Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn oren vs baby van de buren

28-11-2018 06:59 38 berichten
Hoera..... de buren hebben een baby..... Met mijn jaren 30 muren betekent dat, dat ik heerlijk mee mag genieten van elk huiltje.

Ik heb wel oordoppen, maar ze zitten niet echt lekker. Het zijn van die vliegtuigdingen, met 'weerhaakjes'. Ze blijven goed zitten, maar zijn eigenlijk te hard om op te liggen.

Wie heeft een tip over waar je de meest fijne oordoppen voor 's nachts kunt krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet beter op een andere kamer liggen die niet grenst aan hun woning. Of tijdelijk iets van isolatie op de muren hangen/plakken?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap altijd met oordoppen in, en ik gebruik altijd van die wasbolletjes van Ohropax. Die dempen goed en ze doen niet zeer.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon van die schuimrubber dingen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
En anders kan je bij iedere hoorwinkel doppen op maat laten maken. Kost wel wat, maar ook peuters en kleuters maken veel geluid. Jaren plezier van dus.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Alpine sleepsoft, kan je bestellen bij bol.com
#doeslief
Ik gebruik de oordoppen van Hema, die groene. Werken redelijk goed tegen de snurkgeluiden van mijn man.
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
28-11-2018 07:07
En anders kan je bij iedere hoorwinkel doppen op maat laten maken. Kost wel wat, maar ook peuters en kleuters maken veel geluid. Jaren plezier van dus.
Dit 👍
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
De roze kneedbare van ohropax in het gele doosje.
dropfruitje schreef:
28-11-2018 07:06
Kan je niet beter op een andere kamer liggen die niet grenst aan hun woning. Of tijdelijk iets van isolatie op de muren hangen/plakken?
If only... voor zover ik kan zien is de babykamer al zo ver mogelijk van mijn slaapkamer vandaan. Maar de ouderslaapkamer grenst wel aan die van mij. Ik probeer m’n buren al jaren aan het verstand te brengen dat ik alles kan horen wat daar gebeurt (ik woon alleen dus ik maak nooit echt lawaai) maar ja. Met een baby die gevoed enzo moet worden hebben ze daar (terecht...) schijt aan. Die baby gaat heel het huis door en ik hoor dr ook overal.

Heb wel goeie hoop dat de luidruchtige feestjes en ouderlijke ruzies in de slaapkamer nu ook verleden tijd zijn. Dus tja.
dropfruitje schreef:
28-11-2018 07:07
En anders kan je bij iedere hoorwinkel doppen op maat laten maken. Kost wel wat, maar ook peuters en kleuters maken veel geluid. Jaren plezier van dus.
Ja dat lijkt me wel wat. Enig idee wat dat ongeveer kost? Heb ook nog studenten in de buurt dus oordoppen beginnen wel een must te worden helaas.
Laat beter je huis isoleren. Zijn er niet speciale materialen waar ze muziekstudio's bekleden om ze geluiddicht te krijgen?
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 07:50
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die jaren geleden aangeschaft voor 100 (? of 150?) euro. En ze zijn het waard vanwege functionaliteit en duurzaamheid. Af en toe in een badje en dan zijn ze weer schoon. Ik gebruik ze nu wat minder, omdat ik last van veel oorsmeer heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap altijd met de oordopjes van otalgan. Die zijn lekker zacht . Haal ik bij het kruidvat
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-11-2018 07:47
Laat beter je huis isoleren. Zijn er niet speciale materialen waar ze muziekstudio's bekleden om ze geluiddicht te krijgen?
Dat werkt eigenlijk alleen als de buren het huis laten isoleren. En dan nog, ik heb er veel onderzoek naar gedaan.... het is kostbaar en afhankelijk van de constructie van de huizen eigenlijk nooit helemaal stil te krijgen.

TO kan proberen er een voorzetwand tegenaan te zetten. Dat zal wel helpen tegen luchtgeluid. Maar zodra dat kind begint te lopen heb je weer andere problemen.
Alle reacties Link kopieren
Big bazar reisafdeling. Daar haal ik ze altijd vandaan. 5 paar oordoppen. De prijs weet ik even niet. Maar volgens mij hooguit 2,25. Ik gebruik ze elke nacht. Ze zijn van oranje foam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb herriestoppers, al jaren! Was even wennen in het begin, maar na een paar dagen kon ik al niet meer zonder. Nu nog steeds niet :)
Ik heb bij een motorzaak doppen op maat laten maken. Heerlijk stil slapen!
Thanks allen. Ik zal me eerst even verdiepen in de cheap ass versies en anders in de buidel tasten voor op maat gemaakte.

Het huis isoleren heeft niet veel zin. Het zijn oude bovenwoningen. Er hebben eerder baby’s en kinderen naast me gewoond en dat viel best mee. Behalve dat die op zondag om zeven uur stoeipartijen hadden. Maar overdag werk ik toch meestal en kinderen gaan rond zeven uur naar bed als ik net thuis ben. Het is echt dat indringende baby gehuil dat door mijn stomme vrouwenbrein extra goed opgepikt wordt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-11-2018 07:47
Laat beter je huis isoleren. Zijn er niet speciale materialen waar ze muziekstudio's bekleden om ze geluiddicht te krijgen?
je stelt niet eens voor, dat de buren HUN huis maar moeten isoleren, met dat mormel van ze!
je wordt nog zachtaardig!
die roze wasbolletjes inderdaad. zijn ook cheapass maar werken goed en liggen ook niet irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de goedkope van de Etos. Drie paar voor nog geen vier euro. Ik slaap erval meer dan 20 jaar mee. Hangjongeren, feestjes, gesnurk van man, jankend kind drie huizen verderop. Ik maak het allemaal niet mee...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb veel dopjes geprobeerd maar gebruik nu al jaren I sleep van pluggerz. In paars doosje bij de kruitvat. 10 euro voor 1 paar maar ze zitten goed, ook voor zijslaper als ik. Succes ermee :-(
Alle reacties Link kopieren
Hema!
.....
Ik voel me nooit op mijn gemak met oordoppen, dan hoor je insluipers niet binnenkomen. Maar de nieuwe buren van mijn vriend hebben ook een baby. Door de muren hoor je weinig, maar kennelijk hebben zowel zij als wij het slaapkamerraam open ‘s nachts, dus het lijkt wel of het wurmpje naast je in je oor ligt te krijsen. Vaste prik, twee keer per nacht, en dat gaat dan gerust 20 minuten door. Volgens mij staan ze op hun gemak water te koken voor het flesje, of zo. Hoe lang kun je bezig zijn om die fles erin te stoppen, hebben die mensen zelf geen oren (of zijn ze al murw)?
Als ik haar tegenkom zeg ik vriendelijk gedag en bewonder de baby, en ons gemopper bewaren we voor binnenshuis en hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven