Scheiden of blijven?

10-08-2019 10:23 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik vraag om jullie hulp omdat ik dit moeilijk kan bespreken met familie/ vrienden/ bekenden. Het volgende is er aan de hand.

Ik ben een vrouw van 34 met twee zoons van 5 en 8 jaar. Ik heb een goede baan, leef een fijn en sociaal leven en heb eigenlijk weinig te klagen, maar mijn huwelijk … Ik heb niet eens de woorden om het te omschrijven.

Mijn man en ik zijn ruim 12 jaar samen en 8 jaar getrouwd. Wij hebben een tijdje voor zijn werk in het buitenland gewoond en daar ging het voor het eerst mis. Toen ik zwanger was van de 2e, kreeg ik via Facebook Messenger een bericht dat mijn man een affaire had met zijn collega. Dat bericht kwam van haar vriend. Ik schrok, vroeg hem ernaar, maar er was niets aan de hand, zei hij. Na een jaartje verscheen ze ineens op mijn Instagram, daarna betrapte ik ze samen (vanaf een afstandje, maar ik ben niet blind) in een auto. Mijn man heeft maandenlang volgehouden dat ze een kerel was. Hij liet een mannelijke collega bellen om mij te overtuigen. Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar de incidenten rondom deze dame zijn talloos en alleen al in het buitenland loog hij de boel bij elkaar wanneer het haar betrof. Telefoontjes, appjes, reserveringen in een hotel. Het was allemaal niet waar en niet gebeurd. Contact met prostituees zelfde geval, berichten genoeg in zijn telefoon, maar er was nooit iets gebeurd. Als gebroken gezin keerden we terug naar Nederland, maar ik wilde vechten voor de kinderen, alles moest goedkomen. Hij wilde ons niet kwijt, huilde, deed er alles aan om het goed te maken. Tot de zomervakantie, 7 maanden later. We waren op vakantie notabene toen ik een mail kreeg van haar. Het contact tussen hen was zéker nog niet over, 30 bijlagen, wat er allemaal in stond durf ik niet eens te zeggen. Vals berichtje erbij van haar, wat een naar mens. Volgende drama, toch na veel praten nóg een kans. Een half jaar later stuurde hij mij een app die voor haar was. Nu was het écht klaar. Hij sprak met mijn ouders, vrienden, zijn familie. We gingen toch in relatietherapie, ik liep apart bij een therapeute. Voedde ondertussen in mijn eentje de kids op vanwege zijn werk in het buitenland. Ik werkte daarnaast ook, probeerde weer de boel bij elkaar te houden. Het leek een hele tijd goed te gaan, tot afgelopen vakantie. Ik dacht dat het stil was tussen hen, op z’n minst al 2 jaar. Maar wat blijkt, zij woont ineens ook in Nederland. Ik onderschepte een appwisseling toen zoonlief met zijn telefoon aan kwam lopen. Wéér al die leugens. Na 6 jaar is ze nog niet uit ons leven. Hij zegt dat het nu vriendschappelijk is, dat ze weleens contact hadden, dat was het. Inmiddels weet ik dat ze bijna dagelijks belden, dat hij haar regelmatig financieel ondersteunde. Weer een vakantie naar de klote, de leugens zijn niet eens meer op 100 handen te tellen. Gister stuurde hij me een screenshot van zijn rooster voor deze maand. Bovenaan stond dat er een lopend gesprek plaatsvond, om half 2 ’s nachts. Na een uur gaf hij het toe, nadat hij me zelfs wilde laten denken dat hij een sekslijn had gebeld. Zij was het. Weer.

Buiten dat is hij een man met aandacht voor de kinderen. Hij helpt in het huishouden, loopt uren met me door de Ikea als ik dat wil, doet klusjes, zeurt niet, laat mij m’n ding doen en doet niet moeilijk over geld. We hebben het in principe goed samen, we zijn een team. Hij wil nog steeds voor mij en ons gezin gaan, maar al die leugens … Ik weet het niet meer en ben hier zó ontzettend verdrietig van. Al die kansen, ik verlies mezelf op deze manier. Ik ben al naar de huisarts geweest voor wederom psychologische hulp. Hij wil dat zelf ook en heeft ook een afspraak gemaakt. Hij snapt zichzelf ook niet. Ik weet dat een huwelijk niet altijd perfect is en dat er bij iedereen wel wat speelt, maar hoeveel moet ik nog verdragen? Ik wil alles doen voor de kinderen, mijn grootste nachtmerrie is om ze met een koffertje af te leveren bij hun vader. In mijn allerergste nachtmerrie gaat zíj zich ermee bemoeien en wordt ze hun stiefmoeder. Dit is toch niet te doen?

Tips, iemand? ☹
anoniem_389206 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:00
0.05% gewijzigd
Sloft uren door de Ikea met je, dat maakt hem een geweldige man?

Je hebt jouw lat wel laag hangen vrouw, jouw lat ligt op de grond.

Moeten ze seks hebben voor je neus voordat je beseft dat dit niet gaat stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt deze man nooit meer vertrouwen. En blijkbaar is zij belangrijker voor hem dan jij of zijn kinderen. Waarom heb je de knoop al niet veel eerder doorgehakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je alle redenen hebt om niet meer met deze man in een huis te willen wonen. Zo'n man kun je toch niet vertrouwen? Je hebt hem nooit voor jezelf gehad en dat gaat als ik het zo hoor ook niet gebeuren. Hoeveel kansen moet hij nog krijgen?

Als hij regelmatig in het buitenland zit, red je het ook alleen met jullie zoons. Ik zou niet inzien waarom je het niet altijd zonder hem zou redden.
De leugens en ontrouw, jarenlang, van deze man zorgen ervoor dat jij psychologische hulp nodig hebt.
Is dat wat jij wil dat een huwelijk inhoudt? Is dat alles wat jij verdient in dit leven? Ben je niet meer waard?

Gaan scheiden is lastig en klote enzovoort. Maar daarna krijg je wel de kans om een gelukkiger leven op te bouwen dan je met hem ooit zult krijgen. Want ga er maar gerust van uit dat hij niet gaat veranderen in een eerlijke, betrouwbare man die loyaal is naar jou toe.
Alle reacties Link kopieren
Ai, wat een nare situatie voor jou en de kinderen.

Als ik in deze situatie zou zitten zou ik denk ik gaan scheiden. Als hij nu zo'n geweldige vader is voor de kinderen zal hij dat ook wel zijn als jullie gaan scheiden. Daar zou ik me niet te druk om maken. De kinderen zullen er op een gegeven moment ook aan wennen en het zou voor hun fijn zijn als jullie vriendschappelijk met elkaar omgaan.
Ben jij bereid om hem zijn affaires te laten hebben en toch samen te blijven met jou? Kun je zijn buitenechtelijke acties negeren, don’t ask, don’t tell?

Als je ook maar een seconde twijfelt of je dat kunt / wilt dan denk ik dat de enige optie is om uit elkaar te gaan. Maar bereid het goed voor, je zult niet de eerste zijn die er bekaaid afkomt bij een scheiding (want de belangen komen tegenover ipv naast elkaar te staan) en dat verdienen jij en je kinderen niet.
Alle reacties Link kopieren
1 ding weet je zeker na al die jaren: hij gaat niet veranderen.
Dus het is óf accepteren óf weggaan.
Maud*de*Braose schreef:
10-08-2019 10:57
De leugens en ontrouw, jarenlang, van deze man zorgen ervoor dat jij psychologische hulp nodig hebt.
Is dat wat jij wil dat een huwelijk inhoudt? Is dat alles wat jij verdient in dit leven? Ben je niet meer waard?

Gaan scheiden is lastig en klote enzovoort. Maar daarna krijg je wel de kans om een gelukkiger leven op te bouwen dan je met hem ooit zult krijgen. Want ga er maar gerust van uit dat hij niet gaat veranderen in een eerlijke, betrouwbare man die loyaal is naar jou toe.
Dit. Zeer heftig dat je dit al 6 jaar lang accepteert. De helft van je relatie dus. Vreemdgaan is een extreme vorm van emotionele mishandeling. Veel kracht toegewenst.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:18
Reden: Verkeerd gelezen
1.42% gewijzigd
s-a-r-kast schreef:
10-08-2019 11:13
1 ding weet je zeker na al die jaren: hij gaat niet veranderen.
Dus het is óf accepteren óf weggaan.
Dit ja. En dan denk ik toch dat zelfs bij acceptatie de bom vroeg of laat gaat barsten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem aanhouden als vader voor je kinderen en er een man bij nemen die wel trouw is aan jou.

Of je kunt bij hem weg gaan. Maar hij gaat niet ooit veranderen. Als deze vrouw al verdwijnt uit zijn leven, verschijnt er wel weer een andere.
Alle reacties Link kopieren
Wat een pathologische leugenaar die man v jou!!! Ik zou mn eer ook hebben..hoelang moet hij nog doorgaan met liegen en bedriegen totdat je het echt gelooft? Wil je dit nog jaren en zo in stress en onzekerheid leven. Ik zeg dump die leugenaar!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem met zijn kleding in een vuilniszak buiten de deur gezet.

Fool me once, shame on You
Fool me twice, shame on me.

Echt, waarom laat je jezelf zo in de hoek zetten. Kom voor jezelf op vrouw, kies voor jezelf!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Meestal is de vraag stellen 'm beantwoorden. En hier ook. Waarom denk je dat het na al die jaren nog beter zal worden? Hij verandert niet meer, vooral niet omdat hij er mee weg komt door mee te gaan naar de Ikea. Als je het niet voor jezelf wilt doen, doe het dan voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een situatie joh...
Je beseft toch wel dat hij lekker van twee walletjes loopt te eten? Jij regelt thuis nu ook al alles want hij is voortdurend afwezig dus wat is het verschil als je gescheiden bent? Nu loop je steeds met een rotgevoel, daar worden jouw kinderen ook niet gelukkig van.

Natuurlijk geef je een relatie niet zomaar op maar hoeveel kansen kan je hem nog geven?
Je zou nog kunnen eisen dat hij ander werk gaat zoeken, andere werkgever waarbij hij zeker geen contact met haar nodig heeft.

Maar is daar je vertrouwen mee terug?

Naar mijn mening is vertrouwen de basis van een relatie. Vertrouwen na een slippertje is nog wel terug te krijgen maar je kan op heel veel vlakken niet op hem bouwen want hij blijft je bedonderen, heel erg bewust! Hij laat zelfs roosters zien waarin zijn buitenvrouwtje ingepland staat onder een andere noemer. Heel geslepen...

En wat geef je je kinderen mee? Die zien een moeder die zich als sloof laat behandelen want die gaan echt wel zien dat hun moeder zich keer op keer laat bedonderen. En wil je zo’n vader als voorbeeld voor je kinderen? Kinderen die vreemdgaan als normaal beschouwen? Nogmaals, ze zijn niet dom en weten meer dan je denkt. Misschien nu nog niet, maar als jullie zo doorgaan, over een tijdje wel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gezien je verhaal en de manier waarop jij er in staat denk ik niet dat het enig nut heeft om jou advies te geven.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
10-08-2019 11:58
Gezien je verhaal en de manier waarop jij er in staat denk ik niet dat het enig nut heeft om jou advies te geven.
.
Daar lijkt het op inderdaad.

Zo veel laatste kansen zijn er al geweest.

Ik geloof best in relatie herstellen naar vreemdgaan of soms zelfs een affaire. Het lukt niet altijd, maar het kán wel. Maar wat ik hier lees....dan denk ik, nee, er is te veel gebeurd, je hebt jezelf te veel aangedaan, hij heeft je te veel aangedaan, hier is echt niets meer aan te redden. Hij zal vast zo veel wel goed bedoelen enz. enz., maar de prijs daarvan is leugens en vreemdgaan. En ik geloof niet dat dat zal herstellen in jullie relatie.
We hebben het in principe goed samen, we zijn een team.

En toen werd je wakker. Neem jezelf niet zo in de zeik.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het, dat is het rationele gedeelte. Ik wéét het echt wel. Daarnaast is het zo moeilijk om te bevatten dat hij het nooit heeft kunnen/willen loslaten. De Ikea noemde ik omdat hij nooit moeilijk doet over dingen, is een makkelijke en lieve, meegaande man. Zacht, eigenlijk. Zal nooit ruzie maken, is behulpzaam. Het staat in schril contrast met alle gebeurtenissen. Daarom vind ik het ook zó verrekte kut allemaal ...
Alle reacties Link kopieren
1. Een man is niet goed voor je en je hebt het niet goed met elkaar als je psychische hulp nodig hebt.
Hij vernietigd jou langzaam en je eigenwaarde verdwijnt.

2. Je staat er grotendeels toch al alleen voor met de opvoeding van je kinderen.

Vraag jezelf af waarom je dit toe laat .....ben je bang dat je niet goed genoeg bent voor een andere man? Ben je bang om echt alleen te zijn terwijl je dat grotendeels al bent. Wat heeft hij jou te bieden en maak een lijst met positieve en negatieve punten en weeg het voor jou af wat je belangrijker vind.

Heb je misschien verlatingsangst en klam jij je daarom helemaal vast aan hem.

Ik weet hoe het is belogen en bedrogen te worden maar op een gegeven moment is het genoeg. Je bent sterker als wat je denkt. Het zal moeilijk zijn om voor jezelf te kiezen
Maar ik denk ook dat er een last van je af valt want de kar moet je met zijn 2en trekken en jij trekt je suf alleen en komt niet vooruit.

Hou jij echt nog van deze man of denk je dat je van hem houd?

Maak deze man niet beter of mooier in je hoofd dan dat hij is. Want zo mooi is hij niet als hij jou zo kan behandelen en ook het voorbeeld voor je kinderen is. Het voorbeeld is dat mannen over vrouwen heen mogen lopen en gebruik van mogen maken en dat het de normaalste zaak van de wereld is.

Hij laat deze vrouw nooit gaan dat heeft hij niet gedaan de afgelopen 6 jaar en de aankomende 6 jaar gaat het ook niet gebeuren.
Hij bekijkt zich even rustig wat hem beter bevalt jij of zij . En dat kan hij want jullie laten het beide toe.

Ga weer leven en ga weer ademen en kies voor jezelf.
Volgens mij weet je dat stiekem ook wel maar vind je het eng voor wat er gaat komen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
De vraag hier is: wil jij bij een man blijven die vreemdgaat en liegt of durf je het aan om alleen verder te gaan? Het antwoord 'ik wil deze man zonder dat hij vreemdgaat en liegt' is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Olivia1983 schreef:
10-08-2019 12:20
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het, dat is het rationele gedeelte. Ik wéét het echt wel. Daarnaast is het zo moeilijk om te bevatten dat hij het nooit heeft kunnen/willen loslaten. De Ikea noemde ik omdat hij nooit moeilijk doet over dingen, is een makkelijke en lieve, meegaande man. Zacht, eigenlijk. Zal nooit ruzie maken, is behulpzaam. Het staat in schril contrast met alle gebeurtenissen. Daarom vind ik het ook zó verrekte kut allemaal ...
Nee je praat het goed voor jezelf waarom je wel zou moeten blijven.
Is dat genoeg voor jou?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Olivia1983 schreef:
10-08-2019 12:20
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het, dat is het rationele gedeelte. Ik wéét het echt wel. Daarnaast is het zo moeilijk om te bevatten dat hij het nooit heeft kunnen/willen loslaten. De Ikea noemde ik omdat hij nooit moeilijk doet over dingen, is een makkelijke en lieve, meegaande man. Zacht, eigenlijk. Zal nooit ruzie maken, is behulpzaam. Het staat in schril contrast met alle gebeurtenissen. Daarom vind ik het ook zó verrekte kut allemaal ...
Het is ook gewoon kut. Maar dit hele pakket van voor- en nadelen is hoe en wie hij is. Het is aan jou wat jij belangrijker vindt. Of jij hiermee kunt leven.

Als hij nooit moeilijk doet over dingen, zou hij ook nooit moeilijk doen om te accepteren dat hij moet stoppen met andere dames opzoeken. Lief voor jou is hij ook niet, hij weet hoe jij hierover denkt en gaat er toch mee door. Desnoods stiekem of met liegen en ontkennen.
Wat mist hij in jullie relatie dat hij op zoek gaat naar andere vrouwen?
Als je alles wat jij belangrijk vindt op een rijtje zet, wat is dan het allerbelangrijkste? Uit je OP lijkt het te zijn "dat jouw kinderen niet in contact komen met de niet zo hele geheime liefde van jouw man". Als dat inderdaad het allerbelangrijkste is, en alle andere prioriteiten overschaduwt, dan kun je beter blijven. Maar voor jouw eigen geluk is hem aan haar "gunnen" waarschijnlijk beter. Komt bij dat zij waarschijnlijk niet eens op twee stiefkinderen zit te wachten. En als man ook lange tijd in het buitenland heeft gezeten zonder gezin, dan stuurt hij zelf misschien ook niet per se aan op co-ouderschap in geval van scheiding? Kortom: zelfs bij een scheiding hoeft jouw doemscenario niet eens waarheid te worden.
Olivia1983 schreef:
10-08-2019 12:20
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het, dat is het rationele gedeelte. Ik wéét het echt wel. Daarnaast is het zo moeilijk om te bevatten dat hij het nooit heeft kunnen/willen loslaten. De Ikea noemde ik omdat hij nooit moeilijk doet over dingen, is een makkelijke en lieve, meegaande man. Zacht, eigenlijk. Zal nooit ruzie maken, is behulpzaam. Het staat in schril contrast met alle gebeurtenissen. Daarom vind ik het ook zó verrekte kut allemaal ...
Hij waait dus met alle winden mee, een deurmat. Die, tegelijkertijd, jou als deurmat gebruikt. Zo van 'ik doe wat jij wil, maar dan moet jij niet zeiken over wat ik wil'.

Je snapt toch wel dat dat gedrag niets met jou te maken heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven