Vriend ineens weg

05-08-2019 12:34 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderen graag.
anoniem_388968 wijzigde dit bericht op 18-06-2020 11:16
Reden: dit bericht in niet meer relevant, en wil er ook niet meer aan herrinnerd worden. Dus kan deze topic worden verwijderd.
99.03% gewijzigd
:hug: Allereerst een knuffel.

Je vriendin verwoordt het erg goed, ik denk ook dat dit een soort vlucht is..
Waarschijnlijk nog niet eens echt voor jou, maar wel van de situatie, van het idee dat ie niet 'mans' genoeg is...Misschien wil die nu alleen even flauwe praat etc...Vluchten is wellicht het gemakkelijkste om te doen, ipv dit alles te dealen en een plek geven etc..
Ik begrijp het, maar betekent niet dat ik het goedkeur. Ik vind het erg sneu, en zeker niet daadkrachtig, het is egoistisch, en waarschijnlijk het stomste wta ie kon doen...maar daar komt ie vast en zeker nog wel achter. Daar ben ik van overtuigd, ik hoop dat jij dan je zaakjes goed voor elkaar hebt, en gelukkig bent zonder hem... :devil: :bye:
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit of het een vlucht was?
Hij heeft voor een ander gekozen, dat is het enige wat telt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid, wat heftig!!

Het is goed dat jij mensen waarschuwt over zijn (mentale) toestand. Dat jij denkt dat er iets niet klopt. Laat het bij zijn ouders, bij de huisarts, bij beste vrienden weten.
Maar verder zou ik nu vooral zeggen: zorg voor jezelf.
Voor hem héb je al gezorgd. Het ligt buiten jou, buiten jouw macht en kunnen. Of hij er nu bewust voor kiest of dat hij een soort crisis heeft: jij kan daar nu niks aan doen.

Zorg dat jij hier niet aan onderdoor gaat, dat jij je leven oppakt en jij kiest voor wat nu goed is voor jou.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook niet zo'n naïeve gedachte, en wat je vriendin zegt snijdt ook wel hout.

De vraag is alleen: wat kun je ermee? Niet veel nu lijkt me, hoe kut dat ook is.
Denk dat ie snel genoeg weer van die roze wolk afdondert, en dan is het aan jou of je zijn uitleg (mocht ie met hangende pootjes op de stoep staan) accepteert.

Rot dit :hug:

swannie12 schreef:
05-08-2019 13:47
Wat maakt het uit of het een vlucht was?
Hij heeft voor een ander gekozen, dat is het enige wat telt.
Dit.

Klinkt hard maar deze dingen gebeuren. Hij wilde haar liever dan jou.
Na alles. Dus je zou hem al helemaal niet terug moeten willen ook.

:hug:
Ik snap wat je bedoelt, maar het is toch een knap lullig gevoel om na een zware tijd bij het oud vuil gezet te worden. Ik vind het hartstikke rot voor je, maar je weet meteen wat je aan hem hebt. Er zijn echt leukere exemplaren ook al lijkt dat nu niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Het zou een verklaring kunnen zijn maar het is natuurlijk geen excuus. Ik vind het heel rot voor je. Vraag blijft of je zo iemand terug zou willen hebben. Veel sterkte.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tijgertje18 schreef:
05-08-2019 12:34
Graag jullie mening over dit "probleem".
Wat bedoel je hier ongeveer mee? Waar wil je met ons over sparren? Wil je uitvogelen waarom hij doet wat hij doet? Wil je dat begrijpen zodat je daarna kan afsluiten?

Of wil je misschien dat het een vlaag van verstandsverbijstering is en hij bij je terugkomt?
Ik snap wat jij en je vriendin zeggen, maar dat neemt niet weg dat hij voor een ander heeft gekozen. Klote voor je TO. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft jaren thuis gezeten met allerlei problemen. Jij was voor een deel ook zijn verzorger,niet echt een gelijkwaardige relatie. Hebben jullie vanuit het ziekenhuis ondersteuning gehad, en adviezen wat te doen wanneer 1 partner ziek / afhankelijk is?

Gaat hij uit, en wordt hij door een vrouw weer gezien als die sexy geile meneer, zonder problemen en ziektes. Tja, dan lijkt het gras opeens en stuk groener bij die ander. Bij jou komt er ook veel herinneringen naar boven van de tijd dat het zwaar was, en de leuke dingen zijn misschien wel ver weg verdrongen.

De vraag is wat wil jij? Is het voor jou over en uit. Of wil je kijken of dat jullie samen weer verder kunnen. In het laatste geval zal er wel gepraat moeten worden, eventueel met hulp van buitenaf.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
05-08-2019 13:49


Het is goed dat jij mensen waarschuwt over zijn (mentale) toestand. Dat jij denkt dat er iets niet klopt.

Waarom is dat goed?
Hij is weg bij haar, niet haar taak of verantwoordelijkheid om de omgeving te waarschuwen.
Ach wat ongelofelijk kut.

Ik snap je mechanisme heel goed; je probeert grip te krijgen door met anderen te speculeren over waarom het mis is gegaan, liefst ook met mensen die hem kennen. Ik snap ook goed dat het je op het moment lijkt te helpen als mensen bevestigen dat hij van het padje is. Maar dit gaat je niet helpen, zeker niet op de lange termijn. Jouw prioriteit moet zijn voor jezelf zorgen. Omring je met JOUW vrienden en familie, praat over JOUW gevoel en verdriet. Jij moet met jezelf verder en het door en door analyseren brengt jou niets.

Ik heb het ook wel eens gehad, (ex)vriend van het padje en intensief contact met zijn beste vriend en zusje. Relatie was zo goed als over en hij deed heel vreemd. Urenlang heb ik erover gepraat met zijn zusje en vriend en ik voelde me gesteund. Zie je, zij vinden ook dat hij raar doet en dat hij me beter moet behandelen. Maar wat had ik eraan? Niks. Ik was alleen maar met hem bezig en was zo manisch op zoek naar antwoorden dat ik geen tijd had voor mijn verdriet. En dat kwam erachteraan en niet zo'n beetje ook. Uiteindelijk verwaterde het contact met zijn vriend en zijn zusje, wat natuurlijk logisch is. Ook al gaven ze me steun, het bleef hun vriend en broer en ze waren uiteindelijk loyaal aan hem. Wat helemaal logisch was natuurlijk.

Dus zorg goed voor jezelf en probeer zo min mogelijk met zijn proces bezig te zijn. Hij denkt ook niet aan jou.
Ik zou hem wel wijzen op zijn praktische verantwoordelijkheid want het slaat natuurlijk nergens op dat jij daar nu alleen voor opdraait.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve en eerlijke reacties. :heart:

Met de vraag van maakt het uit of het een vlucht was, voor mij wel en niet omdat ik hoop heb maar meer voor het stukje dat ik niet gek ben geworden ;)

Het probleem is alleen heel lastig heeft al jaren geen contact met zijn ouders en de paar vrienden die die had, heeft die weg gejaagd door daar nu ruzie mee te zoeken. En die komen nu allemaal bij mij(het zijn ook mijn vrienden geworden) met eigenlijk het idee dat hij een kronkel in zijn hoofd heeft gekregen. Niemand heeft dit tot die dag aan zien komen. Veel verwachten ook dat hij met hangende pootjes terug komt bij mij.
En het is zeker geen excuus ben ook onwijs boos. Het is meer het stukje niet begrijpen.

Precies met wat hamerhaai nu verwoord, zo denk ik dus dat hij het nu ziet. Wij hebben vanuit het ziekenhuis geen extra hulp gehad, ook niet met zorg hulp daarom kwam alles op mij aan, douchen wond verzorging en dat soort dingen.

En wat ik nu wil geen idee, ik kan daar nu geen eerlijk antwoord op geven daarvoor is het te kort. En ik ben niet en persoon die zomaar 10 jaar aan de kant kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Jouw prioriteit moet zijn voor jezelf zorgen. Omring je met JOUW vrienden en familie, praat over JOUW gevoel en verdriet. Jij moet met jezelf verder en het door en door analyseren brengt jou niets.


Hier ben ik juist mee bezig! en dat gaat de goede kant op :D
Het mooie is dat juist de vrienden en familie die hij had allemaal achter mij staan, omdat hij dus ruzie met hun zoekt.
swannie12 schreef:
05-08-2019 14:25
Waarom is dat goed?
Hij is weg bij haar, niet haar taak of verantwoordelijkheid om de omgeving te waarschuwen.
Dat sowieso.
En het komt misschien ook nog raar over. Alsof ze zelf beetje van het padje is/jaloers.

Niet doen hoor.
Tijgertje18 schreef:
05-08-2019 14:36
Dank voor jullie lieve en eerlijke reacties. :heart:

Met de vraag van maakt het uit of het een vlucht was, voor mij wel en niet omdat ik hoop heb maar meer voor het stukje dat ik niet gek ben geworden ;)

Het probleem is alleen heel lastig heeft al jaren geen contact met zijn ouders en de paar vrienden die die had, heeft die weg gejaagd door daar nu ruzie mee te zoeken. En die komen nu allemaal bij mij(het zijn ook mijn vrienden geworden) met eigenlijk het idee dat hij een kronkel in zijn hoofd heeft gekregen. Niemand heeft dit tot die dag aan zien komen. Veel verwachten ook dat hij met hangende pootjes terug komt bij mij.
En het is zeker geen excuus ben ook onwijs boos. Het is meer het stukje niet begrijpen.

Precies met wat hamerhaai nu verwoord, zo denk ik dus dat hij het nu ziet. Wij hebben vanuit het ziekenhuis geen extra hulp gehad, ook niet met zorg hulp daarom kwam alles op mij aan, douchen wond verzorging en dat soort dingen.

En wat ik nu wil geen idee, ik kan daar nu geen eerlijk antwoord op geven daarvoor is het te kort. En ik ben niet en persoon die zomaar 10 jaar aan de kant kan zetten.
Vraag ze ermee te stoppen. Geen enkele informatie over hem, of dat nou een nieuwtje is over zijn vlam, zijn gemoed of hun mening over de hele kwestie. Dat gaat jou niet helpen. Elk stukje informatie gaat jou weer in de analyse-stand zetten en daar kom je echt niet verder mee. Hun zorgen en meningen over hem bespreken ze maar met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen doen dit. Sluiten een heel leven af, danken vrienden af en beginnen ergens anders met een schone lei. Kennelijk heeft jouw ex daarvoor gekozen.

Lijkt me heel lastig, maar richt je nu op jezelf en maak je niet teveel illusies over zijn psychische toestand.
Wat eten we vanavond?
Tijgertje18 schreef:
05-08-2019 14:36
Dank voor jullie lieve en eerlijke reacties. :heart:

Met de vraag van maakt het uit of het een vlucht was, voor mij wel en niet omdat ik hoop heb maar meer voor het stukje dat ik niet gek ben geworden ;)

Het probleem is alleen heel lastig heeft al jaren geen contact met zijn ouders en de paar vrienden die die had, heeft die weg gejaagd door daar nu ruzie mee te zoeken. En die komen nu allemaal bij mij(het zijn ook mijn vrienden geworden) met eigenlijk het idee dat hij een kronkel in zijn hoofd heeft gekregen. Niemand heeft dit tot die dag aan zien komen. Veel verwachten ook dat hij met hangende pootjes terug komt bij mij.
En het is zeker geen excuus ben ook onwijs boos. Het is meer het stukje niet begrijpen.

Precies met wat hamerhaai nu verwoord, zo denk ik dus dat hij het nu ziet. Wij hebben vanuit het ziekenhuis geen extra hulp gehad, ook niet met zorg hulp daarom kwam alles op mij aan, douchen wond verzorging en dat soort dingen.

En wat ik nu wil geen idee, ik kan daar nu geen eerlijk antwoord op geven daarvoor is het te kort. En ik ben niet en persoon die zomaar 10 jaar aan de kant kan zetten.
Jij bent aan de kant gezet. Hij hoeft daar geen overleg over te plegen, jij hoeft het daar helemaal niet mee eens te zijn.

Mensen worden verlaten. Voor allerlei redenen. Of geen logisch te volgen redenen. Het is naar en verdrietig.
Daar veranderd hem willen begrijpen helemaal niks aan.

En of je 10 jaar samen bent geweest of 20 jaar of maar 1 jaar.. het maakt niets uit.
iemand die je als stront aan de kant zet, zou je echt niet meer moeten terugwillen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 14:48
3.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja maar, hij heeft de 10 jaar al aan de kant gezet en dus is er geen jullie samen meer.
Blijf niet te lang speculeren, denk aan jezelf. Tenslotte is het nu uit en ben je alleen achtergebleven. Je hebt een heleboel emoties van jezelf te verwerken. Hij amuseert zich momenteel wel, daar hoef jij je niet om te bekommeren.
Tijgertje18 schreef:
05-08-2019 14:39
Jouw prioriteit moet zijn voor jezelf zorgen. Omring je met JOUW vrienden en familie, praat over JOUW gevoel en verdriet. Jij moet met jezelf verder en het door en door analyseren brengt jou niets.


Hier ben ik juist mee bezig! en dat gaat de goede kant op :D
Het mooie is dat juist de vrienden en familie die hij had allemaal achter mij staan, omdat hij dus ruzie met hun zoekt.
Wat heb je hier op de lange termijn aan? Zeker familie is meestal na een tijdje vooral loyaal aan hun familielid en niet aan de expartner.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
05-08-2019 14:43
Vraag ze ermee te stoppen. Geen enkele informatie over hem, of dat nou een nieuwtje is over zijn vlam, zijn gemoed of hun mening over de hele kwestie. Dat gaat jou niet helpen. Elk stukje informatie gaat jou weer in de analyse-stand zetten en daar kom je echt niet verder mee. Hun zorgen en meningen over hem bespreken ze maar met elkaar.
Ik hoor gelukkig ook geen nieuwtje over hem, ze komen ook meer naar mij toe om mij te steunen en te helpen. Ik heb het al los gelaten voor zo ver als dat het kan nu in deze paar weken. Hun probleem is meer dat hij hun ook heeft weg gedrukt, hun voelen zich op die manier "genaaid".
niemand hoort meer wat van hem.
Klinkt als een hele fijne man maar niet heus. Jou 2 jaar lang hem laten onderhouden en verzorgen naast je fulltime baan en zodra er weer enige vorm van gelijkwaardigheid in de relatie terug komt waarbij hij een tijdje wat liever voor jou kan zijn neemt hij de benen.

Wees blij dat je van deze kerel af bent, stonk niet in zijn zielige verhaal als blijkt dat die nieuwe vriendin toch niet zo leuk en zorgzaam blijkt te zijn waardoor hij weer op hangende pootjes terug komt.

Gewoon even bellen dat je duidelijke schriftelijk afspraken wil maken over de afhandeling van het huis en spullen dit weekend zodat jullie wegen zich goed kunnen scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 14:44
Jij bent aan de kant gezet. Hij hoeft daar geen overleg over te plegen, jij hoeft het daar helemaal niet mee eens te zijn.

Mensen worden verlaten. Voor allerlei redenen. Of geen logisch te volgen redenen. Het is naar en verdrietig.
Daar veranderd hem willen begrijpen helemaal niks aan.

En of je 10 jaar samen bent geweest of 20 jaar of maar 1 jaar.. het maakt niets uit.
iemand die je als stront aan de kant zet, zou je echt niet meer moeten terugwillen.
het voelt ook wel alsof ik als stront word weg gezet, en ik ben het er zeker niet mee eens. Heb niks voor niks die 2 jaar ook zo met hem geleefd.
Tijgertje18 schreef:
05-08-2019 14:50
Ik hoor gelukkig ook geen nieuwtje over hem, ze komen ook meer naar mij toe om mij te steunen en te helpen. Ik heb het al los gelaten voor zo ver als dat het kan nu in deze paar weken. Hun probleem is meer dat hij hun ook heeft weg gedrukt, hun voelen zich op die manier "genaaid".
niemand hoort meer wat van hem.
Daar heb jij toch niks mee te maken? Ik snap oprecht niet waarom mensen met zulke dingen bij jou aan komen zetten. Dat kunnen ze toch lekker onderling bespreken, waarom uitgerekend de ex hierover benaderen? Echte vrienden begrijpen toch dat jou dat geenszins verder helpt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven