Manipulerende vriend

17-11-2018 02:27 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste gebruikers,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Om er wat context aan te geven: Ik heb al 1,5 jaar een lieve vriend, die ver weg woont. Hij is namelijk pas geleden verhuisd naar Duitsland, maar ik ga ieder weekend langs. Dat is voor mij zo ongeveer 3,5 uur rijden met de auto (overigens komt hij nooit naar mij toe en weigert hij ook mee te betalen voor de benzine). Iedere keer dat we normaal afspraken hadden we seks, soms wel meerdere keren op de dag.

Afgelopen weekend was ik bij hem, en voelde ik me misselijk na die lange rit in de auto. Hij echter, sprong meteen boven op me en begon wat te friemelen en te kussen (zijn teken voor “ik wil seks”). Toen ik zei dat ik dat liever niet meteen wilde doen, zei hij dat dat oké was. Maar de rest van de dag deed hij zó afstandelijk en boos en gemeen, ik moest bijna huilen. Hield aan tot ik zijn zin gaf en met hem het bed in dook.

vandaag was ik weer langs gegaan, met mijn laatste centen (ik krijg volgende week wel loon) en had ik echt buikpijn, een heel opgeblazen gevoel. Hij begon weer geil te doen en zin te krijgen in seks, dus ik stemde maar in, want had geen zin in nog een negatieve dag. 2 minuten na voorspel wilde hij doggy doen. Ik vertelde dat ik liever een ander standje wilde want ik had echt buikpijn, op de een of andere reden geeft doggy me een drukkend gevoel in mijn onderbuik en da kon ik er niet bij hebben. Hij zei weer dat het goed was, maar vanaf dat moment raakte hij me maar heel oppervlakkig aan, zeurde dat hij in slaap viel en de seks heel saai en stom vond. Toen ik zei dat ik misschien doggy zou doen, was hij opeens “niet meer moe”.

Ik merk nu pas dat hij vaker zo doet als hij zijn zin niet krijgt. Terwijl in een relatie beide personen moeten overleggen over hn behoeften. In de avond zouden we film kijken op zijn laptop, en stond er perongeluk nog een E-book open. Dat boek ging over mensen manipuleren.

Manipuleert hij me? Iedere keer dat hij zo kut doet om zijn zin te krijgen, krijg ik vooraf steeds minder zin in seks. Ook zeurt hij tijdens de seks om standjes die HIJ wil doen, en zelfs als ik iets anders wil probeert hij me met hart en ziel over te halen. Echter zodra ik mijn behoeften op tafel gooi krijgen we ruzie omdat hij mij dom vind en ik niks nieuws wil “uitproberen”, terwijl ik altijd open sta voor nieuwe dingen (als ik me niet te ziek voel voor seks)

Ook staat hij in de omgeving bekend als gemeen persoon. Ik ben bang dat zijn lieve masker er binnenkort helemaal van afvalt en ik de ware gemene “hem” zie. Hij maakt namelijk al vanaf het begin ruzie om kleine dingen, als hij bijvoorbeeld een vraag van mijn kant “dom” vind, krijgen we al ruzie. En dan mij afkatten omdat ik me afvraag waarom hij over dit ruzie maakt. IK ben altijd degene die fout zit (zijn punt is altijd de ultieme waarheid), en IK ben de dommerik die niet kan beargumenteren. Hij ziet zichzelf altijd als hoger en beter dan anderen, en zegt alleen sorry omdat hij zich achteraf schuldig voelt. Nog nooit heeft hij een fout toegegeven, terwijl ik dat wel altijd doe. Meestal geef ik dan weer zijn zin, en zeg ik dat IK fout zit. Omdat ik geen zin heb in een discussie om NIKS. Ik dacht dat ik altijd écht fout zat, want zo laat hij me wel altijd voelen (terwijl ik vaak niet eens echt fout zat!)

Heel zeikverhaal, maar heb even advies nodig. Ik houd nog steeds van hem, we hebben leuke dingen meegemaakt, en buiten het manipuleren om doet hij echt zeer lief (hou ik wel van) maar nu twijfel ik of ik het al dan niet moet uitmaken... hij zal me waarschijnlijk ook weer manipuleren om het níét uit te maken als ik het aankaart. Ik weet niet meer of ik zijn “gevoelens” kan vertrouwen. Uitpraten werkt nooit, hij maakt er altijd een ruzie van.


Bedankt voor het lezen

Maak het uit met hem, hoe moeilijk het ook zal worden

Totaal aantal stemmen: 256

ja (97%)
Nee (3%)
Alle reacties Link kopieren
Ok.
Alle reacties Link kopieren
Best een baas, die vent. Hij heeft al 1,5 jaar een neukertje die zo gewillig en slaafs is dat hij niet alleen regelmatig van bil kan, maar ze rijdt nog speciaal naar hem toe ook. Ik ben best jaloers.
Alle reacties Link kopieren
"heb al 1,5 jaar een lieve vriend" Waar dan? Ik lees alleen maar over een hork die je manipuleert en niet serieus neemt. Gewoon blokkeren die hap en nooit meer langsgaan, zo'n zak hooi kun je beter kwijt dan rijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me.. maar ik kan nergens uit jouw verhaal opmaken dat hij een empathisch vermogen heeft. Lief?
Ik hoop voor jouzelf dat je een lieve man mag tegenkomen.. die ook jou eens tegemoet komt. Niet alleen in afstand rijden.. maar ook in jouw behoeftes. Wanneer jij aangeeft buikpijn te hebben, en dat standje liever niet doet, tóch zijn zin doordrijven? Nou nou.. écht heel lief!
To ik heb in de poll gekozen voor "uitmaken".
Ja dat is even een moeilijke tijd. Die gaat voorbij. Je gaat jezelf toch geen heel leven zo laten manipuleren? Want dat doet hij! Zulk kleutergedrag kan je vinden in de eerste beste school. Zoek een volwassen iemand.. die om de juiste dingen met jou wil samen zijn.
Jij verdient namelijk zoveel beter. Sterkte!
Je bent zijn seks speeltje en niet meer dan dat. Hij doet lief?? Hij doet helemaal niet lief! Jij bent zo onzeker als de pest en hij misbruikt dat, daar zit echt geen liefde bij.

Mijn advies? Uitmaken en nooit meer contact hebben. Hij hoeft het niet met je eens te zijn, hij hoeft het niet eens te snappen. Je bent hem geen verantwoording schuldig.
Vraag je echt nog om advies? Volgens mij is dit echt alleen voor jou een relatie. Wat doe je jezelf aan? Deze positie verdient toch niemand? Kom op! Het geld wat je voor je volgende bezoek zou uitgeven aan jezelf uitgeven: lekker shoppen, beautybehandeling of iets kopen wat je niet nodig hebt maar heel graag wil hebben. Je bent veel meer waard dan waar je jezelf hebt neergezet. Ga dat herontdekken. Zet m op!
Dus dit is zijn lieve masker. Ben benieuwd naar zijn niet-lieve masker, slaat hij dan oude vrouwtjes tegen de vlakte of wat?
Wat is er lief aan hem, noem eens wat voorbeelden en hoe heb je hem ontmoet?

De poll sla ik over, lijkt me een no-brainer.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Hij hoeft jou helemaal niet te manipuleren. Simpelweg commanderen volstaat.
.
Alle reacties Link kopieren
Redenen om bij hem te blijven:

- we hebben leuke dingen gedaan.
- als ik zijn gedrag aankaart zal hij me wel manipuleren om het níét uit te maken.

Is dat voor jou genoeg om in een lange afstands relatie te zitten met een man die je kleineert, onder druk zet voor seks tegen je zin en altijd de schuld voor de problemen bij jou neerlegt?

Wat zouden je vader en je moeder zeggen als ze dit zouden weten over jullie?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
MeAndYou25 schreef:
17-11-2018 03:02
Het spijt me.. maar ik kan nergens uit jouw verhaal opmaken dat hij een empathisch vermogen heeft. Lief?
Ik hoop voor jouzelf dat je een lieve man mag tegenkomen.. die ook jou eens tegemoet komt. Niet alleen in afstand rijden.. maar ook in jouw behoeftes. Wanneer jij aangeeft buikpijn te hebben, en dat standje liever niet doet, tóch zijn zin doordrijven? Nou nou.. écht heel lief!
To ik heb in de poll gekozen voor "uitmaken".
Ja dat is even een moeilijke tijd. Die gaat voorbij. Je gaat jezelf toch geen heel leven zo laten manipuleren? Want dat doet hij! Zulk kleutergedrag kan je vinden in de eerste beste school. Zoek een volwassen iemand.. die om de juiste dingen met jou wil samen zijn.
Jij verdient namelijk zoveel beter. Sterkte!

Dit dus.
Wat een klootzak die vent.
Lees je OP nog eens door alsof het een ander persoon betreft die dit lot uit de loterij aan de haak heeft geslagen, dan is er maar één juiste beslissing.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-11-2018 11:34
Reden: trollhinten
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij hem blijven natuurlijk. Fantastische relatie, hij is zo lief zeg je zelf! En het enige dat hij van jou vraagt is dat je, op eigen kosten, regelmatig langs komt om zijn gratis hoer te zijn, wie doet daar nou moeilijk over?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet leuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je vindt hem lief. Wat zit je dan te zeuren?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen vriend. Een vriend is iemand die in woord en gedrag om jou geeft en jou de gelukkigste vrouw van de wereld wil maken, omdat jij jij bent. Deze meneer denkt niet aan jou maar alleen aan zichzelf, wegwezen nu het nog kan.
Love is the meaning of life
Hij komt nooit naar jou toe, houdt geen rekening met je als je je niet lekker voelt. Wil alleen maak neuken ook als je ziek bent. Waar wacht je eigenlijk nog op? Hij is lief omdat hij soms eens een keer naar je lacht?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een ex. En dan ben je hem echt liever kwijt als rijk.

Het wordt kut, het wordt moeilijk. Hij zal mogelijk van alles uit de kast halen en wellicht zie je nog een stuk ware ik.

Ik heb het toen niet eens gezegd geloof ik. Ik heb tijdens een telefoontje de hoorn er op gegooid en telefoon uitgezet. Dat was het begin...

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dit zou er een zijn waarbij je de telefoon pakt en zegt gabber ik kom niet meer en het is uit. Als
Je er nog over wil praten rij je zelf maar naar Nederland, maar van mij hoeft dat eigenlijk niet.

Ben je inmiddels wel van de stinkende afscheiding af? Of was het een SOA?
Wat laat jij je gebruiken, vreselijk dat jij dat accepteert.
Je bent de seksvriendin van een nutteloos figuur dat ook nog eens ver weg woont. Er is geen sprake van liefde en jij ziet dat niet.
Jij doet moeite voor hem, hij niet voor jou. Word jij eens even heel snel wakker om in te zien dat je hier z.s.m. een eind aan moet maken.
Ga maar alvast dromen over de wél leuke dingen waar je je tijd en geld aan kunt besteden als je deze foute vent hebt gedumpt. Veel plezier alvast met je nieuwe leven, je gaat er blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen liefdesrelatie, jij bent gewoon een neuk, meer niet.


Uit niets dat je schrijft blijkt dat jij meer dan een neuk bent voor hem.

Ga eens niet naar Duitsland en kijk eens hoeveel moeite hij voor jou doet.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een seksrelatie. Hij wil je alleen maar voor de seks, voor de rest moet je niet zeuren en lastig doen. Dit is geen normale liefdesrelatie.
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
17-11-2018 07:45
Klinkt als een ex. En dan ben je hem echt liever kwijt als rijk.

Het wordt kut, het wordt moeilijk. Hij zal mogelijk van alles uit de kast halen en wellicht zie je nog een stuk ware ik.

Ik heb het toen niet eens gezegd geloof ik. Ik heb tijdens een telefoontje de hoorn er op gegooid en telefoon uitgezet. Dat was het begin...

Sterkte
Klinkt ook als mijn ex.
Ik kwam heel moeilijk mentaal van hem los. Op het moment dat hij door had dat het menes was haalde hij de trukendoos uit de kast.
Het scheelt wel dat hij in Duitsland woont en te gierig is om naar jou toe te komen.
Uitmaken is dan eigenlijk simpel gedaan.
Hij is niet leuk. Uitmaken gaat niet moeilijk worden: gewoon niet meer in je auto stappen. Moet jij opletten hoe snel hij zijn geduld verliest, zijn ‘lieve’ (waar dan?!?) masker af zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven