Stinkende vriendinnetje

19-11-2017 21:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komt regelmatig een schat van een meid over de vloer, alleen, ze stinkt. Ze wordt er op school mee gepest en helaas, ook met dat ze stinkt, en dat is helaas waar. De ouders hebben het lastig, ze hebben problemen en proberen hun leven weer op de rails te krijgen. Helaas besteden ze hierdoor minder tijd en geld aan hun dochter. Zo viel mijn dochter laatst op dat ze al twee dagen een rode Felix the Cat onderbroek draagt. Het vriendinnetje gaf aan dat dat komt omdat er thuis geen geld is om de was te doen en ze daarom onderbroeken weleens twee keer draagt. Ik heb al eens een pakje onderbroeken bij de hema gekocht omdat ik dit echt te zielig vond en algemene oude kleding van mijn dochters gegeven, maar helaas is dat maar een tijdelijke oplossing. Ook heeft ze vaak haar haren in een staart omdat ze zich schaamt voor de slierten omdat ze niet vaak kan douchen en bijna nooit shampoo kan gebruiken. Hoe kan ik beleefd tegen de ouders zeggen dat ze een keer met een teiltje aan de slag moeten en dat hun dochter moet kunnen douchen?
Zet de tuinslang er op. Of lik haar af, nog beter.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
19-11-2017 21:38
Zet de tuinslang er op. Of lik haar af, nog beter.
Gatver.
Alle reacties Link kopieren
laat het kind bij jou douchen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
komt ze vaak bij jullie? Zou het een oplossing zijn als ze af en toe bij jullie lekker onder douche gaat en dat je wat was voor haar doet? Als het meisje het zelf wil...
Kan ze niet bij jou onder de douche en schone kleding aantrekken?

Ik geloof niet dat twee ouders die zelf al overlopen met problemen dit gaan oppakken wanneer ze erop aangesproken worden. En het kind is de dupe.

Of doe beide.
Maar help dat arme meisje.
Jonari schreef:
19-11-2017 21:39
Gatver.
Als TO vooraf zijn tanden poetst valt dat wel mee hoor.
Jonari schreef:
19-11-2017 21:39
Gatver.
🤢😷
Wat ik zou doen is denk ik aanbieden aan de ouders om haar onder de douche te zetten (als het zo'n goede vriendin is van je dochter moet dat kunnen toch?)

Niet stiekem, maar in overleg met de moeder. Wie weet hoe fijn ze het vindt, als er echt een geldprobleem is.

Overigens zou ik ook het naadje van de kous willen weten in welke mate er hulp is voor het gezin, omdat dit wel verwaarlozing is, en dat vind ik onacceptabel.
Geen geld om de was te doen?
Nou ben ik, naar Vivamaatstaven althans, best skeer opgegroeid, maar daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Wat helpt het om onderbroeken te kopen als ze niet gewassen raken?

Ik zou daarnaast ook opletten dat je de ouders niet tegen het hoofd stoot en ze zich doodschamen.
Of dat het kind gewoon niet meer mag komen omdat jij je teveel moeit / wil moeien met hun huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze bij jullie douchen en doe haar was dan is ze en schoon en ze heeft schone kleding aan. En weet niet of je haar ouders kent als dat zo is kun je een gesprek aan gaan. Maar help vooral deze meid. Geef jaar ook wat verzorging producten zoals maandverband, deodorant. Niets zo erg om gepest te worden en je vies te voelen.
christiana wijzigde dit bericht op 19-11-2017 21:44
0.46% gewijzigd
Maar on topic, wat zielig.
Wat is er al aan hulp binnen dat gezin?
En idd laat haar bij jullie lekker douchen als ze dat zelf wil tenminste
Hap hap hap.
"Zo viel mijn dochter laatst op dat ze al twee dagen een rode Felix the Cat onderbroek draagt. "

Stop de persen! Bel veilig thuis!

Waarom houdt je dochter zich bezig met het ondergoed van een vriendinnetje?
Bezopen.

Wel weer leuk geprobeerd.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 21:47
5.68% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
19-11-2017 21:46
"Zo viel mijn dochter laatst op dat ze al twee dagen een rode Felix the Cat onderbroek draagt. "

Stop de persen! Bel veilig thuis!

Waarom houdt je dochter zich bezig met het ondergoed van een vriendinnetje?
Bezopen.
En waarom zou het vriendinnetje geen twee Felix-onderbroeken kunnen hebben?
Als ik mijn dochter niets zeg loopt zij de hele week in dezelfde onderbroek.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dochter nou weer welke onderbroeken ze aan heeft?
Maar goed, arm meisje.
Ik zou haar ook wat verzorging producten geven en lekker laten douchen
Alle reacties Link kopieren
Eh een kind dat ziet dat een ander kind 2 dagen dezelfde onderbroek draagt? Niet kunnen douchen?? stinkt?? Jaaaa hoor. Slecht geprobeerd Als er echt iets mis is trekt school echt wel aan de bel.
Weer wat geleerd TO.
Alle reacties Link kopieren
ik zou de ouders niet rechtstreeks aanspreken..... lastig....dit gaat idd richti g verwaarlozing , niet kunnen wassen gaat vrij ver....opvallend dat meisje zelf vertelt...hoe oud is ze?

Dit moet op school toch haast wel bekend zijn.Wellicht bij juf informeren voorzichtig?
Ik zou de moeder een x uitnodigen voor een koffie . Toenadering zoeken en dan hulp aanbieden.Of gooi gewoon ern envelop met 50 euro in de bus.
Tornacense schreef:
19-11-2017 21:47
En waarom zou het vriendinnetje geen twee Felix-onderbroeken kunnen hebben?
Dit dus! Ik houd niet van meer dan één van hetzelfde kledingstuk. Behalve bij onderbroeken, liefst tien dezelfde in de kast. Kinderen ook.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je eens met de school praten, kunnen zij weer met de ouders praten en loopt jouw dochter niet het gevaar haar vriendinnetje te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Hetvrijewoord post_id=27803089 time=1511124401 user_id=318965]
"Zo viel mijn dochter laatst op dat ze al twee dagen een rode Felix the Cat onderbroek draagt. "

Mijn Zoon heeft ook veel dezelfde boxers wel elke dag een schone uiteraard .
Nou doei dan maar weer.


:facepalm:
En alweer een bijzonder probleem...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven