Advies over oude relatie
vrijdag 26 april 2019 om 13:50
Wat moet ik hier nu toch mee?
Ruim 7 jaar is het al uit met mijn eerste vriendin. 5,5 jaar een hele fijne relatie gehad maar vanaf dag 1 dat het uitging praktisch 0 contact gehad. Niks geks gebeurd ofzo maar zij wilde gewoon geen oppervlakkig contact denk ik.
Zelf ook alweer 6 jaar in relatie en samenwonend met iemand waar ik heel gek op ben.
Toch blijft mijn ex altijd ergens in mijn hoofd zitten. Soms tijden niet, soms een beetje en soms wat meer. Ik denk dat ik het nooit echt heb af kunnen sluiten. Ik was ook nog stapelgek op haar toen het uitging.
In 7 jaar wel een poging of 2 gewaagd contact te zoeken maar dit hield zij af.
Nu weet ik via een oude vriend dat ze vlakbij is komen wonen en sindsdien spookt ze weer regelmatig door mijn hoofd, om gek van te worden.
Ergens zou ik haar graag eens opzoeken (‘per ongeluk’ tegen het lijf lopen of gewoon eens aanbellen) maar wat schiet ik er mee op? Ze heeft zover ik weet gewoon een relatie en als ze contact had willen hebben dan had ze vast wel eens gereageerd op mijn appje of mailtje die ik een tijd geleden heb gestuurd.
Misschien breng ik mijn eigen hoofd alleen maar meer overhoop als ik haar weer zou zien of horen.
Misschien hoop ik wel dat dat ideaalbeeld dat ik van haar heb in mijn hoofd, als een zeepbel knapt zodra ik haar weer zie. Dat er eindelijk rust komt in mijn hoofd en ik het boek voor mijn gevoel dicht kan doen.
Mijn vriendin weet dat ik hier soms mee worstel, ze vindt het ook niet erg, vind het rot voor me, maar kan mij hierbij ook niet helpen.
Het is ook niet dat ik haar zomaar zou verlaten of net wat. Waarom kan ik mijn ex dan toch niet gewoon loslaten?
Herkent iemand zich in zo’n situatie? Ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.
Ruim 7 jaar is het al uit met mijn eerste vriendin. 5,5 jaar een hele fijne relatie gehad maar vanaf dag 1 dat het uitging praktisch 0 contact gehad. Niks geks gebeurd ofzo maar zij wilde gewoon geen oppervlakkig contact denk ik.
Zelf ook alweer 6 jaar in relatie en samenwonend met iemand waar ik heel gek op ben.
Toch blijft mijn ex altijd ergens in mijn hoofd zitten. Soms tijden niet, soms een beetje en soms wat meer. Ik denk dat ik het nooit echt heb af kunnen sluiten. Ik was ook nog stapelgek op haar toen het uitging.
In 7 jaar wel een poging of 2 gewaagd contact te zoeken maar dit hield zij af.
Nu weet ik via een oude vriend dat ze vlakbij is komen wonen en sindsdien spookt ze weer regelmatig door mijn hoofd, om gek van te worden.
Ergens zou ik haar graag eens opzoeken (‘per ongeluk’ tegen het lijf lopen of gewoon eens aanbellen) maar wat schiet ik er mee op? Ze heeft zover ik weet gewoon een relatie en als ze contact had willen hebben dan had ze vast wel eens gereageerd op mijn appje of mailtje die ik een tijd geleden heb gestuurd.
Misschien breng ik mijn eigen hoofd alleen maar meer overhoop als ik haar weer zou zien of horen.
Misschien hoop ik wel dat dat ideaalbeeld dat ik van haar heb in mijn hoofd, als een zeepbel knapt zodra ik haar weer zie. Dat er eindelijk rust komt in mijn hoofd en ik het boek voor mijn gevoel dicht kan doen.
Mijn vriendin weet dat ik hier soms mee worstel, ze vindt het ook niet erg, vind het rot voor me, maar kan mij hierbij ook niet helpen.
Het is ook niet dat ik haar zomaar zou verlaten of net wat. Waarom kan ik mijn ex dan toch niet gewoon loslaten?
Herkent iemand zich in zo’n situatie? Ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.
vrijdag 26 april 2019 om 16:22
Ik denk dat je het niet wíl loslaten. Dat zul je natuurlijk ontkennen, dat wel.Man023 schreef: ↑26-04-2019 14:21Jullie hebben allemaal gelijk, ik weet het. Ik zou ook willen dat er gewoon een knop is die ik om kan zetten maar zo werkt het bij mij blijkbaar niet.
Natuurlijk vind ik het niet leuk voor mijn vriendin. Ik wil niet voor niks zoals gezegd dat boek sluiten. Voel me er vaak ook gewoon stom om. Iedereen gaat allemaal maar zo makkelijk door in zulke situaties en ik kan het niet echt loslaten.
Man, zéven jaar geleden! En je maakt jezelf wijs dat haar 'tegenkomen ' de enige oplossing is. Doe gewoon even normaal, zeg. Jij bent slachtoffer van je eigen wensgedachten. Stop daarmee. Natuurlijk kloppen je gedachten helemaal niet, maar je toetst ze niet, of in ieder geval niet in alle eerlijkheid.
Kom op, daag jezelf eens wat meer uit en stel jezelf eens wat kritische vragen over waarom je dit doet. Want echt, je doet het zélf. Je kunt het ook zélf stoppen.
Ben je daar niet toe in staat, dan kan een therapeut je daar prima mee helpen.
vrijdag 26 april 2019 om 16:59
Dit.himalaya schreef: ↑26-04-2019 15:56Geef jezelf eens een schop onder je kont zeg. De relatie is ZEVEN JAAR geleden beëindigd, ze heeft nooit gereageerd op jouw verzoeken tot contact en je hebt zélf alweer ZES JAAR een relatie.
Jij bent de enige die die fascinatie in stand houdt hoor.
Grow up. Slappe hap.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 26 april 2019 om 17:31
Heb wel vaker gedacht om eens te kijken of een psycholoog kan helpen bij dingen loslaten. Niks verkeerd aan toch!?
Maar was gewoon benieuwd of hier nog iemand een goed idee had of een andere kijk op de zaak kon bieden.
Maar zoals gewoonlijk wordt er, met uitzondering van sommige, alleen maar wat geroepen en beoordeeld zonder ook maar iets van interesse of begrip te tonen. Lekker makkelijk zo anoniem vanachter jullie schermpjes.
Jullie hebben zeker alles helemaal op orde in jullie perfecte leventje of niet?
Maar was gewoon benieuwd of hier nog iemand een goed idee had of een andere kijk op de zaak kon bieden.
Maar zoals gewoonlijk wordt er, met uitzondering van sommige, alleen maar wat geroepen en beoordeeld zonder ook maar iets van interesse of begrip te tonen. Lekker makkelijk zo anoniem vanachter jullie schermpjes.
Jullie hebben zeker alles helemaal op orde in jullie perfecte leventje of niet?
vrijdag 26 april 2019 om 17:34
Man023 schreef: ↑26-04-2019 17:31Heb wel vaker gedacht om eens te kijken of een psycholoog kan helpen bij dingen loslaten. Niks verkeerd aan toch!?
Jullie hebben zeker alles helemaal op orde in jullie perfecte leventje of niet?![]()
Oh, je wil meehuilers voor je trieste gedrag? Mensen die zeggen dat je je ex gewoon eens ergens ‘per ongeluk’ tegen moet komen? Dat je obsessie leuk is voor je huidige vriendin?
Helaas.
Je zou ook kunnen bedenken dat je gedrag en obsessie echt heel raar is, want iedereen is het er over eens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 26 april 2019 om 17:37
Ik vraag mij wel af, of je die gedachten gedurende de 6 jaar van je nieuwe relatie heb of komt het omdat je relatie in een sleur zit en je aan je ex terug denkt en het romantiseert?
Ik zou iig jou huidige vriendin niet willen zijn, en zeker niet als je hier al 6 jaar last van heb. Hoe je het went of keert jij gaat niet voor de volle 100% voor jou vriendin anders zou je toch niet zo denken over je ex van 7 jaar geleden..
Ik zou iig jou huidige vriendin niet willen zijn, en zeker niet als je hier al 6 jaar last van heb. Hoe je het went of keert jij gaat niet voor de volle 100% voor jou vriendin anders zou je toch niet zo denken over je ex van 7 jaar geleden..
vrijdag 26 april 2019 om 17:52
Je klinkt half verliefd nog.
Ik zou haar opzoeken of haar nummer en opbellen. Vertellen wat je ons vertelt.
Als ze opneemt en naar je wil luisteren.
Kijken wat je voelt... en wat het met haar doet.
En als je nog zoveel aan haar denkt en voelt. Fantaseer je ook? Fantaseer je ook Stel je ex zegt , ja kom nu langs ... zou je meteen gaan???
Ik vind het altijd sneu als iemand in een relatie dus blijft. Maar niet volledig van zijn/haar partner houdt. Maar ja omdat het comfortabel is blijf je ...
En als je nog zoveel aan haar denkt en voelt. Fantaseer je ook? Fantaseer je ook Stel je ex zegt , ja kom nu langs ... zou je meteen gaan???
Ik vind het altijd sneu als iemand in een relatie dus blijft. Maar niet volledig van zijn/haar partner houdt. Maar ja omdat het comfortabel is blijf je ...
zaterdag 27 april 2019 om 05:49
Ik zou het niet kunnen waarderen als mijn partner waar ik al ZES jaar mee samen ben, gaat mailen en appen naar een oude liefde en dan ook nog eens met mij bespreekt hoe moeilijk hij het er mee heeft dat ze niet reageert.minnimouse schreef: ↑26-04-2019 14:14Knap dat je vriendin daar geen problemen mee heeft. Van mij zou je een stuk minder begrip krijgen.
En waarschijnlijk romantiseer je je ex.
Dan was je heel snel een ex. Heb je niet in de gaten hoe totaal respectloos dit naar je vriendin is?
zaterdag 27 april 2019 om 06:15
Nou, zal ik dan ook maar eens iets roeptoeteren vanaf mijn anonieme schermpje...
Ik begrijp best dat je aan je ex kunt denken, ik heb ook een ex waarvan ik het oprecht jammer vind dat het ooit over is gegaan. Ik heb ondertussen een nieuwe relatie en ben erg blij met hem, maar ja ook mijn ex denk ik wel eens aan.
Echter, verlang ik niet naar hem, romantiseer ik het niet en denk ik absoluut niet elke dag aan hem.
Je weet zelf ook wel dat je niet eerlijk en oprecht bent tegen je huidige vriendin, je wil er alleen niet aan. Geeft niks, het is wel een recept voor drama.
Ik begrijp best dat je aan je ex kunt denken, ik heb ook een ex waarvan ik het oprecht jammer vind dat het ooit over is gegaan. Ik heb ondertussen een nieuwe relatie en ben erg blij met hem, maar ja ook mijn ex denk ik wel eens aan.
Echter, verlang ik niet naar hem, romantiseer ik het niet en denk ik absoluut niet elke dag aan hem.
Je weet zelf ook wel dat je niet eerlijk en oprecht bent tegen je huidige vriendin, je wil er alleen niet aan. Geeft niks, het is wel een recept voor drama.
zaterdag 27 april 2019 om 06:35
Ik denk dat je niet helemaal eerlijk bent. Over dat afsluiten en je huidige vriendin niet kwijt willen.
Als je over je ex denkt, fantaseer je waarschijnlijk over hoe het samen met haar zou zijn.
Mijn tip is: maak je relatie uit, je vriendin is niet de juiste voor jou.
Zoek contact met ex, wanneer zij weer niet reageert kan je ook afsluiten. Dan weet je voor eens en voor altijd dat ze niet meer wil.
Begin met een schone lei.
Als je over je ex denkt, fantaseer je waarschijnlijk over hoe het samen met haar zou zijn.
Zoek contact met ex, wanneer zij weer niet reageert kan je ook afsluiten. Dan weet je voor eens en voor altijd dat ze niet meer wil.
zaterdag 27 april 2019 om 06:43
Maar dan heeft hij niemand meer, liever iets dan niets.Hadewychh schreef: ↑27-04-2019 06:35Ik denk dat je niet helemaal eerlijk bent. Over dat afsluiten en je huidige vriendin niet kwijt willen.
zaterdag 27 april 2019 om 07:14
Ik heb gehoord dat je ex in haar nieuwe huis een altaar heeft ingericht met wierrook en foto’s en herinneringen aan jou. Elke dag bidt ze twee keer in de hoop dat ze je snel ‘toevallig tegen het lijf loopt’.
Haar huidige vriend vindt dat ook fantastisch. Hij bidt met haar mee. Hij vindt fantaseren over een ex van járen terug echt een verrijking van hun relatie.
Nou goed?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 27 april 2019 om 07:48
Tja, ik ben het met de rest eens. Stapelgek op mijn vriend maar als hij me zegt dat hij al jaren met zijn ex in zijn kop zit, ben ik ook zijn ex. Kan hij bij zijn volgende vriendin over twee exen jammeren.
Je hebt nu een zeldzaam pareltje, koester dat alsjeblieft.
Is het niet gewoon de mythe van het onbereikbare? Op welke momenten denk je aan je ex? Is dat bij frictie met je huidige vriendin? De spanning terughalen omdat je moeite hebt met de sleur van een vaste relatie? Als je je ongezien voelt binnen je eigen relatie?
Misschien kun je voor het loslaten inlezen in rouwverwerkingstechnieken? Dat heeft raakpunten in accepteren van het onvermijdelijke en het al dan niet onverwacht verlies van een dierbare.
Je hebt nu een zeldzaam pareltje, koester dat alsjeblieft.
Is het niet gewoon de mythe van het onbereikbare? Op welke momenten denk je aan je ex? Is dat bij frictie met je huidige vriendin? De spanning terughalen omdat je moeite hebt met de sleur van een vaste relatie? Als je je ongezien voelt binnen je eigen relatie?
Misschien kun je voor het loslaten inlezen in rouwverwerkingstechnieken? Dat heeft raakpunten in accepteren van het onvermijdelijke en het al dan niet onverwacht verlies van een dierbare.
zaterdag 27 april 2019 om 12:55
TO heeft al contact gezocht, zij negeert allesIlovefairytales schreef: ↑26-04-2019 17:52Je klinkt half verliefd nog.
Ze blieft hem niet
zaterdag 27 april 2019 om 13:00
Dit is allang verjaard. 7 jaar!! En niet eens single. Dus waar gaat het over? Ik denk dat iedereen wel eens terugdenkt aan een bepaalde ex. Omdat het een fijne tijd was, of omdat je het associeert met een bepaalde fase. Dat hoeft niks te zeggen over die ex, maar die hoorde gewoon bij die tijd die zo fijn was.
Ben je niet helemaal gelukkig? Met werk, of met andere zaken? Daar zou ik het in zoeken
Ben je niet helemaal gelukkig? Met werk, of met andere zaken? Daar zou ik het in zoeken
zondag 28 april 2019 om 10:35
Dit lijkt me heel plausibel dat het ergens anders vandaan komt en je het op je ex projecteert TO. Ik herken het wel hoor, ik vind je echt niet heel raar of onmenselijk zoals sommige reacties je blijkbaar wel vinden. Je bent ook gewoon een mens. Maar wat ga je met deze gevoelens doen?Julus schreef: ↑27-04-2019 13:00Dit is allang verjaard. 7 jaar!! En niet eens single. Dus waar gaat het over? Ik denk dat iedereen wel eens terugdenkt aan een bepaalde ex. Omdat het een fijne tijd was, of omdat je het associeert met een bepaalde fase. Dat hoeft niks te zeggen over die ex, maar die hoorde gewoon bij die tijd die zo fijn was.
Zijn ze reëel? Eerlijk gezegd weet je hopelijk zelf ook wel dat het niet zo is. Je leeft in het nu met je huidige vriendin. Waarom probeer je dat niet wat meer te koesteren dan steeds die onbevredigende trip down memory lane op te gaan. Zit je ex op het contact te wachten denk je? En dan? Hoe zie je het verder voor je? Romantiseer je het niet te veel? Wat speelt er in je huidige leven waardoor je deze behoefte hebt?
Ik heb het ooit zelf jaren geleden uitgemaakt met een ex en hem nooit meer gesproken daarna in real life. Hij hoort bij een bepaalde onbezorgde periode in mijn leven. Ik kan soms echt terug verlangen naar deze tijd maar het zijn ook maar gewoon gedachtes waar ik zelf de baas over ben en jij dus ook bij de jouwe. En ik weet dat ik deze gedachtes krijg bij grote beslissingen in mijn leven zoals het wisselen van baan of het kopen van een huis en ik dan terug kan verlangen naar die minder complexe tijd in mijn leven waar mijn ex een onderdeel van was. Had niet perse met die ex te maken maar meer met de omstandigheden qua studeren, leeftijd etc, minder verplichtingen. Het romantiseren overduidelijk. Herken je hier iets in TO? Want als ik realistisch nadenk over die relatie was het echt niet allemaal fantastisch en leuk en past mijn huidige vriend veel beter bij me.
Wat mij juist wel hielp was het wel bespreekbaar maken van mijn terugverlangens naar een bepaalde periode in mijn leven met mijn huidige vriend. Hierdoor ging de lading eraf en zat ik minder in mijn eigen gedachten bubbel. In een goede relatie moet je ook dit soort dingen kunnen bespreken vinden wij beide. En wat ook helpt is om zelf de baas te zijn over je gedachten en hier keuzes in te maken. Ik ben gaan onderzoeken waar het bij mij vandaan komt en weet dat het projectie en romantiseren is omdat iets in mijn huidige leven speelt. Hierdoor is dat terug verlangen in een ander perspectief komen te staan en heb ik er geen "last" meer van. Hopelijk heb je hier iets aan.
zondag 28 april 2019 om 10:43
Wat heb je meer nodig om het boek te sluiten en de bubbel te laten barsten dan: ZE WIL JE NIET EN ZE WIL GEEN CONTACT
Ik weet dat loslaten moeilijk is, ik heb daar ook een probleem mee, maar je hebt geen keuze. Als je hier in blijft hangen, maak je je huidige relatie kapot. Er zit een grens aan het begrip van je vriendin.
zondag 28 april 2019 om 13:57
Vervelend dit. Ik heb t nooit zo heftig gehad als jij (na 7 jaar nog) maar ben ook wel eens lang aan een ex blijven denken en hopen dat ik m tegenkom...
Wat mij hielp was echt al het contact verbreken. Ook eenzijdig contact... dus blokkeren op facebook en nooit meer naar zijn facebook pagina kijken... ook niet 1 keertje... elke keer als ik aan m dacht het relativeren en direct ergens anders aan denken. Nooit toegeven aan de drang contact te zoeken of hem ergens op te zoeken etc. Voor mij voelde het dan ook nooit af en wolde hem dan nog 1 keer zien zodat ik wist dat ik m niet meer leuk vond etc...
Maar door er niet aan toe te geven vervaagt het en als ik nu ergens zou tegenkomen zou ik oversteken en niet eens meer groeten... wat doet het er toe hoe hij nu in t leven staat. Hij is niet meer de man die hij was en t is ook gewoon niet voor niet uit.
Wat helpt is dat mijn nieuwe vriend ook gewoon veel leuker is... en nu ben ik eigelijk dankbaar dat ie weg is... anders was ik nu niet zo happy.
Wat mij hielp was echt al het contact verbreken. Ook eenzijdig contact... dus blokkeren op facebook en nooit meer naar zijn facebook pagina kijken... ook niet 1 keertje... elke keer als ik aan m dacht het relativeren en direct ergens anders aan denken. Nooit toegeven aan de drang contact te zoeken of hem ergens op te zoeken etc. Voor mij voelde het dan ook nooit af en wolde hem dan nog 1 keer zien zodat ik wist dat ik m niet meer leuk vond etc...
Maar door er niet aan toe te geven vervaagt het en als ik nu ergens zou tegenkomen zou ik oversteken en niet eens meer groeten... wat doet het er toe hoe hij nu in t leven staat. Hij is niet meer de man die hij was en t is ook gewoon niet voor niet uit.
Wat helpt is dat mijn nieuwe vriend ook gewoon veel leuker is... en nu ben ik eigelijk dankbaar dat ie weg is... anders was ik nu niet zo happy.