Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, strakker lijf door thuis sporten?

03-05-2017 13:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik wil graag +/- 5kg afvallen en weer wat strakker in mn vel komen (voornamelijk buik, billen). Ik probeer al gezonder te eten, vooral de tussendoortjes en late nightsnacks te laten staan. En weer vaker 'gewoon' te koken ipv afhaal omdat we lang hebben gewerkt en dus geen zin hebben om nog te koken.



Ik wil ook graag meer gaan bewegen alleen heb geen tijd en geen oppas om naar de sportschool te kunnen, dus ik wil graag thuis sporten.



Ik ben benieuwd of jullie tips hebben wat voor sport ik kan doen thuis en hoe ik mijn eetpatroon kan aanpassen (eventueel recepten voor snelle maaltijd).

Hebben jullie ervaring met thuis sporten en afvallen?
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij zweert bij de app seven minute workout.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Drie keer per dag eten tot je geen honger meer hebt in plaats van tot je vol zit. Geen tussendoortjes.



Qua thuis sporten ben ik fan van Insanity max30, maar er zijn vele fitnessprogramma's die je thuis kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Fitnessblender.
Touwtjespringen of hoelahoepen neemt weinig ruimte in beslag om te doen en is al een goeie vetverbrander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 03 mei 2017 @ 13:15:

Touwtjespringen of hoelahoepen neemt weinig ruimte in beslag om te doen en is al een goeie vetverbrander.Toevallig heb ik nog wel een springtouw in huis
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 03 mei 2017 @ 13:11:

Drie keer per dag eten tot je geen honger meer hebt in plaats van tot je vol zit. Geen tussendoortjes.



Qua thuis sporten ben ik fan van Insanity max30, maar er zijn vele fitnessprogramma's die je thuis kan doen.Ja dat is ook een beetje het probleem ik zie door de bomen het bos niet meer
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
quote:DivaMommy94 schreef op 03 mei 2017 @ 13:17:

[...]





Ja dat is ook een beetje het probleem ik zie door de bomen het bos niet meer Dan zou ik er gewoon 1 kiezen. Ze werken allemaal, zolang je maar volhoudt
Alle reacties Link kopieren
Er zijn fitness centra met kinderopvang mogelijkheden. Maar die zijn wel iets duurder en dat zocht je niet.



Qua thuis bezig zijn. ligt er een beetje aan wat je zelf aan middelen beschikbaar hebt in je woning en aan spullen.



Yoga oefeningen willen al werken. Daarnaast push-ups, desnoods onder een hoek. Pull-ups als je ergens de mogelijkheid kan installeren. Squats en lunges zijn altijd te doen, met een kettlebell of gewichten erbij om ze zwaarder te maken.



Qua eten, inderdaad zelf koken. Dan eet je al snel meer groentes en waarschijnlijk meer mager vlees. Koolhydraten uit pasta/aardappelen enzo kan je dan makkelijk minderen en vervangen door bijvoorbeeld eieren of bonen, maakt nog steeds snel klaar.



In mijn afval fase was mijn snelste avond gerecht als volgt: Grote kipfilet gewikkeld in zo'n perkament-kruiden velletje in de oven leggen, twee eieren, klein blikje met groente. Vulde voldoende voor mij.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Tip als je lang moet werken: wij koken op zondag voor de dagen dat we lang moeten werken en dan vriezen de dat in. Een dag voordien uithalen en de dag zelf gewoon opwarmen. Net gemaakt eten smaakt beter maar het is beter dan afhaal.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe vanalles via YouTube.



Voor de rest hangt afvallen af van je stofwisseling. Meer sporten, vooral cardio geeft meer honger, dus blijvend minder eten zal op den duur steeds moeilijker worden en zelfs met minder eten kan je toch aankomen. Je zou intermittent fasting kunnen proberen.



Wat voor mij het beste werkt is bewegen onderdeel maken van mijn dagelijkse routine. Bijv. squats doen tijdens tanden poetsen of tijdens pc werk rekken en strekken. En bewegen op een manier die me blij maakt, ik hou bijv. erg van dansen en minder van 'beunen'.



Vond deze Tedtalk erg leuk

https://www.youtube.com/watch?v=BzCxpNUxg2U
Alle reacties Link kopieren
Met jong kind ben ik soms zo vroeg wakker, dan kook ik die ochtend alvast maar voor de avond.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pilates dvd's in huis, en ik gebruik een fitness appje met een 7-minutes workout. Dat is gemakkelijk thuis te doen, het kost niet veel tijd. Je hebt er ook geen apparaten voor nodig. Hier is een lijstje met dit soort apps: http://www.webwijzer.nl/ehealth/fitness-apps.html
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, het van te voren koken en invriezen ga ik zeker doen en zal mezelf er met een goed muziekje toch toe moeten zetten en uitvogelen welke oefeningen het beste bij mij passen.
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
You are your own gym, Dat is een app. Er is ook een boek van, maar met alleen de app gaat het prima.
Alle reacties Link kopieren
Een resistance band is ook een handig ding om in huis te hebben. Op youtube maar vooral ook op Instagram zijn veel home exersices te vinden die je hier o.a mee kan doen en je kan er zo veel spiergroepen mee trainen! :-)




Alle reacties Link kopieren
Ik doe 's ochtends deze 7 minutes workout https://www.youtube.com/watch?v=Uzo4DKvZEG4



Voor de voeding gebruik ik als dagboek de eetmeter van het voedingscentrum met adviezen over voedingswaarde, vitamines, mineralen. https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/dashboard/eetmeter/

Invullen gaat snel en je kunt meteen zien of je gebalanceerd eet.
Alle reacties Link kopieren
Die filmpjes en apps ga ik zeker gebruiken, elke dag een kwartiertje tot half uurtje moet lukken om te sporten als de kleine slaapt.
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
Als ultieme tip kan ik je aanraden een activity tracker aan te schaffen (ik heb de Fitbit Charge 2 maar er zijn ook andere). Dat heeft mij enorm geholpen bewuster te bewegen omdat je je dagelijkse doelen wilt behalen (zoveel stappen per dag, minimaal zoveel stappen per uur, zoveel actieve minuten per dag etc.). Zo kun je op een leuke manier extra beweging in je dag inbouwen, en alle beetjes helpen! Fitbit heeft ook de app Fitstar met thuis-workouts. Verder stap ik ook regelmatig op de hometrainer voor een rondje fietsen, eventueel onder het genot van een (Netflix-)serietje op mijn telefoon (zo gaat de tijd snel voorbij en heb je zomaar 3 kwartier gefietst!). Tot slot is het bijhouden van je voeding in een app ook aan te bevelen, al doe je het maar een paar weken om inzicht te verkrijgen in hoeveel je binnenkrijgt en de verhoudingen koolhydraten-eiwitten-vet. En qua voeding zijn het eigenlijk de standaard tips: drie maaltijden plus drie tussendoortjes om je bloedsuikerspiegel zo constant mogelijk te houden; zoveel mogelijk langzame koolhydraten i.p.v. snelle (dus volkoren producten, havermout, veel groenten etc.) en vooral niet te weinig gaan eten. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik sport thuis regelmatig met een kettlebell. Werkt voor mij erg goed. Op youtube kun je veel workouts hier voor vinden
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
BURPEES doen is de allerbeste vetverbranding

zo kun je snel 100den calorieen verbranden,

pas op he na 10 begin je al te transpireren

op Youtube staan filmpjes genoeg over de burpee
Alle reacties Link kopieren
Ik sport ook thuis en wat ik altijd doe is een paar oefeningen opzoeken die ik leuk vind om te doen.

Ik zet echt goeie muziek op (oordoppen in) met een beat waar je motivatie van krijgt.

Dit werkt voor mij echt, ik zet echt door op het moment wanneer die goeie beat komt.



Klinkt heel gek maar het werkt echt!

De oefeningen herhaal ik dan een aantal keer, en ik kan je vertellen dat ik de volgende dag niet meer kan zitten of lopen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Moniek1234 schreef op 04 mei 2017 @ 11:43:

Ik sport thuis regelmatig met een kettlebell. Werkt voor mij erg goed. Op youtube kun je veel workouts hier voor vinden Doe ik ook, maar wel onder begeleiding. Je kunt jezelf blesseren als je het niet helemaal op de juiste manier aanpakt. Daar moet je dus wel mee uitkijken.
Tvp, ik lees graag mee voor tips :-D
(Ik krijg de topic niet in mijn favorieten sinds de vernieuwing van het forum vandaar het tvp'tje)
Vroegah,lang geleden, was er een topic op viva voor thuissporters. Daar ben ik in aanraking gekomen met hiit (high intesity interval training), van bijvoorbeeld suzanna light, poppilates, fitnessblender, bodyrock etc. Het werkte voor mij extra goed als je het samen met anderen doet zodat je kunt vergelijken en elkaar kunt stimuleren.
Wat wij toen deden was bijvoorbeeld workouts posten die je deed zodat anderen deze ook konden proberen.

Ik heb laatst deze gedaan, van zuzanna light. Deze focussed op billen en benen. Ik vond hem heel erg zwaar, maar wel goed, je kunt hem gewoon met de video mee doen. Misschien leuk om eens te proberen?

https://youtu.be/xNrQbw4KpUw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven