Lijf & Lijn alle pijlers

Heel onzeker over lichaam

04-03-2019 18:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben een meisje van 17 jaar. 176cm lang en 63 à 64 kilo. Sinds vorig voorjaar ben ik heel erg op mijn lichaam gaan letten. Sociale media kreeg mijn aandacht en ik begon mezelf te vergelijken met alle influencers daarop. Nu ben ik niet echt smal gebouwd en in die tijd woog ik bijna 75 kilo. Niemand vond er iets aan maar ik vond dat het tijd was om af te vallen. Mijn streefdoel was 70. Zoals je kan zien ben ik die aardig gepasseerd. Maar nogsteeds ben ik niet tevreden. Elke dag kijk ik wel een paar keer in de spiegel naar mijn buik. Want daar gaat het om, mijn buik. De rest vind ik prima. Maar ik heb zo'n gloeiende hekel aan mijn buik. Ik heb zo'n onder vet randje en hij is gewoon niet mooi strak zoals de ideale lichamen van nu zijn. Daardoor voel ik me ook heel onzeker bij mijn vriendje en panikeren ik nu al over de zomer als ik het strand enzo op ga. Want zo durf ik mezelf echt niet te laten zien. Hebben jullie tips waardoor mijn zelfvertrouwen weer wat omhoog gekrikt wordt?

Xx
je bent 17 het wordt tijd om te leren dat influencers nep zijn en zichzelf fotoshoppen en dat een buik voor een vrouw heel normaal is, die vetlaag heb je nodig voor je vruchtbaarheid.
Die fitness modellen hebben vaak ook een buikje, dat is echt doodnormaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog meer:
https://www.google.com/search?q=fitness ... 8rjV6231pM:

En inderdaad echt niet meer op Instagram kijken.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 19:24
24.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gooi de social media van je telefoon, dan hoef je ook niet meer te vergelijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hulp zoeken en onmiddellijk stoppen met afvallen. Wat doe je allemaal om af te vallen en wat eet je?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter lekker gaan sporten dan afvallen alleen. Vaak wordt een lichaam daar niet mooier van, het kan ook nog zo zijn dat wanneer je teveel afvalt je spieren
slappig en kleiner worden.

Ben je straks een strijkplank waaraan alles hangt en lilt.

Je bent nog zo jong, zonde zeg.

Ik ben blij dat ik in een tijdperk ben opgegroeid dat die social media niet bestond.
Dat blonde meisje op die onderste foto heeft een moederbuik. Jonge meiden hebben niet zo’n ‘zakje’.
Ga sporten en focus je niet zo op een getal en doe social media weg.
MinkeDeWit schreef:
04-03-2019 19:18
Dat blonde meisje op die onderste foto heeft een moederbuik. Jonge meiden hebben niet zo’n ‘zakje’.
Oeps! Ik zal hem eruit halen :).
Alle reacties Link kopieren
een buik is niet mooi plat strak, als hij dat zou zijn bleef er nergens ruimte over om te bewegen en probeer dan maar eens te buigen om je schoenen vast te maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet makkelijk als je constant word geconfronteerd met die zogenaamde 'influencers' die allemaal zo strak lijken. Er word perfectie verkocht, die helemaal niet bestaat, al die filters en fotoshoppen zorgen ervoor dat er een dysmorphia ontstaat, wat betekent dat mensen zich schuldig gaan voelen wanneer zij er niet zo uitzien. Schei uit met jezelf te vergelijken met die nep foto's. Je bent piepjong laat je toch niet zo onderdrukken door al die idiote waanzin.
Liefde is een werkwoord
Alle reacties Link kopieren
"Influencers"

Eigenlijk is het best triest ende treurig dat mensen dergelijke lieden serieus nemen, Die doen het ook alleen maar voor de "clicks" en het bijbehorende geld.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
In mijn optiek is een superstrakke gespierde vrouwenbuik niet echt normaal. Een lekkere laag vet, dun of wat dikker, hoort erop, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Door te verkeerd te lijnen val je spierweefsel af en geen vet. Als je echt een buikje hebt eet je dus verkeerd. Veel vis, vlees, groente fruit en ei en trainen. Ga naar de sportschool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven