Entertainment alle pijlers

dreamschool 2018

26-02-2018 21:20 168 berichten
Is er al een topic over?
Ik heb voorgaand seizoen ook heel interessant gevonden.
Wie kijkt er ook?
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
04-04-2018 13:40
Volgens mij 'speelt' ze zichzelf.

Een format is globaal idee. Geen vast script en geen acteurs.
En ik vind haar niet geschikt voor dit programma. Of Jamie dat wel was maakt daar helemaal niks voor uit.
Nee het format wordt strak gevolgd, jamie en lucia spelen dan ook allebei dezelfde rol.

Bij dit soort programma's neemt elke coach een rol aan, een opstelling, een houding, een idee over hoe wil ik de jongeren benaderen en hoe wil ik overkomen.
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:44
Nee het format wordt strak gevolgd, jamie en lucia spelen dan ook allebei dezelfde rol.

Bij dit soort programma's neemt elke coach een rol aan, een opstelling, een houding, een idee over hoe wil ik de jongeren benaderen en hoe wil ik overkomen.
Eh nee hoor. :roll:

He zijn totaal andere personen met andere levenservaring, karakter en kwaliteiten en zienswijze.
Dus lopen dingen anders.
Het is geen soap.
Lucifermiauww schreef:
04-04-2018 13:51
Eh nee hoor. :roll:

He zijn totaal andere personen met andere levenservaring, karakter en kwaliteiten en zienswijze.
Dus lopen dingen anders.
Het is geen soap.
Heb je het orgineel bekeken? En vooral erop gelet welke rol jamie aanneemt? Net als bij de jongeren zijn ook volwassen niet elke dag hetzelfde, het is dus essentieel dat een coach een bepaalde rol aanneemt die zij consequent doorvoert, dat zie je ook heel duidelijk bij lucia.
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:44

Als Lucia een rol speelt slaat het natuurlijk helemaal nergens meer op. Als je dat soort werk wil doen zal je authentiek moesten zijn, niet een toneelstukje.
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:59
Heb je het orgineel bekeken? En vooral erop gelet welke rol jamie aanneemt? Net als bij de jongeren zijn ook volwassen niet elke dag hetzelfde, het is dus essentieel dat een coach een bepaalde rol aanneemt die zij consequent doorvoert, dat zie je ook heel duidelijk bij lucia.
Een rol spelen maakt je de slechtste hulpverlener die je maar kan zijn.
Ik kijk dit seizoen ook weer net als vorig seizoen.

Tijdens het kijken van een aflevering bedenk ik me telkens dat ik het knap vind van de leraren hoe ze met de jongeren omgaan.
Bijvoorbeeld Kim Feenstra, zij vertelt iets, geeft ze een opdracht en als het bij sommige jongeren niet gaat om wat voor reden, dan moet ze daar iets mee. Ter plekke. Ik vraag me af in hoeverre je dat kunt zonder misschienextra schade aan te richten. Je bent daar docent geen psycholoog.
Ik vind het knap, ik zou niet weten wat ik moest zeggen.
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:59

Ja heb ik inderdaad heel lang geleden wel eens wat van gezien en ik vind Lucia en Jamie helemaal niet op elkaar lijken qua persoon en omgang met de jongeren.

En beiden hebben hun eigen aanpak. Nogmaals een format is een idee, soms met vaststaande onderdelen maar dat betekend niet dat het een 1 op 1 copie is qua gedrag of kennis of persoonlijkheid. Dat is ook helemaal niet mogelijk en onwenselijk bij dit soort programma's lijkt mij.

Dat jij wel vind dat Lucia precies hetzelfde is als Jamie mag hoor. Ik zie het niet en doet verder ook niks af aan mijn mening over Lucia en haar prestaties/kunde/ over uberhaupt nut in dit programma. Toch?

Dat van Jamie was trouwens ook niet echt een succes.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 04-04-2018 18:10
29.39% gewijzigd
Rww71 schreef:
04-04-2018 13:00
Ik vraag me serieus af of iemand het orgineel heeft gezien? Of dat iemand zich de moeite heeft genomen om het fromat te bekijken.

Hier draait het hele programma niet om, het is geen zielenknijpprogramma zoals bijvoorbeeld keith bakker en kas stuyf dat maken, het programma is strikt en alleen bedoeld om mensen een kijkje in de keuken te geven, mensen te enthousiasmeren en te activeren.

Het programma is dan ook niet bedoeld voor mensen die niks willen maar voor mensen die hebben besloten dat ze vanaf nu WEL iets willen, vanuit dat punt is het dus totaal onverstandig om mobieltjes te verbieden.

Net als bij het origineel is er voor gekozen om geen professional te vragen maar een ervaringsdeskundige die vanuit de passie voor haar vak die mensen kan motiveren en begeleiden. Begeleiden is iets anders dan shit oplossen.
Het programma draait er wel om. Bijna alles is ingericht op jezelf tegen komen, een POP, emoties, gevoelens, enz.
Geeft niet, maar richt het daar dan ook echt goed op in.
Heb het nu een keer gezien en kan alleen maar denken; dit is dan het 'product' van mijn generatie, in- en intriest.
Ik vind Lucia een topvrouw trouwens, grote bewondering voor. Zij kan heel goed het begrip doorzettingsvermogen doorgeven lijkt me.
Hatsjikideee...
Wat was Diederik Jekel lekker enthousiast zeg. Ben af en toe jaloers dat ik niet al die leuke lessen mag volgen. Verder blijft dit gewoon televisie en is de problematiek van sommige jongeren echt te heftig om op te lossen met wat klasjes.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Voor geïnteresseerden: Vanavond start Dream School 2019.
Geen geïnteresseerden? Ik ben benieuwd hoe het de deelnemers dit seizoen zal vergaan.

Heftig verhaal van die jongen in dat tentje!
Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken, maar ik ben zeker geïnteresseerd.
Ja, hier zouden ze ook zeker een follow up van moeten uitzenden!
Gister gekeken, boeiend programma!
Wel moeilijk om toe te zien hoe die meiden nu al volledig in de nee-stand zitten. Denk dat daar wel veel winst te behalen is als je de ingang weet te vinden en hen gemotiveerd weet te krijgen.
En shocking dat sommigen zo in de weerstand gaan om het idee van drie weken geen alcohol en drugs.
Nijntje* schreef:
20-02-2019 17:22
Gister gekeken, boeiend programma!
Wel moeilijk om toe te zien hoe die meiden nu al volledig in de nee-stand zitten. Denk dat daar wel veel winst te behalen is als je de ingang weet te vinden en hen gemotiveerd weet te krijgen.
En shocking dat sommigen zo in de weerstand gaan om het idee van drie weken geen alcohol en drugs.
Dat noemen ze een verslaving ;)
Nou dat dansen zou ik ook niks vinden. Daar zou ik ook nee tegen zeggen.
Dat ene meisje werd ook zo aan haar arm mee getrokken. Ik vond het wel heel sterk dat ze zei dat daarmee over haar grens werd gestapt. Dat ze dat aangeeft en men toch door gaat. Met fysiek contact moet je heel voorzichtig zijn. Ik vond ook dat er heel gelaten op werd gereageerd.
Ik heb zojuist het topic Dream School 2019 aangemaakt. :cheer2:

entertainment/dream-school-2019/list_messages/437801

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven