Wat appen na eerste date?

15-07-2018 17:25 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb mij laatzt eens geregistreerd op zo'n datingsite. Opzich wel wat leuke contacten en met 1 heb ik laatst ook een date gehad.

Ik ontmoete dus iemand op zo'n site, en eerst was het via die site berichten sturen, daarna whatsappjes, echt lange leuke gesprekken, en toen een date gehad.

Zij gaf aan dat ze het leuk heeft gehad, ik gaf dat ook aan. Bij thuiskomst heb ik het nog een beetje luchtig gevraagd via whats app (meestal is whatsapp net wat anders en heb je even auto gereden) en toen gaf ze het nogmaals aan.

Goed, toen de volgende dag, dacht ik van 'wat zal ik nu sturen?'. Ik wist al wat ze ging doen en ook al wat ze dus gedaan heeft die dag, we hadden elkaar immers net een 2 uur gesproken. Dus ik heb even een tijd gewacht met wat sturen. Ik wilde ook niet sturen 'lekker geslapen' o.i.d..

Volgende dag gevraagd hoe haar vorige dag was etc., hier antwoorde ze wel op maar niet met een wedervraag ofzo.

Dus het is een beetje ongemakkelijk qua reageren vind ik.

Eigenlijk is mijn vraag dus, wat appen jullie na zo'n eerste date?
Als er weinig uit komt verder zal ik is vragen wat het plan is vanuit haar.
minnimouse schreef:
15-07-2018 18:32
Je bent wel erg aan het analyseren hoor. Iemand kan het toch gewoon gezellig vinden maar verder niets? Dat ze zegt het gezellig te vinden wil toch niet zeggen dat ze meteen iets met je wil beginnen?
Haha, klopt. Is ook enigszins mijn werk. Soms een voordeel, soms een nadeel.

Maar je moet toch ergens aan kunnen herleiden of iemand het leuk heeft gehad of niet? Ik snap dat gezellig vinden wat anders is dan 'meer dan leuk'.

Zal binnenkort wel eens vragen waar het op staat, over een paar dagen.
pejeka schreef:
15-07-2018 18:18
Lijkt me vanzelfsprekend. Ik zou het inderdaad niet tof vinden als mijn verkering, naarmate we elkaar beter hebben leren kennen en er een soort vaste omgang is ontstaan, met de wederzijds bedoeling dat voort te zetten, toch nog op een datingsite zou zitten.

Maar na 1 uurtje kennismaken in een kroeg zou ik niet verwachten dat die ander al zijn/haar activiteiten zou staken op internet. Waarom?
Daar zeg je wat.. ik heb nog nooit een date gehad die maar 1 uurtje duurde :D

Ze liepen altijd enorm uit, soms dagen. Dan zeiden we zelf: ik ga mijn profiel op non-actief zetten en degenen waar ik nog mee mailde vertellen dat ik dit weekend bij een ander was. Of de afgelopen week...
Geen paniek, alles in het fatsoenlijke want dat werden heuse Relaties, dat bleek al na 2 minuten en daarvoor uuuuren aan de telefoon.

Als ik dán een week later zou gaan kijken (nooit gedaan) en mijn liefje is gewoon online zou ze er meteen uitvliegen. Wegens 'niet eerlijk'.
Anders zou ze zeggen ik blijf nog even hangen op die site, vind ik leuk al die aandacht. Prima maar dat zou me dan ook wel afschrikken als ik eerlijk ben.
Net of ze zit te flirten met anderen (via de app!!) waar ik naast zit. Not done in mijn wereld :)
Jordis schreef:
15-07-2018 18:45
Haha, klopt. Is ook enigszins mijn werk. Soms een voordeel, soms een nadeel.

Maar je moet toch ergens aan kunnen herleiden of iemand het leuk heeft gehad of niet?
Als ze een sigaret opsteekt voor jij klaar bent vindt ze het meestal niet zo leuk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
pejeka schreef:
15-07-2018 17:52
Bullshit. Het merendeel van de mensen en zeker de jongere mensen tegenwoordig, heeft er absoluut geen moeite mee om dagelijks tegen mensen (soms op grove manier) te vertellen wat ze van hen denken. Mensen die volgens hen voordringen, of die in de weg staan, of die niet snel genoeg doorrijden, of wat dan ook.

Dan heb je ook genoeg guts in je lijf om na een date waarvan je denkt "OK, voor een biertje was het wel leuk, maar verder wil ik er niks mee" even te laten weten via een berichtje dat je het een leuke middag vond, bedankt voor de gezelligheid en het gezelschap, maar ik denk niet dat we het contact moeten voortzetten, want in mijn opinie komt er niet van wat we verwacht hadden.

Klaar. 2 minuten typen.
Mooi verhaal :rofl:

Wanneer was jouw laatste date met een twintiger dan?
Lenn12345 schreef:
15-07-2018 18:13
Heb je met haar besproken dat je nog wel actief blijft op die site? En waarom?

Kan je wel vertellen dat vrouwen dat over het algemeen niet zo tof vinden als ze er zelf achterkomen, alsof je als een spin in je web zit te wachten tot er weer iemand langskomt die je óók leuk vindt.
Zeker als je niet zegt dat je gewoon actief blijft op die site omdat je meer 'contacten' hebt.

Even uit nieuwsgierigheid: hoe zou jij het vinden als zij nog actief is op de datingsite vanwege anderen? Niet iedereen vindt dat leuk, een ander zal denken nou én ik date ook nog met anderen.
Maar als je iemand echt leuk vindt en denkt: owww... ze zit nog steeds volop op die site dus ik ben één van de velen zou je ook minder enthousiast worden of vergis ik me?
Je kan alleen maar zien dat de ander nog actief is op een datingsite door zelf ook weer online te gaan, dus als je daarna herrie gaat schoppen, is dat erg opmerkelijk?

Daarnaast ga je toch niet een heel account laten verwijderen na 1 date?
Wachten totdat zij wat terug stuurt. Stuurt ze niets terug, dan door naar de volgende!
YellowLemon schreef:
15-07-2018 19:18
Mooi verhaal :rofl:

Wanneer was jouw laatste date met een twintiger dan?
Want oprecht en open en eerlijk zijn kan alleen maar als je ouder bent dan 30? Ik heb de ervaring dat de meeste twintigers echt niet op hun mondje gevallen zijn als het erom gaat te uiten wat ze ergens van vinden, dus dan is een berichtje om even te laten weten dat je het weliswaar een leuke middag vond op het terras, maar dat je verder geen toenadering zoekt, toch niet zo moeilijk? Mijn god, het is even een berichtje intypen, niet dat je het persoonlijk moet gaan vertellen (al zou dat wel zo chic zijn).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
15-07-2018 17:52
Bullshit. Het merendeel van de mensen en zeker de jongere mensen tegenwoordig, heeft er absoluut geen moeite mee om dagelijks tegen mensen (soms op grove manier) te vertellen wat ze van hen denken. Mensen die volgens hen voordringen, of die in de weg staan, of die niet snel genoeg doorrijden, of wat dan ook.

Dan heb je ook genoeg guts in je lijf om na een date waarvan je denkt "OK, voor een biertje was het wel leuk, maar verder wil ik er niks mee" even te laten weten via een berichtje dat je het een leuke middag vond, bedankt voor de gezelligheid en het gezelschap, maar ik denk niet dat we het contact moeten voortzetten, want in mijn opinie komt er niet van wat we verwacht hadden.

Klaar. 2 minuten typen.
Bullshit. Er is een gigantisch verschil tussen het terecht wijzen van iemand die voordringt en het afwijzen van iemand met wie je een date hebt gehad. Dat je dat verschil zelf niet kunt zien...

Waar zit de crux: in het ene geval wil je iemand juist 'pijn' doen om je eigen frustratie over wat iemand doet af te reageren. In het andere geval wil je iemand juist géén pijn doen.

Als iemand jou schofterig heeft behandeld tijdens een date, dan hebben weinig mensen er moeite mee om die persoon keihard af te wijzen. Maar als iemand jou leuk vindt, zijn best heeft gedaan op een date en verdrietig gaat zijn als je diegene afwijst, dan is het natuurlijk een totaal ander gevoel voor jezelf als je dan iemand moet afwijzen.

En ja, het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als iemand zo'n reactie typt, maar in de praktijk gebeurt dat gewoon lang niet altijd.
Jordis schreef:
15-07-2018 18:20
Leuk, de reacties. Kan ik even zien hoe anderen ook denken :).

Ik zou het niet erg vinden als ze ook nog online is. Misschien een rare vergelijking, maar als je geen werk hebt ga je toch ook niet 1 sollicitatie brief sturen naar een bedrijf en die helemaal afwachten. Dan ram je er ook 10 tegelijk de deur uit. Wil ik dates niet vergelijken met sollicitatie gesprekken, maar kennismakingsgesprekken kan je gewoon door doen wat mij betreft. Boer zoekt vrouw is bijvoorbeeld toch ook zo opgebouwd en niet 1 voor 1 iedereen afhandelen.

Ik heb zoiets van, ik blijf op die site tot ik zelf het gevoel heb van, nu kan ik het niet maken. En dat is niet na 1x 2 biertjes met iemand. (tenzij je direct de vlam voelt overslaan).

In het echte leven kijk je toch ook nog om je heen? of mag dat dan ook niet meer.
Ehm nee. Dat doe je niet. Je kijkt welke baan het beste bij je past en je gaat proberen om die binnen te halen.

Als je met 10 verschillende vrouwen tegelijk gaat daten en tegen allemaal loopt te zeggen: "ik vind je hartstikke leuk", dan vraag ik me af wat voor jou iemand leuk vinden betekent.

Dus als jij 10 uitnodigen voor dates "de deur uit ramt", dan denk ik dat dat ook niet echt een succes gaat worden.
YellowLemon schreef:
15-07-2018 19:21
Je kan alleen maar zien dat de ander nog actief is op een datingsite door zelf ook weer online te gaan, dus als je daarna herrie gaat schoppen, is dat erg opmerkelijk?

Daarnaast ga je toch niet een heel account laten verwijderen na 1 date?
Ja precies, ik heb dat ook nooit gedaan want als ik die vriendinnen zou moeten gaan controleren..... dan waren het geen vriendinnen geweest, klopt!
Heb het dan ook over het account deactiveren, verwijderen kan altijd nog. Sorry als dat niet duidelijk was.
Zou het ook vreemd vinden als iemand zelf zegt: ik ga mijn account in slaap sussen daar en het dan niet doet. Dan zou ik gewoon niks zeggen over wel of niet deactiveren. Ik kende ook leuke mensen via die site maar daar had ik het mailadres/telefoonnr. al van.

Maar een tekst waaruit blijkt dat je een leuke date/vriendin zoekt en nieuwe contacten aanknopen zou ik zelf niet doen als ik verliefd ben op een ander. Geen zin in, wat een sukkel ben ik toch hè? :D
Stampertje12 schreef:
15-07-2018 20:21

Als je met 10 verschillende vrouwen tegelijk gaat daten en tegen allemaal loopt te zeggen: "ik vind je hartstikke leuk", dan vraag ik me af wat voor jou iemand leuk vinden betekent.

Dus als jij 10 uitnodigen voor dates "de deur uit ramt", dan denk ik dat dat ook niet echt een succes gaat worden.
Nee, je gaat in je achterhoofd altijd voor 1. Maar van contact maken tot een date duurt vaak wel even. Dan is het wel handig als je al wat aanloopjes hebt lijkt me voor volgende date. 3 of 4 contacten goed onderhouden lijkt me niet zo moeilijk. 10 wordt idd wat veel.
hier antwoorde ze wel op maar niet met een wedervraag ofzo.
Oh dat is wel een gemiste kans van haar. Ik zou haar vragen of ze a.s. vrijdag mee zou willen naar xx. Als het goed is weet je nu wat ze leuk vindt dus sloof je uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jordis schreef:
15-07-2018 17:25
Hallo,

IAls er weinig uit komt verder zal ik is vragen wat het plan is vanuit haar.
EENS

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven