Entertainment alle pijlers

Hema Fotoalbum

31-01-2007 14:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben bezig met een Hema fotoalbum te maken. Aangezien het de eerste keer is vroeg ik me af of er mensen zijn die al een album gemaakt hebben waarbij ze dachten hé de volgende keer zou ik dit en dit toch anders doen.



Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb tot nu toe een paar keer een album gemaakt met de Hema-software, echt heel erg mooi geworden! Vooral die paginagrote foto's, heel mooi scherp. Het viel me op dat ook de foto's die die van superkwaliteit waren (oranje geeft hij die aan geloof ik he?) toch wel mooi geworden waren. Het enige dat ik de eerst keer niet zo mooi vond, was dat het lettertype een beetje te groot was. Op het scherm zag het er goed uit, maar in het echt vond ik het een beetje te groot.
Alle reacties Link kopieren
O jaaa, die pagina grote foto's zijn inderdaad super! Zeker doen met een mooie foto. En die teskt, dat is inderdaad een instinker, daar had ik me ook in vergist, in het boek lijken de letters inderdaad groter.

2 foto's tegen elkaar aan op 1 pagina (zonder witte randen op de pagina) is ook erg mooi. Ik had het boek van 30x30 gekozen, dan kun je veel foto's kwijt. Ik vond dat een mooi formaat.

Je kunt ook foto's als achtergrond kiezen, die wordt dan mooi vaag en je kunt er dan dus een andere foto voor zetten. En je kunt ook de achtergrond van de bladzijdes een algemene kleur geven. Wat ik laatst ook zag bij het boek van iemand anders is dat je de foto's een randje kunt geven. Dus bijvoorbeeld een zwarte achtergrond met een zwartwitfoto met een wit randje is een erg mooi effect.



En tjsa, je kunt de foto's in allerlei formaten doen (rond, ovaal etc), maar dat had je wellicht al gezien. Volgens mij kun je ze ook met 1 druk op de knop zwart wit of sepia maken, maar dat weet ik niet meer zeker.



Het is even ploeteren en vloeken af en toe, maar het resultaat wordt echt mooi, dat weet ik zeker.



p.s. ik kon alleen geen "undo" knop vinden als je per ongeluk iets verkeerds hebt gedaan, misschien dat iemand dat wel heeft ontdekt?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.



Je bent er inderdaad wel even mee bezig maar als het net zo mooi wordt als op mijn scherm dan is dat niet zo erg.



Die undo knop heb ik inderdaad ook nog niet gevonden.



Verder nog iemand tips?



groeten Florence
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon met je rechter muisknop in het veld klikken en dan je laatste actie verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Hai,



ik ben ook druk bezig met een fotoalbum. Dus hou dit topic scherp in de gaten voor goeie tips!



Ik vroeg me alleen hoe je ronde en ovale foto's kunt maken? Kan dan met Ellips? Ik krijg het niet zo goed voorelkaar zo.



Ik was heel enthousiast begonnen in een staand album maar realiseerde me op de helft dat een liggend boek beter was geweest. Ik neem de foto's eigenlijk altijd 'liggend' dus ik ben maar opnieuw begonnen... :?



En bedankt voor de tekst-tip! Ik heb de tekst toch maar iets verkleind.



Dus wie nog meer goeie tips heeft; GRAAG!



:)
Bedoelen jullie het webalbum?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n fotoalbum wat je kunt aanmaken met software van de Hema + je digitale foto's en dan kunt 'af laten drukken'.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de mogelijkheden bij de album-software (of via het net te downloaden) van Albert Heijn een stuk groter. Meer lay-out mogelijkheden, makkelijker bijsnijden, uitvergoten etc en meer mogelijkheden qua tekst bijvoegen (letterformaat, kleurtjes etc).

Het resultaat was geweldig, mooie afdrukkwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet bij de Hema gedaan maar bij het Kruidvat omdat ik daar de foto's die ik wilde beter in kwijt kon. De lay outs van de Hema waren toen wat minder divers. Ik heb op deze manier voor beide ouders een boek van onze trouwfoto;s gemaakt dus wilde niet te kleine foto's hebben. Bij de Kruidvat waren de layouts daar beter voor geschikt en hoefde ik niks te knippen van mijn foto's! Maar misschien is het bij de Hema ondertussen ook veranderd. Kijk in elk geval even welke foto's je kwijt wilt en of dit voornamelijk verticaal of horizontaal genomen foto's zijn.

Resultaat van zo'n boek vind ik in elk geval erg mooi! Inderdaad ook de pagina grote foto's!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben bezig met een album bij de Hema albumservice. Weet iemand hoe je extra pagina's kunt toevoegen? Ik maak een vierkant album (grootte medium) en in de productenlijst staat bij aantal pagina's 40-60. Ik heb er 40, maar wil er graag meer van maken. Iemand die het weet?
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons kregen zo'n boek voor hun bruiloft. Zag er prima uit, alleen de foto op de kaft was verkeerd gegaan. Daar stond een foto op van hun hele gezin, maar de vader des huizes staat er maar half op zeg maar. Ik weet zeker dat dat niet komt door degene die het gemaakt heeft (da's namelijk absoluut geen computer-nitwit) en 't is ook wel duidelijk dat het bij Hema dus volledig geautomatiseerd is en er niemand is die het allemaal even nakijkt, dan kan zoiets tenslotte voorkomen worden. Check het dus allemaal goed!



Trouwens, mocht je iemand kennen met een apple, dan zou ik de Hema lekker links laten liggen. Apple beschikt over software waarmee je ook een fotoalbum kunt maken en dat resultaat is toch wel véél mooier dan bij de Hema. Het scheelde volgens mij niet eens veel in de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de site van Hema altijd zoooooo traag met uploaden en heb ook al een paar keer lang moeten wachten op levering.



Ik bestel mijn foto's nu altijd bij www.webprint.nl ,  veel betere service, meer mogelijkheden en ook nog eens stukken goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig net mijn eerste albumbestelling naar de HEMA verzonden en ben superbenieuwd hoe het gaat worden.



Ik heb ook even op de andere sites gekeken (Kruidvat en AH) maar ik geloof dat die van de Hema me toch het meest aanspreekt (maar heb dus nog geen resultaat gezien....). Op Albert Heijn zag ik bijv. niet de mogelijkheid om een foto als achtergrond te gebruiken (toch?) en dat vond ik nou juist zo mooi bij de Hema. En bij het Kruidvat heb ik op de een of andere manier toch een beetje een "cheapy/rommelig" idee, maar dat komt omdat ik ook niet graag in die winkels kom, haha



Hmmm, wel balen dat ik dat van die lettergrote niet wist, hopelijk valt het mee en zijn ze niet te groot...



Wat ik trouwens mistte, was een mogelijkheid om een pagina of fotokader in de voegen. Ik had af en toe foto's die ik er later nog bij wilde voegen, maar dan moet je de pagina-indeling veranderen en alles op die pagina weer opnieuw plaatsen of je moet alles helemaal gaan opschuiven (geen optie, haha)........Of heb ik gewoon niet goed gekeken?



Anyway, ik hoop dat ik m'n album een dezer dagen binnen heb, dan zal ik hier even verslag komen doen van het resultaat.



En oh ja, wat ik me ook afvroeg, die agenda's, beginnen die precies op 1 januari, of kan je zelf de pagina/datum indeling maken en er dus ook 1 maken die bij wijze van spreke volgende maand al begint? (Staat vast ook op de site, ik zal zo even kijken....) 



Wel fijn om hier wat tips en ervaringen uit te wisselen....
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook begonnen met het Hema-programma, maar ben toch overgestapt op myphotofun. Deze heeft veel meer layout mogelijkheden. Ben er ook nog maar net mee bezig, dus heb nog niet veel tips. Wel goeie tip wat betreft die lettertypes. Ik zal mijn letters ook even wat kleiner maken.
Alle reacties Link kopieren
Nou wat leuk zeg!!!!

Ik wil ook graag zo'n album maken, ik denk dat ik toch maar voor een Hema ga.



Ik ben dus nog niet begonnen maar zal hier even blijven kijken of misschien als ik een tip heb melden.



Super leuk dit!!!!

Iedereen succes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig geweest met een fotoalbum. Heb de mijne gemaakt via fotoproduct4u. Het resultaat moet nog binnenkomen.

Voordat ik begon heb ik eerst gekeken op: www.onlinefotoservices.nl. Daar kwam deze als beste uit de bus.
Ik heb laatst ook voor het eerst zo'n fotoalbum in elkaar geknutseld :P

Na lang bestuderen en testen van alle albums (Extrafilm, Hema, Kruidvat, Albumprinter, Jumbo, AH...) heb ik gekozen voor die van het Kruidvat. Ik vond die uiteindelijk het gebruiksvriendelijkst en deze had naar mijn idee de meeste opties. Bovendien ben ik altijd erg tevreden over de kwaliteit van gewone fotoprints bij het Kruidvat (bij de Heva vind ik die vaak slecht, dus ik durfde het album niet aan). Ik ben meer dan tevreden met het resultaat. Het is echt heel erg mooi geworden!



Oja, iemand had het over de mogelijkheid van een foto als achtergrond. Ik weet niet meer precies hoe dat bij elk programma werkt, maar bij het Kruidvat bijv. is hier ook geen speciale optie voor. Maar wat je dan doet is het volgende: je plaatst een extra foto op de pagina, en vergroot deze over de hele pagina (dus je trekt hem uit in de lengte en de breedte). Vervolgens klik je erop met de rechter muisknop en dan zie je de optie 'naar achtergrond' (o.i.d., ik weet niet meer de exacte term). Als je dit aanklikt, gaat de foto inderdaad naar de achtergrond en de gewone foto's komen ervoor. Erg mooi!
Heva moet natuurlijk Hema zijn :$
Alle reacties Link kopieren
@ Marelie: je krijgt wanneer je in het programma voor 'agenda' kiest automatisch de mogelijkheid om voor een bepaalde maand te kiezen. Ik heb al drie keer een album bij de Hema gemaakt en hij is alle keren heel mooi geworden. Maar inderdaad, een pagina invoegen is lastig. Je kunt twee pagina's in zijn geheel opschuiven, door erop te klikken in het onderste deel van het scherm (bij het overzicht zeg maar) en dan opzij te slepen.
O ja, ik heb via verschillende sites al eens een fotoagenda gemaakt en dan kun je meestal zelf kiezen op welke datum je die laat beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle tips!



Soleil, waar heb jij die agenda's allemaal gemaakt? Ik kan de mogelijkheid tot nu toe alleen bij de HEMA vinden maar daar vind ik 'm niet zo bijzonder. Je kunt alleen maar 1 formaat foto's plaatsen (vierkant?) en er zijn verder niet zoveel layoutmogelijkheden (op "week"pagina's bijv. had het me leuk geleken om foto's als achtergrond te plaatsen...)



Ik kreeg gisteren van de HEMA een mailtje dat mijn album is verstuurd, dus misschien is 'ie vandaag wel binnen...
Alle reacties Link kopieren


Thanks voor alle tips!



Soleil, waar heb jij die agenda's allemaal gemaakt? Ik kan de mogelijkheid tot nu toe alleen bij de HEMA vinden maar daar vind ik 'm niet zo bijzonder. Je kunt alleen maar 1 formaat foto's plaatsen (vierkant?)

Ik ben ook met een HEMA-album bezig, maar je kan de foto's wel aanpassen hoor! Je kan ze aan alle kanten "uitrekken" of verkleinen, je kan 'n rond /ovaal maken, je kan ze spiegelen, sepia of zwart/wit maken, je kan m ook zelf uitsnijden dus dan kan je helemaal je eigen vorm eraan geven. Ik ben erg tevreden over dat programma van de HEMA, sterker nog, ik vind het zeer verslavend! :D En ik vind dat er behoorlijk wat opties zijn que lay-out, er is eigenlijk niets wat ik mis ofzo.
Alle reacties Link kopieren
que = qua
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Leuk topic dit!! Toevallig ben ik ook bezig met het maken van albums en heb al meerdere klaarstaan op de pc. Ik werk met de software van de ah en vind deze erg gebruiksvriendelijk.

Marelie, je kan bij de ah software ook achtergronden maken! Je kiest een foto op paginagroot formaat en verandert de helderheid door op het plusje te klikken net zolang tot je het "vaag" genoeg vindt om als achtergrond te gebruiken. Vervolgens kun je met "vrij bewerken" andere foto's eroverheen plakken. Ook kan je als je al een pagina klaar hebt en toch een achtergrond wil maken op vrij bewerken klikken, foto op die pagina zetten en helemaal uitrekken tot de hele pagina bedekt is met die foto, weer de helderheid veranderen en vervolgens op de foto gaan staan, rechtermuisknop en "naar achtergrond verplaatsen" aanklikken.

Is het zo nog duidelijk? ;)



Ik heb ook een paar vragen ook naar aanleiding van wat opmerkingen hier.



Veel van jullie zeggen dat in het album de lettergrootte groter lijkt dan op het scherm. Op welk lettergrootte heben jullie de tekst dan staan? Ik heb nu alles in 12 staan. Misschien zit daar ook nog wel verschil in per album?



Is er bij het ah programma ook een mogelijkheid voor witte randjes om de foto's als je een zwarte achtergrond hebt? Als ik kijk bij "voorbeeld" dan zie ik wel een klein wit randje, maar weet niet of dit ook zo is in het album zelf?



Als ik foto's heb die paginagroot zijn dan komt erbij te staan dat ze van redelijke kwaliteit zijn. Weet iemand of die "redelijke" foto's wel mooi worden in het album of is het echt een afrader om die foto's af te laten drukken?



Euhm, ik dacht dat ik nog meer vragen had, maar kom er even niet meer op :D



Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft!



Groetjes Kreeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven