Bang om naar de hel te gaan

21-11-2018 14:41 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje een rare topic titel maar ik heb geen moment rust meer in mijn hoofd.
Ik hoop dat er ook christelijke dames hier op het forum zitten.

Ik heb een leven achter de rug waarin ik veel heb meegemaakt. Vooral veel ellende. In mijn jeugd en relaties.
Een paar jaar geleden ben ik tot geloof gekomen en God heeft mijn verdriet weggenomen en Hij was en is er altijd voor mij.
Nu heb ik veel zonden gedaan in mijn leven. Daarvoor vergeving gevraagd. Ik ben nu twee jaar alleen, na een gewelddadige huwelijk waarin ik verschrikkelijk ben behandeld.

Nu heb ik sinds twee maanden een ontzettend lieve man leren kennen, hij is christelijk opgevoed maar sinds vijf jaar ofzo is hij niet meer met het geloof bezig maar hij staat er niet negatief tegenover.

Nu hebben wij nog geen sex gehad maar zijn we daar wel aan toe. En nu komt mijn angst, ik ben zo bang dat ik naar de hel ga als ik sex ga hebben voor het huwelijk.
En natuurlijk wil ik nu niet trouwen, misschien over een paar jaar. Maar ik kan het niet maken om hem zo lang te laten wachten.

Ik begrijp dat er veel zullen lachen om dit topic maar ik hoop wat serieuze reacties te krijgen. Ik zit hier heel erg mee.

Groetjes Tess
lijkt je dit allemaal erg realistisch?
Tessiepressie schreef:
21-11-2018 14:41
Maar ik kan het niet maken om hem zo lang te laten wachten.

Waarom niet? Als jij nog geen seks wil hebben (om wat voor reden dan ook), dan heb je nog geen seks. En als hij dat niet accepteert is dat heel jammer voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Welke god is precies tot jou gekomen? Hij klinkt namelijk niet heel gezellig met zn gedreig.

Zoek een andere god. Die er ook altijd is, maar niet oordeelt over zaken waar ie niks mee te maken heeft.

Lijkt Boeddha je wat?
Hoe heb je dat met andere relaties gedaan?
Dus hij is niet zo lief om dit van jou te willen accepteren en respecteren?
PotjePindakaas schreef:
21-11-2018 15:12
Dus hij is niet zo lief om dit van jou te willen accepteren en respecteren?
Ach en wee, het is natuurlijk heel normaal om met seks te wachten tot het huwelijk anno 2018.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, eerst trouwen. En tot die tijd alleen handwerk.
ik geef mn bek ook maar een douw
De hel bestaat niet.

There you go:

http://30ce.com/developmentofhell.htm

http://churchandstate.org.uk/2015/12/re ... with-fear/
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 15:17
80.77% gewijzigd
Is er geen christelijke dating site?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij stuurt God geen mensen naar de Hel omdat ze lust en/of de liefde bedrijven. Als de Hel al bestaat komen daar eerder mensen in terecht die lust en liefde tot zonde verklaren en daarmee veel levens verpesten.

De Thora (Wet) luidt:
Wat U niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet. Dat is de Thora, de rest is uitleg en commentaar!
(Rabbijn Hillel)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
De hel is waar je je nu in bevindt met die angst, want het vagevuur bestaat niet. De enige manier waarop je de hel kunt ervaren is hier op aarde, dat zou je moeten weten met alles wat je allemaal achter de rug hebt en daar komt bij dat God echt niet negatief tegenover het bedrijven van de liefde staat, integendeel, God is liefde, dus wat is je punt.
Wij mensen zijn heel simpel, en denken dat God ook zo is. God "straft" niet zoals wij mensen zouden doen. Hoe ik geloof is: God wil dat ik zuinig op mezelf ben en gelukkig ben, omdat Hij mij liefheeft. God heeft niet voor niets seks zo fijn gemaakt. We mogen er van genieten, máár wel op onszelf passen. In mijn ogen heeft God geen regels gesteld, maar hebben wij mensen die kaders gesteld om hrt duidelijk voor onszelf te maken.

Dus, als jullie er samen aan toe zijn om seks te hebben, doe het en geniet er van.

Nb: ik vind het stukje "naar de hel gaan" veel te ingewikkeld, vandaar dat ik het buiten beschouwing heb gelaten.
Jij beslist over jouw eigen lichaam!
Wil je geen seks, dan moet vriend zich er maar bij neerleggen.
Indien hij jou echt graag ziet dan moet hij maar wachten.
Wat betreft de hel waar je naartoe zou gaan indien wel seks: dan gaat 3/4 van de wereldbevolking daar naartoe.
Ben je er echt van overtuigd dat je naar de hel zou moeten?
Wie zou dat accepteren? Wachten tot je getrouwd bent?
Eerlijk?
Er zijn laatst wat onderzoeken gedaan waar uit blijkt dat de hel wel degelijk bestaat. Ik zou het risico niet nemen. Natuurlijk proberen ze je hier over te halen om te zondigen. Niet aan toegeven!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel Christenen geloven en voelen in hun hart dat de hel niet bestaat. Waarom ben jij zo bang?
aidem schreef:
21-11-2018 15:19
Er zijn laatst wat onderzoeken gedaan waar uit blijkt dat de hel wel degelijk bestaat. Ik zou het risico niet nemen. Natuurlijk proberen ze je hier over te halen om te zondigen. Niet aan toegeven!
Ja ga jij het vuurtje even opstoken.. :facepalm:
aidem schreef:
21-11-2018 15:19
Er zijn laatst wat onderzoeken gedaan waar uit blijkt dat de hel wel degelijk bestaat. Ik zou het risico niet nemen. Natuurlijk proberen ze je hier over te halen om te zondigen. Niet aan toegeven!
Tjonge, wat vals, echt!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-11-2018 15:16
De hel is waar je je nu in bevindt met die angst, want het vagevuur bestaat niet. De enige manier waarop je de hel kunt ervaren is hier op aarde, dat zou je moeten weten met alles wat je allemaal achter de rug hebt en daar komt bij dat God echt niet negatief tegenover het bedrijven van de liefde staat, integendeel, God is liefde, dus wat is je punt.
Inderdaad. Angst is een slechte raadgever. En mensen die met de Hel dreigen zijn slechte mensen. God is liefde. De Hel wordt door mensen gemaakt.

Daarnaast ben je geen goed mens als je dingen doet of nalaat met het oog op beloning of bestraffing.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ten eerste is er een duidelijk verband tussen intelligentie en het geloof in het bestaan van " de hel" . Het komt er op neer dat intelligente mensen er niet in geloven.

Dus ik zou je niet druk maken over sprookjesverhalen.
Wie zegt dat die zonden die jij zogenaamd begaan hebt in het verleden zijn vergeven? Wellicht maakt die seks buiten het huwelijk niets meer uit en ben je al verdoemd.

Ik zou eens gaan praten met een psycholoog, dit soort angsten lijken mij niet gezond.

En dan boos zijn als iemand beweert dat geloven niet goed is voor de geestelijke gezondheid... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
21-11-2018 15:25
Ten eerste is er een duidelijk verband tussen intelligentie en het geloof in het bestaan van " de hel" . Het komt er op neer dat intelligente mensen er niet in geloven.

Dus ik zou je niet druk maken over sprookjesverhalen.
Amen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben christelijk, en geloof voor de volle 100%. Maar ook ik heb sex gehad, toen ik ongehuwd was. Je moet van God geen boeman maken, want gered =gered. Punt. Zodra jij Jezus hebt geaccepteerd, ben jij sowieso gered. God wil natuurlijk dat jij de juiste keuzes maakt, en daarmee zeg ik niet dat je iets wel of niet moet doen. Maar vergeven/gered ben je sowieso. Het zou alleen het mooiste zijn, om het af te wachten. Maar ook al besluit jij het wel te doen, zal dat niet iets zijn waardoor je naar de hel gaat.
Hetvrijewoord schreef:
21-11-2018 15:26
Wie zegt dat die zonden die jij zogenaamd begaan hebt in het verleden zijn vergeven? Wellicht maakt die seks buiten het huwelijk niets meer uit en ben je al verdoemd.

Ik zou eens gaan praten met een psycholoog, dit soort angsten lijken mij niet gezond.

En dan boos zijn als iemand beweert dat geloven niet goed is voor de geestelijke gezondheid... :facepalm:
Ook al prutsen in de geestelijke gesteldheid van een medemens. Geen wonder dat ze bang is, met figuren zoals jij om het vuur op te stoken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven