Lijf & Lijn alle pijlers

Zwangerschapsbuikje voeding of trainen?

15-03-2018 15:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bevallen van een tweede en ben bijna weer op gewicht ( nog 1 kilo). Ik ben gaan sporten en snoep/snack niet meer zoals ik deed. Dat in combi met de bv zorgde ervoor dat ik weer lekker in mijn lijf zit. Ik pas oude kleding weer maar rondom mijn buik zit het niet mooi/lekker. Er hangt best wel een flubbertje. Ik weet niet of dit nou vet is of uitgerekte huid of beiden? Na mijn eerste had ik dit niet. Ik had geen sixpack maar ook geen pouch.
Hoe krijg ik dit weg? En gaat dit nog wel weg? Moet ik hiervoor flink lijnen ( wil ik liever niet en kan nu niet met bv) of is dit een kwestie van veel trainen? Of kan ik dat doen tot ik een ons weeg ( haha) maar zal dit nooit echt weggaan en is dit een souvenir van twee zwangerschappen?
Alle reacties Link kopieren
als het uitgerekte huid is (de rek is eruit), dan kan het met de tijd wat bijtrekken.
Maar, als met een elastiekje, dan blijft het lossig.

als het vet, kan meer afvallen helpen.


Lastig zeggen dus
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het laatste. Zwangerschap is nu eenmaal best een aanslag op je lichaam. Gezond eten en trainen/sporten is natuurlijk altijd goed, maar ik zou het zeker niet extreem aanpakken en accepteren dat het niet meer helemaal strak wordt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, het houdt je wel bezig he! Heb je geen problemen op het gebied van gewicht/ uiterlijk?
Je bent 3maanden geleden bevallen, de rek is er nog wat uit dus geef het tijd en loop niet zo te miepen.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
15-03-2018 15:42
Jeetje, het houdt je wel bezig he! Heb je geen problemen op het gebied van gewicht/ uiterlijk?
:there:
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste was het anderhalf jaar erna nog wat bijgetrokken. Strakker en striemen lichter van kleur. Bij de tweede weet ik nog niet , moet nog wat kilo’s kwijt.

Maar vooropgesteld. Het is nooit meer ook maar een beetje geworden wat het was. Maar ik ben dan ook bij beide meer dan 25 kilo aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Jippie Weer zo'n typ dat met 2 maanden de skinny jeans al weer aan wil kunnen.
Nee het word niet meer zoals het was, nooit meer. Dat heb je na het baren van kinderen.
Alle reacties Link kopieren
optie; accepteren.

Je buik is 2x uitgerekt, je organen zijn alle kanten op geduwd. De kans dat dit weer in de pre-zwangerschap stand komt, wordt na elke zwangerschap kleiner.

Daarnaast is het voor iedereen goed om voldoende te bewegen en op de voeding te letten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-03-2018 15:50

Nee het word niet meer zoals het was, nooit meer. Dat heb je na het baren van kinderen.
jawel hoor
Probeer eens om je buikspieren te trainen om te kijken wat het doet. Je hebt bepaalde oefeningen om je pouch weg te trainen. Zie Pinterest of youtube voor oefeningen. Je kunt het toch proberen?
nina1966 schreef:
15-03-2018 15:50
Jippie Weer zo'n typ dat met 2 maanden de skinny jeans al weer aan wil kunnen.
Nee het word niet meer zoals het was, nooit meer. Dat heb je na het baren van kinderen.
Tuurlijk kan dat wel, het zal wel wat meer moeite kosten.
Dan ik kinderen heb gebaard wil niet zeggen dat ik niks meer aan mijn lijf hoef te doen.
cookie84 schreef:
15-03-2018 15:42
Jeetje, het houdt je wel bezig he! Heb je geen problemen op het gebied van gewicht/ uiterlijk?
Je bent 3maanden geleden bevallen, de rek is er nog wat uit dus geef het tijd en loop niet zo te miepen.
@(
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-03-2018 16:01
Tuurlijk kan dat wel, het zal wel wat meer moeite kosten.
Dan ik kinderen heb gebaard wil niet zeggen dat ik niks meer aan mijn lijf hoef te doen.
Er zit toch echt wel wat tussen "niets doen aan mijn lijf" en "zorgen dat ik mijn pre-zwangerschapslichaam weer helemaal terug krijg". Dat laatste is voor de meeste vrouwen echt een illusie. Er is te veel gebeurd met dat lijf om weer helemaal terug in het oude model te komen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik doe via fitnessblender allerlei workouts en kwam daar een tijd geleden een artikel tegen over diastasis recti. Dit kan ook een oorzaak zijn van een hangende buik, misschien dat dit voor jou wel iets verklaart. Niet om je bang te maken hoor.

https://www.fitnessblender.com/articles ... s-to-avoid
Alle reacties Link kopieren
Ik was gewoon benieuwd. Als het te trainen is wil ik daar wel even wat extras insteken maar als dat geen nut heeft begin ik daar niet aan. Als t een kwestie is van accepteren vind ik het ook prima maar dan koop ik mijn broeken een maat groter zodat ze lekkerder en mooier zitten bij de buik. Ook prima.
hamerhaai schreef:
15-03-2018 16:05
Er zit toch echt wel wat tussen "niets doen aan mijn lijf" en "zorgen dat ik mijn pre-zwangerschapslichaam weer helemaal terug krijg". Dat laatste is voor de meeste vrouwen echt een illusie. Er is te veel gebeurd met dat lijf om weer helemaal terug in het oude model te komen.
Natuurlijk heeft het lichaam wat te verduren gehad, vind het gewoon raar dat mensen zo boos reageren omdat TO iets aan haar buik wil doen.
Lillybit schreef:
15-03-2018 16:13
Natuurlijk heeft het lichaam wat te verduren gehad, vind het gewoon raar dat mensen zo boos reageren omdat TO iets aan haar buik wil doen.
Eens! Ze stelt gewoon een normale vraag en ik vind daar niets raars aan.
Alle reacties Link kopieren
Het duurde bij mij per kind 2 jaar voor mijn lichaam weer echt ‘de oude’ was. Per kind is er wel 1kg extra bijgekomen, niet speciaal bij mijn buik, maar over de hele linie (dat valt dan ook niet zo op).
Overigens heeft hoepelen wonderen gedaan voor mijn buik.
Ik heb een Weight Hoop (zonder noppen), daarmee hoepel ik 3x per week een kwartiertje tijdens het Netflixen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe lang geleden het is dat je bevallen bent, maar je lichaam heeft zeker een jaar nodig om te herstellen. Ook de huid van je buik dus. Ik zou het dus nog even de tijd geven, de kans is groot dat het nog wel wat bijtrekt. Blijf gewoon gezond eten en lekker sporten zoals je nu al doet. Je kunt prima je buikspieren gaan trainen, meer is er eigenlijk toch niet aan te doen. Niet extreem gaan lijnen als je nog bv geeft, anders doe je jezelf tekort! Het kost energie om een kindje te voeden.
Nog even niet zo druk om maken dus ;) En eventueel een broek kopen die over je buik heenvalt als dit prettiger zit voor the time being.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven