Het Red Flag topic
maandag 16 juli 2018 om 10:26
Niemand is perfect en iedereen heeft zo zijn mindere kanten. Maar wanneer worden die minpunten echte red flags? Op welke dingen moet je letten bij een nieuwe liefde?
Ik trap af:
-Vrienden. Wat voor types zijn het? Krijg je er een vervelend gevoel bij als je ze ontmoet? Doen ze dingen(drugs, louche zaken) die jou niet aanstaan en gaat je vriend er in mee?
- Familie. Was zijn vader een alcoholist en drinkt hij zelf veel? Hoe behandelt hij zijn moeder? Vaak gaan mannen tpch onbewust op hun ouders lijken.
-Hobbies. Op je 30e is af en toe een festivalletje prima. Maar heeft hij nog steeds de drang om het helemaal bont te maken? Dan kan hij nog te onvolwassen zijn.
Omgaan met geld. Heeft hij schulden naast zijn studieschuld? Hoe betaalt hij dit af? Koopt hij onnodig dure dingen terwijl de schuld blijft groeien?
En nu jullie!
Ik trap af:
-Vrienden. Wat voor types zijn het? Krijg je er een vervelend gevoel bij als je ze ontmoet? Doen ze dingen(drugs, louche zaken) die jou niet aanstaan en gaat je vriend er in mee?
- Familie. Was zijn vader een alcoholist en drinkt hij zelf veel? Hoe behandelt hij zijn moeder? Vaak gaan mannen tpch onbewust op hun ouders lijken.
-Hobbies. Op je 30e is af en toe een festivalletje prima. Maar heeft hij nog steeds de drang om het helemaal bont te maken? Dan kan hij nog te onvolwassen zijn.
Omgaan met geld. Heeft hij schulden naast zijn studieschuld? Hoe betaalt hij dit af? Koopt hij onnodig dure dingen terwijl de schuld blijft groeien?
En nu jullie!
maandag 16 juli 2018 om 13:00
uit mijn vriendenkring weet ik dat er rode vlaggen wapperen bij:impala schreef: ↑16-07-2018 12:58Wat voor vrouwen red flags zijn, of zouden moeten zijn weet ik na bijna 20 jaar viva forum wel. Ben wel benieuwd wat de red flags voor mannen zijn als het om vrouwen gaat. Ik ken de uitdrukking don't stick your dick in crazy, maar hoe halen zij de gekken er op tijd uit??
- Vrouwen met meerdere kinderen (van meerdere mannen is extra vlag)
- Vrouwen zonder eigen inkomen
- Vrouwen van 30+ zonder ooit serieuze relatie
- Vrouwen waarvan in het begin de seks al niet geweldig is
- Vrouwen die je claimen
maandag 16 juli 2018 om 13:06
Ja dat is ook zo. Net als dat drugs gebruik. Paar keer per jaar naar een leuk festival en dan een pilletje slikken, geen probleem. Elk weekend volledig naar de klote gaan, nee bedankt. Af en toe met vrienden wat blowen in het weekend voor de gezelligheid, geen probleem. In je eentje elk weekend zitten blowen, nee bedankt.kirjailija schreef: ↑16-07-2018 12:46Haha. Ik moet daar ook niet aan denken nee, al is het wel de eerste vraag die mijn man vaak stelt als hij belt gevolgd door “hoe laat ben je thuis?”. Maar goed, we werken normaliter vanuit huis allebei en als hij dan belt weet ik dat het bijna etenstijd is en hij wil weten of hij op mij moet rekenen ermee. Niet in enge zin dus gelukkig.
Maar illustreert wel voor mij waarom het lastig is om echt eens sticker op iets te plakken als rode vlag. Veel dingen kunnen prima, maar het ligt echt aan de mate waarin en de intentie waarmee het gebeurt.
Ook mijn vriend belt mij weleens op in de trein met de vraag hoe laat ik ongeveer thuis ben. Gewoon praktisch en verpakt in de boodschap hey hoe was het op je werk vandaag en zit je al in de trein misschien? Maar die dwingende toon en dat gecontroleer daar kan ik heel slecht tegen.
maandag 16 juli 2018 om 13:07
Maar de punten die jij noemt staan niet gelijk aan wat je hier zegt. Natuurlijk is overmatig drank en drugs gebruik niet goed.Koffiekopjes schreef: ↑16-07-2018 12:21Ik wil geen huisman maar ik wil ook geen puber meer. Maar dit zijn mijn rode vlaggen en dingen waar IK ongelukkig van word. Als jullie dat nietv zo zien oordeel ik niet.
Mijn ervaring met drank en drugs is dat mannen er onbetriuwbaar van worden als ze het in grote mate gebruiken.
Maar iemand beoordelen op acties van derden is onverdiend en oneerlijk.
Ik ben 30+ en moeder en kom af en toe laat en dronken thuis. Moet man nu bij mij weg? Of moet ik vertrekken omdat zijn ouders te veel drinken terwijl hij heel verantwoord met alcohol omgaat? Of omdat een oude vriend van hem fervent wiet gebruiker is?
maandag 16 juli 2018 om 13:09
Hier op het forum krijg ik vaak de indruk dat “soort soort zoekt” mannen die niet te vertrouwen zijn om wat voor reden dan ook gaan hier vaak samen met jaloerse/achterdochtige vrouwen die bewijs van goed gedrag nodig hebben en data actief naar gaan zitten zoeken en net zo lang graven en vragen tot ze iets gevonden hebben wat hun gelijk bevestigd (of waarvan ze denken dat het het bevestigd). Al kan ik mij goed voorstellen dat dat ook een wisselwerking is en niet van dag 1 zo is, maar dat ze elkaar versterken: vaag zijn = meer controle of controle = meer verzwijgen. Zoiets.impala schreef: ↑16-07-2018 12:58Wat voor vrouwen red flags zijn, of zouden moeten zijn weet ik na bijna 20 jaar viva forum wel. Ben wel benieuwd wat de red flags voor mannen zijn als het om vrouwen gaat. Ik ken de uitdrukking don't stick your dick in crazy, maar hoe halen zij de gekken er op tijd uit??
Hoe dan ook is jaloezie en controledrang, en dingen uitspoken waarvan je niet wil dat je partner het weet wel een signaal dat je er maar beter mee kan stoppen volgens mij. Denk niet dat vertrouwen dan ooit weet natuurlijk komt in die relatie. Kan je beter een ander zoeken en met een schone lei beginnen. Of single blijven. En eventueel aan je eigen issues werken.
maandag 16 juli 2018 om 13:41
maandag 16 juli 2018 om 13:45
Oef, neerbuigend doen vind ik zo’n afknapper. Als was het de mooiste man op aarde, zou er accuut van opdrogen. Onbeschoft is ook weinig aantrekkelijk en agressie wel een echte rode vlag (nou ja, agressie zonder aanleiding dan en het ligt er ook aan hoe het wordt geuit).lotus77 schreef: ↑16-07-2018 13:41Hoe hij andere mensen behandelt. Over een maand of zes ben jij dat, namelijk. Dus mannen die onbeschoft, agressief of neerbuigend doen naar bijvoorbeeld bedienend personeel, medeweggebruikers, andere bezoekers van een activiteit, daar kun je beter snel een punt achter zetten.
maandag 16 juli 2018 om 16:28
Ik heb een relatie gehad met een man die teveel dronk en drugs gebruikte. Zijn vader was alcoholist. Dan zit het dus in de familie en heeft hij geen zelfreflectie.HaPu schreef: ↑16-07-2018 13:07Maar de punten die jij noemt staan niet gelijk aan wat je hier zegt. Natuurlijk is overmatig drank en drugs gebruik niet goed.
Maar iemand beoordelen op acties van derden is onverdiend en oneerlijk.
Ik ben 30+ en moeder en kom af en toe laat en dronken thuis. Moet man nu bij mij weg? Of moet ik vertrekken omdat zijn ouders te veel drinken terwijl hij heel verantwoord met alcohol omgaat? Of omdat een oude vriend van hem fervent wiet gebruiker is?
Met zo'n vader weet je wat er mis kan gaan en je doet het toch. Dat is voor mij de red flag.
Natuurlijk reken ik mensen niet af op derden. Wel is het zo dat als jij elke maand coke snuift met je vrienden dat ook iets over je waarden zegt. Waar je mee omgaat...
maandag 16 juli 2018 om 16:48
Red flags:
- mannen die veel te snel willen gaan;
- mannen die je op een voetstuk plaatsen;
- mannen die op iedere slak zout leggen;
- mannen met ex-en die ze volkomen zwart maken zonder naar hun eigen aandeel te kijken;
- mannen die doorzeuren over seks en daarmee over je grenzen gaan;
- mannen die alles willen beslissen.
Kortom, het soort man waar hier een klaagtopic over wordt geopend en die dan door de TO "haar lieve vriend" wordt genoemd.
Ik heb tegenwoordig IRL nog maar een half woord nodig om dit soort eikels er tussen uit te vissen.
- mannen die veel te snel willen gaan;
- mannen die je op een voetstuk plaatsen;
- mannen die op iedere slak zout leggen;
- mannen met ex-en die ze volkomen zwart maken zonder naar hun eigen aandeel te kijken;
- mannen die doorzeuren over seks en daarmee over je grenzen gaan;
- mannen die alles willen beslissen.
Kortom, het soort man waar hier een klaagtopic over wordt geopend en die dan door de TO "haar lieve vriend" wordt genoemd.
Ik heb tegenwoordig IRL nog maar een half woord nodig om dit soort eikels er tussen uit te vissen.
maandag 16 juli 2018 om 16:51
Stel dat jij die twee kinderen bij twee verschillende exen hebt dan snap ik wel dat een man dat als een red flag kan zien. Zit je mooi opgescheept met twee exen, twee omgangsregelingen en al het gezeur en gedoe wat daar eventueel nog bij komt kijken.
En daarbij is het dus twee keer misgegaan met een vent die je dan blijkbaar op dat moment goed genoeg vond om er een kind mee te krijgen. Hoe groot is dan de kans dat het tussen hem en jou wel forever ever after zal zijn.
maandag 16 juli 2018 om 17:12
Mannen die te snel gaan zag ik vroeger per abuis altijd als mannen die er écht voor gingen en serieus met mij waren. Tegenwoordig weet ik dat het een maniupulatieve taktiek is.
Overigens krijg ik een beetje jeuk van het woord 'claimerig'. Ik werd al claimerig genoemd door mijn ex omdat ik hem in elk geval in het weekend wilde zien, en omdat ik hem elke dag appte. Geen overdreven gedrag, maar vaak zijn types die daar zo extrem de nadruk op leggen types die weten dat wat ze doen niet helemaal zuiver is en niet willen dat jij je ermee bemoeit. Zelf vind ik claimerig elkaar dingen verbieden, overdreven controleren van social media en eisen dat hij alles voor jou opgeeft.
Overigens krijg ik een beetje jeuk van het woord 'claimerig'. Ik werd al claimerig genoemd door mijn ex omdat ik hem in elk geval in het weekend wilde zien, en omdat ik hem elke dag appte. Geen overdreven gedrag, maar vaak zijn types die daar zo extrem de nadruk op leggen types die weten dat wat ze doen niet helemaal zuiver is en niet willen dat jij je ermee bemoeit. Zelf vind ik claimerig elkaar dingen verbieden, overdreven controleren van social media en eisen dat hij alles voor jou opgeeft.
maandag 16 juli 2018 om 17:14
Zijn we daar allemaal niet eens ingetrapt toen we jong waren? Ik zie deze rode vlag nu ook van ver, maar ik heb wel leergeld betaald.Koffiekopjes schreef: ↑16-07-2018 17:12Mannen die te snel gaan zag ik vroeger per abuis altijd als mannen die er écht voor gingen en serieus met mij waren. Tegenwoordig weet ik dat het een maniupulatieve taktiek is.
impala wijzigde dit bericht op 16-07-2018 17:16
13.17% gewijzigd
.
maandag 16 juli 2018 om 17:15
Dat kan ik me voorstellen, maar ze zei dat een vrouw met meerdere kinderen een rode vlag is, bij verschillende partners een extra vlag.sneeuwwitje80 schreef: ↑16-07-2018 16:51Stel dat jij die twee kinderen bij twee verschillende exen hebt dan snap ik wel dat een man dat als een red flag kan zien. Zit je mooi opgescheept met twee exen, twee omgangsregelingen en al het gezeur en gedoe wat daar eventueel nog bij komt kijken.
En daarbij is het dus twee keer misgegaan met een vent die je dan blijkbaar op dat moment goed genoeg vond om er een kind mee te krijgen. Hoe groot is dan de kans dat het tussen hem en jou wel forever ever after zal zijn.
Vraag me af wat er mis is (volgens die vrienden dan) met een vrouw die gewoon twee kinderen heeft bij 1 vader.
...
maandag 16 juli 2018 om 17:21
Ik zou er persoonlijk wel op afknappen als iemand niet met geld om kan gaan. Of wanneer iemand heel aanhankelijk is van jou of van de ouders bijvoorbeeld.
Roken is voor mij ook een afknapper.
Verder hobby's en zo maakt me niet uit. Ik hoef ook niet alles leuk te vinden en het overal mee eens te zijn.
Roken is voor mij ook een afknapper.
Verder hobby's en zo maakt me niet uit. Ik hoef ook niet alles leuk te vinden en het overal mee eens te zijn.
Onze tijd is nu.
maandag 16 juli 2018 om 17:22
Mis lijkt mij een groot woord. Maar ik kan mij wel voorstellen dat iemand liever een partner zonder kinderen heeft, of geen zin heeft om ook jaren met de-ex-van geconfronteerd te worden. En dan hoeft het nog niet eens de ex-from-hell te zijn ofzo. Maar een rode vlag? Mwah. Voor mij niet. Het is maar net wat je onder rode vlag verstaat, denk ik. Als het is als niet je directe voorkeur, snap ik het. Het kan (maar moet niet) toch meer gedoe betekenen. Maar om het nu in een rijtje te zetten met bijv. agressie, (zwaar) drugsgebruik... voor mij in elk geval niet.
maandag 16 juli 2018 om 17:24
Komt ook een beetje door romcoms op TV en in de bios, want daar is love bombing met veel kadootjes en aandacht, gelijk met je willen trouwen en grote gebaren maken met stalkgedrag erbij als je gewoon je grenzen aangeeft "romantisch".
En de egocentrische onbereikbare eikel wordt ook altijd op het laatst een lieve gevoelige man die zijn gevoelens gewoon niet durfde te tonen.
maandag 16 juli 2018 om 17:41
Klopt, en zo vallen veel jonge vrouwen ook op de bad guy want die hebben altijd een klein hartje.iris1969 schreef: ↑16-07-2018 17:24Komt ook een beetje door romcoms op TV en in de bios, want daar is love bombing met veel kadootjes en aandacht, gelijk met je willen trouwen en grote gebaren maken met stalkgedrag erbij als je gewoon je grenzen aangeeft "romantisch".
En de egocentrische onbereikbare eikel wordt ook altijd op het laatst een lieve gevoelige man die zijn gevoelens gewoon niet durfde te tonen.
Pff, het is dat ik mezelf nu een datingstop heb gegeven , want ik krijg al hoofdpijn van al jullie verhalen. Hoe komen mensen toch aan een goede, leuke man? Ik heb zat mannelijke vrienden waar ik echter nooit een relatie mee aan zou gaan, daar zijn ze te egocentrisch/puberaal voor.
maandag 16 juli 2018 om 18:04
Wat zijn mannen die snel gaan? Wij zijn na de eerste date +seks met eerste date al jarenlang getrouwd.Koffiekopjes schreef: ↑16-07-2018 17:12Mannen die te snel gaan zag ik vroeger per abuis altijd als mannen die er écht voor gingen en serieus met mij waren. Tegenwoordig weet ik dat het een maniupulatieve taktiek is.
Bedoel je dat soort man/vrouw?
maandag 16 juli 2018 om 18:07
Prima dat jezelf een datestop heb gegeven, en van die verhalen van hier zou ik mij niets aantrekken.Koffiekopjes schreef: ↑16-07-2018 17:41Klopt, en zo vallen veel jonge vrouwen ook op de bad guy want die hebben altijd een klein hartje.
Pff, het is dat ik mezelf nu een datingstop heb gegeven , want ik krijg al hoofdpijn van al jullie verhalen. Hoe komen mensen toch aan een goede, leuke man? Ik heb zat mannelijke vrienden waar ik echter nooit een relatie mee aan zou gaan, daar zijn ze te egocentrisch/puberaal voor.
maandag 16 juli 2018 om 18:08
Nou, mijn ex hemelde mij enorm op, wilde meteen gaan samenwonen en al die romantische dingen. Gaande weg storte dat in, werd hij steeds botter, gemener en uiteindelijk dumpte hij mij via de telefoon. Mannen zoals dat palmen je in, ze menen het niet echt. Dus niet wat jij hebt, dat is dan gewoon echt en puur.
maandag 16 juli 2018 om 18:10
En zelfs dat is dan gewoon pech hebben, iedereen maakt wel eens verkeerde keuzes.Koffiekopjes schreef: ↑16-07-2018 18:08Nou, mijn ex hemelde mij enorm op, wilde meteen gaan samenwonen en al die romantische dingen. Gaande weg storte dat in, werd hij steeds botter, gemener en uiteindelijk dumpte hij mij via de telefoon. Mannen zoals dat palmen je in, ze menen het niet echt. Dus niet wat jij hebt, dat is dan gewoon echt en puur.
maandag 16 juli 2018 om 18:16
Ja dat is een standaard manipulatie truc van dit soort types. Ze willen ook vaak gelijk een liefdesbaby van jeKoffiekopjes schreef: ↑16-07-2018 18:08Nou, mijn ex hemelde mij enorm op, wilde meteen gaan samenwonen en al die romantische dingen. Gaande weg storte dat in, werd hij steeds botter, gemener en uiteindelijk dumpte hij mij via de telefoon. Mannen zoals dat palmen je in, ze menen het niet echt. Dus niet wat jij hebt, dat is dan gewoon echt en puur.
maandag 16 juli 2018 om 18:16
De eerste beste van mijn leeftijd die niet bij mij op school zat in de kroeg aan de haak geslagen en niet meer losgelaten, haha.Koffiekopjes schreef: ↑16-07-2018 17:41Klopt, en zo vallen veel jonge vrouwen ook op de bad guy want die hebben altijd een klein hartje.
Ik denk dat een deel ook mazzel is soms, je moet maar net iemand treffen met wie het ook op lange termijn leuk blijft klikken, van beide kanten. Want ook zonder drama, red flags, etc. kan het zijn dat ze koek op gaat.