Entertainment alle pijlers

dreamschool 2018

26-02-2018 21:20 168 berichten
Is er al een topic over?
Ik heb voorgaand seizoen ook heel interessant gevonden.
Wie kijkt er ook?
Ergerlijk dat lucia steeds maar 'hij' blijft zeggen tegen Jade.
Verder ben ik benieuwd hoe het met de mobieltjes afloopt.
Ik keek ook. Ontzettend jammer dat Jade herhaaldelijk 'hij' genoemd werd. Is toch niet meer van deze tijd om zo om te gaan met mensen in transitie?!
gpdmoh schreef:
26-02-2018 21:21
Ik keek ook. Ontzettend jammer dat Jade herhaaldelijk 'hij' genoemd werd. Is toch niet meer van deze tijd om zo om te gaan met mensen in transitie?!
Dat is gewoon ene roze olifant.

Ik vind het een grappige programma, een ontzettend slechte visie, methodiek en begeleiding.
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 26-02-2018 21:24
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, maar erger mij rot aan Lucia.

Ze blijft Jade hij en hem noemen en geeft als excuus dat ze praat vanuit haar gevoel. Bij Tijd voor Max zei ze dat vanmiddag ook.
Haar excuus is eigenlijk nog erger dan het feit dat ze het per ongeluk fout zegt. Want met dat excuus zegt ze eigenlijk dat Jade voor haar niet als een meisje voelt.

Maar ik snap echt niet waarom Jade voor haar voelt als een hij. Ze is nooit een hij geweest en Lucia kende haar niet eens toen ze officieel nog wel een hij was. Hoe moeilijk is het dan om gewoon zij en haar te zeggen. Als ze niet had geweten dat Jade een transgender was, had ze er vast ook geen moeite mee gehad.

Vond de les van Roos wel heel mooi en je zag daar ook wel al iets gebeuren bij een paar kinderen.
lollypopje wijzigde dit bericht op 26-02-2018 21:32
12.48% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Moiren’ schreef:
26-02-2018 21:23
Dat is gewoon ene roze olifant.

Ik vind het een grappige programma, een ontzettend slechte visie, methodiek en begeleiding.
Nou. Zodra het echt ingewikkeld word kunnen ze vertrekken. Ik heb altijd moeite met ' speciaal voor niet gemotiveerde mensen maar je moet wel motivatie laten zien'.
Roos had wel voor de zekerheid haar bad-ass outfit aan.
Maar ze viel me mee.
Het-groepje schreef:
26-02-2018 21:28
Nou. Zodra het echt ingewikkeld word kunnen ze vertrekken. Ik heb altijd moeite met ' speciaal voor niet gemotiveerde mensen maar je moet wel motivatie laten zien'.
Het is negatieve ouderrol, repressie, niet op maat en dan nog 1000den pedagogische fouten.
En wat is die begeleidster een enorme jankbal zeg. Vleesgeworden dramadriehoek.

Start eerst al een smet 2 vakken tegelijk aan te bieden en daaruit te laten kiezen. Vandaaruit werk je toe naar een voorbepaals programma.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
26-02-2018 21:24
Ik ook, maar erger mij rot aan Lucia.

Ze blijft Jade hij en hem noemen en geeft als excuus dat ze praat vanuit haar gevoel. Bij Tijd voor Max zei ze dat vanmiddag ook.
Haar excuus is eigenlijk nog erger dan het feit dat ze het per ongeluk fout zegt. Want met dat excuus zegt ze eigenlijk dat Jade voor haar niet als een meisje voelt.

Maar ik snap echt niet waarom Jade voor haar voelt als een hij. Ze is nooit een hij geweest en Lucia kende haar niet eens toen ze officieel nog wel een hij was. Hoe moeilijk is het dan om gewoon zij en haar te zeggen. Als ze niet had geweten dat Jade een transgender was, had ze er vast ook geen moeite mee gehad.
Nou ja, heel vrouwelijk komt ze natuurlijk nog niet over. En de stem is nog compleet mannelijk.

Ik vind het ook storend hoor, maar niet onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of de methode deugt of niet, maar vind het wel een bewonderenswaardig initiatief.

Ik vind wat Het Groepje wel een interessante opmerking, over die motivatie. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om met ongemotiveerde mensen te werken. Hoe zou je dat aan moeten pakken? Anders dan in dit programma?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
26-02-2018 21:33
Het is negatieve ouderrol, repressie, niet op maat en dan nog 1000den pedagogische fouten.
En wat is die begeleidster een enorme jankbal zeg. Vleesgeworden dramadriehoek.

Start eerst al een smet 2 vakken tegelijk aan te bieden en daaruit te laten kiezen. Vandaaruit werk je toe naar een voorbepaals programma.
Ah, dank, je bent sneller met een antwoord dan ik met m'n vraag 😀
ldp schreef:
26-02-2018 21:38
Ik heb geen idee of de methode deugt of niet, maar vind het wel een bewonderenswaardig initiatief.

Ik vind wat Het Groepje wel een interessante opmerking, over die motivatie. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om met ongemotiveerde mensen te werken. Hoe zou je dat aan moeten pakken? Anders dan in dit programma?
Ja, heel anders.

Ik weet niet of ik het een bewonderenswaardig initiatief vind. Ik vind het vooral een narcistisch initiatief ter meerdere glorie van de eigen ego.
Alle reacties Link kopieren
Mooi programma ook. Ik houdt erg van deze aanpak. Kijken naar wat de kids wél motiveert en raakt. En vooral heel veel reflectie op eigen gedrag. Vind Eric en Lucia erg geschikt hiervoor.

Snap dan ook niet zo waarom Lucia steeds maar hij blijft zeggen. Dat doe je niet meer met een sorry af. Idd het is nog erger als het onbewust gebeurt, in je hoofd zit dan ingeprogrammeerd, Jade is een man. Snap wel dat Jade daar erg pissedoff over is en dit vraagt ook wat reflectie van Lucia op haar eigen gedachtengang.

Ben erg benieuwd naar de docenten Eva Jinek, Diederik Jekel en Kim Veenstra.
yoshe schreef:
26-02-2018 22:21
Mooi programma ook. Ik houdt erg van deze aanpak. Kijken naar wat de kids wél motiveert en raakt. En vooral heel veel reflectie op eigen gedrag. Vind Eric en Lucia erg geschikt hiervoor.
Waar wordt er gekeken wat e wel motiveert en drijft dan?
Er is geen reflectie, zij zeggen wat de leerlingen moeten reflecteren. Zit niets eigens bij.
Lucia en Eric vind ik niet geschikt. Ze beheersen ipv beheren en werken dus vanuit repressie. En op het moment dat het echt moeilijk wordt en ze door moeten pakken haken ze af. Staat Lucia ergens op een kantoortje te janken dat het allemaal zo moeilijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nu en begrijp ook totaal niet waarom Lucia maar hij blijft zeggen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
26-02-2018 22:24
Waar wordt er gekeken wat e wel motiveert en drijft dan?
Er is geen reflectie, zij zeggen wat de leerlingen moeten reflecteren. Zit niets eigens bij.
Lucia en Eric vind ik niet geschikt. Ze beheersen ipv beheren en werken dus vanuit repressie. En op het moment dat het echt moeilijk wordt en ze door moeten pakken haken ze af. Staat Lucia ergens op een kantoortje te janken dat het allemaal zo moeilijk is.
Kan je hier een voorbeeld van geven Moiren? Waar ligt volgens jou de grens tussen procesbegeleider zijn of een 'oordelende ouder'?
Kokette_Suzette schreef:
26-02-2018 23:16
Kan je hier een voorbeeld van geven Moiren? Waar ligt volgens jou de grens tussen procesbegeleider zijn of een 'oordelende ouder'?
Op het moment dat je over de ander oordeelt. Jij doet dit niet goed, jij moet zo anders doen, jij mag zus niet. Of heel bevoogdend, ik weet beter wat goed voor jou is enz.

Natuurlijk is in de opvoeding zoiets af en toe nodig, vooral als het om veiligheid gaat.

Deze jongeren horen al jaren wat ze niet goed doen. Ga met ze in gesprek als 2 volwassenen. Geef ze verantwoorelijkheid, en zoals ze in de hulpverlening zo kotsend zeggen ‘maak de leerling eigenaar van zijn eigen proces’.
Lucia zit daarbij ontzettend veel in te vullen ipv vragen hoe iets zit/voelt/is.

Dan kom je bij intrinsieke motivatie en dat gaat je niet lukken met wat gastlesjes. Een blijvende gedragsverandering krijgen duurt 3 maanden, kan alleen als de leerling zelf wil en hooguit op 2-3 punten tegelijk.

Daarbij hebben ze bijna allemaal een fiks verslavingsprobleem. Zolang zij gebruiken zal er echt niets veranderen.

Bij beheren zie je de groepsdynamiek, kan je zelfs op microniveau voorspellen wat er gaat gebeuren en dit bijsturen. Als je dit echt goed kan is repressie niet nodig, ook niet bij leerlingen met dit soort gedragsproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Heel interessant!
Kokette_Suzette schreef:
26-02-2018 23:37
Heel interessant!
Dat ben ik helemaal met je eens :)
Alle reacties Link kopieren
En ingewikkeld, heel ingewikkeld. Ik snap wat je zegt over repressie, maar het kan toch bijna niet anders dan dat je als betrokkene bij (één van) die jongeren ze op enig moment een goedbedoelde schop onder de kont wil geven? Door elkaar wil rammelen? Zo iets?
Kokette_Suzette schreef:
26-02-2018 23:43
En ingewikkeld, heel ingewikkeld. Ik snap wat je zegt over repressie, maar het kan toch bijna niet anders dan dat je als betrokkene bij (één van) die jongeren ze op enig moment een goedbedoelde schop onder de kont wil geven? Door elkaar wil rammelen? Zo iets?
Dat is geen repressie. Repressie is straf en repressailles.
Deze jongeren zijn niet eens zo ‘heftig’, maar het programma is er echt alleen maar voor henzelf.

Lucia zou het geen 10 minuten redden in mijn klas.
Alle reacties Link kopieren
Heb je voorgaande seizoenen ook gezien Moiren?
Want er wordt wel degelijk positief resultaat behaald.
yoshe schreef:
26-02-2018 23:47
Heb je voorgaande seizoenen ook gezien Moiren?
Want er wordt wel degelijk positief resultaat behaald.
Ik heb die van vorig jaar gezien.
Moiren’ schreef:
26-02-2018 22:24
Waar wordt er gekeken wat e wel motiveert en drijft dan?
Er is geen reflectie, zij zeggen wat de leerlingen moeten reflecteren. Zit niets eigens bij.
Lucia en Eric vind ik niet geschikt. Ze beheersen ipv beheren en werken dus vanuit repressie. En op het moment dat het echt moeilijk wordt en ze door moeten pakken haken ze af. Staat Lucia ergens op een kantoortje te janken dat het allemaal zo moeilijk is.
Ook het vorige seizoen gezien. Tenenkrommend, vooral die Eric, bekend van zijn 'fantastische' conceptschool in Rotterdam (subversieve en negatieve elementen verwijderen en dan is alles opgelost). Lucia is op een andere manier niet competent. Sowieso dat vanuit een hoge status handelen brrr... Ik heb zelf een totaal andere manier van omgang met dergelijke (en nog zwaardere) doelgroepen. Uit nieuwsgierigheid toch maar weer eens kijken..
Magister schreef:
27-02-2018 00:44
Ook het vorige seizoen gezien. Tenenkrommend, vooral die Eric, bekend van zijn 'fantastische' conceptschool in Rotterdam (subversieve en negatieve elementen verwijderen en dan is alles opgelost). Lucia is op een andere manier niet competent. Sowieso dat vanuit een hoge status handelen brrr... Ik heb zelf een totaal andere manier van omgang met dergelijke (en nog zwaardere) doelgroepen. Uit nieuwsgierigheid toch maar weer eens kijken..
Het was weer tenenkrommend.

Ik heb vorig jaar samen met mijn lief in een deuk gelegen om een hyperventilerende Lucia, omdat iemand in een boze bui een stoel oppakte. Het is allemaal paniekvoetbal, terwijl je het van mijlenver ziet aankomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven