Entertainment alle pijlers

dreamschool 2018

26-02-2018 21:20 168 berichten
Is er al een topic over?
Ik heb voorgaand seizoen ook heel interessant gevonden.
Wie kijkt er ook?
Alle reacties Link kopieren
Tahir is me er ook eentje.

Moeilijk hoogte van te krijgen.
die tahir verveelt zich volgens mij dood.
ik vond die laatste kunstenaar echt erg onsympathiek.
Moiren’ schreef:
06-03-2018 20:45
Nee.

Lucia moet zichzelf aanpakken.
Eens. Geldt ook voor die kunstenaar.
Ik vond het een mooi aflevering. Lucia die excuus aanbood aan Jade, de kunstenaar ook. Had wel het idee dat ze (zowel Lucia als Kunstenaar het oprecht vervelend vonden) en Jade heeft zich goed uit kunnen spreken . Wat een toffe les van Erik! De leerlingen waren enorm motiveert die les.
Always look on the bright side of life
Ik vind Erik Scherder ook echt een goede leerkracht. Hoe hij om gaat en de dingen uitlegt aan de kinderen is fantastisch.

Ik kijk met gemengde gevoelens naar dit programma. Ik vind Lucia eigenlijk niet de juiste persoon voor dit concept.

En wat hebben deze kinderen aan zo'n programma over een jaar of 10-20?
Iedereen kan dit altijd terug vinden. Gaat dit hen niet voor altijd achtervolgen?

Maar wat als je een kind de goede kant op krijgt.. is dat het dan dat alles waard?
Dit programma is een van de laatste strohalm denk ik.

Als er jongeren zijn die in die tijd van 10 - 20 jaar denk ik dat dat als positief wordt ervaren. Welke haan kraait in die tijd nog naar een oud programma?

Toch vind ik het ergens wel schokkend hoe de leerlingen omgaan met lessen en leraren die ze once in a life time kansen en leerervaringen geven.
Nou annemarie, lekker kortzichtig zeg.
Grappig, toch wéér wat repressie erbij.
Het-groepje schreef:
19-03-2018 20:43
Nou annemarie, lekker kortzichtig zeg.
Ik vond wel dat ze een punt had, je kunt wel de hele tijd het slachtoffer uithangen en je handje ophouden of er iets van maken. Bovendien waren die koters weer erg nukkig en zelfs aggresief tegen haar (1tje wou een stoel naar haar gooien) terwijl ze alleen probeerde te helpen.
Wageningen1985 schreef:
19-03-2018 22:14
Ik vond wel dat ze een punt had, je kunt wel de hele tijd het slachtoffer uithangen en je handje ophouden of er iets van maken. Bovendien waren die koters weer erg nukkig en zelfs aggresief tegen haar (1tje wou een stoel naar haar gooien) terwijl ze alleen probeerde te helpen.
Dus?
Ze was horkerig, zonder medemenselijkheid en veroordelend.
Ik had exact zo op haar gereageerd.
Wageningen1985 schreef:
Eens.
Je kan iemand helpen door zijn been af te zagen.
Je kan iemand helpen door zijn been met verdoving en pijnstilling af te zagen.

Bij het tweede krijg je een veel mooier resultaat.
Wageningen1985 schreef:
Ik vond haar ook niet echt relaxed. Als een kamer vol mensen zo geschrokken reageert op een opmerking kun je ook even wat vragen ipv maar door te denderen.
Zo komt de boodschap niet over, en dat merkte je ook.
Het-groepje schreef:
19-03-2018 23:05
Ik vond haar ook niet echt relaxed. Als een kamer vol mensen zo geschrokken reageert op een opmerking kun je ook even wat vragen ipv maar door te denderen.
Zo komt de boodschap niet over, en dat merkte je ook.
Ik zat alleen te luisteren en voelde de weerstand zo oprispen. Hele nare manier van communiceren.
Moiren’ schreef:
19-03-2018 22:15
Dus?
Ze was horkerig, zonder medemenselijkheid en veroordelend.
Ik had exact zo op haar gereageerd.
Ik vond dat vooroordelende meevallen, de waarheid is hard. Ze probeerde mensen juist te helpen om uit te shit te komen door bijvoorbeeld een tip te geven om lijstjes te maken met in en uitgave, wat een hele goede tip is. Heel veel van die mensen zouden er wat aan hebben omdat ze in de schuld zitten, en als dank krijgt ze een grote bek, lekker ondankbaar.
Vind het interessant om te zien welke 'bekende' gastdocenten wel aansluiting hebben. Wel interesse vasthouden en niet direct - zoals ik inderdaad zelf ook vond bij Annemarie - weerstand opwekken.

Ook Tahir is iemand die zich verstopt achter stoer en nukkig gedrag. Hoe breek je daar doorheen?
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
20-03-2018 11:36
Vind het interessant om te zien welke 'bekende' gastdocenten wel aansluiting hebben. Wel interesse vasthouden en niet direct - zoals ik inderdaad zelf ook vond bij Annemarie - weerstand opwekken.

Ook Tahir is iemand die zich verstopt achter stoer en nukkig gedrag. Hoe breek je daar doorheen?
Ruimte geven.
Moiren’ schreef:
20-03-2018 12:55
Ruimte geven.
Omschrijf eens wat je daarmee bedoelt, dan snap ik het beter.
Annapicobella schreef:
21-03-2018 10:50
Omschrijf eens wat je daarmee bedoelt, dan snap ik het beter.
Dat is zo’n complex iets, omdat heel veel factoren meespelen die je ook allemaal moet aansturen of aanduwen.
Dat gaat niet even zo op een forum.

Ik vraag me af waar al doe ouders in dit traject zijn.
Ja, dat vraag ik me ook regelmatig af. Maar dan ga je misschien uit van een 'normaal stel' ouders. Niet ouders die al afgehaakt zijn, of zelf zoveel gedoe in hun leven hebben dat er geen ruimte (alweer dat woord) voor de opvoeding van hun pubers is.
Annapicobella schreef:
21-03-2018 15:11
Ja, dat vraag ik me ook regelmatig af. Maar dan ga je misschien uit van een 'normaal stel' ouders. Niet ouders die al afgehaakt zijn, of zelf zoveel gedoe in hun leven hebben dat er geen ruimte (alweer dat woord) voor de opvoeding van hun pubers is.
En zelfs die probeer je er op alle mogelijke manieren bij te betrekken.
De filmcrew kan ze ten slotte ook interviewen.
Het bloed onder zijn nagels vandaan gehaald. Wat een watje :rofl:
Wat staat ze de boel nou te escaleren?
Vermoeiend type die Salsa.
Nou, het nieuwe is er vanaf voor de leerlingen, een aantal zijn echt terug bij af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven