Advies over oude relatie

26-04-2019 13:50 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik hier nu toch mee?

Ruim 7 jaar is het al uit met mijn eerste vriendin. 5,5 jaar een hele fijne relatie gehad maar vanaf dag 1 dat het uitging praktisch 0 contact gehad. Niks geks gebeurd ofzo maar zij wilde gewoon geen oppervlakkig contact denk ik.

Zelf ook alweer 6 jaar in relatie en samenwonend met iemand waar ik heel gek op ben.

Toch blijft mijn ex altijd ergens in mijn hoofd zitten. Soms tijden niet, soms een beetje en soms wat meer. Ik denk dat ik het nooit echt heb af kunnen sluiten. Ik was ook nog stapelgek op haar toen het uitging.
In 7 jaar wel een poging of 2 gewaagd contact te zoeken maar dit hield zij af.

Nu weet ik via een oude vriend dat ze vlakbij is komen wonen en sindsdien spookt ze weer regelmatig door mijn hoofd, om gek van te worden.

Ergens zou ik haar graag eens opzoeken (‘per ongeluk’ tegen het lijf lopen of gewoon eens aanbellen) maar wat schiet ik er mee op? Ze heeft zover ik weet gewoon een relatie en als ze contact had willen hebben dan had ze vast wel eens gereageerd op mijn appje of mailtje die ik een tijd geleden heb gestuurd.
Misschien breng ik mijn eigen hoofd alleen maar meer overhoop als ik haar weer zou zien of horen.


Misschien hoop ik wel dat dat ideaalbeeld dat ik van haar heb in mijn hoofd, als een zeepbel knapt zodra ik haar weer zie. Dat er eindelijk rust komt in mijn hoofd en ik het boek voor mijn gevoel dicht kan doen.

Mijn vriendin weet dat ik hier soms mee worstel, ze vindt het ook niet erg, vind het rot voor me, maar kan mij hierbij ook niet helpen.
Het is ook niet dat ik haar zomaar zou verlaten of net wat. Waarom kan ik mijn ex dan toch niet gewoon loslaten?

Herkent iemand zich in zo’n situatie? Ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Grow up.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens worstelt met zijn of haar verleden, zowel de goede als de slechte dingen.
Zoals Himalaya al zegt, beetje onvolwassen om dat echt een rol te laten spelen in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf tot de orde roepen, en er mee ophouden.
Nu Is Het Klaar!!

en vooral je vriendin niet meer mee lastig vallen!
Alle reacties Link kopieren
Kijk 's? Hier heb je je antwoord, uit je eigen OP nog wel:

'Ergens zou ik haar graag eens opzoeken (‘per ongeluk’ tegen het lijf lopen of gewoon eens aanbellen) maar wat schiet ik er mee op? Ze heeft zover ik weet gewoon een relatie en als ze contact had willen hebben dan had ze vast wel eens gereageerd op mijn appje of mailtje die ik een tijd geleden heb gestuurd.
Misschien Waarschijnlijk breng ik mijn eigen hoofd alleen maar meer overhoop als ik haar weer zou zien of horen.'


Niet zo leuk ook voor je huidige partner, vind je zelf ook niet?

Alle reacties Link kopieren
Knap dat je vriendin daar geen problemen mee heeft. Van mij zou je een stuk minder begrip krijgen.
En waarschijnlijk romantiseer je je ex.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-04-2019 14:09
Jezelf tot de orde roepen, en er mee ophouden.
Nu Is Het Klaar!!

en vooral je vriendin niet meer mee lastig vallen!
+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin komt heel begripvol over, maar reken maar dat dit voor haar echt strontvervelend is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben allemaal gelijk, ik weet het. Ik zou ook willen dat er gewoon een knop is die ik om kan zetten maar zo werkt het bij mij blijkbaar niet.

Natuurlijk vind ik het niet leuk voor mijn vriendin. Ik wil niet voor niks zoals gezegd dat boek sluiten. Voel me er vaak ook gewoon stom om. Iedereen gaat allemaal maar zo makkelijk door in zulke situaties en ik kan het niet echt loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Man023 schreef:
26-04-2019 14:21
Jullie hebben allemaal gelijk, ik weet het. Ik zou ook willen dat er gewoon een knop is die ik om kan zetten maar zo werkt het bij mij blijkbaar niet.

Natuurlijk vind ik het niet leuk voor mijn vriendin. Ik wil niet voor niks zoals gezegd dat boek sluiten. Voel me er vaak ook gewoon stom om. Iedereen gaat allemaal maar zo makkelijk door in zulke situaties en ik kan het niet echt loslaten.
je doet je fucking best maar
kom op man-up!!
Alle reacties Link kopieren
Man023 schreef:
26-04-2019 14:21
Jullie hebben allemaal gelijk, ik weet het. Ik zou ook willen dat er gewoon een knop is die ik om kan zetten maar zo werkt het bij mij blijkbaar niet.

Natuurlijk vind ik het niet leuk voor mijn vriendin. Ik wil niet voor niks zoals gezegd dat boek sluiten. Voel me er vaak ook gewoon stom om. Iedereen gaat allemaal maar zo makkelijk door in zulke situaties en ik kan het niet echt loslaten.
Je bent nog heel jong en ik snap dat je je eerste liefde idealiseert maar uiteindelijk is zij ook doorgegaan met haar leven zonder zich erg druk te maken over jou.
Met andere woorden, koester de mythe die het verleden heet en de relatie die je nu hebt.
Alle antwoorden waar je nu van droomt gaan niet op want ze heeft jou allang losgelaten, sprookjes bestaan niet.
Alle reacties Link kopieren
en pas op he, je bent je nieuwe relatie aan het stuk maken. Nog even en ook zij reageert niet meer op je appjes en mails.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-04-2019 14:24
je doet je fucking best maar
kom op man-up!!
Does lief....
We hebben allemaal zwakke plekken....
Alle reacties Link kopieren
Tegenlicht schreef:
26-04-2019 14:27
Je bent nog heel jong en ik snap dat je je eerste liefde idealiseert maar uiteindelijk is zij ook doorgegaan met haar leven zonder zich erg druk te maken over jou.
Met andere woorden, koester de mythe die het verleden heet en de relatie die je nu hebt.
Alle antwoorden waar je nu van droomt gaan niet op want ze heeft jou allang losgelaten, sprookjes bestaan niet.
Iets om over na te denken TO.

Bovendien denk ik dat als je haar toch 'per ongeluk expres' gaat 'tegenkomen' het begrip van je vriendin wel eens in een rap tempo zou kunnen afnemen.

Alle reacties Link kopieren
Tegenlicht schreef:
26-04-2019 14:28
Does lief....
We hebben allemaal zwakke plekken....
en met lief-zijn komt TO verder???
Ik denk dat je stiekem precies het tegenovergestelde hoopt van wat je schrijft, namelijk dat je haar "per ongeluk" tegenkomt en dat ze dan opnieuw voor je valt. Klinkt alsof je het stiekem niet kan hebben dat ze jou verlaten heeft en verder is gegaan met haar leven.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
26-04-2019 15:09
Ik denk dat je stiekem precies het tegenovergestelde hoopt van wat je schrijft, namelijk dat je haar "per ongeluk" tegenkomt en dat ze dan opnieuw voor je valt. Klinkt alsof je het stiekem niet kan hebben dat ze jou verlaten heeft en verder is gegaan met haar leven.
Nee, Dat heb ik inmiddels wel achter mij gelaten.
Ben het gewoon beu dat ze af en toe nog zo in mijn hoofd zit. Wil het gewoon afsluiten maar weet gewoon echt niet hoe. Het gaat meestal ook wel goed hoor. Dan sluimert het ergens op de achtergrond. Maar zo nu en dan speelt het dan toch weer op.
Blijf dan benieuwd hoe het met haar is, wat haar bezighoudt etc.

Het is romantiseren, i know. Daarom hoop ik gewoon eens uit die bubble te komen.

Maar daarom ben ik er ook bang voor haar te zien of tegen te komen. Straks is ze nog net zo leuk als toen, en dan!? :confused: Bezorg ik mijzelf alleen maar meer problemen.
Maar weet ook geen andere manier om uit die bubble te komen dan haar tegen te komen en dat t dan ineens allemaal tegenvalt o.i.d.
man023 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 15:46
6.33% gewijzigd
Je hebt haar niet nodig om dit voor jezelf af te sluiten.

Dit kun je prima alleen.
Ga eens voor jezelf na wat er in jouw leven allemaal veranderd is de afgelopen jaren, hoe je gegroeid en veranderd bent.

Zou jouw ex daar werkelijk nog bijpassen?

Je hebt een nieuw leven opgebouwd.
Herinneringen mag je houden maar kijk nu eens naar je huidige relatie.
Naar alle herinneringen die je inmiddels al met je huidige vriendin hebt, naar het plezier dat jullie in het heden hebben en naar jullie toekomstdromen.
Alle reacties Link kopieren
theatime schreef:
26-04-2019 15:45
Je hebt haar niet nodig om dit voor jezelf af te sluiten.

Dit kun je prima alleen.
Ga eens voor jezelf na wat er in jouw leven allemaal veranderd is de afgelopen jaren, hoe je gegroeid en veranderd bent.

Zou jouw ex daar werkelijk nog bijpassen?

Je hebt een nieuw leven opgebouwd.
Herinneringen mag je houden maar kijk nu eens naar je huidige relatie.
Naar alle herinneringen die je inmiddels al met je huidige vriendin hebt, naar het plezier dat jullie in het heden hebben en naar jullie toekomstdromen.
Dat weet ik ook maar al te goed. Dat heb ik mijzelf ook al 100x verteld :)

Ze past ook niet in mn huidige leventje en mijn huidige vriendin past ook 10x beter bij mij.

Daarom is het ook allemaal zo onlogisch en snap ik gewoon niet waarom ik het niet kan laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Haar opzoeken is geen optie, je zoekt een quick fix die niet bestaat.

Kun je andere dingen ook zo lastig loslaten?
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
26-04-2019 15:52
Haar opzoeken is geen optie, je zoekt een quick fix die niet bestaat.

Kun je andere dingen ook zo lastig loslaten?
Yep...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet gek dat een relatie nog zo lang in je hoofd blijft zitten. En dat je je wel eens afvraagt hoe het met iemand is en dat je iemand nog graag eens zou zien. Als dit allemaal zo gek was en niemand daar last van had, dan bestonden programmas als Memories niet.
Maar zij reageert niet op jouw contact pogingen. Het kan natuurlijk zijn dat ze een ander nummer heeft of dat ze haar email adres heeft vervangen. Misschien heeft ze je wel geblokt. Of ze heeft er gewoon geen zin in en is zoals hier boven word gezegd verder gegaan met haar leven.

Stel dat je haar dan zou zien, wat zou je dan willen weten? Willen vertellen? Willen vragen? Misschien moet je het eens op papier zetten en NIET versturen. Misschien helpt dat om het los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Je mag echt in je handen knijpen met je huidige vriendin. Ik zou het trouwens heel eng vinden als mijn ex al 2x contact had gezocht en ik het afhield, en hij dan ook nog eens me 'per ongeluk' tegen zou willen komen.

Zal het niet vooral nu naar boven zijn gekomen omdat ze dichterbij in de buurt woont, en vanzelf wel weer zakken?

Je weet immers dat het niet voor niets is uitgegaan en dat jullie niet meer bij elkaar passen. En zelfs al zou dat wel zo zijn, je bent toch gelukkig met je huidige vriendin? Wat maakt het dan uit dat je met meerdere mensen gelukkig had kunnen eindigen?
Alle reacties Link kopieren
Man023 schreef:
26-04-2019 15:41
Nee, Dat heb ik inmiddels wel achter mij gelaten.
Ben het gewoon beu dat ze af en toe nog zo in mijn hoofd zit. Wil het gewoon afsluiten maar weet gewoon echt niet hoe. Het gaat meestal ook wel goed hoor. Dan sluimert het ergens op de achtergrond. Maar zo nu en dan speelt het dan toch weer op.
Blijf dan benieuwd hoe het met haar is, wat haar bezighoudt etc.

Het is romantiseren, i know. Daarom hoop ik gewoon eens uit die bubble te komen.

Maar daarom ben ik er ook bang voor haar te zien of tegen te komen. Straks is ze nog net zo leuk als toen, en dan!? :confused: Bezorg ik mijzelf alleen maar meer problemen.
Maar weet ook geen andere manier om uit die bubble te komen dan haar tegen te komen en dat t dan ineens allemaal tegenvalt o.i.d.

Geef jezelf eens een schop onder je kont zeg. De relatie is ZEVEN JAAR geleden beëindigd, ze heeft nooit gereageerd op jouw verzoeken tot contact en je hebt zélf alweer ZES JAAR een relatie.

Jij bent de enige die die fascinatie in stand houdt hoor.
Grow up. Slappe hap.
himalaya wijzigde dit bericht op 26-04-2019 16:00
0.09% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een topwijf is jouw vriendin. Zou ik zuinig op zijn.
Verder vind ik je wel een beetje sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven