De perks van single-zijn

10-06-2019 10:56 83 berichten
Sinds 1,5 week zijn mijn ex en ik uit elkaar, het ging al lange tijd niet zo goed meer. Hoewel het nog vers is en ik de tijd en ruimte neem om te rouwen om het verlies, wil ik ook alvast wat positieve noten in m'n leven verwelkomen en me verheugen op mijn singlebestaan. :P

Ik zit verder goed in m'n vel en kan goed door een deur met mezelf, dus ik ben benieuwd wat het leven me gaat brengen na zo lang in een relatie te hebben gezeten.

Ik heb wat pagina's gelezen in het Unhappy single-topic, maar dat werkte een beetje averechts; ik begrijp dat vrijgezellen die al jaren alleen zijn op een gegeven moment behoefte krijgen aan een (vast) maatje, maar daar ben ik nog lang niet.

Vandaar dit topic: ik wil graag alle dingen lezen die leuk zijn aan single zijn! :P Wat doen jullie zoal, waar genieten jullie het meest van? En mensen in een relatie, wat missen jullie aan het single-zijn?
perks? wat is dat
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet single, maar wat ik soms wel mis is de spontaniteit van zo maar een weekendje weg bijvoorbeeld. En zomaar even uit eten gaan bijvoorbeeld zit er ook niet altijd in, al ligt dat niet zo zeer aan mijn partner, maar meer aan het draaiende houden van een gezin waar kinderen gaan sporten etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
S-Meds schreef:
10-06-2019 10:59
perks? wat is dat
Haha, ik wist dat hier een opmerking over ging komen. Ik had het topic eerst 'The perks of being single' genoemd, maar ik wist dat dat véél te Engels voor het Viva-forum zou zijn. :P Maar 'voordelen' vond ik te lang.
Belle73 schreef:
10-06-2019 11:00
Ik ben niet single, maar wat ik soms wel mis is de spontaniteit van zo maar een weekendje weg bijvoorbeeld. En zomaar even uit eten gaan bijvoorbeeld zit er ook niet altijd in, al ligt dat niet zo zeer aan mijn partner, maar meer aan het draaiende houden van een gezin waar kinderen gaan sporten etc.
Een heel gezin draaiende houden, kan me voorstellen dat spontane uitjes er dan minder in zitten. Ging je weekendjes alleen weg toen je single was?
S-Meds schreef:
10-06-2019 10:59
perks? wat is dat
Voordeel / pluspunt. (heb ik ook even moeten op zoeken hoor ;))
Alle reacties Link kopieren
Ik vond niks aan aan het single zijn. Dus aan mij heb je niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
PetitBiscuit schreef:
10-06-2019 11:03
Een heel gezin draaiende houden, kan me voorstellen dat spontane uitjes er dan minder in zitten. Ging je weekendjes alleen weg toen je single was?
Dat niet, maar dan zou ik sneller op bezoek zijn gegaan bij vrienden die in het buitenland wonen, dat schiet er nu wat bij in.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Oké ik ben single en vind dat niet altijd fijn, maar het gros van de tijd heb ik er geen problemen mee en geniet ik o.a. van;

- Eten wat ik lekker vind (en dus ook je koelkast volstoppen met alles wat jij lekker vindt en het kunnen opeten wanneer je wil)
- Je huis zo inrichten zoals jij het wil zonder concessies te hoeven doen
- Heerlijk het hele bed voor jezelf hebben
- Een goede vriendin zijn voor vriendinnen. Eerlijk is eerlijk, ik ben vaak beschikbaar voor klaag-of uithuilbuien of voor gewoon een gezellige avond met wijn en hapjes.
- Wanneer ik wil spontane dingen ondernemen zonder daarmee rekening te hoeven houden met de planning van een ander; schaamteloos een paar avonden achter elkaar heerlijk naar de sauna gaan bijvoorbeeld.
- Al je geld aan jezelf kunnen uitgeven :hihi: .
- Nooit gezeur over opruimen of huishouden; ik kan het precies zo doen zoals ik zelf wil.
- Nooit de teleurstellingen over wat je van een ander verwacht of wat je van de ander mist in een relatie.

Etc.

En natuurlijk kunnen vast heel veel dingen hiervan ook gewoon wanneer je wel in een relatie zit.
Een goede nachtrust ;) geen gesnurk, dat vind ik wel een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Als je single bent moet je ook werken. Daar moet je ook net maar zin in hebben. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu wel een relatie maar ik vond single zijn ook heel leuk. Altijd eten waar je zelf zin in hebt, geen rommel van een ander opruimen. Geen rekening houden met een ander. Minder plannen, meer ruimte om spontane dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
10-06-2019 11:08
Een goede nachtrust ;) geen gesnurk, dat vind ik wel een voordeel.
Niet iedereen snurkt he? Maar moet zeggen dat als je wel een snurker hebt dat het dan heerlijk slapen is zonder.
Alle reacties Link kopieren
Veel van wat timetraveler zegt maar vooral het geen rekening te hoeven houden met...
Natuurlijk hou ik rekening met mijn kinderen maar dat is toch anders dan rekening te moeten houden met een partner.
Zelf beslissingen nemen en aan niemand verantwoordelijkheid te hoeven afleggen voor mijn keuzes.
Voordeel vind ik dat je geen extra gedoe hebt. Ik heb alleen te dealen met mijn eigen gedoetjes. Verder het thuiskomen en niet hoeven praten of blij hoeven zijn. De hele avond doen wat ik wil. Geeeen verplichte nummertjes zoals naar verjaardagen etc. Kopen waar ik zin in heb. En heel belangrijk: ik hoef me niet te scheren! Geen hond die het ziet. En mijn favo BH aan, die al wat jaren meegaat.

Enige nadeel: gebrek aan affectie en lichamelijke warmte. En daar hebben ze de scharrel voor uitgevonden als je wil. Als vrouw kun je dat makkelijk regelen
Alle reacties Link kopieren
Huis inrichten zoals ik wil, koken en eten wat ik wil en in mijn vrije tijd geen rekening hoeven te houden met anderen vind flinke voordelen.

Ook dat er geen gedoe is over geld.

En geen schoonfamilie!
Someonenew schreef:
10-06-2019 11:04
Voordeel / pluspunt. (heb ik ook even moeten op zoeken hoor ;))
wat is dat dan voor taalgebruik?
PetitBiscuit schreef:
10-06-2019 11:03
Haha, ik wist dat hier een opmerking over ging komen. Ik had het topic eerst 'The perks of being single' genoemd, maar ik wist dat dat véél te Engels voor het Viva-forum zou zijn. :P Maar 'voordelen' vond ik te lang.
Nee dan maar gewoon een term gebruiken die niemand kent
S-Meds schreef:
10-06-2019 11:17
wat is dat dan voor taalgebruik?
Dat is nou Engels.

Net als ‘single’; ook wel alleenstaand geheten.
anoniem_65f95e3d19661 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 11:20
17.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
10-06-2019 11:15


En geen schoonfamilie!
:kneel:
Dit inderdaad.
Ik heb nog wel eens contact met mijn (ex) schoonmoeder want ja, de oma van mijn kinderen, maar alleen als ik het wil en niet opgelegd omdat het sociaal wenselijk is.
Als ik van mijn kinderen de verhalen hoor over (verplichte) verjaardagen, familieweekenden enz dan bedank ik mijn ex stilletjes voor het feit dat hij me ingeruild heeft
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-06-2019 11:18
Nee dan maar gewoon een term gebruiken die niemand kent
De term is mij anders zeer bekend
Alle reacties Link kopieren
Er was toch een heel happy-single topic, of vergis ik me?
.
Als je single bent dan wil dat dus niet altijd zeggen dat je geen schoonfamilie meer hebt. Ik ben weer single omdat mijn man overleden is en ik ben heel blij met mijn schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
10-06-2019 11:24
Als je single bent dan wil dat dus niet altijd zeggen dat je geen schoonfamilie meer hebt. Ik ben weer single omdat mijn man overleden is en ik ben heel blij met mijn schoonfamilie.
Technisch gezien ben je dan ook niet single/alleenstaand maar weduwe.
Timetraveler schreef:
10-06-2019 11:07
Oké ik ben single en vind dat niet altijd fijn, maar het gros van de tijd heb ik er geen problemen mee en geniet ik o.a. van;

- Eten wat ik lekker vind (en dus ook je koelkast volstoppen met alles wat jij lekker vindt en het kunnen opeten wanneer je wil)
- Je huis zo inrichten zoals jij het wil zonder concessies te hoeven doen
- Heerlijk het hele bed voor jezelf hebben
- Een goede vriendin zijn voor vriendinnen. Eerlijk is eerlijk, ik ben vaak beschikbaar voor klaag-of uithuilbuien of voor gewoon een gezellige avond met wijn en hapjes.
- Wanneer ik wil spontane dingen ondernemen zonder daarmee rekening te hoeven houden met de planning van een ander; schaamteloos een paar avonden achter elkaar heerlijk naar de sauna gaan bijvoorbeeld.
- Al je geld aan jezelf kunnen uitgeven :hihi: .
- Nooit gezeur over opruimen of huishouden; ik kan het precies zo doen zoals ik zelf wil.
- Nooit de teleurstellingen over wat je van een ander verwacht of wat je van de ander mist in een relatie.

Etc.

En natuurlijk kunnen vast heel veel dingen hiervan ook gewoon wanneer je wel in een relatie zit.
Helemaal mee eens. Huisje is volledig ingericht zoals ik het fijn vind. Financieel ruim zitten en mijn geld kunnen besteden zonder met iemand rekening te hoeven houden is ook heerlijk. Maar nog het meeste: kunnen gaan en staan waar je wilt, even een dagje het halve land doorrijden om een mooie cultuur fotoshoot te doen en onderweg gewoon wat eten ipv. netjes thuis aan tafel. Of naar vrienden zonder dat je hoeft te verantwoorden waarom je alweer niet thuis bent :-P)

Een van mijn bordspelvrienden merkt regelmatig op dat z'n vrouw het niet leuk vind als hij elke maand een dag van 's ochtends tot 's avonds weg is om spellen te spelen. Ik benijd 'm niet :O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven