Het Red Flag topic

16-07-2018 10:26 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niemand is perfect en iedereen heeft zo zijn mindere kanten. Maar wanneer worden die minpunten echte red flags? Op welke dingen moet je letten bij een nieuwe liefde?

Ik trap af:

-Vrienden. Wat voor types zijn het? Krijg je er een vervelend gevoel bij als je ze ontmoet? Doen ze dingen(drugs, louche zaken) die jou niet aanstaan en gaat je vriend er in mee?

- Familie. Was zijn vader een alcoholist en drinkt hij zelf veel? Hoe behandelt hij zijn moeder? Vaak gaan mannen tpch onbewust op hun ouders lijken.

-Hobbies. Op je 30e is af en toe een festivalletje prima. Maar heeft hij nog steeds de drang om het helemaal bont te maken? Dan kan hij nog te onvolwassen zijn.

Omgaan met geld. Heeft hij schulden naast zijn studieschuld? Hoe betaalt hij dit af? Koopt hij onnodig dure dingen terwijl de schuld blijft groeien?

En nu jullie!
Alle reacties Link kopieren
al die dingen interesseren me weinig. het gaat om hoe je verkering je je laat voelen. haalt hij je beste eigenschappen naar boven? Zorgt hij dat je het meeste uit jezelf haalt
Geeft hij je alle ruimte
Houdt hij van je

Dan maken zijn hobbies niet veel uit hoor en dan is het vanzelf ook een leuke vent, met leuke vrienden en prima ouders
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij werk? Zo niet, doet hij er dan alles aan, zoals een studie, om toch weer aan het werk te komen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
16-07-2018 10:26


-Vrienden. Wat voor types zijn het? Krijg je er een vervelend gevoel bij als je ze ontmoet? Doen ze dingen(drugs, louche zaken) die jou niet aanstaan en gaat je vriend er in mee?
Als mijn vriend mee zou gaan in louche zaakjes of zaken die mij niet aanstaan dan was het al nooit mijn vriend geworden. Het is hier dan geen Red Flag maar gewoon een oninteressant type man

- Familie. Was zijn vader een alcoholist en drinkt hij zelf veel? Hoe behandelt hij zijn moeder? Vaak gaan mannen tpch onbewust op hun ouders lijken.
Serieus?
Mijn beste vriendin haar ouders waren beide alcoholist
Die moet ik dus de deur uit doen volgens jou>
Dus als zijn moeder een onbetrouwbaar sujet is en vriend kiest ervoor om geen contact met zijn moeder te onderhouden is dat een slecht iets? Een goede vriend is volgens jou dus iemand die zijn moeder goed behandeld? Wow!

-Hobbies. Op je 30e is af en toe een festivalletje prima. Maar heeft hij nog steeds de drang om het helemaal bont te maken? Dan kan hij nog te onvolwassen zijn.
Of gewoon houden van een feestje.
Ik vind dat prima, doe ik zelf ook nog wel eens


Omgaan met geld. Heeft hij schulden naast zijn studieschuld? Hoe betaalt hij dit af? Koopt hij onnodig dure dingen terwijl de schuld blijft groeien?
Maakt niet uit toch?
Zijn schulden, zijn probleem
Zolang je geen huishouden gaat delen mag hij wat mij betreft doen wat hij wil


En nu jullie!
Kortom, ik vind je opties nogal kort door de bocht en onwaar
Maar als jij er een waardeoordeel aan wilt hangen, prima toch?

Hier 1 waardeoordeel
Mijn eigen verstand gebruiken
Werkt nog op heden prima
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik ben boven de 30 en ga ook nog wel eens naar een festival, en wil het dan ook wel eens bont maken en af en toe een pilletje pakken.

Zijn dat nu rode vlaggen?

Ik vind het allemaal echt te kort door de bocht hoor.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
16-07-2018 10:42
Jeetje, ik ben boven de 30 en ga ook nog wel eens naar een festival, en wil het dan ook wel eens bont maken en af en toe een pilletje pakken.

Zijn dat nu rode vlaggen?

Ik vind het allemaal echt te kort door de bocht hoor.
Dat komt omdat je vrouw bent. Dit gaat over mannen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
16-07-2018 10:45
Dat komt omdat je vrouw bent. Dit gaat over mannen. :facepalm:
O ja natuurlijk. Zo’n man zou ik echt niet willen hoor :-o
Levensgenieter ;)
lilalinda schreef:
16-07-2018 10:30
al die dingen interesseren me weinig. het gaat om hoe je verkering je je laat voelen. haalt hij je beste eigenschappen naar boven? Zorgt hij dat je het meeste uit jezelf haalt
Geeft hij je alle ruimte
Houdt hij van je

Dan maken zijn hobbies niet veel uit hoor en dan is het vanzelf ook een leuke vent, met leuke vrienden en prima ouders
Dit! En als hij dan ook nog eens oog voor zichzelf heeft icm met jou. Dan doen dingen als hobby's enzo er niet meer toe. Dan is het in balans
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het belangrijkste dat hij doet wat hij zegt. Woorden en daden moeten in overeenstemming zijn, zo niet... big, huge, red flags.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand aardig is en het vermogen heeft zich in te leven (verder redelijk schoon is op zichzelf, geen irritante muziek draait, niet doet of mijn huis zijn huis is en niet naar eigen inzicht binnen komt vallen) dan ben ik in eerste instantie tevreden.

Tenminste dat lijkt, want als hij door dit toelatingsexamen is gekomen dan blijk ik nog heel wat noten op mijn zang te hebben. Rode vlaggen doe ik niet aan. Als hij op mijn zak wil teren dan kijk ik wat hij daarvoor biedt. Misschien heeft hij onbetaalbare eigenschappen! Vervelende hobbies mag hij best hebben maar het hangt ervan af wie dat bekostigt en of ik er veel last van heb. Dronken en verdoofde mannen zijn geen fijn gezelschap.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lijstje ook geen echte red flags...
-Vrienden. Wat voor types zijn het? Krijg je er een vervelend gevoel bij als je ze ontmoet? Doen ze dingen(drugs, louche zaken) die jou niet aanstaan en gaat je vriend er in mee?
Ik heb niet eens een probleem met drugs an sich, tenzij de man in kwestie afhankelijk van drugs is of een carrière als crimineel nastreeft zie ik er geen groot waarschuwingsbord in. Wat vrienden doen moeten vrienden weten.
- Familie. Was zijn vader een alcoholist en drinkt hij zelf veel? Hoe behandelt hij zijn moeder? Vaak gaan mannen tpch onbewust op hun ouders lijken.
Wat is veel? Elke dag dronken? Enkel als de man in kwestie het is, net als bij drugs, zie ik er geen probleem in. Hoewel iemand op zijn ouders kan lijken is iemand echt een eigen persoon. Ik zal een individu niet aankijken op de daden van zijn of haar ouders...
-Hobbies. Op je 30e is af en toe een festivalletje prima. Maar heeft hij nog steeds de drang om het helemaal bont te maken? Dan kan hij nog te onvolwassen zijn.
Kán, of het is hobby. En wat is er mis met wat onvolwassenheid? Wat is er onvolwassen aan soms door willen zakken? Kijk, als de een een huismus is en de ander een feestbeest is het wat lastiger de relatie te laten werken maar verder...
Omgaan met geld. Heeft hij schulden naast zijn studieschuld? Hoe betaalt hij dit af? Koopt hij onnodig dure dingen terwijl de schuld blijft groeien?
Zijn geld, zijn pakkie aan. Iemand kan fouten gemaakt hebben, niemand is perfect. Zolang je die boel gescheiden hebt tot het opgelost is, zie ik hier ook niet echt een probleem. Al ligt het wel een beetje aan de omvang of oorzaak. Een gokverslaving is iets anders bijvoorbeeld. En een chronisch gat in de hand kan op termijn ook druk zetten op een relatie en het laten klappen. Maar rode vlag? Neuh.

Wel rode vlaggen voor mij: verslavingen en agressie. Dan is afstand houden in mijn optiek de beste tactiek. Maar ook dan is niets onmogelijk, wel onwaarschijnlijker.

Ik vind dit nogal een lijstje die mensen wel heel makkelijk/op basis van weinig afschrijft. Maar goed, man en ik zijn elkaars jeugdliefde, dus heel veel dingen (drugs, drank, omgaan met geld, feesten, volwassen worden en ik welke mate je op je ouders lijkt) kregen we pas gaandeweg mee te maken. Het stond niet op de checklist vooraf. Het enige wat daarom stond: vind hij mij ook leuk? En ja was de sprong wagen.

Opletten is altijd goed, maar ik denk dat het soms eerder een optelsom is en het aller belangrijkste dat de behoeftes van mensen en hun idee over een relatie bij elkaar aansluiten. Daar binnen zijn veel verschillende invullingen mogelijk.
Dat is behoorlijk gegeneraliseerd. Zodra in mijn beleving bepaalde aspecten/gedrag een volwaardige en gelijkwaardige relatie in de weg staat dan is het voor mij een red flag. Zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die nog heel jong is denkt dat hij de wereld inclusief mensen naar zijn hand kan zetten, maar hoe langer je leeft, des te meer moet je van deze aanname af.

Van jezelf weet je wat je prettig vindt en wat niet. Als je niet meer denkt dat je je partner kan veranderen dan kies je automatisch geen "project" meer.

Kennelijk hebben de mannen van TO heel aantrekkelijke eigenschappen maar zodra het nieuwe eraf is en iedereen zich meer thuis voelt dan gaan de vervelende gewoonten (die daarvoor onopgemerkt aanwezig of acceptabel waren) de overhand krijgen. De wrevel , de ruzies en de haatuitbarstingen doen de rest.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 16-07-2018 11:25
32.27% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
MissButterflyyy schreef:
16-07-2018 10:42
Jeetje, ik ben boven de 30 en ga ook nog wel eens naar een festival, en wil het dan ook wel eens bont maken en af en toe een pilletje pakken.

Zijn dat nu rode vlaggen?

Ik vind het allemaal echt te kort door de bocht hoor.
Nou helemaal mee eens.
Wat n bekrompen gedoe
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vergeet je iets in je topic.
Wat zijn je verwachtingen, wensen en normen en waarden? Je geef aan dat een man nog te onvolwassen als hij regelmatig naar een festival gaat.
Volgens mij is jouw uitgangspunt dan dat je op zoek bent naar iemand die wil settelen en een huisman wil worden; dat is jouw wens. Niet van iedereen op het viva forum.
Ik vind een man die ‘over’ het festival gebeuren is een rode vlag, ik ben niet op zoek naar een huisman.
Alle reacties Link kopieren
Zijn dát rode vlaggen TO? Meen je dat? Zet die van jou eens in het volgende licht:
  • Heeft nieuwe liefde tijd en aandacht genoeg voor je?
  • Is hij/zij serieus en kun je op hem/haar bouwen?
  • Delen jullie interesses?
  • Is er aantrekkingskracht?
  • Kun je jezelf zijn bij hem/haar of loop je op eieren?
  • Is er sprake van wederzijds respect en goede communicatie of rommelt hij/zij maar wat aan?
  • Last but not least: toekomstvisie in orde..? Denk aan kinderen krijgen e.d.
Alleen het onderdeel 'schuld hebben' vond ik inderdaad wel iets om van te zeggen. Niemand zit te wachten op en klaploper en/of golddigger nee.
Alle reacties Link kopieren
Als hij mij op een voetstuk zet en/of extreem verliefd is/zegt te zijn.
.
- ontstaat er regelmatig ruzie waarbij jij denkt: hoe is dit nu ineens ontstaan?
- begrijpt hij je steeds niet?
- vormt hij bondjes met anderen tegen jou?
- probeert hij je te isoleren?
- gaat het dagelijkse leven alleen maar om hem en ben je bezig met je continu aan hem aan te passen?
- is hij racistisch?
- zijn er aanwijzingen dat hij niet in mij geïnteresseerd is, maar eigenlijk alleen maar in iets dat ik heb of hem kan geven?
Wanneer hij zegt dat zijn ex(en) gek of gestoord zijn.... of alle stukgelopen relaties niet zijn schuld zijn

Dat is voor mij een Red Flag

En als je merkt dat hij onnodig over kleine dingen niet eerlijk is
Naast wat in de OP staat is jaloezie en claimgedrag voor mij ook echt een rode vlag.
Dus wil hij constant weten waar ik was en met wie en tot hoe laat dan ben ik ook snel weer vertrokken.

Als ik in de trein zit en een iemand wordt gebeld door haar vriend/man en de eerste vraag is Waar ben je? Dan gaan mijn nekharen echt overeind staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen huisman maar ik wil ook geen puber meer. Maar dit zijn mijn rode vlaggen en dingen waar IK ongelukkig van word. Als jullie dat nietv zo zien oordeel ik niet.

Mijn ervaring met drank en drugs is dat mannen er onbetriuwbaar van worden als ze het in grote mate gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Betere titel voor dit topic zou misschien zijn: Wat zoek jij niet in een man?

Echte 'red flags' vind ik meer dingen zoals:

"Ja we hebben een relatie maar echt niemand mag het weten, want [...]" of "Nee, ik ben er nu nog niet aan toe om je aan mijn vrienden/familie voor te stellen." (professionele vreemdganger/leugenaar)

"Ik wil niet dat je je ouders/vriendinnen/[...] nog zo vaak ziet, die hebben een slechte invloed op je. En misschien moet je ook stoppen met werken." (isolatie, mogelijk gevolgd door emotionele of fysieke mishandeling)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
16-07-2018 12:15
Naast wat in de OP staat is jaloezie en claimgedrag voor mij ook echt een rode vlag.
Dus wil hij constant weten waar ik was en met wie en tot hoe laat dan ben ik ook snel weer vertrokken.

Als ik in de trein zit en een iemand wordt gebeld door haar vriend/man en de eerste vraag is Waar ben je? Dan gaan mijn nekharen echt overeind staan.
Haha. Ik moet daar ook niet aan denken nee, al is het wel de eerste vraag die mijn man vaak stelt als hij belt gevolgd door “hoe laat ben je thuis?”. Maar goed, we werken normaliter vanuit huis allebei en als hij dan belt weet ik dat het bijna etenstijd is en hij wil weten of hij op mij moet rekenen ermee. Niet in enge zin dus gelukkig.

Maar illustreert wel voor mij waarom het lastig is om echt eens sticker op iets te plakken als rode vlag. Veel dingen kunnen prima, maar het ligt echt aan de mate waarin en de intentie waarmee het gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
16-07-2018 12:21
Ik wil geen huisman maar ik wil ook geen puber meer. Maar dit zijn mijn rode vlaggen en dingen waar IK ongelukkig van word. Als jullie dat nietv zo zien oordeel ik niet.

Mijn ervaring met drank en drugs is dat mannen er onbetriuwbaar van worden als ze het in grote mate gebruiken.
Oh, ik dacht dat je echt rode vlaggen bedoelde als in: dit is potentieel gevaarlijk. Niet als in: dit zou voor mij een relatie om zeep helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vrouwen red flags zijn, of zouden moeten zijn weet ik na bijna 20 jaar viva forum wel. Ben wel benieuwd wat de red flags voor mannen zijn als het om vrouwen gaat. Ik ken de uitdrukking don't stick your dick in crazy, maar hoe halen zij de gekken er op tijd uit??
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven