Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn eetmeter van het Voedingscentrum

26-02-2019 18:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig let ik een beetje op mijn gewicht en op mijn calorie inname maar ik snap niet dat er in kipfilet, bereid, met zout meer calorieën zitten dan in kipfilet, gegrild? Ik heb een contactgrill en bereid daar mijn vlees in zonder vet oid. Wat vul ik dan in?
Edit; ik bedoel andersom, sorry. Zie nu pas dat ik het verkeerd heb geschreven;(
Volgens de app zitten er 158 calorieën en 3,8 gram vet in kipfilet bereid en in kipfilet gegrild 188 calorieën en 7,9 gram vet.
aragog wijzigde dit bericht op 26-02-2019 20:01
28.74% gewijzigd
Aragog schreef:
26-02-2019 18:31
Tegenwoordig let ik een beetje op mijn gewicht en op mijn calorie inname maar ik snap niet dat er in kipfilet, bereid, met zout meer calorieën zitten dan in kipfilet, gegrild? Ik heb een contactgrill en bereid daar mijn vlees in zonder vet oid. Wat vul ik dan in?

Gegrild. Bij bereid gaan ze uit van bakboter of olie.
Dan is je kip toch gegrild?
Bereid is in een pan met boter/olie/wat dan ook
Ik vulde altijd het rauwe gewicht in. Bij 'kipfilet, rauw' dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik bak ook mijn vega kip, ei, groenten enz. in een kook apparaat waarbij ik geen olie of boter in gebruik en ik vul altijd rauw in.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoeveel vocht er nog in zit na het verhittingsproces en hoeveel vet er in en om het product zit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je een speklapje in een droge pan legt en die verhit dan treedt veel vet uit de speklap en gaat in de pan zitten.
Tevens verdwijnt er ook veel vocht uit de speklap als waterdamp.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan er van uit dat je het met boter/olie bakt. Ei gebakken is ook opeens 2 x zoveel calorieen bijna. Ik voer alles rauw in en dan los de vetstof die ik gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar als je grillt zonder vet is het toch raar dat er dan meer calorieën inzitten dan in bereid met boter of olie? En in gegrild zit ook 2 x zoveel vet dan in bereid/gebakken volgens die app.
Alle reacties Link kopieren
Sorry heb de OP aangepast, ik bedoelde het precies andersom;(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even zitten invullen en inderdaad in hun meter bevat gegrild meer kcal. Als je gaat kijken naar de voedingswaarde, zie je dat er meer vet gebruikt is en zelfs koolhydraten (?). Als je helemaal geen bereidingsvet gebruikt zou ik gewoon onbereid invullen.
Grillen is niet per definitie zonder vet. In veel recepten wordt juist wel olie gebruikt. De app gaat daar blijkbaar ook vanuit. Jij kunt in de app dus beter kiezen voor kipfilet, onbereid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven