Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet zo bang als in maart

24-09-2020 09:47 201 berichten
In maart was ik erg bang en angstig voor corona. Ondanks dat de situatie nu weer heftiger is dan in de zomer, merk ik dat ik er minder angstig voor ben. Ik ben er wat meer gelaten in geworden. Net alsof ik een beetje afgestompt ben geraakt ervoor ofzo.

overigens hou ik me nog gewoon netjes aan de regels, het is niet dat het me allemaal niks meer interesseert, maar het is nu meer uit een soort gewoonte dan uit angst.

Herkennen meer mensen dit?
ldp schreef:
28-09-2020 18:20
Maar je kunt je eigen voorbeeld toch ook zien als iets positiefs? Nota bene de eigen partner van iemand die positief getest was , was niet besmet. Terwijl je mag verwachten dat zij veel tijd samen doorbrengen, bij elkaar in bed slapen, etc.

Dan zou ik denken dat de kans op besmetting bij vluchtig contact wel een beetje meevalt.
Hoe kom je op basis van het verhaal van degene op wie je reageert tot de conclusie dat die partner níet positief getest is (cq geen corona heeft, want of dat wel of niet getest is maakt natuurlijk niet uit)? En dan natuurlijk met inachtneming van de incubatietijd.

Een van mijn ouders heeft nu ook corona (milde klachten) en iemand die daar op bezoek is geweest om wat klussen uit te voeren heeft het inmiddels ook (en die kwam klussen toen er nog geen test gedaan was).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven