles anders doen als het aan mij ligt.

Bij samenwonen al dan wel of niet met het houden van mijn appartement dan fifty/fifty of naar draagkracht.

Grote aankopen of iets voor mezelf zou ik zelf betalen zoals bv een nieuwe fiets ofzo.
Althans in deze relatie zoals het er nu uitziet.
Zou het niet erg vinden om een fiets te krijgen of te geven maar bij hem zitten dit soort dingen er niet in.

Meestal houdt hij eind van de maand meer over dan wat ik doe en doe het dan ook wat rustiger aan, hij zegt dan zoiets als dat ik dat van te voren had moeten inplannen, wat natuurlijk ook zo is maar een halve week voor mijn salaris weer wordt gestort ga ik ook rustig 2 dagen spaghetti en 2 dagen shag roken, noem maar wat.
Hij vindt dit niet oke en in zo'n periode zijn we eerder wel eens uit eten gegaan op zijn verzoek waarop ik zei dat ik me dat niet kon veroorloven en op het moment dat de rekening kwam vroeg hij om wat geld zodat hij niet alleen hoefte af te rekenen.
Hij liet het ervoor overkomen dat hij gezellig zou trakteren.

Ben er klaar mee nu ik dit allemaal zo opschrijf.

Weet heus dat ik best zou kunnen sparen al is het niet veel maar een bedrag kan er wel vanaf als ik gewoon wat zuiniger doe maar goed ben verder tevreden met wat ik uitgeef en kan doen.

Reden van pauze was dat ik niet open stond voor een relatie en alleen wilde blijven.
Had nog een en ander te verwerken van een andere relatie voor hem, zeker toen mijn ex overleed afgelopen jaar.
Die klap en had ik maar dit of dat gedaan is nog vers ook.

In welke weelde leef jij dat je denkt dat het niet anders kan? Nu bepaalt hij over jouw portemonnee, zou jij daar niet over moeten bepalen?

Toevoeging mbt dat laatste dikgedrukte: Heel veel sterkte! Je hebt al genoeg op je bordje, en verdient niet zo'n profiteur, maar iemand die je werkelijk steunt in het leven.
Ik vind het ook een beetje sneu voor zijn kind, als ik het zo hoor :sigh:
Ik zou hem dit topic laten lezen.
Daarna de reacties.
Vervolgens het gesprek met hem aangaan en daarna pas je beslissing maken.
Kappen met die man. Verschrikkelijk, zo met geld omgaan.
Star² schreef:
21-06-2018 18:19
Kappen met die man. Verschrikkelijk, zo met geld omgaan.
Nou dit. Wat een afknapper zeg.
Klinkt naar mijn gevoel niet echt goed. Samenwonen zou de zaken niet beter laten worden. Denk zelfs erger. Dus samenwonen sowieso voorlopig uitstellen?
Ooh dit lijkt mij een vreselijke man, echt wat een afknapper! Ik hoop dat je een andere leuke vent tegen komt, laat deze zijn centjes maar tellen.
Nou, lekker dan. Hij verdient meer maar verwacht dat jij hem en zijn familie deels onderhoudt, maar als het om jou of jouw familie gaat kan er geen cent vanaf.

Als je na dit nog bij hem wil blijven: een goed gesprek voeren over hoe jij dit voor je ziet, afspraken maken en daar vervolgens heel erg consequent in zijn. Even niet uit coulance toch even wat betalen. Al moet je inderdaad borrelnootjes gaan tellen, dat moet dan maar.

Maar ik zou er eerlijk gezegd klaar mee zijn. Wat een lapzwans zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven