Kind knipt in haar kleren

19-09-2017 21:41 86 berichten
Dochter van 7 kwam vandaag weer uit school met een gat in haar mouw een stukje uit de boord van haar trui.

Toen ik haar ernaar vroeg werd ze enorm kwaad op me en wilde ze niet vertellen wat ze gedaan had.
Uiteindelijk heeft ze dus in haar trui geknipt en ze komt niet echt met een reden/verklaring.
Het is in de klas gebeurd en er was geen ander kind bij betrokken.
Ze heeft het al twee keer eerder gedaan en het was geen ongelukje ofzo.

Ik vind het echt volkomen debiel en vraag me af, stel ik me aan? Is dit iets wat erbij hoort? Doen meer kinderen dit?

Wat is nou handig om hieraan te doen, behalve zeggen dat ik er echt kwaad van word en ik het niet wil?
Iemand tips voor me?
Alle reacties Link kopieren
Nou het is zeker raar gedrag, tuurlijk knip je niet zomaar in je kleding en je mag hier ook best kwaad om worden. Dus nee tuurlijk stel je je niet aan, zou wat zijn zeg als ze gewoon maar in hun kleding knippen wanneer ze daar zin in hebben. Een schaar is voor papier, niet voor kleding (of haar/andere kinderen/meubels/wat dan ook)
Alle reacties Link kopieren
Is ze heel creatief? In de winkels hangen ook kledingstukken met gaten. Misschien wil ze dat namaken?
Ik heb geen idee waarom ze het doet, maar ik zou haar die kleding gewoon met gaten laten dragen. Kennelijk vindt ze dat mooi.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook echt niet blij van worden.
Ze wil gewoon een uniek mode-stuk hebben.

Al es geprobeerd om er op een ander rustig moment over te beginnen?
Tarlin schreef:
19-09-2017 21:46
Is ze heel creatief? In de winkels hangen ook kledingstukken met gaten. Misschien wil ze dat namaken?
Ik weet het niet.. toen ik vroeg of ze een trui wilde maken met gaten voor haar vingers zei ze wel dat dat zo was, maar ik had meer de indruk dat dat was om maar een verklaring te kunnen geven terwijl die er niet was
Alle reacties Link kopieren
Gaten in kleding zijn momenteel wel hip, misschien is haar dit opgevallen en vindt zij het leuk dus knipt ze?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Laat haar de kleding maar terugbetalen zou ik zeggen.
Wat raar maar ze vind het blijkbaar leuk om te doen anders doet ze het vast niet. Ik zou haar die kleding met gaten dus gewoon laten dragen en geen vervanging voor kopen. Als ze toch kleding wil zonder gaten dan haal je van die patches (schijnen nu ook erg hip te zijn) en doe je die over het gat.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 21:54
0.17% gewijzigd
Op school ook es horen of er daar iets speelt?
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
19-09-2017 21:51
Laat haar de kleding maar terugbetalen zou ik zeggen.
Ze is zeven, ze heeft nog geen benul van de waarde van geld.

TO, kun je niet een paar goedkope dingen voor haar aanschaffen waar ze naar hartelust in kan knippen? Of één t shirt waar ze in mag knippen en op mag kleuren? Je hebt van die textielstiften, heb het ook wel eens bij een kinderfeestje gedaan, mochten de kinderen hun eigen t shirt versieren. Misschien schuilt er een groot mode ontwerper in haar, je weet het niet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
sushilala schreef:
19-09-2017 21:51
Laat haar de kleding maar terugbetalen zou ik zeggen.
Van welk geld?
jurkmetstipjes schreef:
19-09-2017 21:49
Ik weet het niet.. toen ik vroeg of ze een trui wilde maken met gaten voor haar vingers zei ze wel dat dat zo was, maar ik had meer de indruk dat dat was om maar een verklaring te kunnen geven terwijl die er niet was
.
Zo'n gat ik je mouw, waar je duim door kan? Zodat je mouw en stukje over je hand valt?

Dat heeft een kind in mijn klas ook wel eens gedaan omdat hij het shirt van zijn buurman zo mooi vond.
Een kind van 7 lijkt me oud genoeg om te begrijpen dat dat niet mag. Gewoon een keer boos worden, lijkt me. Zeker als ze geen verklaring geeft.
Tornacense schreef:
19-09-2017 21:53
Op school ook es horen of er daar iets speelt?
.
Al is het maar dat er knip-woede heerst. :lightbulb:
Mijn kinderen hadden wel spaargeld hoor op die leeftijd en ook wisten zij dat ze moesten betalen als ze wat wilden kopen. Ik vind het juist een prima leeftijd om ze duidelijk te maken dat je iets opnieuw moet kopen als je het stuk maakt.
Ik zou eens op school informeren of er bijvoorbeeld meer kinderen zijn die dit doen of dat er toch iemand bij betrokken is.
Mijn dochter deed zulke dingen ook wel eens, omdat ze een lapje nodig had voor barbiekleertjes of zo. Ik heb er eigenlijk nooit een dramatische verklaring voor gezocht, ik liet haar gewoon de kapot geknipte kleren met gaten en al afdragen en toen was ze het al snel zat. Tegenwoordig knipt ze wel haar spijkerbroeken aan gort, maar dat is omdat dat Cool is en aangezien ze haar kleren zelf betaalt zul je mij er niet over horen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn tijd schreven we op elkaars kleding . " groetjes van".. vond mijn moeder ook nooit zo tof.
Mijn dochter friemelt altijd zo lang aan pluisjes of een piepklein gaatje in kleding dat het vanzelf grote gaten worden. Gelukkig wordt het steeds minder, mag ook wel als je 12 bent. Knippen in kleding heeft ze ook wel gedaan, dus dat liet ik haar wel eens doen in afgedragen kleding.
Alle reacties Link kopieren
De mijne heeft rond die leeftijd een poosje in haar sokken geknipt. Ik weet niet meer precies waarom . Ik geloof dat het meer iets van uitproberen was, geen echte reden. Ze had sokken en een schaar en toen ging ze knippen O_o
Heb haar alle scharen in laten leveren, als ze iets wilde knippen moest ze om de schaar vragen.
Was ook gelijk over
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over als een niet te bedwingen impuls; wel weten dat het niet mag, maar moeilijk om zich ertegen te verzetten. Gevoelens van spanning, onrustig worden van deze impuls en dan toch doen.
Je zou met haar kunnen bespreken wat ze wel kan doen i.p.v. in de trui knippen op het moment dat ze voelt dat ze dat wil doen (gedrag vervangen dus).

Verder - ik denk gewoon met je mee, omdat ik me je frustratie goed kan voorstellen - zou het misschien ook nog uit verveling of stress kunnen voortkomen. Hoe gaat het op school? Doet ze het verder goed? Weet de juf ervan?

(Je Nick kun je het beste veranderen in 'jurkmetgaten' 😉)
Hoop dat dit probleem vlug is opgelost; heb zelf ook dochtertje van 7 en zou not amused zijn wanneer ze gaten in haar kleren zou knippen.
Dochtertje 3 heeft dat overigens wel eens geprobeerd toen ze moe was en heel lastig en tegendraads, maar dat was meer om mijn reactie uit te lokken. Reden is per kind echt verschillend. Jouw dochtertje doet het alleen op school (toch?) dus daarom de bovenstaande redenen die ik zou kunnen bedenken, impulsief gedrag, stress, verveling, enz. Ik ken je kindje natuurlijk niet, dus blijft toch raden, maar wilde wel graag even met je meedenken.
Er iets speelt?

Serieus? Mijn 2 dochters hebben dit ook gedaan. En nog zit er soms ergens een gat in of een hap uit. Zeker bij die van 4.
Hoor het ook bij meer kinderen op school en bij vrienden.

Is ook niet om blij van te worden maar er is heus niks mis met een kind. Dat doen kinderen nu eenmaal.
Net zo iets als sudocreme in haren te smeren of de vaseline op de tv.

Irritant maar je hoeft echt je kind niet als een gestoord kind te zien.
Ik zou er snel klaar mee zijn. In kleding wordt niet geknipt, behalve dan in een speciaal daarvoor bestemd shirt ofzo.

En als je het niet kunt laten dan krijg je gewoon geen schaar meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven