Wat appen na eerste date?

15-07-2018 17:25 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb mij laatzt eens geregistreerd op zo'n datingsite. Opzich wel wat leuke contacten en met 1 heb ik laatst ook een date gehad.

Ik ontmoete dus iemand op zo'n site, en eerst was het via die site berichten sturen, daarna whatsappjes, echt lange leuke gesprekken, en toen een date gehad.

Zij gaf aan dat ze het leuk heeft gehad, ik gaf dat ook aan. Bij thuiskomst heb ik het nog een beetje luchtig gevraagd via whats app (meestal is whatsapp net wat anders en heb je even auto gereden) en toen gaf ze het nogmaals aan.

Goed, toen de volgende dag, dacht ik van 'wat zal ik nu sturen?'. Ik wist al wat ze ging doen en ook al wat ze dus gedaan heeft die dag, we hadden elkaar immers net een 2 uur gesproken. Dus ik heb even een tijd gewacht met wat sturen. Ik wilde ook niet sturen 'lekker geslapen' o.i.d..

Volgende dag gevraagd hoe haar vorige dag was etc., hier antwoorde ze wel op maar niet met een wedervraag ofzo.

Dus het is een beetje ongemakkelijk qua reageren vind ik.

Eigenlijk is mijn vraag dus, wat appen jullie na zo'n eerste date?
Als er weinig uit komt verder zal ik is vragen wat het plan is vanuit haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zo op haar nek zitten en gaan vragen "wat het plan is". Als jij twee dagen achter elkaar het gesprek hebt geïnitieerd is het haar beurt om een keer een gesprek te beginnen. Als ze uit zichzelf geen berichtje stuurt, is ze wellicht niet zo geïnteresseerd.

En als je dan echt jezelf niet kunt tegenhouden, wacht dan in ieder geval een paar dagen voordat je weer een bericht stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Goeie, doe dat ook zeker niet in 3 dagen nog maar 2 berichten gestuurd. Maar voor de date was het dagelijks 1 a 2 langere berichten. En na die tijd ineens niets (ja, alleen antwoorden), terwijl je aangeeft het leuk te hebben gehad.

Snap die logica niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niks doen, en over een paar dagen een appje: Hoi, komen weekend zin in een terrasje?" en dan merk je het vanzelf.

Waarom zou er een verplichting zijn dagelijks te appen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jordis schreef:
15-07-2018 17:32
Goeie, doe dat ook zeker niet in 3 dagen nog maar 2 berichten gestuurd. Maar voor de date was het dagelijks 1 a 2 langere berichten. En na die tijd ineens niets (ja, alleen antwoorden), terwijl je aangeeft het leuk te hebben gehad.

Snap die logica niet.
De logica is dat het moeilijk is om tegen iemand te zeggen dat je hem of haar niet leuk (genoeg) vindt. Iemand afwijzen is niet leuk. Dus zeg je dat de date leuk was en laat je het contact daarna verwateren. En het kan ook prima gezellig zijn geweest, maar dat ze niet nog een keer wil afspreken.

Als zij helemaal enthousiast was over de date en graag verder wil, dan zou ze net zo appen als daarvoor, of misschien zelfs meer. Dat doet ze nu niet, dus dan is de logische conclusie dat ze het wel leuk, maar niet leuk genoeg vond.
"Het leuk hebben gehad op een date" en "geïnteresseerd zijn in iemand" zijn 2 verschillende dingen. Het zou dus zomaar kunnen dat ze niet geïnteresseerd in je is op die manier.

Zelf ben ik altijd heel duidelijk, open en eerlijk. Ik doe ook niet mee aan de "regeltjes". Als ik iemand wil appen dan app ik. Wil ik niet appen dan app ik niet. Als mijn date mij appt dan app ik altijd terug en dan ben ik eerlijk naar diegene over mijn gevoelens en intenties. Als ik dan teveel ben, jammer dan. Dan is het gewoon zoals mijn avatar al zegt: "You can't handle the me". Dan is het wat mij betreft dus ook klaar.
Niet te moeilijk doen. Niet iedereen wil dagelijks of 'uurlijks' appen. Wie weet twijfelt ze, maar dat gaat regelmatig appen niet veranderen.
Gewoon: ik vond het leuk' en als je zin hebt in een nieuwe date en een concreet voorstel hebt: 'morgenavond terrasje?'
Weet je ook direct of ze wil, want dan reageert ze echt wel.
En anders pleister erop en verder.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
15-07-2018 17:37
De logica is dat het moeilijk is om tegen iemand te zeggen dat je hem of haar niet leuk (genoeg) vindt. Iemand afwijzen is niet leuk. Dus zeg je dat de date leuk was en laat je het contact daarna verwateren. En het kan ook prima gezellig zijn geweest, maar dat ze niet nog een keer wil afspreken.

Als zij helemaal enthousiast was over de date en graag verder wil, dan zou ze net zo appen als daarvoor, of misschien zelfs meer. Dat doet ze nu niet, dus dan is de logische conclusie dat ze het wel leuk, maar niet leuk genoeg vond.
Bullshit. Het merendeel van de mensen en zeker de jongere mensen tegenwoordig, heeft er absoluut geen moeite mee om dagelijks tegen mensen (soms op grove manier) te vertellen wat ze van hen denken. Mensen die volgens hen voordringen, of die in de weg staan, of die niet snel genoeg doorrijden, of wat dan ook.

Dan heb je ook genoeg guts in je lijf om na een date waarvan je denkt "OK, voor een biertje was het wel leuk, maar verder wil ik er niks mee" even te laten weten via een berichtje dat je het een leuke middag vond, bedankt voor de gezelligheid en het gezelschap, maar ik denk niet dat we het contact moeten voortzetten, want in mijn opinie komt er niet van wat we verwacht hadden.

Klaar. 2 minuten typen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
15-07-2018 17:37
De logica is dat het moeilijk is om tegen iemand te zeggen dat je hem of haar niet leuk (genoeg) vindt. Iemand afwijzen is niet leuk. Dus zeg je dat de date leuk was en laat je het contact daarna verwateren. En het kan ook prima gezellig zijn geweest, maar dat ze niet nog een keer wil afspreken.

Als zij helemaal enthousiast was over de date en graag verder wil, dan zou ze net zo appen als daarvoor, of misschien zelfs meer. Dat doet ze nu niet, dus dan is de logische conclusie dat ze het wel leuk, maar niet leuk genoeg vond.
Bullshit. Het merendeel van de mensen en zeker de jongere mensen tegenwoordig, heeft er absoluut geen moeite mee om dagelijks tegen mensen (soms op grove manier) te vertellen wat ze van hen denken. Mensen die volgens hen voordringen, of die in de weg staan, of die niet snel genoeg doorrijden, of wat dan ook.

Dan heb je ook genoeg guts in je lijf om na een date waarvan je denkt "OK, voor een biertje was het wel leuk, maar verder wil ik er niks mee" even te laten weten via een berichtje dat je het een leuke middag vond, bedankt voor de gezelligheid en het gezelschap, maar ik denk niet dat we het contact moeten voortzetten, want in mijn opinie komt er niet van wat we verwacht hadden.

Klaar. 2 minuten typen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben jullie gelijk.

Maar waarom gaat iemand halverwege een date, uit zich zelf zeggen dat ze het leuk/gezellig vind? En later nogmaals bevestigen.
Als je beide opzoek bent naar een relatie, dan ga je toch geen positieve dingen zeggen uit jezelf als je niets meer wilt? Dan zeg je dat toch gewoon waar het op staat (dat doe je niet tijdens, maar na de date ofzo)?

Als ze niet meer wil, jammer dan, maar dat is toch zonde van de tijd om contact aan te houden.

Ik kan me overigens voorstellen dat iemand anders het niet leuk vind als je nog steeds op die site online bent. Dit doe ik wel, heb daar ook gewoon contacten lopen. Weet niet hoe gebruikelijk het is om je perse op 1 persoon te richten?
Tsja, wellicht heeft ze gezien dat je nog online was op de site en daar haar eigen conclusies uit getrokken. Ik zou haar appen en een concreet voorstel doen voor een tweede date en haar reactie afwachten. Mocht ze daarop ingaan dan kunnen jullie later wel over dit soort dingen praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen apper: ik vind iets voor pubers dat gegoedemorgen, slaap lekker, wat doe je?

IK gebruik het vooral voor concrete dingen zoals: heb je zin om woensdagavond samen bij strand wat te eten. Het feit dat je niet eens weet wat je moet appen aan iemand die je net hebt ontmoet bewijst maar weer eens hoe oppervlakkig dat medium is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jordis schreef:
15-07-2018 17:54
Dan zeg je dat toch gewoon waar het op staat
Wat voor jou gewoon is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.
Je kunt haar zelf ook vragen of ze zin heeft om nog eens af te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik opper maar zo wat dingen waar ik over na denk hoor. Doe dit dus ook niet zo lang/vaak. Maar het is toch logisch dat als je op zo'n site zit dat je meerdere contacten hebt lopen. En zo lang je niets hebt moet je gewoon online kunnen blijven lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar zo leuk vond, was verder zoeken ook niet nodig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Jordis schreef:
15-07-2018 17:54
Misschien hebben jullie gelijk.

Maar waarom gaat iemand halverwege een date, uit zich zelf zeggen dat ze het leuk/gezellig vind? En later nogmaals bevestigen.
Als je beide opzoek bent naar een relatie, dan ga je toch geen positieve dingen zeggen uit jezelf als je niets meer wilt? Dan zeg je dat toch gewoon waar het op staat (dat doe je niet tijdens, maar na de date ofzo)?

Als ze niet meer wil, jammer dan, maar dat is toch zonde van de tijd om contact aan te houden.

Ik kan me overigens voorstellen dat iemand anders het niet leuk vind als je nog steeds op die site online bent. Dit doe ik wel, heb daar ook gewoon contacten lopen. Weet niet hoe gebruikelijk het is om je perse op 1 persoon te richten?
Een relatie bestaat niet na één date. Jullie hebben kennis gemaakt, om zo te zeggen, even aan elkaar kunnen snuffelen, en dat was het dan. Dan kan je toch niet gelijk verwachten dat die ander stelt "OK, ik heb nu een relatie, dus ik zeg al mijn internetcontacten vaarwel en ik richt me alleen maar op die ene jongen waar ik gezellig mee op een terrasje gezeten heb, eenmalig?"

Een relatie moet groeien. Moet je in investeren, soms water bij de wijn doen vanwege de ander, en dat duurt gewoon een tijd. Elkaar steeds wat meer leren kennen, uiteindelijk ook elkaars verleden leren kennen, uit wat voor achtergrond kom je, welke invloed heeft dat (gehad) op wie je nu bent en in hoeverre speelt dat mee in onze verhouding, familie wederzijds leren kennen, en dán kan je langzamerhand van een relatie gaan spreken. Niet na 1 biertje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-07-2018 18:00
Ik ben geen apper: ik vind iets voor pubers dat gegoedemorgen, slaap lekker, wat doe je?

IK gebruik het vooral voor concrete dingen zoals: heb je zin om woensdagavond samen bij strand wat te eten. Het feit dat je niet eens weet wat je moet appen aan iemand die je net hebt ontmoet bewijst maar weer eens hoe oppervlakkig dat medium is.
Idd, ik houd wel van interessante gesprekken via whatsapp. Dus niet 'wat doe je'.
Maar 1 maal per dag is toch niet zo heel vreemd, vooral als je daarvoor soms wel een uur aan het appen was? (we appten wel leuke dingen hoor, niet van 'wat heb je gedaan').

Maar vooral het feit dat het van veel naar weinig appen gaat vind ik apart. Ik zou het ook raar vinden als je van veel, naar heel weinig gaat 'omdat appen een oppervlakkig medium' is. (ook al is het wel een oppervlakkig iets iid).

Ik weet nu wel wat ik moet doen trouwens hoor. Maar vind het wel leuk om andermans gedachten te lezen hier :).
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
15-07-2018 18:03
Als je haar zo leuk vond, was verder zoeken ook niet nodig geweest.
Nee klopt. Ook niet zo gek als je elkaar 1x hebt gesproken. Zoiets moet groeien, niet na 1 uur. (uitzonderingen daar gelaten).
Heb je met haar besproken dat je nog wel actief blijft op die site? En waarom?

Kan je wel vertellen dat vrouwen dat over het algemeen niet zo tof vinden als ze er zelf achterkomen, alsof je als een spin in je web zit te wachten tot er weer iemand langskomt die je óók leuk vindt.
Zeker als je niet zegt dat je gewoon actief blijft op die site omdat je meer 'contacten' hebt.

Even uit nieuwsgierigheid: hoe zou jij het vinden als zij nog actief is op de datingsite vanwege anderen? Niet iedereen vindt dat leuk, een ander zal denken nou én ik date ook nog met anderen.
Maar als je iemand echt leuk vindt en denkt: owww... ze zit nog steeds volop op die site dus ik ben één van de velen zou je ook minder enthousiast worden of vergis ik me?
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
15-07-2018 18:13
Heb je met haar besproken dat je nog wel actief blijft op die site? En waarom?

Kan je wel vertellen dat vrouwen dat over het algemeen niet zo tof vinden als ze er zelf achterkomen, alsof je als een spin in je web zit te wachten tot er weer iemand langskomt die je óók leuk vindt.
Zeker als je niet zegt dat je gewoon actief blijft op die site omdat je meer 'contacten' hebt.

Even uit nieuwsgierigheid: hoe zou jij het vinden als zij nog actief is op de datingsite vanwege anderen? Niet iedereen vindt dat leuk, een ander zal denken nou én ik date ook nog met anderen.
Maar als je iemand echt leuk vindt en denkt: owww... ze zit nog steeds volop op die site dus ik ben één van de velen zou je ook minder enthousiast worden of vergis ik me?
Lijkt me vanzelfsprekend. Ik zou het inderdaad niet tof vinden als mijn verkering, naarmate we elkaar beter hebben leren kennen en er een soort vaste omgang is ontstaan, met de wederzijds bedoeling dat voort te zetten, toch nog op een datingsite zou zitten.

Maar na 1 uurtje kennismaken in een kroeg zou ik niet verwachten dat die ander al zijn/haar activiteiten zou staken op internet. Waarom?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, de reacties. Kan ik even zien hoe anderen ook denken :).

Ik zou het niet erg vinden als ze ook nog online is. Misschien een rare vergelijking, maar als je geen werk hebt ga je toch ook niet 1 sollicitatie brief sturen naar een bedrijf en die helemaal afwachten. Dan ram je er ook 10 tegelijk de deur uit. Wil ik dates niet vergelijken met sollicitatie gesprekken, maar kennismakingsgesprekken kan je gewoon door doen wat mij betreft. Boer zoekt vrouw is bijvoorbeeld toch ook zo opgebouwd en niet 1 voor 1 iedereen afhandelen.

Ik heb zoiets van, ik blijf op die site tot ik zelf het gevoel heb van, nu kan ik het niet maken. En dat is niet na 1x 2 biertjes met iemand. (tenzij je direct de vlam voelt overslaan).

In het echte leven kijk je toch ook nog om je heen? of mag dat dan ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
"Ik vond het gezellig maar ik wil het hierbij laten."
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Jordis schreef:
15-07-2018 17:54
Maar waarom gaat iemand halverwege een date, uit zich zelf zeggen dat ze het leuk/gezellig vind? En later nogmaals bevestigen.
Als je beide opzoek bent naar een relatie, dan ga je toch geen positieve dingen zeggen uit jezelf als je niets meer wilt? Dan zeg je dat toch gewoon waar het op staat (dat doe je niet tijdens, maar na de date ofzo)?


Ik kan me overigens voorstellen dat iemand anders het niet leuk vind als je nog steeds op die site online bent. Dit doe ik wel, heb daar ook gewoon contacten lopen. Weet niet hoe gebruikelijk het is om je perse op 1 persoon te richten?
Je bent wel erg aan het analyseren hoor. Iemand kan het toch gewoon gezellig vinden maar verder niets? Dat ze zegt het gezellig te vinden wil toch niet zeggen dat ze meteen iets met je wil beginnen?

En wat betreft je laatste alinea: ik weet dat veel mensen er anders over denken, maar als ik date dan doe ik dat met de intentie iemand beter te leren kennen en als het klikt wordt het misschien wel een relatie. Ik zou dan niet nog bezig zijn met allerlei andere mensen, maar dat ben ik. Ik snap jouw gedachten wel maar zou er persoonlijk wel op afknappen. Net alsof je zoekt tot je iets beters hebt. Je kunt je ook gewoon op haar richten en als blijkt dat het niks wordt, dan kijk je weer verder.
viva-amber schreef:
15-07-2018 18:00
Ik ben geen apper: ik vind iets voor pubers dat gegoedemorgen, slaap lekker, wat doe je?

IK gebruik het vooral voor concrete dingen zoals: heb je zin om woensdagavond samen bij strand wat te eten. Het feit dat je niet eens weet wat je moet appen aan iemand die je net hebt ontmoet bewijst maar weer eens hoe oppervlakkig dat medium is.
Helemaal mee eens!

Bellen is een ander verhaal, dan hoor je een stem, intonatie, lachen of juist een griezelige stilte als je grappige opmerking niet goed valt..
Ik kan iemand die zegt: 'we hadden een heel goed gesprek samen' en het blijkt na een paar vragen om een app-sessie te gaan kan ik amper mijn lach houden.
Een gesprek voeren gaat in de toekomst steeds moeilijker worden denk ik, zoveel woorden kan niemand meer handelen. Moet je meteen antwoord geven, merken mensen hoe je in elkaar zit brrr....
Nee, lekker appen zodat je even een paar minuten kan nadenken; weg met die spontane antwoorden en intonatie sucks big time ;)
Gesprekken voer je life, appjes zijn om te laten weten dat je trein vertraging heeft.

Nu ik erover nadenk heb ik wel een aantal vrouwen afgekapt door pas na een dag of 3, soms helemaal niet te reageren op hun zinloze appjes.
Ik heb er een hekel aan en als je vriendelijk zegt: luister Marie, als je wil weten hoe het met me gaat maar me niet wil spreken schrijf je maar een mailtje. Ik hou niet van appen, klaar.
Bleven ze toch doen, dan gewoon lezen mét blauwe vinkjes en niet reageren.

Ik heb gemerkt dat je zulke mensen gék kunt maken door dan uren online te zijn, dat is dan wel weer grappig.
Krijg je na 3 dagen piekeren een appje: met wie app je dan wél zoveel? :mrgreen:

Is ook niet aardig van me, I know.. maar wel leuk om te zeggen: dus jij zit de hele dag met mannen te appen, ik wens je er veel succes mee maar gooi mij maar uit je lijstje. Ben gewoon te oud voor dat moeilijke omslachtige oppervlakkige gedoe geworden vrees ik :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Jordis schreef:
15-07-2018 17:25
Eigenlijk is mijn vraag dus, wat appen jullie na zo'n eerste date?
Hoe laat begint het neuken?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven