Lijf & Lijn alle pijlers

Rosacea

17-05-2007 20:58 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen aan tips/bestrijdingsmethoden/oplossingen om rosacea te behandelen? Sinds een paar weken wordt het erger en ik weet me geen raad meer. Mijn sociale leven wordt er door belemmerd omdat ik me onzeker voel met die pukkeltjes.

 

Wie oh wie heeft er wijze en doeltreffende raad??

Liefs, Saskia
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik zou je willen verwijzen naar het forum op de site van allergieplein. Daar staat een heel topic over rosacea. Rosacea is een kwaal waar je eigenlijk niet meer vanaf komt. En omdat iedere huid anders reageert, is het ook heel moeilijk om tips te geven. Ik heb er zelf ook last van, maar niet zo hevig. Ik heb ook niet tot nauwelijks pukkels, maar meer last van roodheid en flushes. Hieronder zal ik kort aangeven wat ik doe c.q. gebruik en wat mij erg geholpen heeft:



- Elos behandelingen waarbij de roodheid weggeflitst wordt

- creme van Eucerin (5% urea gezichtscreme, te verkrijgen in de apotheek)

- speciale nachtcreme van Eucerin, speciaal voor de rode huid (fijne creme maar alleen in Duitsland te verkrijgen)

- goed beschermen tegen zonlicht met een spf

- geen alcohol gebruiken of spicy eten

- make up: foundation van lumiere (zie topic over de ideale foundation). Deze minerale make up is o.a. speciaal voor de rosaceahuid.



Mijn huid is door de combinatie van bovenstaande dingen erg rustig geworden, maar zoals eerder gezegd, misschien helpt het jou helemaal niet. Hoewel alcohol en zon absoluut triggers zijn als je rosacea hebt; het wordt er alleen maar erger van!



Ik hoop dat je hier iets aan hebt.



Sterkte, want het is geen leuke aandoening. Ben je al eens bij een dermatoloog geweest? Soms wordt er namelijk ook antibiotica of rozex voorgeschreven. Deze middelen worden met name ingezet bij ontstekingen; bij mij had het weinig zin omdat ik die niet had. De roodheid gaat er niet van weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven