Gouden tips? Iemand?

09-03-2019 16:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 4 jaar samen met mijn partner.
Mijn partner’s familie is heel close. Mijn familie daarentegen.... Mijn vader en mijn broers (3) hebben nooit de moeite genomen om even kennis te maken. Ik denk dat het wel zo netjes is om jezelf even voor te stellen als vader van of broer van. (Dat verwachten ze ook) Mijn moeder heeft wel kennisgemaakt, omdat ik zo gepushed heb, maar daar bleef het dan ook bij. Met zijn familie kan ik niet echt goed opschieten. Ik heb het idee dat het komt omdat mijn familie geen interesse toont. En daardoor een slecht indruk heb gemaakt :cry:
Ik voel gewoon totaal geen support vanuit mijn kant. :cry:
Mn familie doet wel doodnormaal tegen mij, maar in mn relatie hebben ze geen interesse. Ik heb gekozen voor hem, moeten ze mee leren leven toch? Het is niet zo dat ze hem niet mogen, me vader en mn partner gingen samen fitnessen. We gingen geregeld bij mn vader op bezoek. Met mn broers was er geen probleem.

Maar ik mis toch iets en heb het gevoel dat het niet zo hoort......

Hoe kan ik hierop reageren?
Bedoel je dat jouw vader en broers moeten kennismaken met de familie van jouw vriend? Hebben ze elkaar dan niet al eens ontmoet op verjaardagen ofzo van jullie?

En hoezo moet het van jouw familie uitkomen,want het komt blijkbaar ook niet van zijn familie uit?

Ik snap je niet helemaal, geloof ik ;-D
Ga je deze OP straks ook weer verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Je minder druk maken?

Ik snap het probleem niet echt. Je vader en vreind gaan samen fitnessen?Dat lijkt me nou het toppunt van een hele goede familieband, zoveel tijd met elkaar doorbrengen. Mijn vriend spreekt/ziet mijn vader nooit alleen, ik zie ook niet in waarom dat zou moeten. Mijn ouders spreken mijn schoonouders als ze elkaar zien op onze verjaardag, verder ook niet. Ze hebben elkaar ook voor het eerst ontmoet op mijn verjaardag. Waarom zouden ze verder contact moeten hebben?

Ik vind het vrij onduidelijk wat nou precies het probleem is, van wie en waarom. Misschien kun je iets duidelijker zijn of je gewoon wat meer volwassen opstellen en wat minder aan iedereens familie moet hangen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
09-03-2019 16:21
Bedoel je dat jouw vader en broers moeten kennismaken met de familie van jouw vriend? Hebben ze elkaar dan niet al eens ontmoet op verjaardagen ofzo van jullie?

En hoezo moet het van jouw familie uitkomen,want het komt blijkbaar ook niet van zijn familie uit?

Ik snap je niet helemaal, geloof ik ;-D
Klopt ze hebben elkaar nooit ontmoet. Er is vanuit zijn kant veel vraag naar geweest. En ik moest ze iedere keer teleurstellen met het komt niet uit, of dan is er weer wat anders tussen gekomen..
Alle reacties Link kopieren
Wat versta jij onder kennismaken? En waarom zou je schoonfamilie jou niet mogen wegens jouw familie? als ze je niet mogen is dat wegens jou, Als ze je wel mogen, maar jij hebt dat niet door ligt het ook aan jou. Dus maak het jezelf allemaal niet zo moeilijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
09-03-2019 16:24
Je minder druk maken?

Ik snap het probleem niet echt. Je vader en vreind gaan samen fitnessen?Dat lijkt me nou het toppunt van een hele goede familieband, zoveel tijd met elkaar doorbrengen. Mijn vriend spreekt/ziet mijn vader nooit alleen, ik zie ook niet in waarom dat zou moeten. Mijn ouders spreken mijn schoonouders als ze elkaar zien op onze verjaardag, verder ook niet. Ze hebben elkaar ook voor het eerst ontmoet op mijn verjaardag. Waarom zouden ze verder contact moeten hebben?

Ik vind het vrij onduidelijk wat nou precies het probleem is, van wie en waarom. Misschien kun je iets duidelijker zijn of je gewoon wat meer volwassen opstellen en wat minder aan iedereens familie moet hangen.
Er heeft nooit een ontmoeting plaats gevonden. Steeds weer smoesjes van het komt niet uit... en steeds weer zijn fam moeten teleurstellen. Er is vaak vraag ernaar geweest vanuit zijn kant. Zij verwachten het wel namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bruineboon schreef:
09-03-2019 16:27
Klopt ze hebben elkaar nooit ontmoet. Er is vanuit zijn kant veel vraag naar geweest. En ik moest ze iedere keer teleurstellen met het komt niet uit, of dan is er weer wat anders tussen gekomen..
En is het dan zo moeilijk om te zeggen: dan ben ik jarig, komen jullie allemaal op de borrel?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
09-03-2019 16:29
Wat versta jij onder kennismaken? En waarom zou je schoonfamilie jou niet mogen wegens jouw familie? als ze je niet mogen is dat wegens jou, Als ze je wel mogen, maar jij hebt dat niet door ligt het ook aan jou. Dus maak het jezelf allemaal niet zo moeilijk
Kennismaken in de zin van; hallo wij zijn de ouders van ....
Ik begrijp je ergens wel, maar ik heb het idee dat het komt doordat mijn familie geen interesse toont, ik voel me een beetje buitengesloten in zijn familie.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
09-03-2019 16:30
En is het dan zo moeilijk om te zeggen: dan ben ik jarig, komen jullie allemaal op de borrel?
Ik ben niet zo van de verjaardagen vieren etc..
maar het is wel een goeie. Ik zal het in in mn gedachte houden. :high5:
Wat een rare familie heb je. Of het is de schoonfamilie of je eigen familie.
Alle reacties Link kopieren
Als schoonfamilie zijnde heb ik ook nooit officiële kenningsmakingsmomenten. Ik heb vorige maand voor het eerst de ouders en zus van nieuwe schoonzus ontmoet, op haar verjaardag. Gewoon even een handje geven met “Hallo ik ben Lemoos, zus van, dit is mijn man Lemoosman en zoon Lemooszoon, aangenaam kennis te maken”.

Aan de kant van man heb ik schoonfamilies ook voor het eerst ontmoet op een verjaardag of housewarming.
Nee heb je, ja kun je krijgen
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 16:40
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten je ouders en schoonouders kennis maken?? Ik zou verwachten dat ze elkaar wel een keer tegenkomen op een verjaardag van jou of je vriend. Dat hoeft toch niet helemaal officieel gepland te worden? :nut:
Bruineboon schreef:
09-03-2019 16:33
Ik ben niet zo van de verjaardagen vieren etc..
maar het is wel een goeie. Ik zal het in in mn gedachte houden. :high5:
Dit kon je zelf niet bedenken ? O_o
Bruineboon schreef:
09-03-2019 16:33
Ik ben niet zo van de verjaardagen vieren etc..
maar het is wel een goeie. Ik zal het in in mn gedachte houden. :high5:
Ga trouwen! Dan ontmoeten ze elkaar !
Alle reacties Link kopieren
Ojee, hoort dat?
Ik ben 12 jaar samen met mijn vriend en mijn vader heeft zijn ouders 2 keer gezien, toevallig omdat ze beide op mijn vriend zijn verjaardag kwamen. Tevens de enige keren dat wij de verjaardag gevierd hebben, als we dat niet gedaan hadden hadden ze elkaar waarschijnlijk nooit ontmoet :)
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
09-03-2019 16:36
Wat een rare familie heb je. Of het is de schoonfamilie of je eigen familie.
Ja, jij begrijpt het.
Alle reacties Link kopieren
Bruineboon schreef:
09-03-2019 16:29
Er heeft nooit een ontmoeting plaats gevonden. Steeds weer smoesjes van het komt niet uit... en steeds weer zijn fam moeten teleurstellen. Er is vaak vraag ernaar geweest vanuit zijn kant. Zij verwachten het wel namelijk.
Ja, en wat is jouw mening hierin? Vind jij het nodig? Hun verwachting komt duidelijk niet overeen met de verwachting van je ouders. Je gedraagt je als een klein kind.
Of je geeft een keer een borrel voor je verjaardag en ze ontmoeten elkaar een keer, of je geeft zijn ouders de contactgegevens van jouw ouders, zodat ze het lekker zelf kunnen uitzoeken of je bedenkt wat jij hierin belangrijk vindt/nodig acht en gedraag je erna.
Hoe vaak zie je jullie familie in godsnaam dat je je zo onder druk gezet voelt en iedereen wilt pleasen.
Volgens mij zijn jullie echt nog heel jong, klopt dat?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Maar is het gek dat jij je bij hem thuis een beetje buitengesloten voelt? Je bent nou eenmaal aan komen lopen, dat voelt altijd anders dan familie.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
09-03-2019 18:23
Ja, en wat is jouw mening hierin? Vind jij het nodig? Hun verwachting komt duidelijk niet overeen met de verwachting van je ouders. Je gedraagt je als een klein kind.
Of je geeft een keer een borrel voor je verjaardag en ze ontmoeten elkaar een keer, of je geeft zijn ouders de contactgegevens van jouw ouders, zodat ze het lekker zelf kunnen uitzoeken of je bedenkt wat jij hierin belangrijk vindt/nodig acht en gedraag je erna.
Hoe vaak zie je jullie familie in godsnaam dat je je zo onder druk gezet voelt en iedereen wilt pleasen.
Volgens mij zijn jullie echt nog heel jong, klopt dat?
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Ik woon namelijk nog thuis bij mijn moeder en mijn vriend bij zijn ouders ik ben 21 en hij is 22.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
09-03-2019 19:42
Maar is het gek dat jij je bij hem thuis een beetje buitengesloten voelt? Je bent nou eenmaal aan komen lopen, dat voelt altijd anders dan familie.
Wat bedoel je hiermee? Het is helemaal niet gek dat ik mij buitengesloten voel.
De rest gaat wel leuk en aardig met elkaar om, doen dingen samen. Ik wordt overigens nooit meegevraagd. Ik merk een beetje een vreemde sfeer als ik er ben.
Alle reacties Link kopieren
Bruineboon schreef:
09-03-2019 20:21
Wat bedoel je hiermee? Het is helemaal niet gek dat ik mij buitengesloten voel.
Ik bedoel dat het niet aan je ouders of sinterklaas ligt dat je je daar buitengesloten voelt, maar aan het feit dat je ook daadwerkelijk een buitenstaander bent. Dus gewoon accepteren en minder hoge verwachtingen hebben.

Hoe kan jij de sfeer als jij er bent vergelijken met de sfeer als je er niet bent? Al geloof ik meteen dat het anders is hoor. Als mijn kinderen hun vriendje/vriendinnetje er bij hebben is het ook anders. En de één vind ik gewoon makkelijker om er bij te hebben dan de ander.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
09-03-2019 20:27
Ik bedoel dat het niet aan je ouders of sinterklaas ligt dat je je daar buitengesloten voelt, maar aan het feit dat je ook daadwerkelijk een buitenstaander bent. Dus gewoon accepteren en minder hoge verwachtingen hebben.

Hoe kan jij de sfeer als jij er bent vergelijken met de sfeer als je er niet bent? Al geloof ik meteen dat het anders is hoor. Als mijn kinderen hun vriendje/vriendinnetje er bij hebben is het ook anders. En de één vind ik gewoon makkelijker om er bij te hebben dan de ander.

Ik merk dat de andere schoonzus voorgetrokken wordt, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Bruineboon schreef:
09-03-2019 20:39
Ik merk dat de andere schoonzus voorgetrokken wordt, vandaar.
Maar waarom denk je dat het aan het (ontbreken van ) contact met jouw familie ligt? Het kan zijn dat ze je schoonzus gewoon makkelijker in de omgang vinden. Met de een klikt het gewoon beter dan met de ander daar doe je niks aan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven